דף הבית אימון אישי NLP NLP ככלי לריפוי עצמי
NLP ככלי לריפוי עצמי
מירה סול-אליעוז 13/05/10 |  צפיות: 3003

90% מהמחלות הפיזיולוגיות כוללות רכיב או מקור שהינו פסיכולוגי ומנטלי. לעיתים התודעה היא שיוצרת את הבעיה הפיזית, כמו במקרה של אלרגיה, ולעיתים היא מונעת או מעכבת את ההחלמה.  הפעלת הגורמים המנטליים הנכונים לשם החלמה טבעית עשויה לסייע בהשגת התוצאות המקסימליות מטיפול תרופתי או אלטרנטיבי, ומחקרים אף הוכיחו שגורמים מנטליים הם חלק מההסבר לשונות בין חולי סרטן שהחלימו לאלו שנפטרו, גורמים הניתנים לשינוי באמצעות NLP.

באמצעות שימוש ב שיטת Nlp ובהיפנוזה ניתן להגיע ישירות ללא מודע ולהתמודד עם המקור לבעיות הבריאות. בשל קשר נפש-גוף שינוי בהלך התודעה שלנו מביא לשינוי אוטומטי גם בהרגשה, לרפא אלרגיות, לרדת במשקל, לטפל בסוכרת ואפילו להיטיב את מצבם של חולי סרטן.  לימוד NLP מסייע בשינוי התבניות המסייעות לאנשים להצליח ומשנה את תבניות החשיבה התורמות להתפתחות המחלה ומונעות את ההחלמה.

קיימות אפליקציות רבות ומגוונות של NLP הקשורות לתחום הריפוי ועובדות יחד עם שיטות טיפוליות קונבנציונליות ואף מעצימות אותם. השילוב של nlp בטיפול נוגע בעצם בשורש הבעיה בעוד הרפואה הקונבנציונלית מרפאת בו בזמן את הסימפטומים השונים שלה. לאמונות שלנו לגבי היכולת להתרפא יש משמעות עמוקה וחשובה בריפוי שלנו והם אף עשויים לסייע במקרים חסרי סיכוי לחלוטין. אחת הדוגמאות לכך היא חזרתו של מג'יק ג'ונסון לפעילות ספורטיבית לאחר שנדבק באיידס. החיוביות שהפגין בהלך המחשבה והרצון שהניע אותו לחזור לפעילות ולא לוותר על חייו הוא שסייע לכך להתגשם.

על השפעת הנפש על הגוף דבר גם זיגמונד פרויד כאשר הוא אבחן כי היסטריה המתבטאת בשיתוקים או בפעולות פיזיות לא רצוניות נובעת למעשה מהפרת האיזון הנפשי ומהעדר  סכמה המאפשרת להתמודד איתו. ה- nlp מתכנת מחדש את אופן החשיבה ואופן הביטוי הפנימי והחיצוני שלנו ונותן לנו את הכלים להתמודד עם סכמות לא מוכרות. מדובר אולי בשינוי שנראה קטן, אבל היכולות שלו להסיט את מסלול חיינו לאפיק חדש עצומות ומוכחות שוב ושוב.
במחקר שנעשה על 100 חולי סרטן שהוגדרו כסופניים אך החלימו ונהנו מחייהם 10 ו-12 שנה אחרי ההערכה האופטימית ביותר שנתנה להם, לא נמצאו נקודות משיקות מבחינת אופני הטיפול, שינוי התזונה, כניסתם לניתוח או הימנעות ממנו וכדומה. הדבר המשותף לכל אותם הנבדקים היה האמונה שלהם שדרך הטיפול הניתנת להם תצליח עבורם. מכאן, שהאמונה ולא הטיפול הם שעשו את ההבדל ומכיוון ש-Nlp עוסק בשינוי אמונות ודרכי חשיבה הוא אף עשוי להציל חיים.

nlp רואה במחשבות מכשילות סוג של נבואה המגשימה את עצמה. אנשים שנוטים לחשוב בדרך זו מורידים לעצמם את המוטיבציה לפעול ומקטינים בפועל את הסיכוי להצליח. כאשר מאמינים בדבר מה, חשים בו ומתנהגים באופן שתואם לאמונה ולהרגשה באופן מודע ולא מודע. מכיוון שלא מודע מקושר למערכות הפיזיולוגיות והחיסוניות מחשבות שליליות יכולות להחליש אותן, ואילו מחשבות חיוביות יכולות להפעיל את יכולות הריפוי הטבעיות של הגוף.

באמצעות לימוד NLP ניתן לשנות את האמונות המגבילות המשפיעות על הבריאות, לפתור קונפליקטים פנימיים שיוצרים בעיות פיזיולוגיות ורפואיות, ולשנות את תהליכי החשיבה כך שיתמכו באופן מלא בגישה חיובית לחיים המכוונת לקראת הצלחה ובריאות.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 מירה סול-אליעוז

מירה סול-אליעוז, מנהלת קסם השינוי, מדריכה ומאמנת NLP ו- דמיון מודרך בהסמכה בינלאומית.מטפלת ומנחה קבוצות, בעלת ניסיון רב בתחום. 077-2103030



 


מאמרים נוספים מאת מירה סול-אליעוז
 
NLP ככלי לריפוי עצמי
13/05/10 | NLP
90% מהמחלות הפיזיולוגיות כוללות רכיב או מקור שהינו פסיכולוגי ומנטלי. לעיתים התודעה היא שיוצרת את הבעיה הפיזית, כמו במקרה של אלרגיה, ולעיתים היא מונעת או מעכבת את ההחלמה. הפעלת הגורמים המנטליים הנכונים לשם החלמה טבעית עשויה לסייע בהשגת התוצאות המקסימליות מטיפול תרופתי או אלטרנטיבי, ומחקרים אף הוכיחו שגורמים מנטליים הם חלק מההסבר לשונות בין חולי סרטן שהחלימו לאלו שנפטרו, גורמים הניתנים לשינוי באמצעות NLP.

מודל התקשורת באמצעות NLP
13/05/10 | NLP
מודל התקשורת באמצעות NLP עוסק באופן בו אנו תופסים את העולם וההתנהגויות שאנו מחצינים בתגובה לכך. במאמר זה נשים את הדגש על בדרך שבה אנו מבינים את העולם.

דמיון מודרך ו- NLP כשיטת ריפוי יעילה – היסטוריה ומחקר
07/05/10 | NLP
דמיון מודרך ו- NLP הינם סוג של התערבות גמישה שיעילותה הוכחה במחקרים רבים שנערכו במהלך ארבעת העשורים האחרונים בתחומי הייעוץ. שיטה זו הרוויחה את זכותה להיחשב כגישה מבוססת-מחקר לסיוע. במאמר זה נספק מבוא קצרצר להיסטוריה של דמיון מודרך ו- NLP ודוגמאות למספר מחקרים המצביעים על יעילותה.

היפנוזה, דמיון מודרך ו- NLP כשיטות לטיפול בפוביות
07/05/10 | NLP
רשימת הפוביות ארוכה מאוד וכמעט לכל אדם יש את הגורם שעשוי לעורר אצלו את תסמיניה הלא נעימים של הפוביה: פחד משתק הגורם לחרדה עמוקה המתבטאת בתסמינים פיזיים כגון דופק מואץ, הזעה וחוסר יכולת לדבר או לשתף פעולה. הפוביה משבשת באופן ניכר את חיי הלוקה בה. פוביות מהוות את אחד התחומים בפסיכולוגיה המגיבים בצורה חיובית ביותר להיפנוזה, דמיון מודרך ו- NLP.

דמיון מודרך ו- NLP כשיטת טיפול לסובלים מפוביית רופא שיניים
27/04/10 | NLP
מרבית האנשים חוו צורה כלשהי פוביה מפני רופא שיניים בנקודה זו או אחרת בחייהם. במילים אחרות – אנשים פחדו בתקופה זו או אחרת מללכת לרופא השיניים ללא פיתוח תסמיני פוביה מובהקים. במאמר זה נבחן את הגורמים לפוביה זו וכיצד ניתן להפחית במידה ניכרת את תסמיני הפוביה באמצעות דמיון מודרך ו- NLP.

שיטת NLP לסיוע במציאת זוגיות
27/04/10 | NLP
רוב הזוגות שמגיעים לקסם השינוי אומרים שהם רוצים זוגיות ואפילו רוצים מאוד, אז למה זה לא קורה להם? התשובה לכך לפי שיטת NLP נובעת מכך שמה שאנו אומרים בחוץ, אינו משקף את כל האמת הפנימית שלנו.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI