דף הבית אימון אישי אימון אישי אימון אישי והכנה פסיכולוגית של לקויי למידה לקראת הגיוס לצה"ל
אימון אישי והכנה פסיכולוגית של לקויי למידה לקראת הגיוס לצה"ל
פסיכולוגיה עברית 27/07/10 |  צפיות: 3305

מתבגרים לקויי למידה זקוקים להכנה מנטלית לקראת השלב שבו יהפכו להיות חיילים בשירות חובה. ההכנה נדרשת להם על מנת שהמעבר לחיי הצבא יוכל להתקיים ללא משברים או טראומות, ההכנה מאפשרת להם להביט קדימה ולתכנן כיצד יוכלו לתפקד באופן המיטבי ולהסתגל לדרישות המערכת הצבאית.

בנוסף, במהלך תהליך ההכנה לגיוס לקויי הלמידה מודעים יותר ויותר להזדמנויות הטובות שהשירות הצבאי פותח בפניהם ולחוויה שיכולה להיות חיובית ומתקנת לעומת תקופת בית-הספר התיכון שלעתים מלווה בתסכול רב עבורם.

מאמר זה מתאר שיטת הכנה לגיוס שפותחה באופן יחודי עבור לקויי למידה בישראל ופועלת כאימון אישי או קבוצתי. השיטה לוקחת בחשבון מצד אחד את מאפייניהם של לקויי הלמידה לסוגיהם (לקות שפתית, לקות מרחבית, קשיי קשב וריכוז וכו') ואת הקשיים השכיחים המאפיינים את תקופת הטירונות, מצד שני. תהליך ההכנה לגיוס מאפשר ללקוי הלמידה הסתגלות הדרגתית לשינויים אלו, הבנת המצופה ממנו זמן רב מראש ובאופן זה מונע תחושה של הלם וחוסר אונים ומזרז הסתגלות נאותה למצב החדש.

בשיטת ההכנה לגיוס שתוצג במאמר התגייסו בשנים האחרונות כבר עשרות לקויי למידה, כולם עברו בהצלחה את הטירונות (חלקם אף סיימו בהצטיינות), מרוצים משירותם ומגיעים להישגים טובים. חלקם מגיעים מדי פעם לקליניקה לצורך התייעצויות נקודתיות או כדי לקבל סיוע כיצד להתמודד עם דילמה כזו או אחרת במהלך השירות. תחושת הסיפוק  בכל פעם  חוזרת על עצמה  כאשר אנו נזכרים  בספקות ובחששות שהיו להם ולהוריהם בתחילת האימון האישי לגבי יכולתם להתגייס ולתפקד כחיילים מוערכים.

המאמר המלא:

שני, דבי (2008). אימון אישי והכנה פסיכולוגית של לקויי למידה לקראת הגיוסלצה"ל. [גרסה אלקטרונית]. אתר פסיכולוגיהעברית: http://www.hebpsy.net/articles.asp?id=1824


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 פסיכולוגיה עברית

פסיכולוגיה עברית הוקמה ב 2002 בראיהקהילתית כאתר הבית לפסיכולוגים ולאנשי מקצועות בריאות הנפש. חברי הקהילה נפגשים לשיתוף בדילמות מקצועיות בפסיכולוגיה באמצעות פורומים. וחולקים מידע מקצועי בנושאי טיפול פסיכולוגי, חינוך, עבודה סוציאלית ועוד לצרכי העשרה והתפתחות מקצועית. פסיכולוגיהעברית משמשת במה פתוחה למאמרים מקצועיים בתחום הפסיכולוגיה של האדם במובןהרחב.



 


מאמרים נוספים מאת פסיכולוגיה עברית
 
איך עושה פסיכולוג? דיון בפנטזיית ההצלה
12/08/10 | טלוויזיה
הסדרה "בטיפול" הפכה במובנים רבים לציון דרך בדברי ימיה של הטלוויזיה הישראלית ואפשר שאף יותר מכך. אם יש הצדקה כל שהיא לדיון אקדמי, כבד ראש, באתיקה המקצועית של ראובן דגן הרי זו ההבנה כי דמותו המשוחקת בכישרון כה רב, הפכה זה מכבר לאייקון רב השפעה בשיח המקומי; לרישום בר-קיימא באגו-אידיאל המקצועי שלנו כאנשי טיפול.

על אובדן וגעגוע - קבוצה טיפולית למתבגרים
המאמר מתאר קבוצה טיפולית לבני נוער שחוו אובדן. המודל ההתערבותי מבוסס על גישות מילוליות וגישות הבעתיות, ביניהן הפסיכודרמה של לוי מורנו. הכלים הפסיכודרמתיים המרכזיים לעיבוד האבל המיושמים בקבוצה הם "המפגש האחרון", "העניינים הבלתי פתורים" ו"הכיסא הריק". הוויניאטות הטיפוליות שעלו בקבוצה מתוארות תוך פרישת התהליך הפנימי של המפגש הפסיכודרמתי ושלבי הקבוצה על פי בק.

אבחון של הפרעת קשב (ADHD)
האבחנה ההשלכות של האבחנה, תהליך האבחון והתחלה של התערבות מערכתית. מאת נופר ישי-קרין ועדי פרי, תחנת העמקים.

בטיפול, העונה השניה - ניתוח פסיכולוגי שבועי
בין ינואר לאפריל 2008, במקביל לשידורי העונה השנייה של הסדרה, פורסמו באתר "פסיכולוגיה עברית" כתבות שבועיות שסיפקו התבוננות מזווית פסיכולוגית מקצועית על המתרחש בסדרה

הצעת חוק הפסיכולוגים (תיקון מס' 6) עברה בקריאה ראשונה
הכנסת בישיבתה מיום 21.7.2010 אישרה את הצעת החוק של ח"כ משה מוץ מטלון, שהיא הצעת חוק הפסיכולוגים (תיקון מס' 6) (טיפול בידי פסיכולוג מומחה).

אימון אישי והכנה פסיכולוגית של לקויי למידה לקראת הגיוס לצה"ל
מאמר זה מתאר שיטת הכנה לגיוס לצבא שפותחה באופן ייחודי עבור לקויי למידה בישראל ופועלת כאימון אישי או קבוצתי מזה כשלוש שנים. השיטה מבוססת על היכרות רבת-שנים עם המסגרת הצבאית ביחד עם הידע על הפרעת לקות הלמידה והשלכותיה מרחיקות הלכת על חיי המתבגר.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI