מחשבות טורדניות, פוביות, פרנויות, מחשבות שליליות, מחשבה טורדנית, פחד לא הגיוני, חרדה לא הגיונית, מחשבה לא הגיונית
נכתב על ידי: אימון אישי / אליעד כהן - EIP.co.il
תאריך: 25/11/14

מחשבות טורדניות,פוביות, פרנויות, מחשבות שליליות, מחשבה טורדנית, פחד לא הגיוני, חרדה לא הגיונית,מחשבה לא הגיונית

ש: להיות יותרממוקד במציאות מאשר במחשבות.

אליעד: תסבירתן דוגמא.

ש: דוגמא לאיודע צצות מחשבות לראש לפעמים אז איך כאילו להפסיק לדמיין כאילו לזרום עם המחשבותויותר להיות ממוקד במה שיש פה.

אליעד: אתהשמעת אותי אומר להיות פעם יותר מרוכז במה שיש פה?

ש: לא.

אליעד: אז מהאתה רוצה, לא הבנתי עוד פעם.

ש: אני מבינהאותו.

אליעד: גם אנימבין אותו אני רוצה שהוא יסביר אבל, אני מבין אותו בכל מקרה וגם לא מבין אותו בכלמקרה אני רוצה אבל שהוא ידע להסביר את עצמו.

ש: עוד הפעםלעבור על זה כאילו?

אליעד: לאתסביר, תן דוגמא לדוגמא...?

ש: לדוגמאנגיד אתה רואה אנשים מדברים ואז כאילו קופץ לך לראש מחשבה סוג של שיפוטיות כזאתכלפי אחד מהם.

אליעד:אוקי.

ש: זה אניחושב טוב זה אני חושב לא טוב.

אליעד: אוקיאיך להתמודד עם זה.

ש: איך כאילולצאת מזה?

אליעד: למהלצאת מזה?

ש: לאיודע.

אליעד: אתהבאמת לא יודע?

ש: כי זה יכוללהיות הנחה.

אליעד: אזתבדוק אם זה נכון או לא נכון, תראה בא נדבר באופן כללי איך להתחמק ממחשבות שמציקותלך בסדר בא נדבר באופן כללי, עכשיו תסתכל מה הוא שואל.

ש: לבדוק אםהיא נכונה.

אליעד: לא רגעחכה בוא נפרק את זה הוא נגיד יושב בים בסדר, עכשיו פתאום באה לו לראש מחשבה אולי ישמדוזות בים המחשבה הזאת מתחילה לשגע אותו לא נותנת לו מנוח ופתאום הוא נזכר באיזהטראומה שקרתה לו בים שהוא פעם כמעט טבע לא יודע מה סיפור ואז אתה שואל איך אתה יכוללהתחמק מהמחשבות שנכנסות לך לראש ולהתרכז בכאן ועכשיו. מה זאת אומרת כאן ועכשיו אתהלא חווה שיש בעיות ואתה אומר איך אני יכול להגיע לכאן ועכשיו, מה הכוונה לכאןועכשיו הכוונה היא להיות מרוכז במה שקורה כאן בלי לחשוב על דברים נוספים כי המחשבותהנוספות משגעות אותך.

עכשיו באתסתכל קודם כל בעיקרון אם אתה תחשוב רק על כאן ועכשיו ולא תהיה לך שום משמעות זהאתה מבין נכון כי אתה נהנה להיות בים רק בגלל שאתה לא חושב על כאן ועכשיו כי אםהיית חושב רק על כאן ועכשיו מה אכפת לך אם אתה בים או בכלא "לא אבל זה יש לו איזהמשמעות בשבילי וזה יש לו משמעות אחרת". עכשיו הנושא הוא פשוט כשקופצת לך מחשבה אםאתה תנסה לברוח ממנה היא לא תנטוש אותך זאת אומרת היא תוודא שלא זה, היא כאילונכנסת לראש המחשבה נכנסה לך לראש והיא תרדוף אחריך עד שתכיר בקיומה. תראה אתה אוהבשמשפילים אותך לא, לא אכפת לך שמשפילים אותך כי אם לא אכפת לך שמשפילים אותך אזתחשוב שמחשבות משפילות אותך ותקבל את זה ואז אתה אומר "לא המחשבות משפילות אותי לאמתאים לי, אני רוצה שהן יהיו איך שאני רוצה".

ש: לא זה פשוטמפריע כאילו לשמוח מהרגע.

אליעד: נו אזלמה זה מפריע לך זה משפיל אותך זה פוגע לך במה שאתה רוצה, אתה רוצה ליהנות ופתאוםבאה איזו מחשבה ואומרת לך "לא אל תהנה" אתה אומר "מה זאת אומרת" היא אומרת לך "אנירוצה שלא תהנה" היא משפילה אותך. עכשיו מה שאני אומר שכמו שאתה לא אוהב שמשפיליםאותך גם המחשבות לא אוהבת שמשפילים אותן אם באה מחשבה ואתה משפיל אותה אתה אומר לה"לכי מפה" היא אומרת "מה פתאום למה שאני אלך מפה אני פגועה עכשיו אני אבוא ואניאעשה דווקא ויכנס פנימה על הפרנציפ".

מה שאני מנסהלומר הפתרון זה לא לברוח מהמחשבות הפתרון זה להבין אותם, אתה מבין אם יש לך נגידמחשבה כשאתה יושב עם אנשים ופתאום אתה רואה מישהו מדבר ואתה אומר "אולי הוא מדברעלי" נגיד, אתה לא צריך לברוח מזה כי אם אתה תגיד "לא מה פתאום לא מדברים עלי" ישתבוא המחשבה "מה זאת אומרת מה פתאום אולי הם כן מדברים עליך, מה למה אתה אומר שהםלא מדברים אולי הם כן מדברים עליך" אתה מבין אין לזה פתרון אם אתה תברח היא תרדוףאחריך.

מה שצריךלעשות זה לא לברוח מהמחשבה זה לדבר איתה לכבד אותה אבל בפרופורציה, זאת אומרתהמחשבה באה אליך אומרת לך "אתה יודע מדברים עליך" אבל אתה לא שומע שמדברים עליךהמוח אבל היא אומרת לך מדברים אליך, מה שאתה צריך לעשות זה לא להשפיל את המחשבה כמולהגיד "לא מה פתאום לא מדברים עלי", "לא אולי מדברים עליך" אבל תגיד לה "מה מדבריםעלי ואז מה אם מדברים עלי, מה קרה שמדברים עלי" ואז היא תגיד "רגע ואם מדברים עליךאולי מתכננים להרוג אותך, יכול להיות לך תדע אולי הם בדיוק עכשיו זוממים איך להרוגאותך".

עכשיו אז אתהצריך לבדוק בהיגיון מה ההיגיון, ההיגיון אומר "שיכול להיות שמתכננים להרוג אותי כןאו לא" עכשיו זה הופך לשני חלקים "מצד אחד זה לא הגיוני שהם רוצים להרוג אותי אבלמצד שני יכול להיות שהם רוצים להרוג אותי", עכשיו מה האמת שניהם נכונים יכול להיותשהשולחן הזה פתאום יעוף באוויר אבל הגיוני שהוא לא יעוף באוויר אבל גם הגיוני שאוליהוא פתאום יעוף באוויר, נכון אתה מבין אותי?

ש: כן.

אליעד: הגיונישהוא יהיה פה ושהוא לא פתאום ידבר אבל הגיוני שאולי פתאום הוא ידבר אולי פתאום הכלמשתנה והוא יתחיל לדבר, אתה יכול להגיד שזה לא הגיוני אולי כן זה יקרה. עכשיו מהשאני בא להגיד שצריך לכבד את המחשבה ולהתייחס אליה בכבוד הראוי אבל לאמת אותה, מהזאת אומרת לאמת אותה לבדוק עד כמה היא אמיתית זאת אומרת שאם אתה רואה שמדברים עליךאתה צריך להגיד "נכון אולי מדברים עלי אבל ההיגיון שלי אומר לי שלא מדברים עליומהצד שאני חושב שאולי מדברים עלי אז זה גם לא משנה אם מדברים עלי", אתה מבין למהאני מתכוון כאילו אל תתכחש כאילו אל תגיד "לא מה פתאום לא מדברים עלי" כי אם אתהתתכחש זה ירדוף אחריך נגיד לא אולי כן מדברים עליך אז אתה צריך להגיד אל תשלול תגיד"נכון אולי מדברים עלי ואולי אפילו יקרה לי מזה דבר רע אבל גם אם זה יקרה זה בסדר",מה הבנת?

ש: מה זה הכלבסדר זה לא בסדר.

אליעד: ואם זהלא בסדר אז זה גם לא בסדר מה שאתה רוצה רק אל תתנגד לזה אבל תלך עד הסוף זאתאומרת.

ש: כלמחשבה?

אליעד: לאמשנה איזה מחשבה.

ש: לא בסדראבל כל המחשבות שישר קופצות לי לראש?

אליעד: נגידשקופצת לך מחשבה שאומרת לך "אולי תשתגע" פתאום אתה מרוב לך "אולי אני אשתגע" תגיד"נכון אולי אני אשתגע זאת האמת אם אני אשתגע אני אשתגע" מצד אחד זה הכי טוב מצד שניזה הכי גרוע מצד שני זה לא משנה וזהו זאת האמת זאת באמת האמת "האמת היא שיכול להיותשאני אשתגע אבל זה גם לא משנה וזה גם טוב וזה גם רע וזאת האמת זהו" ואין לך הרבה מהלעשות בנדון כי זה יכול להיות מה תעשה "ואף על פי כן בהיגיון כנראה שאני לאאשתגע".

ש: מההסטטיסטיקה.

אליעד: כן ישאת הסיבתיות שלנו ויש את המקום שאין בו כללים אז מהצד של הסיבתיות שלנו אתה מבין"שלא הגיוני שאני אשתגע, למה שאני אשתגע" אבל מהצד שאומר לך "לא אבל אולי הסיבתיותלא נכונה" תגיד "נכון יכול להיות שהסיבתיות תפסיק לעבוד בעוד רגע יכול להיות שהיאתשתנה אבל אם היא תשתנה זה גם הכי טוב גם הכי רע וזה גם לא משנה". מה הבנת?

ש: שכל מחשבהשקופצת לראש אז לא לנסות לברוח ממנה אלא להבין אותה יותר.

אליעד: לבדוקשהיא לא יוצאת מפרופורציות.

ש: לבדוק אתהאמיתות שלה.

אליעד: לבדוקשהיא לא יוצאת מפרופורציות, זאת אומרת אם אתה באמצע משהו ופתאום באה אליך איזהמחשבה "אולי יקרה משהו אולי זה" מחשבה שמציקה לך אל תתחמק ממנה תבדוק אותה האם באמתזה הגיוני זה לא הגיוני, זה כן הגיוני זה אפשרי זה לא אפשרי ואני אומר לך מראש שכלמחשבה שתבדוק אותה היא גם אפשרית היא גם יכולה להיות נכונה אין כאילו אל תצפה שאםתבדוק תגיע למסקנה שהיא לא יכולה להיות נכונה, זאת אומרת אני אומר לך מראש כל מחשבהשתבדוק נגיד שלדוגמא אתה אומר "אולי פתאום יטרוף אותי אריה" עכשיו אם אתה תפעיל אתהראש אתה תגיע למסקנה שבאמת אולי יטרוף אותך אריה, זה לא שאני אומר לך לא תבדוק אתהאמת ואז תגלה שלא יכול להיות אם אתה תבדוק את האמת עד הסוף אתה תגלה שיכול להיותשיטרוף אותך אריה אבל אתה גם תגלה שזה לא משנה אם יטרוף אותך אריה כאילו אם אתהבודק את האמת אבל לא עד הסוף אז אתה אומר "רגע אבל מה זאת אומרת יכול לטרוף אותיאריה ".

ש: איך אפשרלחשוב על הסוגיה עד הסוף?

אליעד: עדשאתה חושב שבדקת את כל מה שאתה יכול זאת הכוונה עד הסוף. מה אתה מבין?

ש: בענייןהמחשבות?

אליעד: כן, מההבנת?

ש: שצריכים גםאת האמיתות שלהן לא לברוח מהן.

אליעד: ומהאני אומר שאם תבדוק מה תגלה?

...

המאמר מאת מאמן אימון אישי/ עסקי / ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il | מאמן אישי לחיים,ייעוץ נפשי, מאמן אישי ועסקי, אימון אישי מומלץ

הכנס לאתרותהנה מעוד מטפל התנהגותי קוגניטיבי, מטפל, חשיבה שלילית,היגיון, מחשבה, תת מודע, יעוץ אישי, מחשבה לא הגיונית, פחדים לא רציונליים,למכור ועוד ...


 
אודות המחבר

מאת אליעד כהן - מאמן אימון אישי + יעוץ אישי - לכל תחומי החיים ועוד

מחבר הספרים! אהבה בחיים / חיים בלי פחד / חיים טובים / להיות אלוהים / להצליח בכח המחשבה ועוד

הכנס עכשיו לאתר EIP.co.il ותהנה מאלפי מאמרים + הרצאות וידאו על כל נושאי החיים בכלל, ועל האושר שלך בפרט ...

מאמן אימון אישי חרדה פחד דיכאון קבלת החלטות זוגיות ויחסים ביטחון והערכה עצמית אהבה אושר להתמודד עם בעיות הצלחה מוטיבציה כסף והצלחה לחנך חינוך ילדים לשכנע מכירות שכנוע משמעות החיים בחירה חופשית חשיבה חיובית לחשוב חיובי ידע רוחניות מודעות הארה אלוהים להיות אלוהים בריאת העולם ברסלב רבי נחמן מברסלב פורום ברסלב אימון טיפול ייעוץ אישי

תכנסו ותהנו ...

המאמר הודפס מאתר portal-asakim.com - אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים
http://www.portal-asakim.com/Articles/Article44698.aspx