סוגים של שכנוע, סוגים של טיפול, שיטות שכנוע, אסטרטגיות שכנוע, לגרום למישהו לא לעשן, טיפול בהפרעת אכילה, הפסקת עישון, לגרום למישהו לרצות משהו, לשנות למ
נכתב על ידי: אימון אישי / אליעד כהן - EIP.co.il
תאריך: 21/12/15

סוגים של שכנוע,סוגים של טיפול, שיטות שכנוע, אסטרטגיות שכנוע, לגרום למישהו לא לעשן, טיפול בהפרעתאכילה, הפסקת עישון, לגרום למישהו לרצות משהו, לשנות למישהו את הרצון, שיטותטיפול

עכשיו השאלההיא כזאת נניח נגיד שרוצים לעזור למישהו בקטע טיפולי, אוקי נגיד לדוגמא נגיד מישהועם הפרעת אכילה נניח ונגיד רוצים לעזור לו לאכול, נגיד בהנחה שהוא לא אוכל רוציםלגרום לו לאכול ובהנחה שהוא אוכל מדי רוצים לגרום לו לאכול פחות נניח, עכשיו בעצםלצורך העניין זה כמו כל תהליך של שכנוע, נכון כמו כל תהליך של שכנוע. עכשיו השאלההיא ברמת האסטרטגיה האם יש הבדל או שאין הבדל ואם אכן האם יש הבדל אז מה ההבדל, האםיש הבדל בין לנסות לעזור למישהו שרוצה שיעזרו לו לבין לנסות לעזור למישהו שלא רוצהשיעזרו לו. מה זאת אומרת? שני אנשים באים אחד אומר "תקשיב יש לי הפרעה אני רוצהלטפל בה" ואחד יש לו הפרעה והוא לא רוצה לטפל בה, השאלה היא האם הדרך לטפל בהם היאזהה או שהיא שונה אם כן במה.

ש: בפשט זהנראה שזה מאוד שונה.

אליעד: אוקילמה מה זה שונה?

ש: יותר קללעזור למי שרוצה שיעזרו לו.

אליעד: אני לאשאלתי אם זה יותר קל או קשה שאלתי אם זה שונה מבחינת הנוסחה, אתה צודק שאם מישהונמצא על הרצפה והוא רוצה לקום או מישהו על הרצפה והוא לא רוצה לקום יותר קל להריםאת ההוא שעל הרצפה שהוא רוצה לקום אבל רצף הפעולות שאתה עושה כדי להרים מהרצפה אתהבן אדם זה אותו דבר כאילו אם אתה מרים משקולת או בן אדם זאת אומרת לתפוסולהרים.

השאלה האםברמת הנוסחה האם לשכנע מישהו נגיד בוא ניתן דוגמא נגיד הוא מרעיב את עצמו בסדרורוצים לשכנע אותו לאכול, האם השיטה לשכנע אותו לאכול תהיה שונה מהמצב שבו הוא אומר"שלום יש לי בעיה שאני מרעיב את עצמי ואני רוצה לשכנע את עצמי לאכול" או במצב שהואאומר "אין לי בעיה שאני מרעיב את עצמי אני לא אכפת לי שאני מרעיב את עצמי". השאלהאם בנוסחה זאת תהיה אותה נוסחה או לא אותה נוסחה לא ברמת הקושי נניח שברמת הקושייותר קשה זה ברור, גם לא ברור אבל נניח שזה ברור השאלה אם בדרך זאת תהיה אותה דרךאו שונה.

ש: באחד אםאתה רוצה לגרום למישהו לעשות משהו נגד רצונו ובשני מה שכפי רצונו.

אליעד: לאבשני גם נגד רצונו נגד חצי רצונו.

ש: זהו יש לויותר רצון אז זה ההבדלים ביניהם בעצם?

אליעד: כן זהההבדל.

ש: זה ההבדליםאחד רוצה יותר שם הוא פחות רוצה.

אליעד: בואניתן דוגמא נגיד הפסקת עישון, אחד אומר "שלום תעזור לי להפסיק לעשן" והשני אתה צריךלגרום לו לרצות להפסיק לעשן למרות שהוא לא רוצה להפסיק לעשן, האם זה יהיה אותותהליך?

ש: כן אניאומר שכן.

אליעד: אותודבר אין הבדל?

ש: רק בעוצמהרק במינונים בעוצמה בכמויות.

אליעד: תראהבא נניח שלא משנה מה נשאל במהות זה תמיד יהיה אותו דבר, בסדר נניח ולכן כאילו בסופושל דבר זה אותו דבר אבל אף על פי כן ברמת האסטרטגיה מבחינת השלבים שאתה צריך לעבורעם הבן אדם.

ש: אחד מכירבזה שיש לו חיסרון.

אליעד: מה זאתאומרת שיש לו חיסרון?

ש: שהוא מעשןוהוא רוצה להפסיק לעשן.

אליעד: לאחיסרון הוא רוצה להפסיק לעשן, אחד אומר "שלום אני רוצה להפסיק לעשן" אחד אומר "שלוםאני מעשן ואני לא רוצה להפסיק לעשן".

ש: אני אומרשזה אותו דבר.

אליעד: אניאומר שזה שונה, עוד פעם במהות זה תמיד יהיה אותו דבר אבל בצורה זה שונה. יש הבדל ישברכיבים נגיד אם זה יהיה אם נגיד צריך לשים תרופות צריך להוסיף לו לרכיבים לאחד מהםלשים רכיב אחר לשים רכיבים אחרים.

ש: בא נראהלפי הדוגמא הזאת נגיד מישהו רוצה להפסיק לעשן אז איך עוזרים לו.

אליעד: אז איךעוזרים לו?

ש: תראה אבלאם מישהו רוצה להפסיק לעשן הוא מבין שזה רע איפשהו שזה לא טוב.

אליעד: בסדרנכון אז מה אבל הוא עדיין ממשיך לעשן כן, הוא אומר "אני רוצה להפסיק לעשן" והואעדיין מעשן.

ש: הואמבין.

אליעד: אבלהוא עדיין מעשן בפועל הוא מעשן, הוא אומר שהוא רוצה להפסיק אבל הוא בא לטיפול הפסקתעישון אבל הוא לא מסוגל בלי לעשן הוא חייב לעשן, הוא מעשן כבד למרות שהוא מבין שזהגרוע והשני גם מעשן למרות שהוא מבין שזה גרוע מה ההבדל?

ש: השני טובלו עם זה.

אליעד: נכוןאז השאלה יש הבדל בתהליך או אין הבדל?

ש: מה אתהחושב?

אליעד: אניאומר שיש הבדל אני אסביר למה, אוקי בשביל לגרום למישהו לעשות משהו צריך להסביר לושמה שרוצים שהוא יעשה שזה יותר טוב מרע עבורו, עד כאן זה הגיוני שהוא יחשוב שנגידלהפסיק לעשן זה יותר טוב מרע עבורו. עכשיו אם בן אדם בא עם קונפליקט ברצונות שלושהוא גם לדוגמא רוצה לעשן וגם רוצה להפסיק לעשן יש בתוכו כבר שני רצונות יש לו"רוצה להפסיק לעשן" ויש לו "רוצה לעשן", עכשיו בא נניח נגיד שיש לו 20% "רוצהלהפסיק לעשן" ו - 80% "רוצה לעשן", עוד פעם 20% הוא רוצה לא לעשן 80% הוא רוצה כןלעשן מה הוא יעשה בפועל יעשן כי הוא 80% רוצה לעשן.

עכשיו מהאנחנו צריכים לעשות כדי לגרום לו להפסיק לעשן מספיק שניקח את ה - 80% האלה ונטילבהם ספק "למה אתה רוצה לעשן? כי ככה וככה, מי אמר מה זה משנה תמצא דרך אחרת" אזהחלק של ה - "רוצה להמשיך לעשן" או "רוצה לעשן" החלשנו אותו ואז נשאר החלק של "רוצהלהפסיק לעשן רוצה לא לעשן". לעומת זאת הבן אדם שלא רוצה להפסיק לעשן אז אצלותיאורטית זה 100% "רוצה לעשן" אז אם אנחנו נטיל לו ספק בלמה לעשן זה לא אומר שהואיפסיק, אז יכול להיות שהוא יגיד "אוקי לכן זה לא משנה אבל בא לי לעשן בכל זאת".

ש: הדרך זאתאותה דרך.

אליעד: רגע לאשנייה, לכן יש הבדל אם מישהו בא עם רצון יש מישהו שאומר "שלום יש לי רצון לא לעשןקשה לי" זאת אומרת שאם נחליש לו את הסיבות שקשה לו הרצון לא לעשן כבר קיים אצלו,לעומת זאת אם מישהו אומר "אני מעשן ואני רוצה לעשן ולא אכפת לי מזה שאני מעשן" אזצריך לעשות שני דברים גם צריך להחליש את הסיבות שהוא מעשן אבל גם צריך לבנות לו אתהסיבות לא לעשן, זה עוד רכיב זה לא אותו רכיב.

ש: למרות שאתהיכול גם לעשות את זה לבן אדם עם ה - 20% להגדיל לו את ה - 20%, איך אתה מגדיל לו אתה - 20% האלה את הצמצום ה - 80%.

אליעד: לא רגעשנייה, עוד פעם לא משנה בא נניח שבמהות בסופו של דבר שניהם צריכים לחשוב שיותר טובזה מאשר זה, יותר טוב לא לעשן מאשר כן לעשן נניח שהם שניהם בסופו של דבר צריכים אתהאופציה שאנחנו רוצים שהוא יחשוב שהיא נכונה שהוא יחשוב שזה טוב ושהאופציה השנייהרעה, נניח שזאת האמת וזה נכון לגבי שניהם אבל הקטע הוא שבאחד מהאנשים הרכיב של מהשאנחנו רוצים שהוא יעשה כבר קיים והשני גם צריך לבנות לו את הרכיב הזה זה לא ברורמאליו.

עכשיו בלעשןלצורך העניין זאת הייתה דוגמא שהיא חצי טוב למה כי אם בן אדם יחשוב שלעשן זה מיותרממילא הוא יפסיק, לעומת זאת אם נגיד אנחנו מדברים נגיד על הפרעת אכילה נניח נגידשבן אדם נגיד לא רוצה לאכול, אז נגיד יש בן אדם שאומר "שלום אני לא רוצה לאכול"כאילו נגיד שהוא 40% רוצה לאכול ו - 60% רוצה להרעיב את עצמו, מה הוא יעשה? הואירעיב את עצמו אבל אם אנחנו נגיד לו "למה אתה מרעיב את עצמך?", "כי אני חושב ככהוככה", טוב בוא נטיל בזה ספק הוא אוטומטית נשאר עם ה - 40% שהוא רוצה לאכול.

לעומת זאת בןאדם נגיד שהוא מרעיב את עצמו ואין לו עניין בלהפסיק את זה אז גם אם אנחנו נטיל ספקבזה שהוא צריך להרעיב את עצמו עדיין גם אין לו סיבה לאכול אז אנחנו צריכים לבנות לואת המחויב ההפוך ולכן זה הרבה יותר קשה, אוקי כי יש פה שני פרמטרים גם לגרום לו אתהמחויב שלו להפוך לאפשרי את זה שהוא נגיד לדוגמא רוצה להפסיק לעשן להחליש וגם אתהאפשרי להפוך למחויב כאילו את החלק החלש אצלו של "לא לעשן" צריך לחזק ולכן אצל ההואשבכלל אין לו אינטרס כזה מלכתחילה לכן זה ממילא יותר קשה...

המאמר מאת מאמן אימון אישי/ עסקי / ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il | טיפול הוליסטי,אימון אישי מומלץ, מנטורינג, מטפל קוגניטיבי התנהגותי

הכנס לאתרותהנה מעוד מטפל רב תחומי, ייעוץ פילוסופי,NLP, למכור, פסיכולוגיה, סוגים של שכנוע, יעוץ, שכנוע, הפרעה, לא לעשן ועוד...


 
אודות המחבר

מאת אליעד כהן - מאמן אימון אישי + יעוץ אישי - לכל תחומי החיים ועוד

מחבר הספרים! אהבה בחיים / חיים בלי פחד / חיים טובים / להיות אלוהים / להצליח בכח המחשבה ועוד

הכנס עכשיו לאתר EIP.co.il ותהנה מאלפי מאמרים + הרצאות וידאו על כל נושאי החיים בכלל, ועל האושר שלך בפרט ...

מאמן אימון אישי חרדה פחד דיכאון קבלת החלטות זוגיות ויחסים ביטחון והערכה עצמית אהבה אושר להתמודד עם בעיות הצלחה מוטיבציה כסף והצלחה לחנך חינוך ילדים לשכנע מכירות שכנוע משמעות החיים בחירה חופשית חשיבה חיובית לחשוב חיובי ידע רוחניות מודעות הארה אלוהים להיות אלוהים בריאת העולם ברסלב רבי נחמן מברסלב פורום ברסלב אימון טיפול ייעוץ אישי

תכנסו ותהנו ...

המאמר הודפס מאתר portal-asakim.com - אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים
http://www.portal-asakim.com/Articles/Article47688.aspx