1683להקת המחול בת שבע-ניב מצהיב 3
נכתב על ידי: ELYBIKORET
תאריך: 19/07/18

1683להקת מחול בת שבע-ניב מצהיב 3 צילומים יחצ'ןראיתי את הבכורה של להקת המחול 'בת שבע'-ניב מצהיב 3 מאתהכוריאוגרפית מפורטוגל מרלן מונטירו פריטאס. זאת אחת הפעמים הבודדות שאוהד נהרין מארח בלהקת בת שבע כוריאוגרףזר. פריטאס הופעה בפסטיבל ישראל ב2016 ואוהד נהרין הזמין אותה ליצוריצירה עבור בת שבע. הרעיון היה יפה.תמיד טוב לראות שינוי אך למרות הביצוע היפה שלהמשתתפים ,הכוריאוגרפית האורחת לדעתי, לא הצליחה להלהיב את הקהל. אקדים ואומר שהעבודה עוררה סקרנות לפני הראיה ואיכזבה לאחר צפיהבה. להקת המחול בת שבע להקה מעולה עם יכולת ביצוע מקסים שלרקדניה. ביצירה זו לא יכולנו,עקב היצירה ,להתרשם מכל אלו  בצורהמלאה.17 רקדנים של בת שבע נמצאו רוב הזמן על הבמה אך כל המופע לא דמהלערב מחול. זאת יצירה לא קלה להבנה,דורשת דמיון רב של הצופה ולא לכולם דמיוןכפי שיש ליוצרת. היצירה ארוכה יותר מהדרוש ונמשכת כשעה וחצי.בדמיון הכל אפשר לראות אך במציאות ,ביצירה,  אין כל קשר  בין משחק ,ספורט ,תחרות ,לבין המתרחש על הבמה.זאת יצירה שבה הלא ברור עולה על הברור.זהו קרקס פרוע בעולםדמיוני של היוצרת כאשר הכל דמיוני.אתה נכנס לאולם ורואה רשת שנמתחה בקדמת הבמה שהסתירה לאורך כלההופעה את חלקי הגוף התחתון של המופיעים.חשבת שהרשת תוסר לאחר הפתיחה אך לא. היאנשארה כך ב95% מזמן המופע. זאת היתה רשת לא נחוצה שלא היה לה תפקיד משמעותי במופע  שרקהפריע לראות את גוף כל המופיעים מתחת למתניים. כוריאוגרף צריך לפעמים גם לחשוב האם מה שהוא עושה אינו מפריעלראות בקלות והיטב את מה שעשה.המופיעים (בכוונה אינני משתמש במילה "הרקדנים")עלו עלהבמה מהאולם בקופצם מעל הרשת.כל הלהקה הופיעה כקבוצה ובקושי היו סולנים אודואטים. המופיעים חזרו על אותם התנועות,על הליכה איטית מעצבנת,הופיעו עםאותה תלבושת לאורך כל הערב כאשר כל פעם הוסיפו פריט קטן ירוק או כחול לשםהשינוי.לא הבנתי מדוע כל המופיעים כולל הגברים היו צריכים למרוח בצורהבולטת ליפסטיק על השפתיים  ולצבוע את הסנטר בלבן.מאחר והיתה רשת ,בתפאורה היה שעון זמן וכן לוח תוצאות שהתחלףקדימה ואחורה ללא הגיון כל שהוא, נדמה היה שמדובר במשחק ולא היה מובן  האיפורכליצנים.מפעם לפעם המופיעים הוציאו קולות משונים או דיברו ארוכות באנגליתשאי אפשר היה להבין את מה שדיברו .היה דף שחולק לקהל אך לא היתה בו אף מילה על המופע ,הסבר אוכוונת הכוריאוגרף.כל מה שהיה בו היו פרטים טכניים כגון שםהמשתתפים,התפאורה,התאורה,הכוריאוגרפית וכו'.המוסיקה היתה מגווונת כאשר הדגש היה על מוסיקהברזילאית.הלהקה ,כאמור,כולה היתה רוב הזמן על הבמה.היא התחלקה כל פעם לכמהקבוצות קטנטנות בדרך כלל של 3 איש ,ואחד נח יושב באפס מעשה על הבמה. כל קבוצה עשתה תנועות אחרות כאשר כל התנועות לא היו ריקודיות אלאהליכה איטית מסוגננת,תנועות בידיים ,צעקות,מוסיקה מאיימת,רעש,משרוקית.היה מורגש שהיוצרת בכוונה בלמה תנועות גוף,התפתחות. קיבלנו יצירה שיש בה הרבה סטאטיות,איטיות,תנועות מוטוריותהחוזרות על עצמן.ביצירה לא חסרה גם פרודיה.שמענו מוסיקה מתוך אגם הברבורים כאשרכולם הרימו רגל אחת באויר שהוחזקה בידיים של המופיע. כאשר עשו קפיצות, הקופץ נפל וחזר על אותה תנועה כמה פעמים.הרהרתי האם אלו נפילות מקריות או פארודיה על אגם הברבורים.על הגב המופיעים נשאו את האות P.מה היא סימלה?סתם קישוט?המופע,אין ספק,היה אורגינלי לא שיגרתי.לקראת הסוף המשתתפים אכלובננות,הקהל התבקש לחזור בקול רם על מילים שהמשתתפים אמרו וכן לעלות לבמה כדי לעמודבה. לפריטאס שפה אמנותית מיוחדת במינה שכנראה אנו או נכון יותר אניעדיין לא רגיל לה.אין ספק היא מיוחדת ,מסקרנת אך נראה לי שיצירה זו נכתבה כדי לצאתידי חובה ולא כדי להרשים או ליצור משהו יפה ומוכן.להקת המחול בת שבע להקה מעולה ,אך הפעם יכולת הרקדנים לא הספיקהלהסתיר את הרדידות של הכוריאוגרפיה בה הנסתר,הלא מובן,החזרה על תנועות ואי הבהירותעולים בהרבה על הביצוע שכאמור היה מעולה.הכוריאוגרפית כבר הציגה בארץ בפסטיבל ישראל 2016.היא זכתה לפרסאריה הכסף בביאנלה היוקרתי בונציה.כל זה אינו מספיק כאשר כותבים יצירה שהנסתר רבמהגלוי. המופע היה בשיתוף פסטיבל מונפליה ויולידאנסאמסטרדם.לראות או לא לראות:קראתם את התרשמותי.כל אחד יחליטבעצמו.נכתבעל ידי elybikoret-אלי ליאון,127/2018 10:32

 
אודות המחבר

אלי ליאון-ELYBIKORET

המאמר הודפס מאתר portal-asakim.com - אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים
http://www.portal-asakim.com/Articles/Article54371.aspx