מה אומרת היהדות על קיומם של חייזרים?
נכתב על ידי: יואל כץ
תאריך: 27/01/20

מה אומרת היהדות על קיומם של חייזרים?

מהי השקפת היהדות על חיים בכוכבים אחרים?

"נתקלתי לא פעם בתמונות וסרטוני וידאו של צלחות מעופפות, האם יש ראיה מדעית

לקיומם חייזרים? ומה היהדות אומרת על קיומם?"

איש לא יתווכח עם העובדה שכל צבא עוסק באופן קבוע בפיתוח טכנולוגיות חדשות, ואינו בהכרח

ממהר לפרסם בפני מדינות אחרות את הטכנולוגיה שהשיג; תיקים רבים נשארים עשרות שנים

תחת הכותרת "חסוי".

כאן ייתכן שאפתיע רבים: מסתבר שהצבא האמריקאי עסק בטכנולוגיה של יצירת צלחות מעופפות

עוד מתקופת מלחמת העולם השנייה, כלי התעופה שבנה הוסתרו מעיני הציבור במשך עשרות

שנים (מכונה "saucers ying Military "בוויקיפדיה האנגלית).

צלחת מעופפת אחת כונתה בשם "Avrocar 9-VZ ,"נבנתה בשנת 1950 בתור פרוייקט צבאי

סודי, אך כיום מוצגת לראווה במוזיאון החלל הארצי בוושינגטון. הממשלה אמנם טוענת

שהפרוייקט נכשל, אך האם היתה בהכרח מדווחת לכלי התקשורת על הצלחתה ביצירת כלי ריגול

חדשני?

כך נראתה הצלחת המעופפת האמריקאית מבפנים:

המביט בתמונות של אותם דגמים צבאיים, יתקשה שלא לראות את דמיונם המרשים לצלחות

מעופפות הנצפות בתמונות (מזוייפות או לא). עוד נקודה מעניינת לציון, שתמונות עתיקות של

צלחות מעופפות משנות ה-40 מציגות כלי תעופה כבדים ומכאניים למראה, בעוד תמונות חדישות

יותר משנות ה-80 יציגו צלחות מעופפות בגימור חדיש ועדין יותר - או שכח דמיונם של המזייפים

השתפר, או שכלי התעופה הצבאיים השתפרו... על כל פנים, אין בכך ראיה לקיומם של חוצנים.

בסופו של דבר, תמונות אלה מציגות רק עב"ם - "עצם בלתי מזוהה" בשמים. בדרך כלל מדובר

בזיוף או סתם בטעות בזיהוי, בכל אופן אין סיבה לחשוב שכלי תעופה כלשהם הגיעו אלינו מכוכב

אחר.

האם ייתכן שבורא עולם יצר חיים בכוכבי לכת אחרים?

לא זאת בלבד שהיהדות אינה שוללת במפורש את קיומם של חיים תבוניים אחרים, אלא אף

מדווחת על קיומם בעולמנו או בעולמות עליונים.

מלאכים הנם שליחים רוחניים של ה', המסוגלים להתגלם בכל צורה ודמות, ולשם תפקידם יכולים

להופיע בגוף אדם ולדבר בלשון בני אדם, כגון שלושת המלאכים שנגלו לאברהם אבינו או המלאך

עמו נאבק יעקב אבינו. ישנן דרגות שונות של מלאכים בבריאה הנדרשים לתפקידים שונים, הם

נקראים בשמות "מלאכי שרת", "כרובים", "שרפים", "חיות הקודש" ו"אופני הקודש", אך אין להם

בחירה חופשית, ומבחינה מסוימת הנם למעשה יד ה' הפועלת בתוך הבריאה, החוצצת בינו

לבינינו "כי לא יראני האדם וחי" (שמות לג, כ). רק משה רבנו גדול הנביאים זכה להתגלות נבואית

של ה' ללא תיווך של מלאך או בת-קול.

אך האם קיימים יצוריים עצמאיים בבריאה?

לפי פשוטו, חז"ל סיפרו על יצורים תבוניים בשם "שדים", אשר אוכלים ושותים ומתרבים ומתים

כבני אדם, אך מסוגלים לטוס כמלאכי השרת מסוף העולם ועד סופו (חגיגה דף טז, א). קשה לרדת

לעומק דבריהם בדבר בריות משונות אלו, אך אילו היו מתגלים יצורים תבוניים מלבדנו - אפשר

שאלו השדים.

ספר הברית (חלק א', מאמר ג', פרק ב') האריך ברעיון קיומם של חייזרים, וחידש רמז על קיומם של

"בני מרוז", לחצו כאן.

אין בכל אלה ראיה לקיומם של יצורים תבוניים בכוכבי-לכת חומריים ביקום, אך גם אין סיבה

להתרגש מקיומם אם נגלה שקיימים כאלה.

לכל בריה יש תפקיד, אך האדם הוא נזר הבריאה כיוון שקיבל את התפקיד הגבוה ביותר, לכן נברא

בצלם אלוקים (בראשית א, כח). הבחירה החופשית בין טוב לרע היא זו שמאפשרת לאדם

להתעלות ברוחניותו אף מעל המלאכים הרוחניים ביותר.

העולם אינו דומה ל'מגרש משחקים' בין יצורים שונים, אלא למערכת מדויקת ומכוונת מטרה.

הקב"ה יצר את עולמו בחוכמה ובכוונה להביא לשלמותנו הרוחנית בגאולה. לשם כך ברא דרגות

שונות של יצורים חומריים ורוחניים בבריאה, המתקיימים בשילוב 'אקולוגי' מדויק זה עם זה, והוא

יתברך שולט בכולם למען אותה מטרה עליונה של קיום התורה הקדושה: "כה אמר ה', אם לא

בריתי יומם ולילה, חוקות שמים וארץ לא שמתי" (ירמיהו לג, כה).

אם קיימות בריות תבוניות אחרות ביקום, קרוב לוודאי שהן חסרות בחירה חופשית בדומה לבעלי

החיים (-הבנה הגיונית של המציאות וכוח הבעה אינם מחייבים בחירה חופשית בין טוב לרע), כך

שהתייחסותנו אליהם היתה דומה כאל זו הנדרשת מבני נח, המצטווים שלא להפריע למטרה

האלוקית של תיקון העולם וגאולתו.

וכפי שהסביר ספר הברית (שם):

"אין ספק שאין באחד בהם (העולמות) בני אדם בצלמנו כדמותנו ובעלי בחירה, אף כי יכול להיות

שהמה בעלי שכל ומדע... במקום שאין בחירה לא שייך לא תורה ולא עבודה, ולכן אין הקב"ה

מקבל נחת רוח רק מעולם הזה, ולכן הוא תכלית כל הבריאה והמבוקש מכל העולמות כולם, אפילו

עולמות הקדושים והעליונים".

גם אין צריך להאריך במובן מאליו, שכל יצור חומרי מוגבל לגדרי היקום וחוקי הטבע שה' ברא,

ואפילו הבריות הרוחניות ביותר מוגבלות לפני ה' הנצחי והאינסופי שברא ומקיים אותם במאמרו.

הקב"ה הוא היחיד שנמצא בכל מקום ובכל זמן, שולט בכל בריה ובכל מעשה, כך שאין שום כח

אחר מלבדו כלל: "אם יסתר איש במסתרים, ואני לא אראנו, נאום ה', הלוא את השמים ואת הארץ

אני מלא" (ירמיהו כג, כד). כל הכוחות והבריות כפופים לרצונו התמידי של אלוקים, בלעדיו היו

נעלמים בין-רגע. ה' שולט בכל המלאכים וסוגי הבריות, כך שהם כולם משרתיו, ואין בכוח אף אחד

מהם להפריע למטרת התורה. המדרש מספר כי אפילו המלאכים שנשלחו להתווכח עם משה

רבנו, לא יכלו למנוע את מתן תורה (שבת דף פח, ב).

אומרת התורה: "ופן תשא עיניך השמימה וראית את השמש ואת הירח ואת הכוכבים כל צבא

השמים ונדחת והשתחוית להם ועבדתם" (דברים ד, יט), מבאר הרמב"ן: "כי לכולם כוכב ומזל

וגבוהים עליהם מלאכי עליון... לא תקימו עליכם שר או עוזר זולתו, כי הוא הוציא אתכם מכור הברזל

שהייתם בתוך מצרים".

האין זה אירוני שיש אנשים שמחפשים תבונה בחלל החיצון, במקום לזהות את מקור התבונה

העליונה מכל - בורא היקום כולו הנמצא בכל העולמות, אשר ברא אותנו ומאפשר לנו להכיר בו

ולהתפלל לפניו?

צריך לומר להם: יש אלוקים! אז אנחנו לא לבד ביקום.

נכתב ע''י דניאל בלס

הוגש בחסות תיקים לספר תורה


 
אודות המחבר
המאמר הודפס מאתר portal-asakim.com - אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים
http://www.portal-asakim.com/Articles/Article56619.aspx