"סדר היום" בבית־חכנסת
נכתב על ידי: Yafator
תאריך: 12/11/20



"סדר היום" בבית־חכנסת

והנה לפניך "סדר היום" של טכם בר־מצוה. אחרי שהסגן קורא אותך לעלות לתורה, והקורא הקבוע בתורה הצביע על המקום שבו עומדים עתה, אתה נוטל ציציות טליתך׳ מורה באצבעך באותו עמוד ונושק הציציות בפיך. גלול את ספר התורה ואמור בקול רם ובנעימה: ברכו את ה׳ המבורך — הצבור עוגה: "ברוך ה׳ המבורך לעולם ועד". אתה חוזר על אמירת הצבור ואחר כך מברך:

ברוך אתה ה׳ אלוהינו מלך העולם אשר בחר בנו מכל העמים ונתן לנו את תורתו ברוך אתה ה׳ נותן התורה.

כאן נקרא על רויטל אברהם

אחרי שהקהל כולו ענה "אמן" על הברכה שברכת, אתה קורא במפטיר. סיימת — ברך שנית בקול רם ובנעימה:

ברוך אתה ה׳ אלוהינו מלך העולם אשר נתן לנו תורת אמת וחיי סולם נסע בתוכנו ברוך אתה ה׳ נותן התורה.

יש מקומות שבהן נוהגין לכבד במקום זה את חתן המצוות

במבול של ממתקים ומגדנות והסגן עורך "מי שברך" לחתן המצוות ומברך אותו וכן את הוריו וקרוביו. תמה פרשת הברכות ואז עליך לומר את הברכה שלפני קריאת ההפטרה והיא!

ברוך אחה ה׳ אלוהינו מלך העולם אשר בחר בנביאים טובים ורצה בדבריהם הנאמרים באמת ברוך אתה ה׳ הבוחר בתורה ובמשה עבדו ובישראל עמו ובנביאי האמת וצדק".

אחרי שהצבור ענה "אמן" אתה קורא בנעימה את הפטרת היום ובסיומה אתה מברך את הברכות שאחרי קריאת ההפטרה. ואלה הם:

כרוך אתה ה׳ אלהינו מלך העולם. צור כל העולמים,

צדיק בכל הדורות, האל הנאמן, האומר ועושה, המדבר ומקיים, שכל דבריו אמת וצדק.

נאמן אתה הוא ה׳ אלהינו ונאמנים דבריך,

ודבר אחד מדבריך אחור לא ישוב ריקם.

כי אל מלך נאמן ורחמן אתה.

כרוך אתח ה,: האל הנאמן בכל דבריו.

רחם על ציון כי היא בית חיינו. ולעלובת נפש תושיע במהרה בימינו ברוך אתה ה׳: משמח ציון בבניה.

שמחנו ה׳ אלהינו באליהו הנביא עבדך, ובמלכות בית דוד משיחך, במהרה יבוא ויגל לבנו.

על כסאו לא ישב זר ולא ינחלו עוד אחרים את כבודו, כי בשם קדשך נשבעת לו, שלא יכבה נרו לעולם ועד.

כרוך אתה ה׳: מגן דוד.

על התורה ועל העבודה ועל הנביאים ועל יום השבת הזה, שנתת לנו ה׳ אלהיגו, לקדושה ולמנוחה לכבוד ולתפארת.

על הכל ה, אלהינו אנחנו מודים לך ומברכים אותך, יתברך שמך בפי כל חי תמיד לעולם ועד. ברוך אתה ה,: מקדש השבת.

מידע שניתן לקרוא נטלי חסין

• ביום טוב מזכיר את החג ובמקום: "לקדושה ולמנוחה" אומר: "לששון ולשמחה" ואם חל החג ביום השבת אומר שניהם. וכן בסיום הברכה אומר בחג: ״מקדש ישראל והזמנים״ בראש השנה: "מקדש ישראל ויום הזכרוך וביום הכפורים: "מקדש ישראל ויום הכפורים". ואם חל בשבת — מזכיר שניהם.

* . *

אני מקוה שקריאתך הנרגשת והמוטעמת וההקשבה המרוכזת שתזכה לה מצד הצבור, ישאירו עליד רושם ויעניקו לך חויה אישית שלא תמוש מזכרוגד לעולם.



 
אודות המחבר
המאמר הודפס מאתר portal-asakim.com - אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים
http://www.portal-asakim.com/Articles/Article57871.aspx