שיהיו דבריו מתקבלים
נכתב על ידי: Yafator
תאריך: 12/11/20


  1. שיהיו דבריו מתקבלים, וילמדו ממנו, וכדאמר ולא הקפדן מלמד (אבות פרק ב׳ משנה ה׳).

280שחוק 281רהלות ו*א#, מרגילין לערוה. 282 מסורת, סיג לתורה.

: I- : I י - : • • T : •/ : I - •% * : ־1 - ־1

283מעשרות,

  1. דווקא שחוק הבא מקלות ראש, אבל יש שחוק היפה לעיניים, וכדאמרו דמעת חסית קטנה, דמעת הקילורית, דמעת החרדל יפות לעין, ושל שחוק יפה מכולן (איכה רבה פרשה ב׳ פיסקא יא׳).

ועוד איך אמר רבי חייא מת מתוך השחוק סימן יפה לו (כתובות דף קג׳ עמוד ב׳), אלא פשיטא דהוא כדאמרנו.

מאמר בנושא שיתוק שינה לפי הקבלה

  1. ופשיטא דאינו מה שאמר לעיל קל לראש, וכל קלות ראש רעה היא ואסורה, מלבד מי שחשוב הוא מאוד, ונוהג בעצמו קלות ראש, שיהא נוח לבריות, שלא תהא אימה יתרה עליהם.

  2. נהירה לן דמסורת סייג לתורה, ופתח רבי עקיבא בערווה החמורה, ששחוק וקלות ראש ההמנעות מהן סייג ברור לתורה גם הן, ובאותה מידה אינו נפרד כל שאמרו חכמים, אף דבמשמע רק עצה טובה קמ״ל, מכל מקום נקט התנא לשון סיג, כמו בסיגים דרבנן שהנמנע מהן עבר על דברי חכמים, שאיך תגיד מעשרות עצה טובה קמ״ל ולא חיוב גמור.

284סיג לעשר.נדרים, סיג לפרישות.

" 8 " T J J • TJ V T T J

  1. מעשה באדם אחד שהיה מוציא מעשרותיו כראוי, והיה לו שדה אחת והיתה עושה אלף מדות, ומוציא ממנה מאה מדות למעשר, ומן המותר היה מתפרנס הוא ובני ביתו, בשעת פטירתו קרא לבנו ואמר לו, בני תן דעתך על שדה זו כך וכך מדות היא עושה, כך וכך מדות למעשר וממנה הייתי מתפרנס כל ימי.

כשנפטר מן העולם שנה ראשונה זרע אותה הבן עשתה אלף מדות והוציא ממנה מאה למעשר, שנה שניה נכנס בו עין רעה, פיחת עשרה ופיחתה היא מאה, וכן שלישית וכן רביעית וכן חמישית עד שעמדה על מעשרותיה, כיון שראו קרוביו כך, עמדו ולבשו לבנים ונתעטפו לבנים ונכנסו אצלו, אמר להן לא באתם אלא לשמוח עלי, אמרו לו חס ושלום לא באנו אלא לשמוח עמך, לשעבר היית בעל הבית והקב״ה כהן, ועכשיו נעשית כהן והקב״ה בעל הבית (שמות רבה משפטים פרשה לא׳ פיסקא יז׳).

286סיג לחכמה, שתיקה:

מידע שיש על סגולה לזיווג הרב כדורי

5 J * T J T - T ״ ־h

(יד) הוא היה אומר, חביב אדם שנברא בצלם. חבה יתרה נודעת לו שנברא בצלם, שנאמר כי בצלם אל־הים עשה אתהאדם (בראשית ט׳ פסוק ו׳). חביבין ישראל קזנקךאו בנים למקום. חבה ןתרה נודעת להם שנקראו בנים למקום, שנאמר בנים אתם לה׳ אלהיכם (דברים פרק

T - V8••• ••• * It- • t 818 • ••• ••• T • ״ ••• ״ I 7 V •• V8 יד׳ פסוק א׳). חביבין ישראל, שנתן להם כלי חמדה.חבה יתרה נודעת

להם שנתן להם כלי חמדהעזבו נברא העולם, שנאמר כי לקח טוב

V v T ״ “ v T I : ״ v T : V ״ 8 T ■ך ■ך < •• ••••• - • F V

נתתי לכם תורתי אל תעזבו (משלי פאק ד׳ פסוק ב׳):

(טו)הבל צפוי, והרשות נתונה,ובטו׳ב העולם נדוין.והפל לפי

׳ T - V *:־ד: : ־1 I • T T : J :•

דב המעשה:

(טז) הוא הןה אומר,הבל נתון בערבון,ומצודה פרוסה על כל החןים.

296החנות פתוחה, והחנוני מקיף, והפנקס פתוח, והיד כותבת, 297 וכל

- : I 1• - • t: v - : J T י : - • :-V v T- : J - T h י : יד

הרוצה ללוות יבוא דלוה, 298והגבאים מחזירים תדיר בכל יום, 299ונפרעין


 
אודות המחבר
המאמר הודפס מאתר portal-asakim.com - אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים
http://www.portal-asakim.com/Articles/Article57915.aspx