בדרך רמז תרמוז הפרשה למלך המשיח שהוא עני ואביון וזה נגרם מעוונותינו
נכתב על ידי: Yafator
תאריך: 14/11/20

בדרך רמז תרמוז הפרשה למלך המשיח שהוא עני ואביון וזה נגרם מעוונותינו, וכן המשך הפס׳ נדרש בדרך רמז על המשיח.

ע”י מעשה בני אדם ובפרט ע״י הצדקה כשמכוון שהוא עושה זאת בכדי לקרב את המשיח והגאולה, זה מקרב את הגאולה.

משיח ה׳ שמו חיים [וראה הרחבות במאורי החיים על כך שיש אומרים שזה ראשי תיבות ועוד].

מאמר בנושא אולסקו שחקן

פס׳ ח - ע״י שאדם נותן צדקה ופותח את ידו "פותחים לו שערי שפע" כי כאשר אדם נותן צדקה אינו "עושה אלא הלוואה דווקא ותכף ה׳ ישלם לך בתוספת מרובה".

פס׳ יז - עבד עברי שמת בעליו ממשיך לעבוד את בן בעליו עד סוף שש שנים משא״כ אם נרצע לעבד עולם זה רק לבעלים ולא משלים לבנו [ואפשר לעשות על זה חידה כיצד ייתכן שעבד נרצע יעבוד פחות מעבד רגיל כאשר זו השנה הראשונה ליובל].

פרשת שופטים

מיקוד:

פרק טז פס’ יח.

פס׳ כ.

פרק יז פס׳ יד.

פרק יח פס׳ יג.

פס׳ טז.

מיקוד מורחב:

פרק טז פס׳ יח - "משפט צדק. ולא אמר בצדק כאומרו בצדק תשפוט עמיתך, כאן העיר הערה גדולה לחפץ לשפוט בצדק, והוא כי כשירצה לעמוד הדיין על משפט האנשים אשר להם הריב יהיה בסדר זה שיעביר מבין עיניו שתי הנושאים [הנושאים ונותנים - בעלי הדין] ולא ילביש משא ומתן ההלכות שיעשה באנשים אשר להם הריב לומר כפי זה יתחייב פלוני וכפי זה יהיה להיפר אלא יעשה עיונו וצדדי ההלכה כאלו אין אדם שצריך להוראה זו עתה אלא לעמוד על הדין לדעת הלכות התורה, ואחר שיעמוד עליו בדרך זה מה שיעלה במצודתו ידין בו לבעלי דינים יזכה הזכאי ויתחייב החייב, והוא אומרו ושפטו את העם משפט פירוש כבר הוא משפט בפני עצמו זה יהיה צדק, אבל זולת זה כשיעריך בדעתו בעת שמזקק ומצרף הדין לבעלי דינים על כל פנים יהיה אחד יותר מתקרבת דעתו אליו ולא יצא המשפט צדק, ובפרט במשפטים שתלוים בשיקול הדעת ובהטיה מועטת בנקל יטה דעתו".

מידע שיש על תפילה לקהל בעת החופה

 

פס׳ כ - צדק צדק תרדוף ”פירוש הגם שהשגת לדיינים שהם ראויים, עליך לחזור אחר היותר ראוים מהם". [וראה במאורי החיים שהביאו מהרמב״ם גם כן שכך היה דרך החכמים הראשונים שהיו בורחים מלהתמנות].


 
אודות המחבר
המאמר הודפס מאתר portal-asakim.com - אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים
http://www.portal-asakim.com/Articles/Article58051.aspx