פינחס
נכתב על ידי: Yafator
תאריך: 14/11/20

פינחס

פרק כה פס׳ יד - קשה מדוע כאן נאמרו שמותם של זמרי וכוזבי החוטאים ואילו בשעת מעשה לא נאמרו שמותם, שהרי אם רצון התורה לגלות שמותם היה צריך להזכירם במקומם ואם אין רצון לגלות שמותם אזי גם כאן יכסו שמותם?

פרק כו פס’ א - מדוע הפסיק הכתוב בפרשה באמצע פס’?

פס׳ ה - "למה נקבע בהם השם שלא כסדרו ה״א בתחלה ויו״ד בסוף" [החנוכי וכו’]?

פס׳ יא - מדוע מזכיר כאן שבני קורת לא מתו ולא אמר כן במקומו

כנסו למידע כאן alonolam

מטות

פרק ל פס׳ ב - מדוע דיני נדרים "פורחים באוויר" (שהמקור שלהם בתורה מועט והרוב המוחלט נמסר בע״פ)?

פרק לא פס׳ ה - מדוע הלכו למלחמה רק אלף מכל מטה ולא כל עמ״י שהרי צבא מדין היה רב?

פס׳ ו - מדוע משה שלח דווקא את פינחס למלחמה נגד המדיינים ולא את יהושע?

פס׳ טז - כיצד שגו וטעו פינחס והצדיקים שהלכו עמו למלחמה והשאירו את הנשים שהחטיאו את ישראל בחיים?

פס׳ לב - מדוע האריכה התורה כ״כ בפרטי חשבון השלל ומחציתו בדבר שיכלנו לחשבו לבד?

פרק לב פס׳ א - מדוע היה לבני ראובן וגד מקנה כ״כ רב?

מסעי

פרק לג פס׳ א - "למה בחר הכתוב למנות המסעות ולא החניות [שהרי אם היינו מונים רק את החניות היינו יודעים גם על המסעות]?

  • פס׳ ב - מדוע כתוב בתחילה מוצאיהם למסיעהם ובסוף הפס׳ כתוב מסיעהם למוציאהם? ועוד מדוע צריך להודיענו שמשה כתב את המסעות הרי הוא כתב את כל התורה כולה והמסעות בכלל?

  • פרק לד פס׳ יט - ”למטה יהודה וגו’. צריך לדעת למה נשתנו מטה יהודה ומטה שמעון ומטה בנימין שלא הזכיר נשיא בהם"?

דברים

  • פרק א פס׳ א - כיצד נאמר שתוכחות של משנה תורה משה מפי עצמו אמרן והרי כל האומר אות אחת אמר משה מעצמו הרי הוא אפיקורוס?

  • פס׳ י - קשה כיצד אומר הפס׳ שה׳ הרבה את ישראל ככוכבי השמים והרי לא מצינו שרבו בצורה ניכרת יותר ממה שיצאו ממצרים?

  • פס׳ טז - קשה מדוע אמר שמוע בין אחיכם והרי פשוט שהדיינים ישמעו את בעלי הדין שהרי אם לא ישמעום כיצד ידונו אותם?

  • פס׳ לז - קשה כיצד משה אומר שגם בו התאנף ה׳ בגין עוון המרגלים והרי לא מצינו שמשה בעצמו הורע בעקבות חטא המרגלים?

ואתחנן

עקב

  • פרק ז פס׳ יב - קשה לכאורה סתירה שמצד אחד נראה שעמ״י בכל מקרה יכנסו לארץ לא משנה מה יהיו מעשיהם אך מצד שני נראה שרק אם ישמרו את דרך ה׳ יכנסו לארץ?

  • פרק ח פס׳ יט - "אבד תאבדון וגו׳ כגוים וגו’. צריך לדעת למה כפל לומר אבד תאבדון, עוד למה הוצרך לדמות ולומר כגוים וגו; עוד למה הוצרך לומר לבסוף פעם ב׳ כן תאבדון ולא סמך למה שאמר בתחילה אבד תאבדון שעליו חוזר מאמר כגוים וגו’?


 
אודות המחבר
המאמר הודפס מאתר portal-asakim.com - אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים
http://www.portal-asakim.com/Articles/Article58074.aspx