ראה
נכתב על ידי: Yafator
תאריך: 14/11/20

ראה

פרק יא פס׳ כו - איזו ברכה היא בעצם קללה?

פרק יב פס׳ כח - הסבר הגמ׳ בחגיגה (טו:) שה׳ לא אמר דברים משמו של ר״מ כי הוא למד מפי אחר ואחרי שרבה בר שילא סינגר על ר״מ שרימון מצא תוכו אכל קילפתו זרק אז אמר ה׳ דברים משמו של ר״מ, "ואם תאמר הקב״ה מתחילה מה סבר ולבסוף מה סבר שאין לומר שנעלם מעיני ה׳ ח״ו הטעם שאמר רבה בר שילה ר״מ רימון מצא וכו’?

כאן נקרא על ישועות רחל אמנו

שופטים

פרק יז פס׳ יד - קשה שמהרישא משמע שהמלכת מלך היא רשות ואילו מהסיפא של הפס’ משמע שיש מצווה בהמלכת מלך?

כי תצא

פרק כא פס׳ י - כיצד יצוה ה׳ לקחת אשת יפת תואר ולהיטמא בגויה ובפרט במקום שצריך טהרה יתירה בצבא המלחמה שנאמר והיה מחניך קדוש?

פרק כב פס׳ יח - הגמ׳ בברכות אומרת אם ראה אדם שייסורין באים עליו יפשפש במעשיו אם לא מצא יתלה בביטול תורה, והקשו האחרונים מדוע לא אמר מתחילה יתלה בעוון ביטול תורה שהרי הוא עוון גדול?

מידע שניתן לקרוא יושב בסתר עליון סגולה

כי תבוא

פרק כז פס׳ טז - מדוע בחר ה׳ דווקא באיסורים אלו להיות ארורים "והלא יש עריות חמורים כאלו”?

פס׳ כא - מדוע הכניס ארור של שוכב עם בהמה בין ארורי עריות?

וילד

  • פרק לא פס׳ א - להיכן הלך משה?

  • פס׳ ב - מדוע משה מודיע לבני ישראל שהוא יודע יום מותו שזה ידעו רק הצדיקים בדרגה הגבוהה והרי מדרך הצדיקים להסתיר השגתם הגבוהה?

  • פס׳ טז - "וקם העם הזה וגו’. קשה וכי קימה היא לו והלא ירידה והשפלה היא לו הזונה אחרי אלהי נכר?

  • פס׳ יח - לכאורה כשה׳ מסתיר פניו מעמ״י אז יכול להיווצר מצב שאין כאן מידה כנגד מידה והחוטא נענש יותר מכפי המגיע לו?

האזינו

  • פרק לב פס׳ ד - קשה מצד אחד ה׳ הוא מקיים הכל ביושר "צדיק וישר הוא" וכפי הדין אך מצד שני יש לו שלוש עשרה מידות של רחמים א״כ כיצד יתקיימו שניהם יחדיו שהם נראים כהפכים?

וזאת הברכה

פרק לד פס׳ ח - מדוע במיתת אהרן כתוב שבכו כל ישראל ואצל משה לא כתוב ’כל’?


 
אודות המחבר
המאמר הודפס מאתר portal-asakim.com - אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים
http://www.portal-asakim.com/Articles/Article58075.aspx