דף הבית
אינדקס עסקים
הכותבים הפעילים ביותר
המאמרים הניצפים ביותר
תגיות פופולריות
תנאי שימוש
צור קשר
דף הבית
דתות
מה הבורא רוצה מאיתנו?
פרסום המאמר באתרך
פרסום המאמר באתרך
באפשרותך לפרסם את המאמר הזה באתרך בכפוף
לתנאי השימוש
.בפרסום המאמר עליך להקפיד על הכללים הבאים: יש לפרסם את כותרת המאמר, תוכנו,
וכן פרטים אודות כותב המאמר
. כמו כן יש לכלול
קישור לאתר
מאמרים עסקיים ומקצועיים (http://www.portal-asakim.com)
.
בחזרה למאמר
כותרת המאמר:
תקציר המאמר:
משום שאלוקים ברא אותנו, הוא ברא גם את ההגיון שבנו. אנו יכולים להכיר את רצונו ע"י ההגיון שנתן בנו. מאין לנו שיש תכלית לחיים שלנו ולא באנו הנה רק כדי ליהנות. ההגיון שלנו אומר לנו שנבראנו לתכלית ולא למיתה. אלוקים טבע בנו את החיפוש אחר הייעוד ואחר המטרה ולכן הוא מצפה מאיתנו שנחפש את האמת כדי לפעול על פיה ולהתכונן ליום המיתה. עצם העובדה שהרוב המוחלט של בני האדם בעולם מאמינים בהישארות הנפש מוכיח שזו הגדרה טבעית שאלוקים הנחיל לאדם.
מילות מפתח:
קישור ישיר למאמר:
גירסת HTML:
<html> <head> <title>מה הבורא רוצה מאיתנו?</title> <meta name="description" content="משום שאלוקים ברא אותנו, הוא ברא גם את ההגיון שבנו. אנו יכולים להכיר את רצונו ע"י ההגיון שנתן בנו. מאין לנו שיש תכלית לחיים שלנו ולא באנו הנה רק כדי ליהנות. ההגיון שלנו אומר לנו שנבראנו לתכלית ולא למיתה. אלוקים טבע בנו את החיפוש אחר הייעוד ואחר המטרה ולכן הוא מצפה מאיתנו שנחפש את האמת כדי לפעול על פיה ולהתכונן ליום המיתה. עצם העובדה שהרוב המוחלט של בני האדם בעולם מאמינים בהישארות הנפש מוכיח שזו הגדרה טבעית שאלוקים הנחיל לאדם."> <meta name="keywords" content="יהדות, רוחניות, תורה, מסטיקה, אבולוציה, תורה ומדע, דת אלוקים"> <meta name="expires" CONTENT="never"> <meta name="language" CONTENT="hebrew"> <meta name="distribution" CONTENT="Global"> <meta name="robots" content="index, follow"> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1255"> </title> <body dir="rtl"> <h1>מה הבורא רוצה מאיתנו?</h1><br/> <br/><strong>נכתב על ידי: <a title="מה הבורא רוצה מאיתנו?" href="http://www.portal-asakim.com/Authors//Author8341.aspx ">יואל כץ</a></strong><br/> <br/><p>מה הבורא רוצה מאיתנו?</p> <p>כיצד נדע מהו רצונו של האלוקים?</p> <p>מאת דניאל בלס</p> <p>משום שאלוקים ברא אותנו, הוא ברא גם את ההגיון שבנו. אנו יכולים להכיר את רצונו ע"י ההגיון שנתן בנו.</p> <p>מאין לנו שיש תכלית לחיים שלנו ולא באנו הנה רק כדי ליהנות.</p> <p>ההגיון שלנו אומר לנו שנבראנו לתכלית ולא למיתה. אלוקים טבע בנו את החיפוש אחר הייעוד ואחר המטרה ולכן הוא מצפה מאיתנו שנחפש את האמת כדי לפעול על פיה ולהתכונן ליום המיתה. עצם העובדה שהרוב המוחלט של בני האדם בעולם מאמינים בהישארות הנפש מוכיח שזו הגדרה טבעית שאלוקים הנחיל לאדם.</p> <p>מאין לנו שמיצוי התכלית תעזור לנו לקבל את חיי העולם הבא?</p> <p>אלוקים טבע בנו את הפחד מהמוות, גם כאשר המוות טבעי והאדם בא בשנים. ההגיון שלנו אומר לנו שיש חיים אחרי המוות ואנו לא מסיימים את חיינו בעת המיתה, אנו יודעים מתוך עצמנו שתמיד יהיה לנו המשך. כאשר אדם נפטר אנחנו לא מתייחסים אליו כאל פחית שהתרוקנה וסיימה את יעודה בחיים אלה אלא שאנו מבינים שיש המשך. אלוקים הוא שטבע באדם את ההבנה הזאת.</p> <p>מאין לנו שיש שכר ועונש על מעשינו?</p> <p>משום שיש לנו מצפון להבדיל בין טוב לרע ואנו מרגישים רע אם עשינו דבר הנוגד את הערכים שהכרנו מעצמנו. אנו מבינים שיש תכלית למעשינו ולכן צריך להיות שכר ועונש על הפעולות הרעות והחיוביות שלנו. אם לא היה שכר ועונש אז אלוקים לא היה נותן לנו את הנסיון לעמוד בחטא או במצווה.</p> <p>מה ההגיון בטענה שבעולם הבא השכר הוא רוחני דוקא?</p> <p>מכיוון שאנו למדים גם בעולם הזה שמשכר גשמי שובעים לבסוף. אדם אוכל והוא אינו רעב, אדם שותה והוא אינו צמא, אדם מתאווה כל עוד אין לו. אדם יכול לעבוד שנים רבות כדי להשיג חפץ שמאוד רצה ולאחר שקנה אותו והשתמש בו הוא כבר לא נהנה ממנו. אנו למדים מאלה שכל התענוגות הגשמיים הם יצרים נפשיים, בהמיים ושקריים. לעומת זאת, משכר רוחני אין שובע. אדם שמח המרגיש מאושר תמיד ירצה בשמחה זו, וגם כאשר ישמח זמן רב תמיד ירצה לשמוח עוד ולא ישבע מכך, כנ"ל אהבה. באלו אין שובע ולכן לאלו אנו מצפים.</p> <p>מאין לנו שאלוקים יחליט בכלל להשאיר איזו תורה לאיזה עם?</p> <p>משום שיש בנו יצר טוב ויצר רע, אנו עושים מעשים טובים ומעשים רעים ויש התנגשות בין ערכים של אחד לערכים של האחר. אנו מבינים שאלוקים צריך להשאיר ספר הדרכה לאדם בעולם כדי שנדע איך לנהוג לא רק מעצמנו אלא גם כדי למצות את תכליתנו ולזכות בחיי הנצח של העולם הבא. ההוכחה לכך היא שרוב בני העולם המציאו דתות ומסרו את דבר האלוקים. גם אם רובם שקרו הדבר מלמד שאלוקים טבע באדם את הרצון לקבל את מטרת חייו ולקיים אותה ע"י סדרת חוקים ונסיונות מהבורא שבראו.</p> <p>המאמר פורסם בחסות <a href="https://www.levtov.net/">אתר ספר תורה</a></p> <br/><br/> <strong><u>פרטים אודות כותב המאמר</u></strong> <br/> <br/><a href="http://www.portal-asakim.com"> מקור המאמר: אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים</a>
גירסת טקסט:
מה הבורא רוצה מאיתנו? מה הבורא רוצה מאיתנו? כיצד נדע מהו רצונו של האלוקים? מאת דניאל בלס משום שאלוקים ברא אותנו, הוא ברא גם את ההגיון שבנו. אנו יכולים להכיר את רצונו ע"י ההגיון שנתן בנו. מאין לנו שיש תכלית לחיים שלנו ולא באנו הנה רק כדי ליהנות. ההגיון שלנו אומר לנו שנבראנו לתכלית ולא למיתה. אלוקים טבע בנו את החיפוש אחר הייעוד ואחר המטרה ולכן הוא מצפה מאיתנו שנחפש את האמת כדי לפעול על פיה ולהתכונן ליום המיתה. עצם העובדה שהרוב המוחלט של בני האדם בעולם מאמינים בהישארות הנפש מוכיח שזו הגדרה טבעית שאלוקים הנחיל לאדם. מאין לנו שמיצוי התכלית תעזור לנו לקבל את חיי העולם הבא? אלוקים טבע בנו את הפחד מהמוות, גם כאשר המוות טבעי והאדם בא בשנים. ההגיון שלנו אומר לנו שיש חיים אחרי המוות ואנו לא מסיימים את חיינו בעת המיתה, אנו יודעים מתוך עצמנו שתמיד יהיה לנו המשך. כאשר אדם נפטר אנחנו לא מתייחסים אליו כאל פחית שהתרוקנה וסיימה את יעודה בחיים אלה אלא שאנו מבינים שיש המשך. אלוקים הוא שטבע באדם את ההבנה הזאת. מאין לנו שיש שכר ועונש על מעשינו? משום שיש לנו מצפון להבדיל בין טוב לרע ואנו מרגישים רע אם עשינו דבר הנוגד את הערכים שהכרנו מעצמנו. אנו מבינים שיש תכלית למעשינו ולכן צריך להיות שכר ועונש על הפעולות הרעות והחיוביות שלנו. אם לא היה שכר ועונש אז אלוקים לא היה נותן לנו את הנסיון לעמוד בחטא או במצווה. מה ההגיון בטענה שבעולם הבא השכר הוא רוחני דוקא? מכיוון שאנו למדים גם בעולם הזה שמשכר גשמי שובעים לבסוף. אדם אוכל והוא אינו רעב, אדם שותה והוא אינו צמא, אדם מתאווה כל עוד אין לו. אדם יכול לעבוד שנים רבות כדי להשיג חפץ שמאוד רצה ולאחר שקנה אותו והשתמש בו הוא כבר לא נהנה ממנו. אנו למדים מאלה שכל התענוגות הגשמיים הם יצרים נפשיים, בהמיים ושקריים. לעומת זאת, משכר רוחני אין שובע. אדם שמח המרגיש מאושר תמיד ירצה בשמחה זו, וגם כאשר ישמח זמן רב תמיד ירצה לשמוח עוד ולא ישבע מכך, כנ"ל אהבה. באלו אין שובע ולכן לאלו אנו מצפים. מאין לנו שאלוקים יחליט בכלל להשאיר איזו תורה לאיזה עם? משום שיש בנו יצר טוב ויצר רע, אנו עושים מעשים טובים ומעשים רעים ויש התנגשות בין ערכים של אחד לערכים של האחר. אנו מבינים שאלוקים צריך להשאיר ספר הדרכה לאדם בעולם כדי שנדע איך לנהוג לא רק מעצמנו אלא גם כדי למצות את תכליתנו ולזכות בחיי הנצח של העולם הבא. ההוכחה לכך היא שרוב בני העולם המציאו דתות ומסרו את דבר האלוקים. גם אם רובם שקרו הדבר מלמד שאלוקים טבע באדם את הרצון לקבל את מטרת חייו ולקיים אותה ע"י סדרת חוקים ונסיונות מהבורא שבראו. המאמר פורסם בחסות אתר ספר תורה נכתב על ידי מקור המאמר:אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים http://www.portal-asakim.com
בחזרה למאמר
לכותבי מאמרים
התחבר
הרשמה למערכת
שחזור סיסמה
מאמרים בקטגוריות
אימון אישי
אינטרנט והחיים ברשת
בידור ופנאי
ביטוח
בית משפחה וזוגיות
בניין ואחזקה
הודעות לעיתונות
חברה, פוליטיקה ומדינה
חוק ומשפט
חינוך ולימודים
מדעי החברה
מדעי הטבע
מדעי הרוח
מחשבים וטכנולוגיה
מיסים
מתכונים ואוכל
נשים
ספורט וכושר גופני
עבודה וקריירה
עיצוב ואדריכלות
עסקים
פיננסים וכספים
קניות וצרכנות
רוחניות
רפואה ובריאות
תחבורה ורכב
תיירות ונופש
© כל הזכויות שמורות לאתר מאמרים עסקיים ומקצועיים
שיווק באינטרנט
על ידי WSI