דף הבית
אינדקס עסקים
הכותבים הפעילים ביותר
המאמרים הניצפים ביותר
תגיות פופולריות
תנאי שימוש
צור קשר
דף הבית
אסטרולוגיה
פס׳ כב - ”לאמו־” המצרים אמרו ליהודים שישליכו
פרסום המאמר באתרך
פרסום המאמר באתרך
באפשרותך לפרסם את המאמר הזה באתרך בכפוף
לתנאי השימוש
.בפרסום המאמר עליך להקפיד על הכללים הבאים: יש לפרסם את כותרת המאמר, תוכנו,
וכן פרטים אודות כותב המאמר
. כמו כן יש לכלול
קישור לאתר
מאמרים עסקיים ומקצועיים (http://www.portal-asakim.com)
.
בחזרה למאמר
כותרת המאמר:
תקציר המאמר:
פס׳ כב - ”לאמו־” המצרים אמרו ליהודים שישליכו כל אחד את בנו הנולד לו משום
מילות מפתח:
קישור ישיר למאמר:
גירסת HTML:
<html> <head> <title>פס׳ כב - ”לאמו־” המצרים אמרו ליהודים שישליכו</title> <meta name="description" content="פס׳ כב - ”לאמו־” המצרים אמרו ליהודים שישליכו כל אחד את בנו הנולד לו משום"> <meta name="keywords" content="יהדות, תורה, רוחניות"> <meta name="expires" CONTENT="never"> <meta name="language" CONTENT="hebrew"> <meta name="distribution" CONTENT="Global"> <meta name="robots" content="index, follow"> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1255"> </title> <body dir="rtl"> <h1>פס׳ כב - ”לאמו־” המצרים אמרו ליהודים שישליכו</h1><br/> <br/><strong>נכתב על ידי: <a title="פס׳ כב - ”לאמו־” המצרים אמרו ליהודים שישליכו" href="http://www.portal-asakim.com/Authors//Author9576.aspx ">Yafator</a></strong><br/> <br/><p>פס׳ כב - ”לאמו־” המצרים אמרו ליהודים שישליכו כל אחד את בנו הנולד לו משום<br /></p> <p>שהאיצטגנינים ראו שמושיען של ישראל ילקה במים וכן ראו גם את הדרך שלקה והיא ע״י ישראל, וכמו שבאמת היה שיוכבד היא שזרקתו למים ולכן ציוו כך. פרק ב פס’ ב - הרי בן שישה חודשים אינו מתקיים אלא שאמו ראתה את משה ”כי טוב הוא” הכוונה בריא וחזק ואין בו חשש של נפל לכן השתדלה והתאמצה להחביאו מהמצריים.</p> <p><a href="http://vitaminim.org/1/index.php?topic=9554.0">קרא כאן שירת הים לזיווג</a></p> <p>פס׳ ה - שבחה של בתיה שעשתה מעשה גדול בהצלת משה שנשארה לבדה משא״כ דרך בנות מלכים.</p> <p>פס׳ ו - בתיה בת פרעה הרגישה שכינה עם משה בכך שכשנגעה בו פרחה צרעתה, וע״פ זה הסבר הפס׳.</p> <p>פס׳ י - בשמות האבות והשבטים טעם קריאת השם קדם לשם עצמו ואילו בשמה להיפך, ושני תירוצים בדבר.</p> <p>פס׳ כב - הצדיקים בעולם הזה הרי הם כגרים [וראה במאורי החיים שהרחיבו ממקורות שונים דברים יפים על כך].</p> <p>פס׳ כג - ”אחת המתפילות המתקבלות היא תפילה שמתוך צרה”.</p> <p>פרק ג פס׳ ד - משה היה נביא בטרם יצא מבטן אמו [וראה במאורי החיים שהביאו מקור לדברי האוה״ח מדברים רבה, אך הקשו סתירה מדברי האוה״ח עצמו בפרשת בהעלותך (במדבר יב, ב) שכתב שלא נתנבא משה אלא מגיל 80. ועוד שם הקשו מדברי האוה״ח עצמו בפרשת וזאת הברכה (דברים לג, א) ותירצו].</p> <p>פס׳ ה - בכל התורה כולה עיקר ההקפדה היא על מצוות לא תעשה כי זה חובל בנפש האדם אך מצוות עשה הם השגת הטוב אך אם לא יעשום לא יענשו חוץ מפסח ומילה.</p> <p>פס׳ ז - שתי ראיות מוזכרות בפס׳ אחת שנשלמו תיקוני הניצוצות שהיו צריכים בנ״י לעשות במצרים והשניה שאם יתעכבו עוד במצרים ינזקו מטביעה בקליפה בשער החמישים.</p> <p>[במאורי החיים מביאים את היסוד שאם בנ״י היו מתעכבים עוד מעט במצרים היו נשקעים בטומאה גם מדברי האריז״ל וגם מהחסד לאברהם ועוד].</p> <p>נתמלאה סאתם של המצריים להענישם ולכן משה נשלח קודם זמן הגאולה.</p> <p>פס׳ ח - גודל חסד ה׳ עמנו שירד למצרים וכביכול הושפל בכדי להציל את עמ״י ממצרים.<br /></p> <p>[במאורי החיים הביאו מויקרא רבה ”אמר רבי סימון כל מי שהוא דן את טיפש הוא עצמו נידון"].</p> <p><a href="http://vitaminim.org/1/index.php?topic=21051.35">מידע על קסם אישי של אדם</a></p> <p>מדוע האריך ה’ במכות מצרים זמן מכה וזמן התראה גדול היה כדאי יותר שיזרז את הזמנים ויקדים יציאת בנ”י, אלא שעדיין לא הגיע זמן הגאולה עד סוף י״ב חודש ולכן בינתיים היה ה׳ מעניש את המצרים.</p> <p>וכן משום שאם היה מוציאם קודם לכן לא היו מספיקים לתקן את הניצוצות כמו שהיו צריכים לתקן ולכן השאירם ה׳ במצרים עד הרגע האחרון ממש.</p> <p>לעתיד לבוא נזכה להיכנס בשער החמישים באמצעות התורה ואז נזכה לתורת חיים.</p> <p>פס׳ ט - יש דרגות בתפילה, יש שמובאות אל ה׳ ע״י משרתיו ויש שמגיעות ישירות לה׳ ללא אמצעי.</p> <br/><br/> <strong><u>פרטים אודות כותב המאמר</u></strong> <br/> <br/><a href="http://www.portal-asakim.com"> מקור המאמר: אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים</a>
גירסת טקסט:
פס׳ כב - ”לאמו־” המצרים אמרו ליהודים שישליכו פס׳ כב - ”לאמו־” המצרים אמרו ליהודים שישליכו כל אחד את בנו הנולד לו משום שהאיצטגנינים ראו שמושיען של ישראל ילקה במים וכן ראו גם את הדרך שלקה והיא ע״י ישראל, וכמו שבאמת היה שיוכבד היא שזרקתו למים ולכן ציוו כך. פרק ב פס’ ב - הרי בן שישה חודשים אינו מתקיים אלא שאמו ראתה את משה ”כי טוב הוא” הכוונה בריא וחזק ואין בו חשש של נפל לכן השתדלה והתאמצה להחביאו מהמצריים. קרא כאן שירת הים לזיווג פס׳ ה - שבחה של בתיה שעשתה מעשה גדול בהצלת משה שנשארה לבדה משא״כ דרך בנות מלכים. פס׳ ו - בתיה בת פרעה הרגישה שכינה עם משה בכך שכשנגעה בו פרחה צרעתה, וע״פ זה הסבר הפס׳. פס׳ י - בשמות האבות והשבטים טעם קריאת השם קדם לשם עצמו ואילו בשמה להיפך, ושני תירוצים בדבר. פס׳ כב - הצדיקים בעולם הזה הרי הם כגרים [וראה במאורי החיים שהרחיבו ממקורות שונים דברים יפים על כך]. פס׳ כג - ”אחת המתפילות המתקבלות היא תפילה שמתוך צרה”. פרק ג פס׳ ד - משה היה נביא בטרם יצא מבטן אמו [וראה במאורי החיים שהביאו מקור לדברי האוה״ח מדברים רבה, אך הקשו סתירה מדברי האוה״ח עצמו בפרשת בהעלותך (במדבר יב, ב) שכתב שלא נתנבא משה אלא מגיל 80. ועוד שם הקשו מדברי האוה״ח עצמו בפרשת וזאת הברכה (דברים לג, א) ותירצו]. פס׳ ה - בכל התורה כולה עיקר ההקפדה היא על מצוות לא תעשה כי זה חובל בנפש האדם אך מצוות עשה הם השגת הטוב אך אם לא יעשום לא יענשו חוץ מפסח ומילה. פס׳ ז - שתי ראיות מוזכרות בפס׳ אחת שנשלמו תיקוני הניצוצות שהיו צריכים בנ״י לעשות במצרים והשניה שאם יתעכבו עוד במצרים ינזקו מטביעה בקליפה בשער החמישים. [במאורי החיים מביאים את היסוד שאם בנ״י היו מתעכבים עוד מעט במצרים היו נשקעים בטומאה גם מדברי האריז״ל וגם מהחסד לאברהם ועוד]. נתמלאה סאתם של המצריים להענישם ולכן משה נשלח קודם זמן הגאולה. פס׳ ח - גודל חסד ה׳ עמנו שירד למצרים וכביכול הושפל בכדי להציל את עמ״י ממצרים. [במאורי החיים הביאו מויקרא רבה ”אמר רבי סימון כל מי שהוא דן את טיפש הוא עצמו נידון"]. מידע על קסם אישי של אדם מדוע האריך ה’ במכות מצרים זמן מכה וזמן התראה גדול היה כדאי יותר שיזרז את הזמנים ויקדים יציאת בנ”י, אלא שעדיין לא הגיע זמן הגאולה עד סוף י״ב חודש ולכן בינתיים היה ה׳ מעניש את המצרים. וכן משום שאם היה מוציאם קודם לכן לא היו מספיקים לתקן את הניצוצות כמו שהיו צריכים לתקן ולכן השאירם ה׳ במצרים עד הרגע האחרון ממש. לעתיד לבוא נזכה להיכנס בשער החמישים באמצעות התורה ואז נזכה לתורת חיים. פס׳ ט - יש דרגות בתפילה, יש שמובאות אל ה׳ ע״י משרתיו ויש שמגיעות ישירות לה׳ ללא אמצעי. נכתב על ידי מקור המאמר:אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים http://www.portal-asakim.com
בחזרה למאמר
לכותבי מאמרים
התחבר
הרשמה למערכת
שחזור סיסמה
מאמרים בקטגוריות
אימון אישי
אינטרנט והחיים ברשת
בידור ופנאי
ביטוח
בית משפחה וזוגיות
בניין ואחזקה
הודעות לעיתונות
חברה, פוליטיקה ומדינה
חוק ומשפט
חינוך ולימודים
מדעי החברה
מדעי הטבע
מדעי הרוח
מחשבים וטכנולוגיה
מיסים
מתכונים ואוכל
נשים
ספורט וכושר גופני
עבודה וקריירה
עיצוב ואדריכלות
עסקים
פיננסים וכספים
קניות וצרכנות
רוחניות
רפואה ובריאות
תחבורה ורכב
תיירות ונופש
© כל הזכויות שמורות לאתר מאמרים עסקיים ומקצועיים
שיווק באינטרנט
על ידי WSI