דף הבית
אינדקס עסקים
הכותבים הפעילים ביותר
המאמרים הניצפים ביותר
תגיות פופולריות
תנאי שימוש
צור קשר
דף הבית
רפלקסולוגיה
"ובדרך רמז ירצה באומרו חקת התורה שאם יקיימו מצוה זו הגם היותה חוקה בלא טעם מעלה עליהם הכתוב כאלו קיימו התורה אשר צוה ה׳ לאמר
פרסום המאמר באתרך
פרסום המאמר באתרך
באפשרותך לפרסם את המאמר הזה באתרך בכפוף
לתנאי השימוש
.בפרסום המאמר עליך להקפיד על הכללים הבאים: יש לפרסם את כותרת המאמר, תוכנו,
וכן פרטים אודות כותב המאמר
. כמו כן יש לכלול
קישור לאתר
מאמרים עסקיים ומקצועיים (http://www.portal-asakim.com)
.
בחזרה למאמר
כותרת המאמר:
תקציר המאמר:
"ובדרך רמז ירצה באומרו חקת התורה שאם יקיימו מצוה זו הגם היותה חוקה בלא טעם מעלה עליהם הכתוב כאלו קיימו התורה אשר צוה ה׳ לאמר, כי קיום המצוה בלא טעם יגיד הצדקת האמונה והסכמת הנפש לקיים כל מצות הבורא וזה לך האות, ואולי כי לטעם זה רצה ה׳ שתתמסר להם המצוה בדרך חקה"
מילות מפתח:
קישור ישיר למאמר:
גירסת HTML:
<html> <head> <title>"ובדרך רמז ירצה באומרו חקת התורה שאם יקיימו מצוה זו הגם היותה חוקה בלא טעם מעלה עליהם הכתוב כאלו קיימו התורה אשר צוה ה׳ לאמר</title> <meta name="description" content=""ובדרך רמז ירצה באומרו חקת התורה שאם יקיימו מצוה זו הגם היותה חוקה בלא טעם מעלה עליהם הכתוב כאלו קיימו התורה אשר צוה ה׳ לאמר, כי קיום המצוה בלא טעם יגיד הצדקת האמונה והסכמת הנפש לקיים כל מצות הבורא וזה לך האות, ואולי כי לטעם זה רצה ה׳ שתתמסר להם המצוה בדרך חקה""> <meta name="keywords" content="יהדות, תורה, רוחניות"> <meta name="expires" CONTENT="never"> <meta name="language" CONTENT="hebrew"> <meta name="distribution" CONTENT="Global"> <meta name="robots" content="index, follow"> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1255"> </title> <body dir="rtl"> <h1>"ובדרך רמז ירצה באומרו חקת התורה שאם יקיימו מצוה זו הגם היותה חוקה בלא טעם מעלה עליהם הכתוב כאלו קיימו התורה אשר צוה ה׳ לאמר</h1><br/> <br/><strong>נכתב על ידי: <a title=""ובדרך רמז ירצה באומרו חקת התורה שאם יקיימו מצוה זו הגם היותה חוקה בלא טעם מעלה עליהם הכתוב כאלו קיימו התורה אשר צוה ה׳ לאמר" href="http://www.portal-asakim.com/Authors//Author9576.aspx ">Yafator</a></strong><br/> <br/><p>"ובדרך רמז ירצה באומרו חקת התורה שאם יקיימו מצוה זו הגם היותה חוקה בלא טעם מעלה עליהם הכתוב כאלו קיימו התורה אשר צוה ה׳ לאמר, כי קיום המצוה בלא טעם יגיד הצדקת האמונה והסכמת הנפש לקיים כל מצות הבורא וזה לך האות, ואולי כי לטעם זה רצה ה׳ שתתמסר להם המצוה בדרך חקה".</p> <p>”ואין לך מצוה ומצוה שאין בה עוד סודות נעלמים הנגלים למשה ולאדם ראוי המשיג לקנות קנין התורה במ״ח דברים השנויים במשנת חסידים (אבות פ״ו) שאז מגלין לו רזי התורה שגילה ה’ למשה בסיני”.</p> <p>בכל דור יכוונו למה שכיון משה רבינו וכך תהיה המצוה בשלמות [לא ברור לי אם מדובר דווקא על מצוות פרה אדומה או על כל המצוות, נ״ל שאפשר לומר זאת על כל המצוות גם אם לא לזה התכוון האור החיים הקדוש, וראה במאורי החיים שהביאו בשם ספר הגן ודרך משה שבאמת טוב לכוון כן בכל המצוות].</p> <p><a href="http://vitaminim.org/1/index.php?topic=13210.0">קרא כאן מה קורה למי שמתאבד</a></p> <p>פרה אדומה כל סימניה מוכיחים על הדינים.</p> <p>פס׳ יד - הכלל שאין עונשין מן הדין [לא מענישים ע״י קל וחומר שהוא היקש הגיוני ושמא יש לו פירכא ולא דיקדקנו מספיק] הוא על עונש מיתה של בית דין שלמטה, ולא נאמר על עונש מיתה בידי שמים. [וראה במאורי החיים שהביאו מח׳ באחרונים האם כלל זה נאמר על עונש מיתה בידי שמים].</p> <p>פרק כ פס׳ א - "כשישראל הם במדרגת ישרים וצדיקים נקראים בני ישראל וכשאינם בגדר הנאות נקראים עם כאומרו עד אנה ינאצוני העם הזה והרבה כיוצא בזה, והרבה פעמים יקראם הכתוב עם בני ישראל הגם שימצאון בהם הרבה אשר אינם ראוים לגדר זה ויכוין הכתוב אל הרוב הכשרים".</p> <p>מדוע נאמר בפס׳ כל העדה? בא לומר שלושה דברים - א. כל העדה כולם היו צדיקים ומשה קראם מורים (סרבנים) ומשום כך נענש. ב. להודיע מעלת מרים שאע״פ שכל העדה היו צדיקים בכל זאת באר המים הייתה לישראל רק בזכותה. ג. הייתה הוה אמינא לומר שישראל לא צדיקים מכך שלא גמלו חסד עם מרים (כיון שצמאו למים לא באו להתאבל על מרים) לכן אמר הכתוב כי כולם היו צדיקים. [במאורי החיים מביאים מדרש שבו ה׳ כביכול גוער במשה ואהרן שהם מתאבלים על מרים ולא דואגים לצמא של בנ״י "בני מתים בצמא ואתם יושבין ומתאבלין על הזקנה".</p> <p><a href="http://vitaminim.org/1/index.php?topic=14006.0">מידע על חלום על עורב שחור</a></p> <p>”הצדיקים דומים לפני הקב״ה למרגליות המונחים בארגז כשהוא חפץ באחת מהם הוא מוציאה מהארגז וקובעה בתכשיט אחד מתכשיטיו”.</p> <p>פס׳ ח - מה היה חטאו של משה (ואהרן)? האוה״ח מסכם עשר שיטות מדברי המפרשים דוחה את כולם ומביא את פירושו על סמך מדרש שמשה שגג ארבע שגגות והאוה״ח מסביר במה שגה משה ומלמד עליו זכות, וכן מה היה חטאו של אהרן, ואין להקשות ואם משה לא הבין כאן כונת ה’ אולי גם בשאר מקומות במצוות וכדומה חלילה משה לא הבין נכון כי כאן זה שונה (ראה בפנים).</p> <br/><br/> <strong><u>פרטים אודות כותב המאמר</u></strong> <br/> <br/><a href="http://www.portal-asakim.com"> מקור המאמר: אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים</a>
גירסת טקסט:
"ובדרך רמז ירצה באומרו חקת התורה שאם יקיימו מצוה זו הגם היותה חוקה בלא טעם מעלה עליהם הכתוב כאלו קיימו התורה אשר צוה ה׳ לאמר "ובדרך רמז ירצה באומרו חקת התורה שאם יקיימו מצוה זו הגם היותה חוקה בלא טעם מעלה עליהם הכתוב כאלו קיימו התורה אשר צוה ה׳ לאמר, כי קיום המצוה בלא טעם יגיד הצדקת האמונה והסכמת הנפש לקיים כל מצות הבורא וזה לך האות, ואולי כי לטעם זה רצה ה׳ שתתמסר להם המצוה בדרך חקה". ”ואין לך מצוה ומצוה שאין בה עוד סודות נעלמים הנגלים למשה ולאדם ראוי המשיג לקנות קנין התורה במ״ח דברים השנויים במשנת חסידים (אבות פ״ו) שאז מגלין לו רזי התורה שגילה ה’ למשה בסיני”. בכל דור יכוונו למה שכיון משה רבינו וכך תהיה המצוה בשלמות [לא ברור לי אם מדובר דווקא על מצוות פרה אדומה או על כל המצוות, נ״ל שאפשר לומר זאת על כל המצוות גם אם לא לזה התכוון האור החיים הקדוש, וראה במאורי החיים שהביאו בשם ספר הגן ודרך משה שבאמת טוב לכוון כן בכל המצוות]. קרא כאן מה קורה למי שמתאבד פרה אדומה כל סימניה מוכיחים על הדינים. פס׳ יד - הכלל שאין עונשין מן הדין [לא מענישים ע״י קל וחומר שהוא היקש הגיוני ושמא יש לו פירכא ולא דיקדקנו מספיק] הוא על עונש מיתה של בית דין שלמטה, ולא נאמר על עונש מיתה בידי שמים. [וראה במאורי החיים שהביאו מח׳ באחרונים האם כלל זה נאמר על עונש מיתה בידי שמים]. פרק כ פס׳ א - "כשישראל הם במדרגת ישרים וצדיקים נקראים בני ישראל וכשאינם בגדר הנאות נקראים עם כאומרו עד אנה ינאצוני העם הזה והרבה כיוצא בזה, והרבה פעמים יקראם הכתוב עם בני ישראל הגם שימצאון בהם הרבה אשר אינם ראוים לגדר זה ויכוין הכתוב אל הרוב הכשרים". מדוע נאמר בפס׳ כל העדה? בא לומר שלושה דברים - א. כל העדה כולם היו צדיקים ומשה קראם מורים (סרבנים) ומשום כך נענש. ב. להודיע מעלת מרים שאע״פ שכל העדה היו צדיקים בכל זאת באר המים הייתה לישראל רק בזכותה. ג. הייתה הוה אמינא לומר שישראל לא צדיקים מכך שלא גמלו חסד עם מרים (כיון שצמאו למים לא באו להתאבל על מרים) לכן אמר הכתוב כי כולם היו צדיקים. [במאורי החיים מביאים מדרש שבו ה׳ כביכול גוער במשה ואהרן שהם מתאבלים על מרים ולא דואגים לצמא של בנ״י "בני מתים בצמא ואתם יושבין ומתאבלין על הזקנה". מידע על חלום על עורב שחור ”הצדיקים דומים לפני הקב״ה למרגליות המונחים בארגז כשהוא חפץ באחת מהם הוא מוציאה מהארגז וקובעה בתכשיט אחד מתכשיטיו”. פס׳ ח - מה היה חטאו של משה (ואהרן)? האוה״ח מסכם עשר שיטות מדברי המפרשים דוחה את כולם ומביא את פירושו על סמך מדרש שמשה שגג ארבע שגגות והאוה״ח מסביר במה שגה משה ומלמד עליו זכות, וכן מה היה חטאו של אהרן, ואין להקשות ואם משה לא הבין כאן כונת ה’ אולי גם בשאר מקומות במצוות וכדומה חלילה משה לא הבין נכון כי כאן זה שונה (ראה בפנים). נכתב על ידי מקור המאמר:אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים http://www.portal-asakim.com
בחזרה למאמר
לכותבי מאמרים
התחבר
הרשמה למערכת
שחזור סיסמה
מאמרים בקטגוריות
אימון אישי
אינטרנט והחיים ברשת
בידור ופנאי
ביטוח
בית משפחה וזוגיות
בניין ואחזקה
הודעות לעיתונות
חברה, פוליטיקה ומדינה
חוק ומשפט
חינוך ולימודים
מדעי החברה
מדעי הטבע
מדעי הרוח
מחשבים וטכנולוגיה
מיסים
מתכונים ואוכל
נשים
ספורט וכושר גופני
עבודה וקריירה
עיצוב ואדריכלות
עסקים
פיננסים וכספים
קניות וצרכנות
רוחניות
רפואה ובריאות
תחבורה ורכב
תיירות ונופש
© כל הזכויות שמורות לאתר מאמרים עסקיים ומקצועיים
שיווק באינטרנט
על ידי WSI