דף הבית
אינדקס עסקים
הכותבים הפעילים ביותר
המאמרים הניצפים ביותר
תגיות פופולריות
תנאי שימוש
צור קשר
דף הבית
רוחניות - אחר
הלכות תפילה בציבור
פרסום המאמר באתרך
פרסום המאמר באתרך
באפשרותך לפרסם את המאמר הזה באתרך בכפוף
לתנאי השימוש
.בפרסום המאמר עליך להקפיד על הכללים הבאים: יש לפרסם את כותרת המאמר, תוכנו,
וכן פרטים אודות כותב המאמר
. כמו כן יש לכלול
קישור לאתר
מאמרים עסקיים ומקצועיים (http://www.portal-asakim.com)
.
בחזרה למאמר
כותרת המאמר:
תקציר המאמר:
מניין מרפסות
מילות מפתח:
קישור ישיר למאמר:
גירסת HTML:
<html> <head> <title>הלכות תפילה בציבור</title> <meta name="description" content="מניין מרפסות"> <meta name="keywords" content="יהדות, תורה, רוחניות"> <meta name="expires" CONTENT="never"> <meta name="language" CONTENT="hebrew"> <meta name="distribution" CONTENT="Global"> <meta name="robots" content="index, follow"> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1255"> </title> <body dir="rtl"> <h1>הלכות תפילה בציבור</h1><br/> <br/><strong>נכתב על ידי: <a title="הלכות תפילה בציבור" href="http://www.portal-asakim.com/Authors//Author9576.aspx ">Yafator</a></strong><br/> <br/><p>הלכות תפילה בציבור</p> <ol> <liTimes New Roman'; color: #000000; background-color: transparent; font-weight: 400; font-style: normal; font-variant: normal; text-decoration: none; vertical-align: baseline; white-space: pre; margin-left: -18pt;" > <p>מניין מרפסות</p> </li> </ol> <p>שאלה:</p> <p>האם ניתן לקיים מניין של עשרה אנשים העומדים על מרפסות נפרדות ורואים אלו את אלו?</p> <p>תשובה:</p> <p>במשנה בברכות דף נ. כתוב ששתי חבורות שרואים זה את זה מצטרפים לזימון אחד. הירושלמי (פ״ז ה״ה) מוסיפה שהצירוף ע״י ראייה מועילה אפילו כאשר שתי החבורות נמצאות בשתי בתים נפרדות, וכן נפסק בשו״ע בהל׳ זימון (או״ח סי׳ קצה סעי׳ א).</p> <p><a href="http://vitaminim.org/1/index.php?topic=15555.0">קרא כאן הרבנית שמרית אוחנה</a></p> <p>ונחלקו הראשונים האם הצירוף ע״י ראייה מועילה אף לגבי תפילה במניין. הרמב״ן (פסחים פה: ד״ה אמר רב יהודה) כותב שאינו מועיל אלא לעניין זימון ולא לעניין תפילה במניין, משום ש״לעניין תפילה בית אחד בעינן שאין בתפילה קביעות חבורה". לעומת זאת, הרשב״א (שו״ת הרשב״א ח״א סי׳ צו) כותב ש׳אפשר׳ שהצירוף ע״י ראייה מועילה אף לעניין תפילה כשם שמועילה לעניין זימון.</p> <p>שאלת הצירוף לתפילה במניין ע״י ראייה בלבד תלויה בדיון נוסף המופיע בביאור הלכה בהל׳ זימון (סי׳ קצה ס״ק ד״ה שתי חבורות):</p> <p><a href="http://vitaminim.org/1/index.php?topic=18858.0">מידע על פתגמים על נתינה לזולת </a></p> <p>❖ הרשב״ש והגר״א כותבים שצירוף ע״י ראייה לזימון מועיל רק בשתי חבורות שבכל אחת מהן שיעור של כדי זימון, דהיינו שלושה אנשים. נמצא, שלפי הדעה הזאת עשרה מתפללים שנמצאים במקומות שונים אינם מצטרפים למניין אחד.</p> <ul> <liTimes New Roman'; color: #000000; background-color: transparent; font-weight: 400; font-style: normal; font-variant: normal; text-decoration: none; vertical-align: baseline; white-space: pre; margin-left: -18pt;" > <p>מדברי הרשב״א מבואר שצירוף ע״י ראייה לזימון מועיל ליצור חבורה אחת אף כשאין בכל אחד מהקבוצות כדי זימון. ולכן, לדעתו, הצירוף ע״י ראייה מועיל אף לגבי תפילה במניין.</p> </li> </ul> <p>ולעניין הלכות תפילה במניין, השו״ע בהל׳ ברכות (סי׳ נה סעי׳ יד) פוסק את דברי האורחות חיים בשם הרב האי גאון שמי שעומד מאחורי בית כנסת ומראה את פניו דרך חלון מצטרף לתשעה אנשים העומדים בתוך בית הכנסת. ונחלקו האחרונים בביאור הדין:</p> <ul> <liTimes New Roman'; color: #000000; background-color: transparent; font-weight: 400; font-style: normal; font-variant: normal; text-decoration: none; vertical-align: baseline; white-space: pre; margin-left: -18pt;" > <p>יש אחרונים שהסבירו שהדין הזה מבוסס על העיקרון של צירוף ע״י ראייה, וכשיטת הרשב״א (לעיל) שצירוף זה מועיל לעניין תפילה במניין.</p> </li> <liTimes New Roman'; color: #000000; background-color: transparent; font-weight: 400; font-style: normal; font-variant: normal; text-decoration: none; vertical-align: baseline; white-space: pre; margin-left: -18pt;" > <p>ויש אחרונים שהסבירו שהצירוף כאן רק מועיל כאשר מכניס ראשו (או ראשו ורובו) בתוך החלון, אך ראיית פנים לבד אינו מועיל לצרף לתפילה במניין.</p> </li> </ul> <br/><br/> <strong><u>פרטים אודות כותב המאמר</u></strong> <br/> <br/><a href="http://www.portal-asakim.com"> מקור המאמר: אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים</a>
גירסת טקסט:
הלכות תפילה בציבור הלכות תפילה בציבור מניין מרפסות שאלה: האם ניתן לקיים מניין של עשרה אנשים העומדים על מרפסות נפרדות ורואים אלו את אלו? תשובה: במשנה בברכות דף נ. כתוב ששתי חבורות שרואים זה את זה מצטרפים לזימון אחד. הירושלמי (פ״ז ה״ה) מוסיפה שהצירוף ע״י ראייה מועילה אפילו כאשר שתי החבורות נמצאות בשתי בתים נפרדות, וכן נפסק בשו״ע בהל׳ זימון (או״ח סי׳ קצה סעי׳ א). קרא כאן הרבנית שמרית אוחנה ונחלקו הראשונים האם הצירוף ע״י ראייה מועילה אף לגבי תפילה במניין. הרמב״ן (פסחים פה: ד״ה אמר רב יהודה) כותב שאינו מועיל אלא לעניין זימון ולא לעניין תפילה במניין, משום ש״לעניין תפילה בית אחד בעינן שאין בתפילה קביעות חבורה". לעומת זאת, הרשב״א (שו״ת הרשב״א ח״א סי׳ צו) כותב ש׳אפשר׳ שהצירוף ע״י ראייה מועילה אף לעניין תפילה כשם שמועילה לעניין זימון. שאלת הצירוף לתפילה במניין ע״י ראייה בלבד תלויה בדיון נוסף המופיע בביאור הלכה בהל׳ זימון (סי׳ קצה ס״ק ד״ה שתי חבורות): מידע על פתגמים על נתינה לזולת ❖ הרשב״ש והגר״א כותבים שצירוף ע״י ראייה לזימון מועיל רק בשתי חבורות שבכל אחת מהן שיעור של כדי זימון, דהיינו שלושה אנשים. נמצא, שלפי הדעה הזאת עשרה מתפללים שנמצאים במקומות שונים אינם מצטרפים למניין אחד. מדברי הרשב״א מבואר שצירוף ע״י ראייה לזימון מועיל ליצור חבורה אחת אף כשאין בכל אחד מהקבוצות כדי זימון. ולכן, לדעתו, הצירוף ע״י ראייה מועיל אף לגבי תפילה במניין. ולעניין הלכות תפילה במניין, השו״ע בהל׳ ברכות (סי׳ נה סעי׳ יד) פוסק את דברי האורחות חיים בשם הרב האי גאון שמי שעומד מאחורי בית כנסת ומראה את פניו דרך חלון מצטרף לתשעה אנשים העומדים בתוך בית הכנסת. ונחלקו האחרונים בביאור הדין: יש אחרונים שהסבירו שהדין הזה מבוסס על העיקרון של צירוף ע״י ראייה, וכשיטת הרשב״א (לעיל) שצירוף זה מועיל לעניין תפילה במניין. ויש אחרונים שהסבירו שהצירוף כאן רק מועיל כאשר מכניס ראשו (או ראשו ורובו) בתוך החלון, אך ראיית פנים לבד אינו מועיל לצרף לתפילה במניין. נכתב על ידי מקור המאמר:אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים http://www.portal-asakim.com
בחזרה למאמר
לכותבי מאמרים
התחבר
הרשמה למערכת
שחזור סיסמה
מאמרים בקטגוריות
אימון אישי
אינטרנט והחיים ברשת
בידור ופנאי
ביטוח
בית משפחה וזוגיות
בניין ואחזקה
הודעות לעיתונות
חברה, פוליטיקה ומדינה
חוק ומשפט
חינוך ולימודים
מדעי החברה
מדעי הטבע
מדעי הרוח
מחשבים וטכנולוגיה
מיסים
מתכונים ואוכל
נשים
ספורט וכושר גופני
עבודה וקריירה
עיצוב ואדריכלות
עסקים
פיננסים וכספים
קניות וצרכנות
רוחניות
רפואה ובריאות
תחבורה ורכב
תיירות ונופש
© כל הזכויות שמורות לאתר מאמרים עסקיים ומקצועיים
שיווק באינטרנט
על ידי WSI