דף הבית
אינדקס עסקים
הכותבים הפעילים ביותר
המאמרים הניצפים ביותר
תגיות פופולריות
תנאי שימוש
צור קשר
דף הבית
מאגיה ומיסטיקה
ויש לדעת שקידוש לבנה נאמרת אפילו ביחיד
פרסום המאמר באתרך
פרסום המאמר באתרך
באפשרותך לפרסם את המאמר הזה באתרך בכפוף
לתנאי השימוש
.בפרסום המאמר עליך להקפיד על הכללים הבאים: יש לפרסם את כותרת המאמר, תוכנו,
וכן פרטים אודות כותב המאמר
. כמו כן יש לכלול
קישור לאתר
מאמרים עסקיים ומקצועיים (http://www.portal-asakim.com)
.
בחזרה למאמר
כותרת המאמר:
תקציר המאמר:
ויש לדעת שקידוש לבנה נאמרת אפילו ביחיד, והמנהג לאמרו במניין של עשרה אנשים הוא רק לכתחילה משום ׳ברוב עם הדרת מלך׳
מילות מפתח:
קישור ישיר למאמר:
גירסת HTML:
<html> <head> <title>ויש לדעת שקידוש לבנה נאמרת אפילו ביחיד</title> <meta name="description" content="ויש לדעת שקידוש לבנה נאמרת אפילו ביחיד, והמנהג לאמרו במניין של עשרה אנשים הוא רק לכתחילה משום ׳ברוב עם הדרת מלך׳"> <meta name="keywords" content="יהדות, תורה, רוחניות"> <meta name="expires" CONTENT="never"> <meta name="language" CONTENT="hebrew"> <meta name="distribution" CONTENT="Global"> <meta name="robots" content="index, follow"> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1255"> </title> <body dir="rtl"> <h1>ויש לדעת שקידוש לבנה נאמרת אפילו ביחיד</h1><br/> <br/><strong>נכתב על ידי: <a title="ויש לדעת שקידוש לבנה נאמרת אפילו ביחיד" href="http://www.portal-asakim.com/Authors//Author9576.aspx ">Yafator</a></strong><br/> <br/><p>ויש לדעת שקידוש לבנה נאמרת אפילו ביחיד, והמנהג לאמרו במניין של עשרה אנשים הוא רק לכתחילה משום ׳ברוב עם הדרת מלך׳. והחיי אדם (מובא בביאור הלכה סעי׳ ב ד״ה אלא) כותב שקידוש לבנה בשלושה עדיפה על קידוש לבנה ביחיד, שכן אף בשלושה מקיימים ׳ברוב עם׳. האגרות משה (או״ח ח׳׳א סי׳ קמד) מוסיף שאף קידוש לבנה בשניים יש בו מעלה מסוימת בכך שהיציאה שלהם ניכרת כיציאה לצורך מצוות הקבלת פני הלבנה, אף שאין בה מעלה של ׳ברוב עם׳.</p> <p><a href="http://vitaminim.org/1/index.php?topic=6647.0">כאן נקרא על פירוש נחש בחלום</a></p> <p>ונסיים עם דבריו של החתם סופר (שו״ת חתם סופר או״ח ח׳׳א סי׳ קב) לגבי חשיבותה של קידוש לבנה ובשעת מגיפה בפרט: "וא׳׳כ יש לדון קצת בנידון שלפנינו שהיו העם שמחים לקראת בואה כי חושבים זה לסימן טוב ואולי יש באמת רפואה למחלה בקבלת פניה [דלבנה] דהוה כקבלת פני השכינה וכתיב באור פני מלך חיים".</p> <p>ד. הלל בבית הכנסת בליל ראשון של פסח</p> <p>שאלה:</p> <p>האם המתפלל ביחידות אומר הלל בתפילת ערבית בליל ראשון של פסח ?</p> <p><a href="http://vitaminim.org/1/index.php?topic=14855.0">מידע שניתן לקרוא חלום על שיניים נופלות</a></p> <p>תשובה:</p> <p>המנהג לקרוא הלל בליל ראשון של פסח בבית הכנסת מוזכר בתוספתא בפסחים (פ״י ה״ח), בברייתא במסכת סופרים (פ״כ ה״ז), ובתלמוד הירושלמי פסחים (פ״י ה״א), ולאחר מכן גם אצל כמה מחכמי ספרד? אולם, מנהג זה אינו מוזכר בתלמוד הבבלי, בגאונים, ברי״ף או ברמב״ם, ובכמה מראשוני אשכנז הוא מובא כמנהג קדום שאינו נוהג בימינו.</p> <p>במקורות השונים הובאו שלוש טעמים מרכזיים למנהג זה:</p> <ul> <liTimes New Roman';color:#000000;background-color:transparent;font-weight:400;font-style:normal;font-variant:normal;text-decoration:none;vertical-align:baseline;white-space:pre;margin-left: -18pt;padding-left: 1pt;" > <p>בתוספתא כתוב שאמירת ההלל בבית הכנסת מוציאה את מי שאינו יודע לקרוא את ההלל בביתו בליל הסדר. בעקבות זאת, כמה מראשוני אשכנז כתבו שהמנהג הזה אינו נוהג בימינו שכולם יודעים לקרוא את ההלל.</p> </li> <liTimes New Roman';color:#000000;background-color:transparent;font-weight:400;font-style:normal;font-variant:normal;text-decoration:none;vertical-align:baseline;white-space:pre;margin-left: -18pt;padding-left: 1pt;" > <p>במסכת סופרים כתוב שמי שקורא את הלל בבית הכנסת עם ברכה אינו צריך לברך על ההלל שאומר בביתו בליל הסדר. בעקבות זאת, הטור (רעג׳) כותב שהמנהג לקרוא הלל בבית הכנסת היא כדי שלא יצטרך לברך על ההלל שאומר בביתו.</p> </li> <liTimes New Roman';color:#000000;background-color:transparent;font-weight:400;font-style:normal;font-variant:normal;text-decoration:none;vertical-align:baseline;white-space:pre;margin-left: -18pt;padding-left: 1pt;" > <p>במסכת סופרים כתוב שקריאת הלל בבית הכנסת היא קיום עצמאי ל׳מצוה מן המובחר׳, והמקור לכך הוא בפסוק "ונרוממה שמו יחדיו". ונאמרו שלוש ביאורים לקיום זה:</p> </li> </ul> <ul> <liTimes New Roman';color:#000000;background-color:transparent;font-weight:400;font-style:normal;font-variant:normal;text-decoration:none;vertical-align:baseline;white-space:pre;margin-left: 19pt;" > <p>המאירי (ברכות דף מו.) כותב שקריאת ההלל היא זכר להלל שנאמר בבית המקדש על שחיטת הפסח.</p> </li> <liTimes New Roman';color:#000000;background-color:transparent;font-weight:400;font-style:normal;font-variant:normal;text-decoration:none;vertical-align:baseline;white-space:pre;margin-left: 19pt;" > <p>הגר״א (סי׳ תרעא סעי׳ ז) כותב שקוראים את ההלל בבית הכנסת לפרסום הנס של יציאת מצרים, בדומה להדלקת נרות חנוכה בבית הכנסת.</p> </li> <liTimes New Roman';color:#000000;background-color:transparent;font-weight:400;font-style:normal;font-variant:normal;text-decoration:none;vertical-align:baseline;white-space:pre;margin-left: 19pt;" > <p>הגר״ח מבריסק סבר שהלל זה הוא מדין הלל הרגיל של ימים טובים שנלמד מהפסוק: "השיר יהיה לכם כליל התקדש חג".</p> </li> </ul> <br/><br/> <strong><u>פרטים אודות כותב המאמר</u></strong> <br/> <br/><a href="http://www.portal-asakim.com"> מקור המאמר: אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים</a>
גירסת טקסט:
ויש לדעת שקידוש לבנה נאמרת אפילו ביחיד ויש לדעת שקידוש לבנה נאמרת אפילו ביחיד, והמנהג לאמרו במניין של עשרה אנשים הוא רק לכתחילה משום ׳ברוב עם הדרת מלך׳. והחיי אדם (מובא בביאור הלכה סעי׳ ב ד״ה אלא) כותב שקידוש לבנה בשלושה עדיפה על קידוש לבנה ביחיד, שכן אף בשלושה מקיימים ׳ברוב עם׳. האגרות משה (או״ח ח׳׳א סי׳ קמד) מוסיף שאף קידוש לבנה בשניים יש בו מעלה מסוימת בכך שהיציאה שלהם ניכרת כיציאה לצורך מצוות הקבלת פני הלבנה, אף שאין בה מעלה של ׳ברוב עם׳. כאן נקרא על פירוש נחש בחלום ונסיים עם דבריו של החתם סופר (שו״ת חתם סופר או״ח ח׳׳א סי׳ קב) לגבי חשיבותה של קידוש לבנה ובשעת מגיפה בפרט: "וא׳׳כ יש לדון קצת בנידון שלפנינו שהיו העם שמחים לקראת בואה כי חושבים זה לסימן טוב ואולי יש באמת רפואה למחלה בקבלת פניה [דלבנה] דהוה כקבלת פני השכינה וכתיב באור פני מלך חיים". ד. הלל בבית הכנסת בליל ראשון של פסח שאלה: האם המתפלל ביחידות אומר הלל בתפילת ערבית בליל ראשון של פסח ? מידע שניתן לקרוא חלום על שיניים נופלות תשובה: המנהג לקרוא הלל בליל ראשון של פסח בבית הכנסת מוזכר בתוספתא בפסחים (פ״י ה״ח), בברייתא במסכת סופרים (פ״כ ה״ז), ובתלמוד הירושלמי פסחים (פ״י ה״א), ולאחר מכן גם אצל כמה מחכמי ספרד? אולם, מנהג זה אינו מוזכר בתלמוד הבבלי, בגאונים, ברי״ף או ברמב״ם, ובכמה מראשוני אשכנז הוא מובא כמנהג קדום שאינו נוהג בימינו. במקורות השונים הובאו שלוש טעמים מרכזיים למנהג זה: בתוספתא כתוב שאמירת ההלל בבית הכנסת מוציאה את מי שאינו יודע לקרוא את ההלל בביתו בליל הסדר. בעקבות זאת, כמה מראשוני אשכנז כתבו שהמנהג הזה אינו נוהג בימינו שכולם יודעים לקרוא את ההלל. במסכת סופרים כתוב שמי שקורא את הלל בבית הכנסת עם ברכה אינו צריך לברך על ההלל שאומר בביתו בליל הסדר. בעקבות זאת, הטור (רעג׳) כותב שהמנהג לקרוא הלל בבית הכנסת היא כדי שלא יצטרך לברך על ההלל שאומר בביתו. במסכת סופרים כתוב שקריאת הלל בבית הכנסת היא קיום עצמאי ל׳מצוה מן המובחר׳, והמקור לכך הוא בפסוק "ונרוממה שמו יחדיו". ונאמרו שלוש ביאורים לקיום זה: המאירי (ברכות דף מו.) כותב שקריאת ההלל היא זכר להלל שנאמר בבית המקדש על שחיטת הפסח. הגר״א (סי׳ תרעא סעי׳ ז) כותב שקוראים את ההלל בבית הכנסת לפרסום הנס של יציאת מצרים, בדומה להדלקת נרות חנוכה בבית הכנסת. הגר״ח מבריסק סבר שהלל זה הוא מדין הלל הרגיל של ימים טובים שנלמד מהפסוק: "השיר יהיה לכם כליל התקדש חג". נכתב על ידי מקור המאמר:אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים http://www.portal-asakim.com
בחזרה למאמר
לכותבי מאמרים
התחבר
הרשמה למערכת
שחזור סיסמה
מאמרים בקטגוריות
אימון אישי
אינטרנט והחיים ברשת
בידור ופנאי
ביטוח
בית משפחה וזוגיות
בניין ואחזקה
הודעות לעיתונות
חברה, פוליטיקה ומדינה
חוק ומשפט
חינוך ולימודים
מדעי החברה
מדעי הטבע
מדעי הרוח
מחשבים וטכנולוגיה
מיסים
מתכונים ואוכל
נשים
ספורט וכושר גופני
עבודה וקריירה
עיצוב ואדריכלות
עסקים
פיננסים וכספים
קניות וצרכנות
רוחניות
רפואה ובריאות
תחבורה ורכב
תיירות ונופש
© כל הזכויות שמורות לאתר מאמרים עסקיים ומקצועיים
שיווק באינטרנט
על ידי WSI