דף הבית
אינדקס עסקים
הכותבים הפעילים ביותר
המאמרים הניצפים ביותר
תגיות פופולריות
תנאי שימוש
צור קשר
דף הבית
אסטרולוגיה
דוגמא שלישית לסברא הזאת עולה בדברי הערוך השלחן לגבי נשיאת נשק לחיילים בצבא
פרסום המאמר באתרך
פרסום המאמר באתרך
באפשרותך לפרסם את המאמר הזה באתרך בכפוף
לתנאי השימוש
.בפרסום המאמר עליך להקפיד על הכללים הבאים: יש לפרסם את כותרת המאמר, תוכנו,
וכן פרטים אודות כותב המאמר
. כמו כן יש לכלול
קישור לאתר
מאמרים עסקיים ומקצועיים (http://www.portal-asakim.com)
.
בחזרה למאמר
כותרת המאמר:
תקציר המאמר:
דוגמא שלישית לסברא הזאת עולה בדברי הערוך השלחן לגבי נשיאת נשק לחיילים בצבא. השו״ע (סי׳ שא סעי׳ ז) פוסק, עפ״י המשנה במסכת שבת (סג.)
מילות מפתח:
קישור ישיר למאמר:
גירסת HTML:
<html> <head> <title>דוגמא שלישית לסברא הזאת עולה בדברי הערוך השלחן לגבי נשיאת נשק לחיילים בצבא</title> <meta name="description" content="דוגמא שלישית לסברא הזאת עולה בדברי הערוך השלחן לגבי נשיאת נשק לחיילים בצבא. השו״ע (סי׳ שא סעי׳ ז) פוסק, עפ״י המשנה במסכת שבת (סג.)"> <meta name="keywords" content="יהדות, תורה, רוחניות"> <meta name="expires" CONTENT="never"> <meta name="language" CONTENT="hebrew"> <meta name="distribution" CONTENT="Global"> <meta name="robots" content="index, follow"> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1255"> </title> <body dir="rtl"> <h1>דוגמא שלישית לסברא הזאת עולה בדברי הערוך השלחן לגבי נשיאת נשק לחיילים בצבא</h1><br/> <br/><strong>נכתב על ידי: <a title="דוגמא שלישית לסברא הזאת עולה בדברי הערוך השלחן לגבי נשיאת נשק לחיילים בצבא" href="http://www.portal-asakim.com/Authors//Author9576.aspx ">Yafator</a></strong><br/> <br/><p>דוגמא שלישית לסברא הזאת עולה בדברי הערוך השלחן לגבי נשיאת נשק לחיילים בצבא. השו״ע (סי׳ שא סעי׳ ז) פוסק, עפ״י המשנה במסכת שבת (סג.), שכלי נשק נקראים משוי ולכן היוצא עם כלי נשק לרשות הרבים בשבת חייב חטאת (במקום שאין סכנה). הערוך השלחן (אות נא) מחדש שזהו דווקא באנשים רגילים שנושאים נשק, אך חיילים מותרים לשאת נשק בשבת ברשות הרבים משום שהנשק נחשב כמלבוש של חייל צבא: "והטעם מפני שדברים אלו אינם תכשיטין בעצם אלא לבעלי מלחמה הרי הם כבגדיו אבל בסתם בני אדם הרי הם משא ולכן הבעל מלחמה כמו העובד בצבא המלך הם כבגדיו".</p> <p><a href="http://vitaminim.org/1/index.php?topic=22228.0">כאן נקרא על מידד טסה אוי נא לנו להורדה</a></p> <p>נפקא מינה בין הנימוקים</p> <p>האם מותר לטלטל מסכה שמונחת תחת לפה ואינו חוסם את דרכי הנשימה ?</p> <p>לפי הנימוק הראשון, יש להקפיד שלא להוריד את המסכה מתחת לפיו שאז היא אינה מגינה עליו מפני הזיהום, וממילא היא הופכת למשוי שאסור לצאת בה בשבת. אך לפי הנימוק השני, יתכן שגם באופן הזה המסכה אינה נקראת משוי שזהו דרך הלבישה של מסכה, שכאשר אדם נמצא בחברת אנשים הוא מכסה בה את פניו וכאשר הוא נמצא לבדו הוא מוריד אותה מפניו ומשאירה סביב צווארו. ונראה שהמקל בזה יש לו על מי לסמוך, אך אין להחזיק את המסכה בידו שאז היא נקראת משוי משום שאינו לובשה כלל.</p> <p><a href="http://vitaminim.org/1/index.php?topic=10314.0">מידע שניתן לקרוא עין ימין קופצת</a></p> <p>ב. חשש שמא יטלטל ד׳ אמרת</p> <br/><br/> <strong><u>פרטים אודות כותב המאמר</u></strong> <br/> <br/><a href="http://www.portal-asakim.com"> מקור המאמר: אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים</a>
גירסת טקסט:
דוגמא שלישית לסברא הזאת עולה בדברי הערוך השלחן לגבי נשיאת נשק לחיילים בצבא דוגמא שלישית לסברא הזאת עולה בדברי הערוך השלחן לגבי נשיאת נשק לחיילים בצבא. השו״ע (סי׳ שא סעי׳ ז) פוסק, עפ״י המשנה במסכת שבת (סג.), שכלי נשק נקראים משוי ולכן היוצא עם כלי נשק לרשות הרבים בשבת חייב חטאת (במקום שאין סכנה). הערוך השלחן (אות נא) מחדש שזהו דווקא באנשים רגילים שנושאים נשק, אך חיילים מותרים לשאת נשק בשבת ברשות הרבים משום שהנשק נחשב כמלבוש של חייל צבא: "והטעם מפני שדברים אלו אינם תכשיטין בעצם אלא לבעלי מלחמה הרי הם כבגדיו אבל בסתם בני אדם הרי הם משא ולכן הבעל מלחמה כמו העובד בצבא המלך הם כבגדיו". כאן נקרא על מידד טסה אוי נא לנו להורדה נפקא מינה בין הנימוקים האם מותר לטלטל מסכה שמונחת תחת לפה ואינו חוסם את דרכי הנשימה ? לפי הנימוק הראשון, יש להקפיד שלא להוריד את המסכה מתחת לפיו שאז היא אינה מגינה עליו מפני הזיהום, וממילא היא הופכת למשוי שאסור לצאת בה בשבת. אך לפי הנימוק השני, יתכן שגם באופן הזה המסכה אינה נקראת משוי שזהו דרך הלבישה של מסכה, שכאשר אדם נמצא בחברת אנשים הוא מכסה בה את פניו וכאשר הוא נמצא לבדו הוא מוריד אותה מפניו ומשאירה סביב צווארו. ונראה שהמקל בזה יש לו על מי לסמוך, אך אין להחזיק את המסכה בידו שאז היא נקראת משוי משום שאינו לובשה כלל. מידע שניתן לקרוא עין ימין קופצת ב. חשש שמא יטלטל ד׳ אמרת נכתב על ידי מקור המאמר:אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים http://www.portal-asakim.com
בחזרה למאמר
לכותבי מאמרים
התחבר
הרשמה למערכת
שחזור סיסמה
מאמרים בקטגוריות
אימון אישי
אינטרנט והחיים ברשת
בידור ופנאי
ביטוח
בית משפחה וזוגיות
בניין ואחזקה
הודעות לעיתונות
חברה, פוליטיקה ומדינה
חוק ומשפט
חינוך ולימודים
מדעי החברה
מדעי הטבע
מדעי הרוח
מחשבים וטכנולוגיה
מיסים
מתכונים ואוכל
נשים
ספורט וכושר גופני
עבודה וקריירה
עיצוב ואדריכלות
עסקים
פיננסים וכספים
קניות וצרכנות
רוחניות
רפואה ובריאות
תחבורה ורכב
תיירות ונופש
© כל הזכויות שמורות לאתר מאמרים עסקיים ומקצועיים
שיווק באינטרנט
על ידי WSI