דף הבית
אינדקס עסקים
הכותבים הפעילים ביותר
המאמרים הניצפים ביותר
תגיות פופולריות
תנאי שימוש
צור קשר
דף הבית
תקשור וטלפתיה
ספר מעשי למלך
פרסום המאמר באתרך
פרסום המאמר באתרך
באפשרותך לפרסם את המאמר הזה באתרך בכפוף
לתנאי השימוש
.בפרסום המאמר עליך להקפיד על הכללים הבאים: יש לפרסם את כותרת המאמר, תוכנו,
וכן פרטים אודות כותב המאמר
. כמו כן יש לכלול
קישור לאתר
מאמרים עסקיים ומקצועיים (http://www.portal-asakim.com)
.
בחזרה למאמר
כותרת המאמר:
תקציר המאמר:
סימנים קב - קח
מילות מפתח:
קישור ישיר למאמר:
גירסת HTML:
<html> <head> <title>ספר מעשי למלך</title> <meta name="description" content="סימנים קב - קח"> <meta name="keywords" content="יהדות, תורה, רוחניות"> <meta name="expires" CONTENT="never"> <meta name="language" CONTENT="hebrew"> <meta name="distribution" CONTENT="Global"> <meta name="robots" content="index, follow"> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1255"> </title> <body dir="rtl"> <h1>ספר מעשי למלך</h1><br/> <br/><strong>נכתב על ידי: <a title="ספר מעשי למלך" href="http://www.portal-asakim.com/Authors//Author9576.aspx ">Yafator</a></strong><br/> <br/><p>ספר מעשי למלך</p> <p>סימנים קב - קח</p> <p>סימן קב</p> <p>אע״פ שאין מצות ציצית נוהגת בלילה קוראין אותה בלילה מפני שיש בה זכרון יציאת מצרים ומצוה להזכיר יציאת מצרים ביום ובלילה שנאמר למען תזכור את יום צאתך מארץ מצרים כל ימי חייך וקריאת שלש פרשיות אלו על סדר זה היא הנקראת קריאת שמע. [קריאת שמע א, ג].</p> <p><a href="http://vitaminim.org/1/index.php?topic=17539.0">כנסו למידע כאן צפרדע בחלום</a></p> <p>הרמב״ם [...] פ״נא ה״ג] מנק״ש] פסק דצריך (ו)לקרות שלהזכיר יצ״מ בלילות כבן זומא ברכות י״ב, ב; (ונלע״ד) דחכמים אומרים (ל) להביא ימות המשיח [הגה״ה: אמרתי בס״ד במק״א לבאר לשון חכמים הזהב "להביא". דבגמ׳ אמרו שיהא שעבוד מלכיות עיקר ויצ״מ טפל, וז״ש להביא [אימות המשיח ר״ל שיהיה עפל, ואחר זמן רב מצאתי תירוץ לזה בתום׳ רע״ק אייגר זצ״ל [אות י״ג]1 וששתי], ונלע״ד דתליא פלוגתתם בהא דאיפליגו בנדה ס״א, ב/ אם מצות בטילות לעתיד לבוא או לא יעו״ש, דרבנן ס״ל דאינן בטילות, ובן זומא ס״ל דבטילות א״כ הרמב״ם שפסק פ״י מכלאים הכ״ה דבטילות א״כ שפיר הוצרך לפסוק כבן זומא וא״ש.</p> <p><a href="http://vitaminim.org/1/index.php?topic=2091.0">כנסו לקרוא על תפילה לזיווג הגון לנשים</a></p> <ol> <liPalatino Linotype',serif; color: #000000; background-color: transparent; font-weight: 400; font-style: normal; font-variant: normal; text-decoration: none; vertical-align: baseline; white-space: pre; margin-left: -18pt;" > <p>זו לשון רעק״א שם: "הא דלא קאמר בקיצור כל ימי חייך לימות המשיח, כמו דקאמר ראב״ע כל ימי חייך הלילות, י״ל דדייק בלשון "להביא" לומר דימות המשיח אינו בזה כמו העוה״ז, כי לא יהיה הזכרת יציאת מצרים עיקר אלא טפילה לשעבוד מלכויות כדאיתא בברייתא הובא בתוי״ט כאן".</p> </li> </ol> <p>ודע דבאותו ענין צל״ע דברי התום׳ ב״ב ע״ד, א׳, סד״ה פסקי, שכתבו: "וההיא דלקמן יצתה בת קול כר [ואמרה דביתהו דרבי חנינא בן דוסא עתידה למישדא בה תכלת לצדיקים לעתיד לבא] אתיא נמי כשמואל" עכ״ל, דהרי שם ד יוחנן אמרה והרי ר יוחנן ס״ל מצות בטילות לעתיד לבוא בנדה שם וצע״ג ואין להאריך יותר בזה.</p> <br/><br/> <strong><u>פרטים אודות כותב המאמר</u></strong> <br/> <br/><a href="http://www.portal-asakim.com"> מקור המאמר: אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים</a>
גירסת טקסט:
ספר מעשי למלך ספר מעשי למלך סימנים קב - קח סימן קב אע״פ שאין מצות ציצית נוהגת בלילה קוראין אותה בלילה מפני שיש בה זכרון יציאת מצרים ומצוה להזכיר יציאת מצרים ביום ובלילה שנאמר למען תזכור את יום צאתך מארץ מצרים כל ימי חייך וקריאת שלש פרשיות אלו על סדר זה היא הנקראת קריאת שמע. [קריאת שמע א, ג]. כנסו למידע כאן צפרדע בחלום הרמב״ם [...] פ״נא ה״ג] מנק״ש] פסק דצריך (ו)לקרות שלהזכיר יצ״מ בלילות כבן זומא ברכות י״ב, ב; (ונלע״ד) דחכמים אומרים (ל) להביא ימות המשיח [הגה״ה: אמרתי בס״ד במק״א לבאר לשון חכמים הזהב "להביא". דבגמ׳ אמרו שיהא שעבוד מלכיות עיקר ויצ״מ טפל, וז״ש להביא [אימות המשיח ר״ל שיהיה עפל, ואחר זמן רב מצאתי תירוץ לזה בתום׳ רע״ק אייגר זצ״ל [אות י״ג]1 וששתי], ונלע״ד דתליא פלוגתתם בהא דאיפליגו בנדה ס״א, ב/ אם מצות בטילות לעתיד לבוא או לא יעו״ש, דרבנן ס״ל דאינן בטילות, ובן זומא ס״ל דבטילות א״כ הרמב״ם שפסק פ״י מכלאים הכ״ה דבטילות א״כ שפיר הוצרך לפסוק כבן זומא וא״ש. כנסו לקרוא על תפילה לזיווג הגון לנשים זו לשון רעק״א שם: "הא דלא קאמר בקיצור כל ימי חייך לימות המשיח, כמו דקאמר ראב״ע כל ימי חייך הלילות, י״ל דדייק בלשון "להביא" לומר דימות המשיח אינו בזה כמו העוה״ז, כי לא יהיה הזכרת יציאת מצרים עיקר אלא טפילה לשעבוד מלכויות כדאיתא בברייתא הובא בתוי״ט כאן". ודע דבאותו ענין צל״ע דברי התום׳ ב״ב ע״ד, א׳, סד״ה פסקי, שכתבו: "וההיא דלקמן יצתה בת קול כר [ואמרה דביתהו דרבי חנינא בן דוסא עתידה למישדא בה תכלת לצדיקים לעתיד לבא] אתיא נמי כשמואל" עכ״ל, דהרי שם ד יוחנן אמרה והרי ר יוחנן ס״ל מצות בטילות לעתיד לבוא בנדה שם וצע״ג ואין להאריך יותר בזה. נכתב על ידי מקור המאמר:אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים http://www.portal-asakim.com
בחזרה למאמר
לכותבי מאמרים
התחבר
הרשמה למערכת
שחזור סיסמה
מאמרים בקטגוריות
אימון אישי
אינטרנט והחיים ברשת
בידור ופנאי
ביטוח
בית משפחה וזוגיות
בניין ואחזקה
הודעות לעיתונות
חברה, פוליטיקה ומדינה
חוק ומשפט
חינוך ולימודים
מדעי החברה
מדעי הטבע
מדעי הרוח
מחשבים וטכנולוגיה
מיסים
מתכונים ואוכל
נשים
ספורט וכושר גופני
עבודה וקריירה
עיצוב ואדריכלות
עסקים
פיננסים וכספים
קניות וצרכנות
רוחניות
רפואה ובריאות
תחבורה ורכב
תיירות ונופש
© כל הזכויות שמורות לאתר מאמרים עסקיים ומקצועיים
שיווק באינטרנט
על ידי WSI