דף הבית
אינדקס עסקים
הכותבים הפעילים ביותר
המאמרים הניצפים ביותר
תגיות פופולריות
תנאי שימוש
צור קשר
דף הבית
נומרולוגיה
סימן קג
פרסום המאמר באתרך
פרסום המאמר באתרך
באפשרותך לפרסם את המאמר הזה באתרך בכפוף
לתנאי השימוש
.בפרסום המאמר עליך להקפיד על הכללים הבאים: יש לפרסם את כותרת המאמר, תוכנו,
וכן פרטים אודות כותב המאמר
. כמו כן יש לכלול
קישור לאתר
מאמרים עסקיים ומקצועיים (http://www.portal-asakim.com)
.
בחזרה למאמר
כותרת המאמר:
תקציר המאמר:
דולג בכתב יד ע״י רבינו המחבר
מילות מפתח:
קישור ישיר למאמר:
גירסת HTML:
<html> <head> <title>סימן קג</title> <meta name="description" content="דולג בכתב יד ע״י רבינו המחבר"> <meta name="keywords" content="יהדות, תורה, רוחניות"> <meta name="expires" CONTENT="never"> <meta name="language" CONTENT="hebrew"> <meta name="distribution" CONTENT="Global"> <meta name="robots" content="index, follow"> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1255"> </title> <body dir="rtl"> <h1>סימן קג</h1><br/> <br/><strong>נכתב על ידי: <a title="סימן קג" href="http://www.portal-asakim.com/Authors//Author9576.aspx ">Yafator</a></strong><br/> <br/><p>סימן קג</p> <p>דולג בכתב יד ע״י רבינו המחבר</p> <p>סימן קד</p> <p>תפלת הערב אף ע״פ שאינה חובה המתפלל אותה זמנה מתחילת הלילה עד שיעלה עמוד השחר ותפלת נעילה זמנה כדי שישלים אותה סמוך לשקיעת החמה. [תפילה ג, ר].</p> <p>הרמב״ם פ״ג מתפלה ה״ו פסק דתפלת ערבית כל הלילה ויש לתמוה כיון שפסק [שם ובפ״א ה״ו] דתפילת ערבית רשות א״כ ליכא למימר דמ״ש מתני׳ [כ״ו, א'] "אין לה קבע" פירושו כל הלילה כמוש״ש הגמרא [כ״ז, ב׳4]. ועי׳ בכסף משנה מה שהביא בשם הר׳ יונה וע״ש5. ולע״ד יראה ראיה לדעת הרמב״ם דבשבת דף (מ״ד)[י׳], א׳, אמר א״נ ערבית דזמנה כל הלילה כו׳ והתם איירי אליבא דמ״ד תפילת ערבית רשות יעו״ש דף ט׳, ב׳, א׳׳ו אף למ״ד רשות מ׳׳מ זמנה כל הלילה.</p> <p><a href="http://vitaminim.org/1/index.php?topic=12563.0">כאן נקרא על 48 דרכים לחכמה</a></p> <p>סימן קה</p> <p>היה עוסק באכילה או שהיה במרחץ או שהיה עוסק בתספורת או שהיה מהפך בעורות או שהיו עוסקין בדין גומר ואח׳׳כ קורא קריאת שמע ואם היה מתיירא שמא יעבור זמן קריאה ופסק וקרא הרי זה משובח. [קריאת שמע ב, ו].</p> <p>הרמב״ם פ״(ד)[ב] מק״ש ה״(ה)[ו] פסק דגומר ואח״כ קורא. (והנלע״ד) והקשה הקרבן נתנאל בשבת פ׳׳א [סימן י״ח] אות [א׳] דהרי קאמר שם ני׳ א׳] כיון דכולא ליליא זמנה אתי למפשע וא׳׳כ אמאי גומר וע׳׳ע שלא תי׳ ע״ז כלום, ונלע״ד דבמהדורא בתרא [למהרש״א, ט׳ א׳] הקשה מאי פריך שם ולמ״ד חובה מטרחינן ליה ממתני׳ ה״ל לשנויי הא בדאיכא שהות הא בדליכא ועי״ש ונלע״ד דבסוכה ל׳׳ח א׳ מקשה הגמ׳ [על] המשנה דשם משבת ט׳ ב׳ דתנן ואם התחילו אין מפסיקין ומשני רב ספרא הא בדאיכא</p> <p><a href="http://vitaminim.org/1/index.php?topic=4459.0">מידע שניתן לקרוא פרק תהילים לבשורות טובות</a></p> <ol> <liPalatino Linotype',serif; color: #000000; background-color: transparent; font-weight: 400; font-style: normal; font-variant: normal; text-decoration: none; vertical-align: baseline; white-space: pre; margin-left: -18pt;" > <p>במשנה כתוב "תפילת ערבית אין לה קבע", ובגמרא אמרו שאם הכוונה שזמנה כל הלילה, היה צריך לכתוב "תפילת הערב כל הלילה", אלא המשנה כדעת האומר שתפילת ערבית רשות. ואם כן קשה מדוע פסק הרמב״ם שני הפירושים.</p> </li> <liPalatino Linotype',serif; color: #000000; background-color: transparent; font-weight: 400; font-style: normal; font-variant: normal; text-decoration: none; vertical-align: baseline; white-space: pre; margin-left: -18pt;" > <p>רבנו יונה פירש שהכוונה בשאלת הגמרא היא שאם פירוש המשנה הוא רק שתפילת הערב כל הלילה, היה לכתוב אחרת, אלא הכוונה גם שזמנה כל הלילה וגם שהיא רשות.</p> </li> </ol> <br/><br/> <strong><u>פרטים אודות כותב המאמר</u></strong> <br/> <br/><a href="http://www.portal-asakim.com"> מקור המאמר: אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים</a>
גירסת טקסט:
סימן קג סימן קג דולג בכתב יד ע״י רבינו המחבר סימן קד תפלת הערב אף ע״פ שאינה חובה המתפלל אותה זמנה מתחילת הלילה עד שיעלה עמוד השחר ותפלת נעילה זמנה כדי שישלים אותה סמוך לשקיעת החמה. [תפילה ג, ר]. הרמב״ם פ״ג מתפלה ה״ו פסק דתפלת ערבית כל הלילה ויש לתמוה כיון שפסק [שם ובפ״א ה״ו] דתפילת ערבית רשות א״כ ליכא למימר דמ״ש מתני׳ [כ״ו, א'] "אין לה קבע" פירושו כל הלילה כמוש״ש הגמרא [כ״ז, ב׳4]. ועי׳ בכסף משנה מה שהביא בשם הר׳ יונה וע״ש5. ולע״ד יראה ראיה לדעת הרמב״ם דבשבת דף (מ״ד)[י׳], א׳, אמר א״נ ערבית דזמנה כל הלילה כו׳ והתם איירי אליבא דמ״ד תפילת ערבית רשות יעו״ש דף ט׳, ב׳, א׳׳ו אף למ״ד רשות מ׳׳מ זמנה כל הלילה. כאן נקרא על 48 דרכים לחכמה סימן קה היה עוסק באכילה או שהיה במרחץ או שהיה עוסק בתספורת או שהיה מהפך בעורות או שהיו עוסקין בדין גומר ואח׳׳כ קורא קריאת שמע ואם היה מתיירא שמא יעבור זמן קריאה ופסק וקרא הרי זה משובח. [קריאת שמע ב, ו]. הרמב״ם פ״(ד)[ב] מק״ש ה״(ה)[ו] פסק דגומר ואח״כ קורא. (והנלע״ד) והקשה הקרבן נתנאל בשבת פ׳׳א [סימן י״ח] אות [א׳] דהרי קאמר שם ני׳ א׳] כיון דכולא ליליא זמנה אתי למפשע וא׳׳כ אמאי גומר וע׳׳ע שלא תי׳ ע״ז כלום, ונלע״ד דבמהדורא בתרא [למהרש״א, ט׳ א׳] הקשה מאי פריך שם ולמ״ד חובה מטרחינן ליה ממתני׳ ה״ל לשנויי הא בדאיכא שהות הא בדליכא ועי״ש ונלע״ד דבסוכה ל׳׳ח א׳ מקשה הגמ׳ [על] המשנה דשם משבת ט׳ ב׳ דתנן ואם התחילו אין מפסיקין ומשני רב ספרא הא בדאיכא מידע שניתן לקרוא פרק תהילים לבשורות טובות במשנה כתוב "תפילת ערבית אין לה קבע", ובגמרא אמרו שאם הכוונה שזמנה כל הלילה, היה צריך לכתוב "תפילת הערב כל הלילה", אלא המשנה כדעת האומר שתפילת ערבית רשות. ואם כן קשה מדוע פסק הרמב״ם שני הפירושים. רבנו יונה פירש שהכוונה בשאלת הגמרא היא שאם פירוש המשנה הוא רק שתפילת הערב כל הלילה, היה לכתוב אחרת, אלא הכוונה גם שזמנה כל הלילה וגם שהיא רשות. נכתב על ידי מקור המאמר:אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים http://www.portal-asakim.com
בחזרה למאמר
לכותבי מאמרים
התחבר
הרשמה למערכת
שחזור סיסמה
מאמרים בקטגוריות
אימון אישי
אינטרנט והחיים ברשת
בידור ופנאי
ביטוח
בית משפחה וזוגיות
בניין ואחזקה
הודעות לעיתונות
חברה, פוליטיקה ומדינה
חוק ומשפט
חינוך ולימודים
מדעי החברה
מדעי הטבע
מדעי הרוח
מחשבים וטכנולוגיה
מיסים
מתכונים ואוכל
נשים
ספורט וכושר גופני
עבודה וקריירה
עיצוב ואדריכלות
עסקים
פיננסים וכספים
קניות וצרכנות
רוחניות
רפואה ובריאות
תחבורה ורכב
תיירות ונופש
© כל הזכויות שמורות לאתר מאמרים עסקיים ומקצועיים
שיווק באינטרנט
על ידי WSI