דף הבית מדעי הרוח מדעי הרוח - אחר שנת השור - אסטרולוגיה ורפואה סינית
שנת השור - אסטרולוגיה ורפואה סינית
בועז יפת 02/02/09 |  צפיות: 14756

שנת השור - אסטרולוגיה ורפואה סינית

האסטרולוגים הסיניים כמו חבריהם המערביים מתבוננים מזה שנים רבות במצבי השמים השונים. האסטרולוגיה הסינית מציינת את מאפייני השמים והאדמה בנקודות זמן שונות: שנה, חודש, יום  ושעה. כל נקודה על ציר הזמן חוזרת על עצמה במקצבים קבועים, הרי אנו, היצורים החיים, נעים במעגליות אינסופית - שבה התחלה וסוף אחד הם.

התרבות הסינית מיחסת חשיבות רבה ל-12 החיות. כל שעה,יום ,חודש ושנה משקפים את איכויות 12 החיות ( עכברוש, שור, נמר, ארנב, דרקון, נחש, סוס, עז, קוף, תרנגול, כלב וחזיר) וכל אחת מהחיות פועלת בתוכנו, כל חיה וצידת המאפיינים שלה, הכוללת: מצבים פיסיים, רגשיים, רוחניים , נפשיים ומנטאליים, כיוון במרחב וכוון התפתחות, צבע, טעם, ריח, טמפרטורה ויסוד בטבע.
פעימת החיה בעלת המאפיינים הייחודיים מתארת כיצד תתאפיין השנה, באיזה חלל אנו פועלים ולאן מוטב כי נפנה בזמן זה.

שנת 2009 היא שנת השור - אדמה. [שלא כמו אחיו השוורים : שור עץ - בעל אנרגיה מתפרצת, שור אש - בעל חום פנימי וחוסר שקט, שור מתכת - בעל נוקשות פנימית ושור מים- מימוש יכולות]. השור כמו הכבד, איבר הגוף, הוא אסטרטג, מנהיג, מפקד צבאי בעל עוצמה. עוצמת המנהיג הצבאי מעוצבת ע"י גורמים גנטיים והתפתחותיים הנפתחים אל קשר ארצי- אדמתי, ביכולת ספיגה וקבלה של האנרגיה השמימית, נסיבות אובייקטיביות, סובייקטיביות, פעילות החיים בסביבה הקבועה והמשתנה והתפתחות רגשית יומיומית.
בנוסף, אחד המאפיינים המרכזיים של השור הוא אחסון הנשמה המצויה בתקשורת מתמדת עם העולם העליון. תקשורת זו בשילוב המציאות הארצית מגבשת יכולת התבוננות לאופק, סימון מטרות, תכנון הצעדים ובחירת הדרך. שור חזק הוא בעל יכולת לראות מעבר להרים.
מהי אותה תקשורת שמימית?   
בכל לילה בין 1-3 כאשר אנו ישנים עולה הנשמה אל החלל הגבוה השמימי הנקרא בפי הסינים "מקור עשרת אלפים הדברים".
בהגעתה אל תנועת "עשרת אלפים הדברים" נקשרת הנשמה למידע, חיבורים וקישורים, דרכים ואפשרויות שמטרתם להעניק ולחבר לאדם כיוון בתוך מסלול חייו. מידע זה חיוני ביותר ליצירת המציאות של חייו, דרך חיים המשלבת מטלות וקונפליקטים.
הנשמה בין 1-3 בכל לילה, כמו בכל שנת 2009, עובדת במטרה להתקדם ולהגשים את יעדיה הרוחניים דרך החיים על פני האדמה. ככל שהאדם מתפתח במעלה המודעות לעצמו ולסביבה כך כוח החיים הראשוני- כוח הרצון מניע את מאגרי היכולות למימוש. שנת השור היא שנה של תכנון ראשוני, איסוף מידע, התפכחות, חיבור למקום בו אנו נמצאים, פתיחת הפרספקטיבה לגבי עצמנו והסובבים אותנו. זוהי שנת אדמה יציבה עם מעט תנועה, ללא חידושים ושיגרה צהובה. שנת מעבר בה מסדר השור את המידע הארצי והשמימי ומטעין אותו לפעולה בשנה הבאה. תוכניות אישיות וקבוצתיות הנמצאות בשלבים מתקדמים של ביצוע יחלו בצורה איטית או יתקעו.
כל תכנון שבסופו פריצה והוצאה לפועל מוטב כי יתבצע ב-2010 שנת האביב.

בבחינת מערכות הגוף שנת השור מצביעה על שני איברים דומיננטיים במיוחד בשנה זו - הטחול והכבד.
לפי הרפואה הסינית הטחול הינו יצרן ראשי של צי ודם בגוף. בשנת השור הטחול יהיה בעל נטייה לחולשה בפירוק מזון והפיכתו לאנרגיה ודם, יצירת לחות וליחה פנימיים.
בשל כך לתזונה יש משקל רב כמו תמיד אך במיוחד השנה.
מומלץ לאכול ארוחות קלות, הפרדות מזון - חלבונים ופחמימות לאכול הרבה ירקות כתומים ולהפחית מוצרי חלב פרה-ידידת השור.
הכבד העוסק בפירוק שומנים, סוכרים, חלבונים, ניקוי רעלים והזרמת דם ואנרגיה בגוף. הכבד זקוק לפעילות גופנית קלה לשימור התנועה הפנימית והתקשורת החיצונית, לכן מומלץ להכניס לשגרה: טאי- צי, יוגה, מדיטציה, צעידה ברגל ושחיה כל אילו ייטיבו עם הכבד.

26-1-09 תחילת שנת השור נוגעת בכל אחד מאיתנו בצורה שונה, אנשי המטרות והדרך. כל אדם מגיע לנקודת הזמן הזו ממקום שונה ועם כלים אחרים בהתפתחות חייו. שנת השור - אדמה, יכולה לספק לנו קרקע להתבוננות, למידה, האטה, תקשורת ותנועה עדינה.

שתהיה לכולנו שנה טובה !


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 בועז יפת

בועז יפת - מנהל מרכז שנג לרפואה סינית                                           

מאבחן ומטפל ברפואה סינית, דיקור סיני, שיאצו, צמחי מרפא, תזונה, יועץ באסטרטגיה סינית, אסטרולוגיה סינית ואי צ'ינג.  

מפתח האבחון התלת מימדי - גישה חדשנית לאבחון העוצמות והחולשות של האדם המתבטאות בפן הפיזי המנטאלי והרגשי בשלבי החיים השונים.

מרצה במרכז שנג ובמכללות שונות לרפואה סינית .



 


מאמרים נוספים מאת בועז יפת
 
שנת השור - אסטרולוגיה ורפואה סינית
האסטרולוגים הסיניים כמו חבריהם המערביים מתבוננים מזה שנים רבות במצבי השמים השונים. האסטרולוגיה הסינית מציינת את מאפייני השמים והאדמה בנקודות זמן שונות: שנה, חודש, יום ושעה. כל נקודה על ציר הזמן חוזרת על עצמה במקצבים קבועים, הרי אנו, היצורים החיים, נעים במעגליות אינסופית - שבה התחלה וסוף אחד הם.

התרבות הסינית מיחסת חשיבות רבה ל-12 החיות. כל שעה,יום ,חודש ושנה משקפים את איכויות 12 החיות ( עכברוש, שור, נמר, ארנב, דרקון, נחש, סוס, עז, קוף, תרנגול, כלב וחזיר) וכל אחת מהחיות פועלת בתוכנו, כל חיה וצידת המאפיינים שלה, הכוללת: מצבים פיסיים, רגשיים, רוחניים , נפשיים ומנטאליים, כיוון במרחב וכ


דיקור סיני במקום בוטוקס ?
פעם נוספת הוליווד היא זו שהפכה את שיודעים כבר מיליוני סינים זה אלפי שנים לטרנד החדש.
שחקני הקולנוע אשר נואשו מהפרוצדורה הפלסטית שגרמה לקיבוע והקפאת הבעות פניהם ובכך פגעה בכישורי המשחק שלהם, הפכו את הדיקור הקוסמטי לשיטת הטיפול המועדפת כמחדשת את ברק העור וגורמת לחיזוק והרפיית שרירי הפנים .

שיטת הטיפול: דיקור קוסמטי
את דרכו סלל הדיקור הקוסמטי לפני שנים רבות כנישה טיפולית של הרפואה הסינית להשגת בריאות ויופי. בעלי המעמד הגבוה בהיררכית הקיסרות הסינית השתמשו בדיקור הקוסמטי כטיפול לשימור חיוניות ויופי הנעורים.

     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI