דף הבית רפואה ובריאות בריאות אחר רפלקס הקשת העצבי (Neural-Arc Reflex)
רפלקס הקשת העצבי (Neural-Arc Reflex)
ד"ר עידן סער 12/07/08 |  צפיות: 3035

 

הניסיון הקליני של ד"ר ג'נסן (ושל רופאים ומטפלים רבים אחרים) הראה, שבמקרים רבים, טיפול בבעיות במערכת העיכול הביא במפתיע להקלה משמעותית או אף לריפוי מלא של כאבים ובעיות שונות באזורים בגוף שכביכול אינם קשורים כלל למערכת העיכול. אך רק בגיל 76 "נפל לו האסימון", כאשר היתה לו אישית בעיה בירך וברגל ושום טיפול לא עזר, כולל ביקור אצל 5-6 כירופרקטים. הוא החל לבדוק ביסודיות את מערכת העיכול שלו, ובבדיקת בריום עם רנטגן הסתבר שיש לו דיברטיקולום (מעין כיס הנוצר בנקודות חולשה לאורך צינור העיכול) במעי הגס. הוא החל בתהליך לניקוי המעיים, שכלל שינויים בתזונה ותוספת פעילות גופנית, ותוך שבועיים נעלמו הכאבים שהיו לו בירך וברגל.

 

אז מהי בעצם אותה תגלית אשר קיבלה את השם neural arc reflex?

הסיפור מתחיל בשלבי ההתפתחות המוקדמים ביותר של העובר ברחם. כבר בשבוע השני להתעברות, מתחיל להתפתח בעובר מעין צינור עיכול פרימיטיבי ומתחילה להתהוות תעלת העצבים אשר תהפוך בהמשך למערכת העצבים, כולל המוח וחוט השדרה. רבים מאיברי הגוף של העובר (כולל הכבד, הקיבה, כיס המרה, שלפוחית השתן, הריאות, הלב ועוד) גדלים ומתפתחים מתוך צינור עיכול ראשוני זה, והם עטופים בקרום העשוי מאותה רקמה אשר ממנה נוצרו צינור העיכול הפרימיטיבי ורקמת העצבים הראשונית.

אפשר לדמות את צינור העיכול הראשוני הזה לגזע של שתיל אשר ממנו יוצאים ענפים חדשים. הקליפה של כל ענף חדש היוצא מהגזע היא למעשה הרחבה של קליפת הגזע עצמו.

העצבים המרשתים את רקמת צינור העיכול הראשוני גדלים יחד עם רקמה זו כדי להמשיך ולעצבב גם את עטיפות האיברים הנוספים שגדלו מתוך הצינור הראשוני. ה"מוצר המוגמר" הוא אדם אשר העצבים הנמצאים במעטפת של רבים מאיבריו הפנימיים, קשורים ישירות לעצבים העוטפים את מערכת העיכול. כל אחד מאיברים אלה קשור עצבית לאזור ספציפי בצינור העיכול.

משמעות הדבר היא שישנם מקרים רבים בהם אנחנו מרגישים כאב במקום מסויים בגוף, אך למעשה מקור הבעיה נמצא באותו חלק של המעיים המקושר עצבית לאזור בו אנו מרגישים את הכאב. מאחר שבתוך המעיים אין עצבי חישה לכאב, קשה לנו לדעת שמקור הבעיה הוא אכן שם. כך קורה שהרופא עשוי לטפל לנו בסינוסים או בכתפיים או במקום אחר, כאשר הבעיה האמיתית היא למעשה במעיים.

 

מאחר ואין עדיין הוכחה מדעית מוצקה לתגליתו זו של ד"ר ג'נסן, ניתן להתייחס אליה כאל תיאוריה, אשר נמצאו לה אישורים רבים במציאות.

 

הכרת הרפלקס הנ"ל עוזרת להבין את "חוק הרינג", אשר נכתב לראשונה כנראה ע"י קאנט, אך מיוחס כיום להומיאופט מפורסם בשם הרינג שהיגר במאה ה-19 לארה"ב. והחוק אומר כך:

כל ריפוי מתחיל מבפנים החוצה, מהראש כלפי מטה ובסדר הפוך להופעת הסימפטומים המקוריים.

 

ברמה הפיזית, אחת המשמעויות העיקריות של זה היא, שבמקרים רבים (והניסיון מראה שזה נכון במקרים רבים), טיפול אמיתי צריך לכלול גם טיפול במעיים, כלומר, לעשות תהליך כלשהו לניקוי המעיים ולשיפור פעילותם.

ישנן דוגמאות רבות ולפעמים מדהימות, כיצד ניקוי מעיים עזר (ולפעמים תוך זמן קצר מאד) לרפא מיגרנות, מחלות עור קשות, כאבים לא מוסברים, עייפות כרונית, סרטן ובעיות רבות אחרות.

 sir w. arbuthnot lane היה רופא מנתח שטיפל במשפחת המלוכה הבריטית במחצית הראשונה של המאה ה-20. בין הדיווחים על עבודתו מוזכרים מקרים בהם ניתוחים להסרת קטעים חולים במעי הגס הביאו להקלה מלאה במחלות כמו דלקת פרקים, אסטמה והרעלה של בלוטת התריס.

החוק הנ"ל גם אומר, שתוך כדי תהליך הטיפול והתנקות הגוף, צפויים להופיע כל הסימפטומים שהרגיש המטופל במהלך התהוותה של המחלה, כאשר הסימפטומים שהופיעו ראשונים בתחילת המחלה יהיו האחרונים להופיע במהלך הריפוי. זוהי נקודה חשובה ביותר. מאחר שהרפואה המקובלת עוסקת בעיקר בטיפול בסימפטומים, קורים מצבים רבים בהם אנחנו מדכאים את הסימפטומים ע"י תרופות שונות, ולא מאפשרים לגוף להשלים את תהליכי הריפוי. המטופל עשוי להרגיש הקלה לזמן מה, אך לאחר מכן עלולה המחלה להתפרץ ביתר עוצמה באותו מקום או במקום אחר בגוף.

 

אפשר להשליך חוק זה גם לרמה האנרגטית. חלק גדול מבעיות הבריאות מתחילות או שהתפתחותן מתאפשרת כתוצאה מטראומות כלשהן ו/או מצבים מתמשכים של סטרס רגשי/מנטלי/נפשי. טראומות או מצבים של סטרס רגשי יכולים להחליש את המערכת החיסונית בצורה קיצונית. ניתן להקל ע"י טיפול ברמה הפיזית, אך ריפוי מלא מושג בד"כ רק כאשר ניתן להגיע ולטפל במקור הבעיה. זה יכול להיות בדרכים שונות כגון בשיחה, הילינג, ריקוד, תהליך של התפתחות אישית ורוחנית ועוד.  במקרים רבים משתחררות חלק מהטראומות או הלחצים הרגשיים ע"י בכי.

 

מקורן של חלק גדול מהבעיות הוא טראומות מגיל הילדות, בו נקבעים באדם דפוסים שאינם ניתנים למחיקה. מאחר ובמקרים רבים לא ניתן לטפל במקור הבעיה באופן ישיר, יש צורך למצוא דרכים עוקפות. מבין הדרכים העוקפות, הדרך הבטוחה יותר מחייבת מודעות גבוהה ועבודה מתמשכת של הטמעת דפוסים חדשים וחיזוקם בצורה כזו שלא תאפשר לדפוסים הישנים להיות דומיננטיים.

 


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ד"ר עידן סער

ד"ר לרפואה אלטרנטיבית, מרצה ומטפל ברפואה משלימה.
מתמחה בייעוץ וטיפול תומך בחולי סרטן ומחלות אחרות.
משלב את הידע של הרפואה החדשה עם רפואה פונקציונלית, קינסיולוגיה, תזונה ותוספים, מגנטותרפיה, הילינג, תרמוגרפיה ועבודה המשלבת גוף ונפש.
מידע על הרפואה החדשה באתר: www.healthychoice21.com
אתר תרמוגרפיה: http://www.thermomed.biz
אימייל: [email protected]
טל': 04-6619118



 


מאמרים נוספים מאת ד"ר עידן סער
 
סרטן במוח – הבנות ותגליות מפתיעות לפי הרפואה החדשה
20/06/10 | סרטן
מאמר זה מביא הבנות חדשות ושונות מאד מהמקובל לגבי גידולים במוח. המאמר מסביר מדוע במרבית המקרים אין צורך לפחד מגידולים במוח ואין צורך למהר לעשות טיפולים אגרסיביים אשר עלולים לגרום יותר נזק מתועלת

טינטון (טיניטוס) – לפי ההבנות של הרפואה החדשה
תופעת הטיניטוס (טינטון) נגרמת כתוצאה מקונפליקט ביולוגי הניתן בד"כ לפיתרון.
מאמר זה מפרט את הגורם לבעיה ודרכי טיפול אפשריות בגישה הוליסטית.


טרשת נפוצה (MS) – לפי ההבנות של הרפואה החדשה
מאמר זה מביא הבנות חדשות ושונות מהמקובל לגבי המחלה טרשת נפוצה (MS) ומפרט אפשרויות להבריא ממחלה זו בדרכים טבעיות

דלקת מפרקים – לפי ההבנות של הרפואה החדשה
מאמר זה מביא הבנות חדשות ושונות מהמקובל לגבי מחלות מפרקים ומפרט אפשרויות להבריא מדלקות מפרקים בדרכים טבעיות, ללא צורך בהתערבות פולשנית.

אוסטיאופורוזיס – הבנות מפתיעות לפי הרפואה החדשה
מאמר זה מציג הבנות שונות מהמקובל ומפתיעות על מחלת האוסטיאופורוזיס ומפרט דרכים טבעיות לריפוי.

כימותרפיה – האם זה באמת מועיל?
21/03/09 | סרטן
מאמר זה חושף מידע רב על חוסר התועלת שיש בטיפול כימותרפי לחולי סרטן. מטרתו של המאמר היא לספק לחולים ידע נוסף כאשר הם צריכים להחליט על דרך הטיפול במחלתם. המאמר נכתב מתוך כאב של מי שרואה את סבלם של המטופלים בכימותרפיה ורוצה לחסוך מהם עד כמה שניתן סבל מיותר זה.

סרטן המעי הגס – לפי התגליות המפתיעות של הרפואה החדשה
11/01/09 | סרטן
מאמר זה מציג מבט שונה מהמקובל על סרטן המעי הגס. המאמר מפרט את הגורמים הרגשיים שמביאים להתפתחות המחלה, את ההבדלים בסימפטומים בין שלבי המחלה השונים, וכיצד ניתן להגיע לריפוי גם ללא הטיפולים האגרסיביים המקובלים.

סרטן הדם (לוקמיה) – הבנות חדשניות לפי הרפואה החדשה
24/10/08 | סרטן
מאמר זה מציג מבט שונה מהמקובל על סרטן הדם (לוקמיה). המאמר מפרט ומסביר את הגורמים הרגשיים והפיזיים שמביאים להתפתחות המחלה, את התהליכים הפיזיולוגיים והסימפטומים בשלבי השונים של המחלה, וכיצד ניתן להגיע לריפוי מלא גם ללא הטיפולים האגרסיביים המקובלים.

בדיקה אמינה לגילוי מחלות שד – ללא קרינה וללא סיכונים
16/10/08 | בריאות
משרד הבריאות פרסם מסמך המזהיר מפני הסכנות שיש בקרינה מייננת הנפלטת ע"י מערכות אבחון שונות כולל בצילומי CT ובדיקות ממוגרפיה. מטרתה של כתבה זו היא ליידע את הציבור על כך שניתן לעשות בארץ גם בדיקת שד תרמוגרפית, שהיא ללא קרינה וללא סיכונים.

סרטן העצמות – הבנות מהפכניות לפי הרפואה החדשה
16/10/08 | סרטן
מאמר זה מציג מבט שונה מהמקובל על סרטן העצמות. המאמר מפרט ומסביר את הגורמים הרגשיים שמביאים להתפתחות המחלה, את התהליכים הפיזיולוגיים והסימפטומים בשלבי השונים של המחלה, וכיצד ניתן להגיע לריפוי גם ללא הטיפולים האגרסיביים המקובלים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI