דף הבית נשים העצמת נשים כדי להצליח בדיאטה אתן צריכות להשקיע בעצמכן
כדי להצליח בדיאטה אתן צריכות להשקיע בעצמכן
ענת לובלינסקי-אינדיך 14/07/08 |  צפיות: 5120

אחד הגורמים היותר שכיחים לחוסר הצלחה בדיאטות הוא חוסר היכולת לשים את עצמנו במרכז ולהשקיע בעצמנו. דיאטה עבורי היא מילה נרדפת להשקעה בעצמנו. אנחנו עושים דיאטה כדי להרגיש יותר טוב עם עצמנו, לאהוב את עצמנו ולדאוג לבריאותנו אך את הזמן שדרוש להשקיע בעצמנו כדי להצליח בדיאטה, אנחנו לא מוצאים....

זאת הסיבה שבחרתי לתרגם את המאמר "זמן עצמי" ממגזין health האמריקאי ולהדגיש לפניכם את החשיבות של הנושא בשביל שתצליחו בדיאטה.

המאמר מובא בלשון נקבה אך מופנה לשני המינים במידה שווה.

 המדריך ל"זמן עצמי" (me time ) - מתוך health magazine  

אין זה משנה בת כמה את, איך את נראית או מי את ומה את עושה. אם את אישה במאה ה-21 סביר להניח שתהיי לחוצה בזמן ואם מסתכלים על זה במונחים של בריאות, שמחה ושקט נפשי, מי שסובל מזה הכי הרבה זו את. זאת הסיבה ש health magazine פנה למאמנת האישית m.j.ryan וביקש ממנה לאסוף קבוצה של בחורות בשנות ה 20 עד ה 60 לחייהן כדי להתמודד עם שאלה ה"זמן העצמי". קבוצה זו מצאה מספר רעיונות מעניינים להתמודדות עם החוסר ב"זמן עצמי".

תני לעצמך קצת "זמן עצמי" כדי לקרוא את הצעותיהן ולקבל השראה לעשיית שינוי בזמן שאת מקדישה לעצמך.

שרלין סיגמן, בת 36, טוענת כי היא מרגישה שהיא מזניחה את משפחתה אם היא יוצאת אפילו להליכה ברגל. היא חושבת שיותר חשוב שהיא תקריא ספר לילדים שלה לפני השינה במקום להסתובב בשכונה באנוכיות. שרלין לא לבד, נשים במהותן למדו להקריב את חייהן עבור אחרים. "אני שמה הכל בעדיפות מלבד את עצמי" מודה בלינדה קררט בת 42, "לילדים שלי יש סדרי עדיפויות, כמו גם לעבודה שלי, לבית בו אנו גרים ולבעלי. למדתי להתנהג כך מאימי, היא תמיד שמה את עצמה בסוף סדר העדיפויות"

ישנן דעות רבות בנושא הטיפול האימהי. האם הוא נרכש? או שמא הוא מועבר בגנים? כנראה שקצת מכל אחד, אבל בכל מקרה יש לנו את זה אז כדאי שנשתמש בזה לטובתנו. ברור שאכפת לכן מהכל, זה הטבע שלכן כנשים, אתן רק צריכות להוסיף עוד אדם אחד תחת אחריותכן - אתן עצמכן.

אם תדאגו לעצמכן, תוכלו לדאוג יותר טוב לסובבים אתכם וההבנה הזו תעזור לכן לפנות זמן עבור עצמכן. אם לא תשכילו לעשות את זה אתן עלולות להישבר, לאבד את קור הרוח שלכן, לפגוע בבריאותכן ולאבד את צעירותכן מהר יותר.

המודות ל"זמן עצמי" עזרה לגרייס מינה בת 49 להתחיל ללכת לחדר כושר. "היו לי כל מני בעיות בריאותיות והיה לי יותר קל להגיד לעצמי שאני חייבת לטפל בכולסטרול הגבוה עבור הילדים שלי ובעלי ולכן חייבת להתעמל" אותה עצה נכונה גם לנשות הקריירה, לפעמים הבוס שוכח להגיד לכן את זה אבל הדאגה לעצמכן היא חלק בלתי נפרד מהעבודה שלכן, אחרת העבודה לא תתבצע כמו שצריך, אתן תהיו פחות יצירתיות ופחות אפקטיביות.

גם בעבודה וגם בבית כל אחת מכן צריכה להטעין את עצמה באנרגיות על בסיס קבוע כדי שתוכל לתת לאחרים.

אמרי לעצמך כל יום:

"אני צריכה להזין ולטפח את עצמי בגלל שמגיע לי ואני שווה את זה. מיותר להגיד שאם אני אתמוטט אני לא אוכל לטפל בכל שאר הדברים והאנשים".

מי מכן שחושבת שהיא יכולה לעשות את כל הדברים הבאים "כמו שצריך" שתרים את ידה: לבשל ארוחת ערב, לנקות את השולחן, להביא ולהחזיר את הילדים מהחוגים (בדרך כלל כל הידיים מורמות) אך על מה כל העניין? למה אנחנו משוכנעות שהדרך שלנו היא הנכונה? ולמה כ"כ חשובה לנו הדרך שבה הבגדים מקופלים בארון? בכל מקרה, אנחנו מבזבזות זמן חשוב שיכולנו להקדיש לעצמנו בגלל שאנחנו לא מבזרות סמכויות ועושות הכל בעצמנו ומעבר לזה, גם מתקנות את הטעויות שאחרים עשו.

כדי שיהיה לך זמן לעצמך את צריכה להאציל סמכויות וזה אומר שכצעד ראשון את צריכה להשתחרר מהדרך שבה את רגילה לעשות דברים. ג'נין רבינו ברום בת 42, למדה שיעור חשוב מאמה. "אימי לימדה אותי שאם בעלי רוצה לעשות כביסה עלי לתת לו לעשות זאת, אם מישהו מכניס כלים למדיח, להפעיל אותו ולתת לאנשים לעשות דברים עבורי. אני מנסה לזכור זאת והיום אני נותנת לילדי בני ה 8 ו 10 להכין לעצמם ארוחת בוקר. אני לא מפסיקה לחשוב על הלכלוך שהם יעשו לי במטבח אבל זה מפנה לי 15 דקות וזה משהו שחשוב שהם ילמדו לעשות"

אמרי לעצמך כל יום:

"אני אסכים לקבל עזרה כשהיא ניתנת לי ואפנה את מבטי מהליקויים שמסביבי"

 

מבלי לשים לב, הרבה מאיתנו דואגות להיות עסוקות עד מעל לראשן, רק כדי שלא יצטרכו להתמודד עם עצמן. אם אנחנו ממקדות את תשומת ליבנו באחרים, אנחנו בעצם דוחפות את רגשותינו לתוך ארון גדול וברגע שאנחנו עוצרות, דלתות הארון נפתחות והכל נופל על הראשים שלנו. ג'ודי ווילר סיפרה שכשהיא הייתה נותנת לעצמה קצת זמן שקט היא היה מרגישה עצובה. כל מני רגשות ותחושות עלו לפני השטח "אני לא אוהבת את חיי", "אני פוחדת", "אני כועסת" וכו'. למעשה, רגשות מחזיקים הרבה מידע חשוב ואם לא נקדיש זמן לעצמנו על בסיס קבוע, לא נוכל לקבל את המידע שאנו צריכות כדי לעשות שינוי חיובי בחיים שלנו. כשאתן נותנות לעצמכן זמן על בסיס קבוע, אתן לא אוגרות את הרגשות שלכן במחסן מסוכן ועל ידי כך אתן מאפשרות לעצמכן לטפל בצרכים שלכם.

אמרי לעצמך כל יום:

"אני אפסיק להתחבא מעצמי, אני אכתוב ביומן או אדבר עם מישהו על מה שאני מרגישה ועל איך אני רוצה לחיות את חיי ואתחיל ליישם את הדברים בשטח".

 אנחנו כנשים לא יכולות לעשות הכל ולהיות בכל מקום למרות שרבות מאיתנו מנסות. לאורך חיינו אנו מוסיפות לעצמנו אחריות ומעלות את הרף עוד ועוד. להיות העובדת הכי טובה, להיות האמא הכי טובה, החברה הכי טובה ועקרת הבית הכי טובה. ג'ודי ווילר בת 60, טוענת שהתשובה היא בוויתור על הניסיון לעשות את הכל בו זמנית. "אם אתן מנסות לשלב בין העבודה וזמנכן הפנוי אתן נמצאות בלחץ" היא אומרת "אבל אם אתן רק עובדות, תהיו פחות לחוצות" האמת היא, שלא רק שאנחנו לא מוכנות לוותר על חלק מהמחויבויות שלנו, אלא גם הקריטריונים שעל פיהם אנחנו שופטות את עצמנו ממשיכים לעלות למעלה.

תחשבו כמה זמן פנוי יהיה לכן אם תוותרו על הניסיון לעשות את הכל. קטי קורדובה בת 45 עשתה בדיוק את זה. "אני אמא טובה ואני אוהבת לבלות זמן עם ילדי אבל אני לא עקרת בית טובה והגיע הזמן לוותר קצת על הדברים שאני לא טובה בהם, אז הבית מבולגן יותר ממה שהייתי רוצה אבל יש לי זמן בשביל הדברים שחשובים לי.

אמרי לעצמך כל יום:

"אני אשאל את עצמי על מה אני יכולה לוותר שאני לא אוהבת או שאני לא טובה בו"

תהיי הכוכבת של חייך!

כל הנשים שהשתתפו בקבוצת "זמן עצמי" האמינו שהמנטרות היומיות שהן צריכות להגיד כל יום יעזרו להן למצוא את הדרך לשינוי, אך נשאר מכשול אחד חשוב שהן היו צריכות לעבור - מכשול ה"מה אחרים יחשבו עלי". נשים כל הזמן מחפשות אישורים מהסביבה. "מה האימהות האחרות יגידו עלי אם אני לא אאפה את העוגה?", "מה העמיתים שלי יחשבו אם לא אעבוד עד מאוחר?" אנחנו מבזבזות זמן רב מדי על מה אנשים חושבים עלינו ולא מספיק על מה אנחנו חושבות. במקום להשקיע בחיים שלנו, אנחנו מסתכלות על החיים שלנו בעיני אחרים. כאילו החיים שלנו הם סרט קולנוע ואנחנו מבקרות את משחקנו בסרט כל הזמן.

זה הזמן לשנות את זה ולחיות מפנים החוצה. כאשר את הכוכבת של חייך, את חייה במרכזם ונהנת מהם. מהמקום הזה לא תוכלי להזניח את עצמך בגלל שתהיי מחוברת לרגשות שלך, למצבי הרוח, לרמות האנרגיה שלך ולצרכייך. את יודעת מהם סדרי העדיפויות שלך והם כוללים אותך.

ככוכבת של חייך את יודעת שמגיע לך "זמן עצמי" וכל מה שאת זקוקה לו עכשיו זה הרצון לעשות שינוי. אז אמרי זאת בקול רם ובגאווה. "מגיע לי זמן עצמי ואני הולכת לפנות לי אותו ברגע זה!"


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ענת לובלינסקי-אינדיך

ענת לובלינסקי - אימון אישי לדיאטה

דיאטה - אימון דיאטה אישי



 


מאמרים נוספים מאת ענת לובלינסקי-אינדיך
 
דיאטה ותזונה נכונה בזמן טיפולי פוריות
טיפולי פוריות וניסיונות חוזרים להרות יכולים להשפיע רבות על מצב רוחה של האישה. זוהי תקופה קשה, עם מצבי רוח משתנים, דיכאונות ואכזבות שיכולים להשפיע על המשקל ועל התזונה של האישה. במאמר הקרוב אני אתייחס קצת לנושא הדיאטה, התזונה והפעילות הגופנית ממקום של התמודדות עם הכאב וניסיון לעבור את התקופה הקשה הזו בצורה אופטימית וחיובית יותר.

ניהול זמן ככלי להצלחה בדיאטה
ניהול זמן לא נכון הוא אחד הגורמים לאי התמדה בדיאטות ולמשברים. במאמר הבא אני אתן כלים חשובים לניהול זמן בשביל הצלחה בדיאטה!

הצלחה בדיאטה - עניין של אנרגיות
ההחלטה להתחיל דיאטה היא מאוד קלה, אנחנו מקבלים את ההחלטה הזו מספר רב של פעמים במהלך החיים שלנו, מה שקשה בתהליך ההרזיה זה להמשיך ולהתמיד בו לאורך זמן, לחיות חיים בריאים ולעשות ויתורים גם כשקשה. הרבה מהלקוחות שמגיעים אלי לא מבינים למה הם לא מצליחים, למה כל פעם שהם החליטו שהפעם הם יגשימו את המטרות שלהם ויהיו רזים לתמיד, זה לא הלך ושוב הם חוזרים להרגלים הישנים שלהם, למה הם לא בוחרים בעצמם והולכים אחרי החלומות שלהם. אז מה כל כך קשה שם? למה אנחנו פוגעים בעצמנו ומחזירים את עצמנו כל פעם לנקודות ההתחלה? במאמר הקרוב אני אנסה לתת את התשובות לשאלות האלו.

דיאטה וסקס
כולנו שמענו על דיאטת אטקינס, דיאטת חלבונים, דיאטת מרק כרוב ואפילו דיאטת שוקולד... מישהו שמע על דיאטת סקס?

דיאטה - התמודדות עם שינויים
15/03/09 | דיאטה
המאמר נוגע בהתמודדות עם השינוי שכרוך בדיאטה. איך לצאת מהמקום הנוח שלנו ולהגשים את החלום להיות רזים

התמודדות עם דיאטה במרחב מוגן
07/01/09 | דיאטה
אנו נמצאים עכשיו בתקופה לא קלה, תושבי הדרום וישובי עוטף עזה נמצאים ימים שלמים במרחבים מוגנים וחוששים לחייהם ולחיי בני משפחתם וכל המדינה מקשיבה לחדשות וחרדה יחד איתם לעתיד לבוא. מצב של לחץ וחרדה יכול להביא לאכילה מיותרת כדי להתנחם באוכל או בניסיון להמתיק את התקופה הקשה. מעבר לזה ישיבה ממושכת בבית מבלי לצאת החוצה מביאה לאכילה משעמום. כאחת שלפני שנתיים וחצי חוותה את מלחמת לבנון השנייה וישבה חודש שלם בבית אני מבינה כמה זה קשה לשמור על המשקל בתקופה כזו ובטח שלא לעשות דיאטה ולהצליח לרדת. אך למזלנו, אנו יודעים שהמשבר הזה יגמר בקרוב ונחזור לשגרה שלנו, אך את המשקל שנצבור על גופנו יהיה לנו הרבה יותר קש

דיאטה - עשו לכם נס חנוכה משלכם
21/12/08 | דיאטה
חג חנוכה מתקרב ואיתו גם מאכלי החג המשמינים וכמו בכל שנה נצטרך להתמודד עם הקילוגרמים שהעלנו במהלך שמונת הימים של החג. אני לא יודעת למה, אבל אנחנו כל כך אוהבים את הסופגניות והלביבות הספוגות בשמן, פשוט קשה לנו לוותר עליהם. זה גם נמצא בכל מקום, בבית, בחדרי האוכל בעבודה, בהדלקת הנרות בגן או בבתי הספר של הילדים וגם אם החלטנו שהשנה אנחנו לא הורסים את הדיאטה שהתחלנו, מאוד קשה לנו לעמוד בזה. משום מה יותר קל להחליט שנתחיל דיאטה אחרי חנוכה רק כדי שלא נצטרך להתמודד עם הקושי בעמידה מול הסופגניות והלביבות. במאמר זה רציתי להזכיר לכם שחג חנוכה נסוב סביב דברים נוספים מלבד האוכל, זהו חג שמספר על נס גדול שקרה

דיאטה בחורף
18/11/08 | דיאטה
החורף הוא תקופה קשה לשמירה על משקל והתחלה של דיאטה . הימים הקרים, החושך שעולה מוקדם והשעות הרבות שנמצאים בבית, גורמים לנו לאכילה מרובה, לנשנוש בלתי פוסק ולשבירת כל הגבולות ששמנו לעצמנו בכזאת קלות בקיץ. במאמר תמצאו טיפים לשמירה על משקל בחורף.

דיאטה חיובית – איך תצליחו בדיאטה בעזרת חשיבה חיובית?
אחת הסיבות השכיחות ביותר לכישלון הדיאטות היא חשיבה שלילית. זה מתחיל עוד לפני שהתחלנו את הדיאטה וממשיך תוך כדי שאנחנו מנסים להרזות ובעצם מביא לכישלון שמביא איתו המון מחשבות שליליות וחוזר חלילה.....

איך לשמור על המשקל בחגי תשרי?
תקופת החגים היא תקופה קשה לשומרי המשקל. ההתמודדות עם ארוחות רבות, עם שפע של מזון ועם מתוקים רבים היא לא קלה גם לאלו שביום יום עושים את זה בקלות. אני מצרפת מספר טיפים שיעזרו לכם לעבור את התקופה הזו בשלום....
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI