דף הבית רפואה ובריאות ספא שיטות להסרת שיער
שיטות להסרת שיער
seotank 04/11/10 |  צפיות: 3178

1) קרמים

עם כניסתם של הקרמים להסרת שיער, נראה היה כי בעיית השיער המיותר נפתרה. הסרת שיער באמצעות קרם מתאפשרת בקלות יתירה, ללא כאבים ועם סיכון ממוזער בכל הנוגע לפגיעה בעור או גירוי כלשהוא. שיטת הפעולה של הקרמים/ המשחות מסוג זה הינה פשוטה – הם מכילים חומר שהורס את השערה וכל שעלינו לעשות הוא למרוח אותם על האזור המבוקש ואז לשטוף במים. השערות נופלות בעת השטיפה.

למרות פשטותו של ההליך והיותו נטול כאבים, כדאי לזכור מספר דברים בנוגע לשיטה זו. בשל הרכב הקרמים, נודף מהם ריח מאד לא נעים וכן השפעת השימוש בהם היא קצרה מאד. בנוסף לכך, עור רגיש יכול לסבול מגירויים שונים.

2) גילוח.

הגילוח הוא אולי השיטה הנפוצה ביותר להילחם בשערות הבלתי רצויות. השימוש בו הוא קל מאד, ויחד עם זאת אפילו המנוסות שמבינינו אינן יכולות להבטיח שלא תחתוכנה את עצמן, ביחוד בשעת חיפזון.

באמצעות התער ניתן להסיר שיער בכל מקום בגוף ולהגיע לתוצאה הרצוייה ברמה המיידית. אולם זהו עדיין תער – המקור העיקרי לגירוי בעור, וכן השפעתו על הסרת השיער קצרה מאד (אין לו כל השפעה מחלישה על השורש, נהפוך הוא, התער עלול אף לחזק את השערה).

3) שעווה.

פעמים רבות השעווה היא הכלי האולטימטיבי להסרת שיער. ניתן לבחור מתוך מגוון אפשרויות ולההתחיל בעבודה. לצורך המשימה יש להצטייד בניירות נייר ולחמם מעט את השעווה לפני השימוש (כיום רוב השעוות ניתנות לחימום במיקרוגל). ניתן גם לנקוט בשיטת "עשי זאת בעצמך" ולהכין את השעווה לבד. כאשר השעווה מתקררת מעט (נוזלית אבל סמיכה במידת מה ואינה רותחת בשום פנים ואופן), יש למרוח אותה עם כיוון השערה ולהדק היטב. חשוב הסרת  שיער בשעווה כנגד כיוון השערה כדי להשיג השפעה גדולה יותר. שיטה זו מתאימה הן לסלון היופי והן לשימוש ביתי. הסרת השיער בשיטה זו ידועה בהשפעתה הממושכת, אולם באותה נשימה גם בכך שהיא מכאיבה עד מאד. כמו כן ישנו סיכון גבוה של צמיחת השערה פנימה – תופעה שקשה מאד להיפטר ממנה אם בכלל אפשרי.  .  

4) אפיליידי.

מכונת הסרת השיער החשמלית בהחלט מקילה על חייהן של נשים רבות. שימוש זה פשוט ומיוחד בכך שהוא מושך את השערה מהשורש (בדומה לשעווה). גם שיטה זו כואבת אבל לאט לאט העור מתרגל לכאב והוא הופך לפחות חד ומורגש. גם בשיטה זו אין הגנה מפני צמיחה פנימה של השערה והשימוש באזור הביקיני הוא כמעט בלתי אפשרי בגלל הכאב.

5) אלקטרוליזה (מחט חשמלית)

שיטה זו של הסרת שיער היא מאוד פופולרית בסלוני היופי. בשיטה זו דרך כל זקיק שערה עוברת אנרגיה חשמלית שהורסת את מבנה השערה.  באמצעות אלקטרוליזה ניתן להיפטר משיער עודף לנצח, אבל מדובר בהליך מאד כואב. בנוסף לא מומלץ להסיר שיער בהליך זה בשטחים נרחבים של העור.

6) הסרת שיער בלייזר

לאחרונה הלייזרים שינו את תפקידם הקבוע בתחום המדע הבדיוני והפכו למועילים ביותר במספר תחומים בחיינו, לרבות תחום הקוסמטיקה. לאחר 12 טיפולי לייזר בממוצע, תוכל כל בחורה להיפטר משיער מיותר בכל מקום בגופה. הליך זה טוב משום שיש לו השפעה מינימלית על העור, מה שאומר שאת לא צריכה לשנות את אורך חייך והרגלייך לאחר הטיפול. חשיפה לשמש למשל מותרת (עם זאת מומלץ לא להיחשף לשמש כשבוע לאחר הטיפול). בהליך זה הסיכון של כוויות וצלקות, הוא די גדול. חשוב לבחור מטפל מנוסה ואמין בסלון יופי או במרפאה.

בהסרת שיער בלייזר זקיקי השיער מושפעים על ידי האור. על האזור הבעייתי של העור מורחים ג 'ל מיוחד אשר מגן על העור מפני כוויות, ולאחר מכן משתמשים במכשיר הלייזר עצמו תוך מתן הבזקים קצרים לזקיק השערה.

שיטה זו אינה מבטיחה כי השיער לא יופיע שוב. אבל גם אם הוא יופיע, זה לא יקרה בקרוב. נכון, לשיער בלונדיני מאוד עדיין לא נמצא פיתרון בשיטה זו ולכן היא איננה מתאימה להסרת שיער חסר פיגמנטים.

כפי שאנו יכולים לראות, הסרת שיער לקבלת גוף חלק ונעים כמשי ניתנת להשגה בשיטות רבות. ניתן לבחור בכל שיטה שבה את חפצה בהתבסס על מאפייני עורך או שיערך (כהה או בהיר למשל). כמו כן יש להתחשב בזמינות של זמן וכסף. זכרי כי כל הליך להסרת שיער עלול להיות מלווה בתופעות לוואי על העור. ראשית השכבה החיצונית של העור משוללת שכבת מגן ועם הזמן עורנו מאבד את הגמישות ואת היכולת לשמור על כמות נכונה של לחות, לכן עלינו במקביל לטפח את עורנו דרך טיפול תזונתי אינטנסיבי. בנוסף לכך אם העור הוא בעייתי, ונוטה לאלרגיה, יש להיזהר מצלקות. לפיכך לפני שמחליטים על שיטה להסרת שיער, יש להתייעץ עם הרופא. בכל מקרה בפני כל בחורה עומד מגוון של אפשרויות כך שגם היא תשיג את המראה המושלם בעיניה לקיץ ובכלל.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 seotank

בלוג חינם שלנו ובאתר שלו SEOTANK קידום אתרים



 


מאמרים נוספים מאת seotank
 
שיטות להסרת שיער
04/11/10 | ספא
עם כניסתם של הקרמים להסרת שיער, נראה היה כי בעיית השיער המיותר נפתרה. הסרת שיער באמצעות קרם מתאפשרת בקלות יתירה, ללא כאבים ועם סיכון ממוזער בכל הנוגע לפגיעה בעור או גירוי כלשהוא.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI