דף הבית חינוך ולימודים חינוך ולימודים - אחר מוכנות לכיתה א'
מוכנות לכיתה א'
עודד 23/07/08 |  צפיות: 2801

    מור גולן

שלום כיתה א'

הכנה לכיתה א' היא שלב בהתפתחות בו הילד בשל לעבור מפעילות שהיא ברובה משחקית, למיומנויות של למידה מאורגנת יותר. עם הכניסה לכיתה א' עולות דרישות חדשות ורבות מהילד וקיימות צפיות, הן של הילד מעצמו והן מהסביבה כי יצליח במשימות הניתנות לו. הצלחה במשימות אלו דורשת יכולות קוגניטיביות, רגשיות וחברתיות וכן תפקודים שכליים, שפתיים ומוטוריים.
בכדי לשפר את המיומנות הללו אצל הילד לקראת הכניסה לכיתה א', קיימים שיעורי מוכנות בהם נלמדים התחומים הבאים:


1. בתחום החזותי והמוטורי מחוזקת הבשלות של תפיסה חזותית של גירויים מופשטים כגון אותיות ומספרים וקואורדינציה עין-יד. משפרים את רמת הציור, יכולת העתקת צורות ומוכנות לכתיבה.


2. בשלות שפתית כוללת רמה מתאימה של אוצר מילים ומושגים. מחזקים את היכולות לרכישת קריאה שהיא הבנת הקשר בין צלילי השפה לבין הייצוג הצורני של האותיות (מודעות פונולוגית).


3. שיפור בשלות המערכת השכלית, הכוללת את היכולת לחשוב ולהבין באופן מופשט והגיוני, צבירה וזיכרון של הידע הנלמד, יכולת קשב וריכוז, סינון גירויים, הפרדה בין עיקר וטפל.


4. שיפור בשלות רגשית וחברתית ע"י לימוד היכולת להסתגל למערכת של כללים ודרישות לעבודה. היכולת לשאת רמת מסוימת של תסכול ולהתמיד במאמץ הכרוך בלמידה. השיעורים מעלים את רמת המוטיבציה של הילד להיכנס למסגרת בית-ספרית, דימויו העצמי, רצונו ללמוד ולקבל סיוע כשנדרש, דפוסי התמודדות מול מצבי תסכול וקושי.


שיעורי המוכנות לכיתה א' מתבצעים באופן חוויתי, עם דגש על פיתוח היכולת היצירתית של הילד. בעזרת משחקים ופעילויות יצירה מתבצע הקישור בין הפעילות המשחקית שהילד היה רגיל בגן לפעילות הלימודית שיידרש לה בבית הספר. כך מעבר זה ייעשה באופן טבעי יותר ויגביר את מוכנותו של הילד להתפתח וללמוד.

להתייעצות ופרטים נוספים לגבי שיעורי ההכנה שאני מעבירה, ניתן ליצור עמי קשר:

054-4965799                                         [email protected]


                                                                       בהצלחה!

                                                                                          מור גולן


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 עודד


 


מאמרים נוספים מאת עודד
 
מוכנות לכיתה א'
המאמר מפרט את המיומנויות הנחוצות לילד העולה לכיתה א' ואת חשיבות הבשלות השכלית והרגשית של הילד עם הכניסה לבית הספר. כמו כן, ניתן הסבר על התחומים הנלמדים בשיעורי מוכנות לכיתה א', והמיומנויות המחוזקות לקראת המעבר מהגן למסגרת הלימודית.

איך מתחילים לנגן על גיטרה
17/07/08 | מוסיקה
איך מתחילים לנגן?

החלטתם שאתם רוצים להתחיל ללמוד על גיטרה? מצוין!
אבל בעצם אתם לא ממש יודעים איך מתחילים,
אז הנה כמה עקרונות וטיפים שיוכלו לעזור לכם.

     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI