דף הבית רפואה ובריאות הפסקת עישון הפסקת עישון
הפסקת עישון
bacti12 14/12/10 |  צפיות: 3418

הפסקת העישון הוא נושא המעסיק את כולנו , כל אדם המתחיל לעשן ומטמיע זאת בדרך החיים שלו הוא אדם המכור בצורה זו או אחרת לעישון הן בהיבט הפיזי והן בהיבט המנטאלי.

ישנן שתי דרגות של הפסקת עישון פיזית – הפסקת עישון מיידית והפסקת עישון הדרגתית הנעשית בשלבים.

הפסקת עישון מיידית הינה הפסקת עישון מהירה במיוחד ומשלבת אלמנטים של "הפתעת הגוף" שינוי הדרגתי בחומרים המופרשים לדם ושינוי ענק בתחום ההורמונאלי , שהרי הגוף הגיב לניקוטין שהופרש לדם באופן יום יומי ולפתע באופן חד חסר לו מהחומר שהוכנס אליו באופן יום יומי.

הפסקת עישון זו צריכה להיות תחת מעקב של חמימות הסביבה והחברים ואנשי מקצוע ואינה מתאימה למעשנים בעלי כוח רצון נמוך – לא לחינם לא רבים מאמינים בשיטה זו.

החלטה זו משולבת בד"כ עם תאריך "דד-ליין" במקרים בהם בריאות המעשן נמצאת בסכנת הידרדרות ממשית – על אף שפה גם כן יש סיכון משום שהאופי הממכר של הניקוטין אינו מאפשר גמילה מיידית ולכן בעיות עצבים ו"קריזות" יכולות לצוץ ולפגוע גם הן בבריאות המעשן.

במקרים כאלו הפסקת עישון יכולה להיות מלוות בתחליפי ניקוטין שאינן משפיעים על הריאה ופוגעים פחות בתפקוד הלב ואף מסרטנים פחות (אולם מאטות את הגמילה מהניקוטין עצמו) תכשירים אלו נמצאים בצורת תרסיסים , סיגריות אלקטרוניות, מסטיקים ואף קפסולות .

בכל הנוגע לתחום של הפסקת עישון הדרגתית ומתונה , השיטה מומלצת יותר ע"י המכונים ומותאמת לרוב המעשנים ( כמו שנאמר הפסקת עישון מיידית איננה בהכרח מתאימה לכולם) והיא כמובן שיטה הומנית יותר.

מכמות גדולה של ניקוטין הנכנסים לנו למחזור הדם , הכמות הולכת וקטנה בצורה הדרגתית ומהווה שיטה נכונה יותר לגמילה מעישון – לעיתים ללא צורך בתחליפי ניקוטין.

אולם שיטה זו שאינה אבסולוטית ובעלת שעון גמיש ולו"ז שאיננו תמיד מוגדר יכולה מבחינה פסיכולוגית לעצור את תהליך הגמילה ועל הפסקת עישון מוחלטת יהיה קשה לדסקס עם כוח הרצון של המעשן איננו גדול מספיק על מנת לתמודד עם ירידה מתונה של כמות הניקוטין.

רק משטר נכון של הפסקת עישון יכול לעזור למעשנים להפסיק לעשן באמת.

אם נסכם , הפסקת עישון היא צורך בריאותי לכל אדם המעשן באופן קבוע – קיימים שני היבטים של התמכרות הפיזי והנפשי כאשר הראשון מגיב באופן הורמונאלי לגוף ומקשה מאוד על גמילה מיידית, שאומנם, היא מומלצת יותר על מנת שנוכל להגיע למצב של הפסקת עישון מוחלטת.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 bacti12


 


מאמרים נוספים מאת bacti12
 
חוקרים פרטיים - מי הם?
15/12/10 | חקירות
חוקרים פרטיים צריכים לעבור הכשרה מתאימה ולקבל רישיון מיוחד עבור עיסוק בלתי שגרתי זה של משרד חקירות.

הפסקת עישון
הפסקת העישון הוא נושא המעסיק את כולנו , כל אדם המתחיל לעשן ומטמיע זאת בדרך החיים שלו הוא אדם המכור בצורה זו או אחרת לעישון הן בהיבט הפיזי והן בהיבט המנטאלי.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI