דף הבית רוחניות רוחניות - אחר הנצחה בישראל – הנצחת המת באמצעות מצבות
הנצחה בישראל – הנצחת המת באמצעות מצבות
דוד כהן 20/12/10 |  צפיות: 3023

לאחר שאדם קרוב נפטר או נהרג משפחתו בדרך כלל דואגת להנצחתו באמצעים שונים. דרכים מקובלות להנצחה הן באמצעות לוח זיכרון או אנדרטה, ישנם המשתמשים גם בספר זיכרון או אתר הנצחה על מנת לזכור את פועלו של אותו אדם או את תחביביו. אתר הנצחה יכול להיות גלעד או קיר זיכרון, אולם ישנם גם אתרי הנצחה באינטרנט. זוהי דרך חדשה להנצחת אדם קרוב. האינטרנט מאפשר לנו להקים מקום שיכיל הספדים, שירים, תמונות וסיפור חיים במרוכז, כך שיוכלו לבקר באותו מקום כל אותם אנשים שאהבו את האדם שהלך לעולמו, ואף להשאיר מילות תנחומים או הספדים משלהם.

הקמת מצבה הנה דרך נוספת להנציח את הנפטר. רוב המשפחות מקימות מצבות על קברי היקרים להן. את המצבה מקימים על הקבר 30 יום לאחר טקס הקבורה בטקס הנקרא גילוי מצבה. מצבות קבורה כוללות בדרך כלל לוח אבן שעליו חריטה כלשהי. מקובל לכתוב תנצב"ה - תהיה נשמתו צרורה בצרור החיים ולצד הקיצור הזה נכתב כמובן שם הנפטר ושנות חייו. ניתן להוסיף לכך גם הקדשה אישית, ציטוט מן המקורות או שיר שהיה אהוב על המת. משפחת הנפטר חופשית להחליט מה להכניס בכיתוב על המצבה.

פעמים רבות בוחרים הקרובים של הנפטר להנציח אותו ע"י הקמת מצבות אומנותיות, שהן מצבות מיוחדות, העשויות ע"י אומני פיסול באבן. מצבה מעוצבת עשויה מאבן לפי בחירת הלקוח, כאשר מידת העיבוד שלה משתנה. שימוש בסלע בלתי מעובד הוא מאוד מודרני בעיצוב מצבות אבן. ניתן לבחור סלע בזלת, שיש או גרניט ולעצב אותו בצורה ומרקם לפי הנראה לכם מתאים ביותר.

מצבות שיש הן מאוד נפוצות בישראל, ובמיוחד מצבות שיש חברון שהן זולות יחסית. סלע זה נפוץ מאוד בחלקות הקבר בבתי עלמין צבאיים. אם ברצונכם להשקיע במצבה יקרה יותר, תוכלו לבחור במצבה מעוצבת מסלע גרניט, שהוא סלע מרשים מאוד וגם יקר יותר. לא משנה מה טווח המחירים שמתאים לכם, בכל מקרה ניתן לעצב מצבה אומנותית לפי בחירתכם ועל פי התאמה לאופיו של האדם הקרוב שנפטר. כאשר אתם מתכננים את המצבה תוך ייעוץ של חברת בניית מצבות, חישבו על יקירכם, מה היה לו חשוב בחייו? מה הם תחביביו? למען מה הוא הקדיש את חייו? מה אהב לעשות? נסו להביא זאת לידי ביטוי בכיתוב על המצבה ואף בעיצוב עצמו. מצבה שעוצבה ביצירתיות תהיה מיוחדת ותבלוט על פני המצבות הרגילות הרבות הנמצאות בבתי הקברות בארץ.

לאחר שהזמנת מצבה ייחודית, את תשכחו שגם מצבות זקוקות לטיפוח. חשוב לבצע ניקוי מצבות באופן שוטף, ואחזקת מצבות מקצועית, כיוון שהזנחה של חלקת הקבר תיתן את אותותיה במהרה: לאחר כמה שנים ללא טיפול המצבה תיראה מלוכלכת, יהיו עליה כתמים, היא תיסדק, ואף במקרים מסויימים תישבר. השקיעו בשירות ניקיון ואחזקת קברים עי" חברה מקצועית העוסקת בכך במלוא הכבוד והמסירות הראויים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 דוד כהן

מיזם גרופ בניית אתרי מכירות באינטרנט עם שיווק באינטרנט להצלחת המכירות.



 


מאמרים נוספים מאת דוד כהן
 
על שעוני מייקל קורס לגברים ולנשים וההבדלים ביניהם
23/07/23 | אופנה
גם לגבר וגם לאישה, שעוני מייקל קורס אופנתיים ואלגנטיים עם פונקציונאליות מתקדמת. בואו לבחור את השעון שלכם.

ככה תבחרו שעון יד לכל אירוע ולכל סביבה
18/06/23 | אופנה
זהב או כסף, מחוגים או דיגיטלי, אלגנטי או ספורטיבי? ככה תתאימו את שעון היד שלכם לאירוע הקרוב.

גיוס עובדים בעסקים קטנים ובינוניים כחלק מהצלחת החברה
בעסק קטן ובינוני, הליך גיוס העובדים חשוב במיוחד. גיוס נכון יביא לעובדים מסורים שישארו בעסק לאורך זמן והצלחת העסק תגדל. קיראו כיצד לעשות את זה נכון.

גיוס עובדים שנעשה בצורה חכמה ומחזיק לאורך זמן
מהו גיוס עובדים, איך עושים השמה בצורה נכונה שתחזיק לאורך זמן ומדוע גיוס חשוב להצלחת העסק.

הכל על חנות וירטואלית באינטרנט - מהי חנות מקוונת, היתרונות שלה וטיפים להצלחה
כל מה שחשוב לדעת על חנות אינטרנטית. מהי בכלל חנות מקוונת? מה היתרונות שלה על פני חנות פיסית? איך להצליח במכירות בחנות הווירטואלית? הכנסו לקריאה.

תאורה לבית ובחירת מנורות לפי חדרים
ככה תשלבו תאורה לבית ולחדרים השונים בצורה חכמה, כדי ליצור אווירה נעימה, חמה ומלטפת.

מה אפשר למכור בחנות וירטואלית באינטרנט
האם כל מוצר ניתן למכור באינטרנט? האם המעבר מהעולם הפיסי לעולם הווירטואלי הוא פשוט יחסית? כיצד לעשות את המכירות באינטרנט לממירות יותר? למען הצלחת העסק שלכם בדיגיטל, הכנסו למאמר שמסכם את הנושא.

כל הדברים שצריך לקחת בחשבון בעת בניית חנות וירטואלית באינטרנט
קראו מדוע הקמת חנות וירטואלית הינה הכרח המציאות וחובה שבית העסק יקים אותה, ואיך להקים חנות אינטרנטית מצליחה.

רעיונות לפירסום עסקים באינטרנט
השלב הבא לאחר בניית חנות וירטואלית לעסק או אתר כלשהו, זה שיווק. השיווק יכול להתבצע באמצעות קידום אורגני, העלאת פודקאסטים, הפצת מאמרים, קמפיינים ממומנים ועוד.

ככה עובדת בניית אתרים מקצועית באינטרנט
מהי בניית אתרים מקצועית ומה חשוב לדעת כאשר מקימים אתר אינטרנט על מנת שהאתר יהיה מקצועי ואיכותי מבפנים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI