דף הבית מדעי החברה פסיכולוגיה פסיכולוג קליני עונה על שאלות 3- חשיפת תמונה באתר היכרויות
פסיכולוג קליני עונה על שאלות 3- חשיפת תמונה באתר היכרויות
עמית ורהפטיג 20/01/11 |  צפיות: 3592

 

עמית שלום

 אני בת 30, ללא זוגיות כבר הרבה שנים. אני עובדת במשרד בתל אביב, ויש לי קריירה מוצלחת, שאני גאה בה. אני רשומה בשני אתרי היכרויות באינטרנט, והשאלה שלי היא, האם כדאי להכניס את התמונה שלי לפרופיל, כך שהיא תהיה גלויה לעיני כל. מצד אחד נראה לי שגברים כמעט לא מתייחסים לפרופילים שאין בהם תמונה, מצד שני אני חוששת שחברים לעבודה ולקוחות יראו אותי שם. זה מביך אותי, ואני מפחדת  שאנשים במשרד ידברו.

 תמי                                                                                                                                                         

תמי יקרה

בודאי יש  הרבה כאב מאחורי הניסוח הענייני והיעיל שלך. כאב של מישהי שבתחום אחד בחיים  נהנית מהערכה וכבוד מצד חברים וקולגות, ואילו בתחום אחר מרגישה מפוחדת, מבוישת, ושצריך להסתתר.  זה פער שהרבה גברים ונשים, מוצלחים ככל שיהיו, אך ללא זוגיות, חשים אותו.

פעמים רבות כשאנחנו עסוקים במה אחרים יגידו, זה למעשה מבטא קול שנמצא בתוכנו. לא פשוט להתמודד מול דעות קדומות של החברה, אבל אם מרגישים שלמים מבפנים, קל יותר לעשות זאת. אולי גם בתוכך יש חלק שמזלזל בך, שמרגיש  שיצירת קשרים דרך אתר הכרויות זה מעשה שראוי לבוז. הבוז הפנימי מכוון לעבר ההזדקקות  שלך.

פעילות באתר היכרויות היא סוג של הצהרה, שאת רעבה לקשר.  זו תחושה אחרת מאשר  כשאת מבלה עם חברות בפאב, וכ"דרך אגב" סוקרת את הגברים שבסביבה. בהגזמה הייתי מדמה זאת יותר למצב, שבו את עומדת באמצע הפאב ושמה שלט:  "אני בודדה ומחפשת". לא קל להרגיש כך. תחושות ההזדקקות והבדידות עלולות לגרום לחוויות שליליות רבות:  יש אנשים שמרגישים לא שווים, וחושבים שמשהו בהם "דפוק"; אחרים מרגישים אשמה, שהם בודדים בגלל בררנות יתר. בנוסף, באתרי היכרויות ישנו במקביל חיפוש אחרי יחסי מין מזדמנים. גם מילוי הצורך הזה מביא חלק מהאנשים לתחושות בושה, אשמה וגינוי פנימי.

מה עושים?

הייתי רוצה להגיד לך, שהיוזמה והאקטיביות שאת נוקטת על מנת לספק את צרכיך ולהיות מאושרת, הינן ראויות להערכה, לא ללגלוג, ושאין בעיה שתפרסמי תמונה.  החששות  הם חששות שווא. אבל אני לא בטוח שזה יעזור, וירגיע את הקושי הפנימי. לכן אני מציע שתנסי  להיות גמישה עם העניין. היי רגישה לתחושות שלך: בימים שתרגישי בטוחה בעצמך, פרסמי את התמונה, ובפעמים אחרות, כשתרגישי אחרת, הסתירי. בנוסף, כדאי שתדאגי שהכרטיס שלך יהיה אטרקטיבי גם ללא תמונה, ויכיל אינפורמציה משמעותית עליך.

כמו כן אפשר לנסות להקהות את הבושה באופן יזום. נסי בהדרגה לשתף קולגות במשרד, בזה שאת מחפשת קשר באתר היכרויות. בהמשך תוכלי לספר לאלו שקרובים יותר  על חוויותיך מהאתר , ועל אנשים שדברת איתם ופגשת בהם. אני מניח שהתגובה האוהדת שלה תזכי, תראה שהשד לא כל כך נורא. דרך יעילה נוספת היא לפנות  לטיפול פסיכולוגי, שיקטין את המורכבות  והקושי שיש בחיפוש אחרי קשר זוגי.

 עוד על טיפול פסיכולוגי ומאמרים מאת פסיכולוג קליני

פסיכולוג | פסיכולוג קליני מסביר על טיפול פסיכולוגי לצעירים


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 עמית ורהפטיג

עמית ורהפטיג, פסיכולוג קליני, מטפל בקליניקה לטיפול פסיכולוגי לצעירים

 יוצר הדרכות ברשת בנושא יישום עקרונות הטיפול הפסיכולוגי בחיי היום יום



 


מאמרים נוספים מאת עמית ורהפטיג
 
פסיכולוג קליני - תהליך ההדחה באח הגדול ממבט פסיכולוגי
האם גם בנפש שלנו יש תהליך הדחה? מה אנחנו משליכים מתוכנו ולא מוכנים לקבל? פסיכולוג קליני כותב על פסיכולוגיה וטלוויזיה בשפה ברורה ובהירה

האח הגדול ממבט פסיכולוגי - ביקור בית של פסיכולוג
האח הגדול כמשל לנפש שלנו: האם ניתן ללמוד מהתכנית האח הגדול על מה שמתחולל בנפש שלנו. האם ניתן להשוות? ומה מסמל שימי הדג?

פסיכולוג קליני - מה מושך כל כך הרבה אנשים לצפות ב"אח הגדול"
עובד מסור מתפלא על עצמו שהוא מאוד נהנה לצפות באח הגדול גם כשהוא בעבודה, גם כשהוא בבית. האם אני עד כדי כך משועמם מהחיים שלי?? הוא שואל, וקצת בז לעצמו.

פסיכולוג קליני- המנהל לוקח תרופות אנטי דיכאוניות
האם צריך לחשוש כשעובד שלך לוקח תרופות אנטי דיכאוניות? האם יש חשש מפגיעה בתפקוד, או דוקא להיפך, זה אומר שהוא דואג לעצמו? האם יש סטיגמה לגבי תרופות פסיכיאטריות?

פסיכולוג קליני - החסרון של בוס ריכוזי
האם ריכוזיות היא תכונה טובה לבוס? מתי היא הופכת למכשול?

פסיכולוג קליני - אמא שמאוכזבת מהבן שלה ומחוסר ההצלחה שלו
איך מתמודדים עם בן שלא מצליח בחיים, ומבקש מההורים עזרה וכסף

פסיכולוג קליני - השותף לחדר בעבודה פשוט מסריח
מה עושים כשהשותף לחדר בעבודה מסריח, האם להגיד ךמנהל? האם להעיר לו? איך לעשות זאת בצורה שלא יעלב ויקבל את הביקורת

פסיכולוג קליני - מה קורה בחדר הפסיכולוג
שיחה בין פסיכולוג למטופל , מה קורה בחדר הטיפולים? הדגמה על ידי שיחה דמיונית.

פסיכולוג קליני - הצצה לתוך חדר הטיפולים של הפסיכולוג
שיחה בידיונית בין פסיכולוג ומטופלת.

פסיכולוג קליני עונה לשאלות 8- הבוס מספר בדיחות על הומואים
הומופוביה במשרד -איך מתמודדים? פסיכולוג קליני עונה לשאלה
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI