דף הבית עיצוב ואדריכלות עיצוב מוצר עיצוב תעשייתי - הלכה למעשה
עיצוב תעשייתי - הלכה למעשה
איזוגי - עיצוב מוצר | עיצוב תעשייתי 30/01/11 |  צפיות: 3750

עיצוב תעשייתי

עיצוב תעשייתי הינו למעשה עיצוב של מוצרים ופיתוחם בכמות גדולה, דהיינו כמות מסחרית להפצתם. מאחורי כל מוצר תעשייתי עומד מעצב מוצר מיומן– לרוב אפילו מדובר במספר מעצבים שיושבים על רעיון פיתוח המוצר בתהליך מחקרי עמוק הכולל בחובו חשיבה שיווקית, יצירתית ומקורית במיוחד.

כיום, על מנת להיות מעצב מוצר מיומן ולהשתלב בעבודות עיצוב תעשייתי נחשקות, לא מספיק רק בכישרון ואהבה למקצוע אלא הכרחי ללמוד אותו ולקבל הכשרה באופן מקצועי. אם בעבר מקצוע העיצוב התעשייתי לא היה מוכר כתחום אקדמי, כיום ולמעשה החל מאמצעה המאה ה-19, התמונה השתנתה לחלוטין ותהליכי פיתוח מוצר נעשו מבוקשים כתחום לימודים מתפתח מאוד בארץ ובכלל בעולם.

תהליך העיצוב

בתהליך העיצוב עצמו של עיצוב תעשייתי מעצב מוצר מיומן ישתמש בכלים טכנולוגים מתקדמים על מנת להביא לתוצר הסופי המושלם. האמצעים שעומדים בפני מעצב המוצר הינם: תוכנות הדמיה שיכולות להציג הדמיה דו ממדית או תלת ממדית, תוכנות עיצוב, שרטוטים, מחקרי פיתוח רבים, פיתוח מוצר ראשוני שיהיה כאב טיפוס ועליו לבצע ניסויים שונים על מנת ליצור מוצר נוסף וטוב יותר, בחינת המוצרים הקיימים כבר בשוק ומתחרים במוצר שאותו יש ליצור (במידה וישנם מוצרים כאלו ולא מדובר במוצר חדשני שעוד אין לו שוק) ועוד.

לבסוף מאפייני המוצר ואיכותו יהיו כלולים באסתטיקה, בצבע, במגע ובצלילים

עיצוב תעשייתי – לימודים בארץ

לימודי עיצוב תעשייתי בארץ מאוד מבוקשים בשנים האחרונות וניתן למצוא מוסדות חינוך רבים הפזורים ברחבי הארץ ומספקים בתחום זה לימודי תואר אקדמי בעיצוב תעשייתי.

תנאי הקבלה ללימודי עיצוב תעשייתי הינם 12 שנות לימוד, תעודת בגרות מלאה, הצגת תיק עבודות אישי וראיון קבלה- אך כמובן שתנאים אלו משתנים בין מוסד לימודים אחד למשנהו.

רוב השיעורים בלימודי תואר בעיצוב תעשייתי מתבצעים ב- סטודיו לעיצוב שבו ימצאו כל הכלים השימושים וההכרחיים לעבודה ולימודים מעשיים בתחום. סטודיו לעיצוב לימים יהיה ל"משרדו" של מעצב מוצר.

הלימודים עצמם נמשכים 4 שנים והמחיר עבורם נע בין 10,000-22,000 ₪ לשנת לימודים אחת, ובמהלך השנים נלמדים שיעורים מעניינים מאוד הכוללים מבוא לעיצוב תעשייתי, מהו תפקידו המעשי של מעצב מוצר, אך להתפתח במקצוע, רעיונות עיצוב ועוד.

אין ספק תחום העיצוב התעשייתי הינו תחום שהפך ונהיה לאבן שואבת בשל התפתחותו הרבה בשנים האחרונות. אם נסתכל סביבנו נבחין כי כמעט כל מוצר עבר תהליך של עיצוב תעשייתי בעבר עד שהגיע לידנו הצרכנים וקשה מאוד למצוא חברה מסחרית שהעיצוב התעשייתי לא הפך להיות מרכיב משמעותי בה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 איזוגי - עיצוב מוצר | עיצוב תעשייתי

עיצוב מוצר משלב הרעיון, בחירת חומרים לפיתוח המוצר ועד ייצור ופיתוח מוצר מוגמר. פנה אלינו לקבלת הצעת עיצוב תעשייתי ועיצוב מוצר



 


מאמרים נוספים מאת איזוגי - עיצוב מוצר | עיצוב תעשייתי
 
מצבר - כיצד ניתן להטעין מצבר
רובם המוחלט של המטענים האיכותיים למצברים הינם מטענים אלקטרוניים מהירים. כל מטען המיועד לשימוש מצבר כזה או אחר יכלול נורות אזהרה וביקורת לטעינה או מערכת הגנה פנימית מפני קצר. מטענים שונים יפסיקו באופן אוטומטי את עבודתם עם המילוי המלא של המצבר.

עיצוב תעשייתי נועד לייצור מוצרים בסדרות גדולות
עיצוב תעשייתי הינו ההליך בו נוקט מעצב תעשייתי (מעצב מוצר) אשר נועד לספק מוצר סופי אשר ייצורו בסדרות גדולות יהיה כלכלי לכל הנוגעים בדבר (היצרן, המשווק והקונה). בעת פיתוח מוצר כלשהו על מעצב תעשייתי לאזן בין גורמים עיצוביים (הכוללים: יופי, שימושיות, עמידות ועוד) ובין רווחיות, הנובעת מגורמים כגון: עלות חומרי גלם, עלויות שינוע ועוד...

עיצוב תעשיתיי - מצב תעסוקת מעצבים תעשייתיים במשק
על מנת לשווק ולמכור מוצרים רבים, צריך שיהיה לנו מוצר איכותי, שיחזיק מעמד לאורך זמן, יהיה פונקציונלי - וחשוב מאד שיהיה לו שוק כמובן. כאשר ניגשים לפרויקט של עיצוב מוצר או עיצוב תעשייתי לוקחים בחשבון מספר רב של גורמים

פיתוח מוצר - שלבים שיש להכיר בעת פיתוח מוצר חדש
סטודיו אי זוגי מתמחה בעיצוב ופיתוח מוצר משלב הרעיון ועד שלב הייצור, אנו מספקים שירותי פיתו מוצר תעשייתי ועיצוב מוצרים לשווקים שונים.

עיצוב תעשייתי - הלכה למעשה
כיום, על מנת להיות מעצב מוצר מיומן ולהשתלב בעבודות עיצוב תעשייתי נחשקות, לא מספיק רק בכישרון ואהבה למקצוע אלא הכרחי ללמוד אותו ולקבל הכשרה באופן מקצועי. אם בעבר מקצוע העיצוב התעשייתי לא היה מוכר כתחום אקדמי, כיום ולמעשה החל מאמצעה המאה ה-19, התמונה השתנתה לחלוטין ותהליכי פיתוח מוצר נעשו מבוקשים כתחום לימודים מתפתח מאוד בארץ ובכלל בעולם
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI