דף הבית עבודה וקריירה עבודה וקריירה - אחר חיפוש עובדים מהיר ויסודי
חיפוש עובדים מהיר ויסודי
קידום אתרים - SEO Israel 30/01/11 |  צפיות: 2897

יש ברשותכם חברה מצליחה. עד לפני שבועיים מכסת העובדים שלכם הייתה מלאה, אבל אז עובד אחד החליט להתפטר, אחרת יצאה לחופשת לידה והעובד השלישי? הוא בכלל רוצה לבלות בשנה הקרובה בתאילנד. כיצד תמלאו את החסר? ובכן, חיפוש עובדים יסודי הוא חיוני מאין כמוהו בבחירת האנשים המתאימים ביותר לאיוש תפקידים שונים במשק.

חיפוש עובדים בצורה המסורתית: אתם המאתרים

חברות רבות בשוק העבודה הישראלי משאירות את המשימה הלא פשוטה של חיפוש עובדים בידיים שלהן. החברות מפרסמות מודעת דרושים בעיתונים, בלוחות הדרושים באינטרנט או על גבי נכסים שונים ברחוב- ובוחנות את האנשים הנענים למודעות.

גיוס עובדים בדרך זו הוא בדרך כלל יעיל יותר עבור בעלי החברה, מכיוון שהם מלווים את המועמדים בכל שלבי המיון. מצד שני, דרך זו מצריכה מאמצים רבים מצד אנשי החברה, שנאלצים לבחון קורות חיים, לראיין ולמיין מאות עובדים לכל משרה. לחברות רבות בשוק פשוט אין את האמצעים האלה, את הזמן המתאים או את כוח האדם הדרוש לכך.

חיפוש עובדים דרך חברות השמה

מהצד השני, קיימות חברות אשר מטילות את אחריות המיון (הראשוני לפחות) על חברות השמה או גיוס. חברות אלו מטפלות בתהליך של חיפוש עובדים, לפחות בשלביו הראשונים: הן מפרסמות מודעות דרושים, מקבלות את פניות המועמדים ומזמינות אותם לראיון או ליום מיונים. המתאימים ביותר יועברו להמשך התהליך אצל החברה לה מיועדת העבודה.

בתמורה לתיווך בין העובדים הפוטנציאלים לחברה המעסיקה, חברות ההשמה גובות סכום מסוים מהחברה שהשכירה את שירותיהן. לכן, שימוש בדרך זו אמנם חוסך זמן רב מהמעסיקים בחיפוש אחר מועמדים, אבל גורם להם להוציא כספים רבים יותר על הגיוס.

כיצד מוצאים עובדים לעבודות זמניות?

במקרים רבים, מנהלי חברות זקוקים לעובדים לפרק זמן קצר: פרויקט זמני בהול, החלפת עובד חולה, וכן הלאה. חיפוש עובדים למטרה זו הוא בעייתי, מאחר ופשוט אין מספיק זמן לבצע את כל הפרוצדורות הקשורות בגיוס, מיון והשמה של עובדים. מה ניתן לעשות, אם כן?

פיתרון אפשרי בהחלט הוא שימוש בעזרתן של חברות השמה המתמחות בשילוח אנשים לעבודות זמניות או פקידי כוח אדם זמניים. אלה מחזיקים עובדים פוטנציאליים רבים בכוננות, ובכל פעם שנדרשת החלפה במקום עבודה מסוים - החברות דואגות לשלוח אחד מהם. במקרים כאלה, חברות ההשמה הן שמשלמות לעובדים על טרחתם.

כיצד תבצעו חיפוש עובדים שיהיה יעיל באמת?

קיימים מספר דברים עליהם חשוב להקפיד במקרה של חיפוש עובדים. ראשית, כדי להימנע מפניות לא מתאימות של מועמדים, חשוב שתגדירו בצורה הברורה ביותר את דרישות התפקיד ואת מאפייני המועמדים. כך, למשל, אם ניסיון בתחום הוא הכרחי עבורכם, הדגישו זאת כבר בשלב ניסוח מודעת הדרושים.

מלבד זאת, צריך לזכור שכל בני האדם טועים, וגם אתם מסוגלים לכך. לעיתים, עובד שנראה לכם אידיאלי לעבודה בראיון ובמיונים, מתגלה כבחירה לא טובה בשטח. דרך אפשרית למנוע מצב כזה היא באמצעות העסקת העובדים (בתשלום, כמובן) לתקופת ניסיון של מספר ימים, שבוע או חודש - במהלכה תוכלו לבחון אם העובד מתאים לכם באמת.

שמירה על כללים פשוטים אלה עשויה להיות ההבדל בין בזבוז זמן רב ומאמצים לא מבוטלים כתוצאה מבחינת מאות מועמדים שפשוט לא מתאימים לעבודה - לבין חיפוש עובדים שיהיה יעיל ומדויק ויאפשר לכם לקבל רק מועמדים איכותיים, שיהיו בחירה מושלמת לתפקיד שאתם מציעים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 קידום אתרים - SEO Israel

המאמרים פורסמו באידבות חברת אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי כתיבה שיווקית באינטרנט.



 


מאמרים נוספים מאת קידום אתרים - SEO Israel
 
תוכניות שותפים - המדריך המלא
תוכניות שותפים מאפשרות לכל אחד לעשות כסף באינטרנט. מכיוון שהתוכניות השיתופיות מבוססות על תוצאות,הרווחיות של השותפים תגדל ככל שלאתר/בלוג/רשימת תפוצה וכדומה, יהיה ערך מסחרי משמעותי יותר לחברה המפרסמת.

מוניטיזציה לאתר בעזרת תוכניות שותפים
עבור כל תנועת לקוחות מן האתר המשתף לאתר החברה המקדמת את מוצריה מקבל בעל האתר המשתף עמלות משתנות, על פי טיב אופן ההתקשרות. עמלות אלו יכולות להצטבר מדי חודש לסכום הכנסה משמעותי. העמלות מוענקות עבור:

בחירה נכונה של בית אבות
12/07/11 | גיל הזהב
כל אחד מאיתנו שהוריו מגיעים לגיל המתקדם מודאג לגבי אופן הטיפול בהם. בית אבות הינה מסגרת אידיאלית למבוגרים הזקוקים לטיפול שוטף ואין באפשרות בני המשפחה לעמוד לרשותם מסביב לשעון. בית אבות איכותי יעניק לקרובים שלנו את הטיפול המסור,האוהב והבטוח ביותר לו הם זקוקים וראויים.

בית מוגן בישראל
12/07/11 | גיל הזהב
כיום, ניתן למצוא מבחר הולך וגדל של אפשרויות לדיור מוגן בישראל. ההיצע הרב נמצא לאורכה של המדינה מצפון ועד דרום ומאפשר לכל אחד לבחור את המקום האידיאלי עבורו תוך כדי שמירה על קשר גיאוגרפי עם הקרובים אליו.

האם יש חשיבות למותג בעולם צילום הוידאו
22/06/11 | צרכנות
תחום מצלמות הוידאו לא זר לפנסוניק. בל נשכח שתחום ההתמקצעות של פנסוניק היה מאז ומעולם מצלמות וידאו בכלל, ומצלמות טלוויזיה בפרט. אם תבדקו ברוב חברות ההפקה בישראל, סביר להניח שהם מחזיקים מצלמות מקצועיות של פנסוניק.

סקודה סופרב מול פורד מונדיאו - השוואת רכבים
23/05/11 | רכב
כמו המונדאו, גם סקודה סופרב, אשר נוצרה על ידי חברת הרכבים הצ'כית, הינה רכב משפחתי רחב, שיכול לשמש גם כרכב מנהלים. הדגם החדיש ביותר נמכר כיום בשלוש גרסאות שונות, כולן מאופיינות בתא נוסעים מרווח.

מחירי הדלק במדינה שלנו
18/05/11 | רכב
בכדי לנסות לחסוך בדלק, הפתרון המהיר והמיידי הוא לנסוע פחות אולם לא תמיד הדבר מתאפשר מסיבות שונות. עם זאת, עם קצת מאמץ, אפשר להשיג חיסכון משמעותי בצריכת הדלק באמצעים שונים.

שברולט קרוז מול יונדאי i30 - השוואת רכבים קצרה
09/05/11 | רכב
עיצובה של הקרוז עשיר ומעוצב יותר, בעל תא מטען גדול יחסית ותא נוסעים מרווח ומזמין. היא הארוכה ביותר מבין כל המשפחתיות ונראית ממש כאחותה של המאליבו. השברולט קרוז מציגה סביבת נהג מפנקת עם גלגל הגה מרופד ונעים. הנהג יושב בנינוחות על כיסא מפנק בעל משענת צדית. יתרונה הגדול של השברולט קרוז הוא במראֵה, בגודל ובאבזור.

טיול מאורגן ליפן והיכרות עם תרבותה
מתי מומלץ לבחור בטיולים מאורגנים? כשרוצים לבקר במדינה זרה לחלוטין בפעם הראשונה, למשל. טיול מאורגן ליפן הוא אחת הדוגמאות המושלמת לכך

היתרונות המרכזיים של טיול מאורגן למרוקו
פתיח מרכזי: עומדים בפני יציאה לטיול למרוקו? טיול מאורגן יכול לספק לכם יתרונות רבים, במיוחד במדינה כמו מרוקו. רוצים ללמוד מדוע? קראו את המאמר.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI