דף הבית חינוך ולימודים לימודים אקדמאיים לימודי הסבת אקדמאים להוראה
לימודי הסבת אקדמאים להוראה
shilo shavit 31/01/11 |  צפיות: 4197

למי שמבקשים להנהיג ולהוביל את הדור הבא

הסבת אקדמאים להוראה היא מתחומי הלימוד החמים ביותר כיום באוניברסיטאות ובמכללות והתורים של סטודנטים המבקשים לבצע הסבת אקדמאים להוראה נעשים ארוכים מאשר בעבר. אין ספק, כי ההבנה של אקדמאים רבים את מצוקת החינוך בישראל ואת החיפוש אחר אנשים טובים, אכן מהווה מוקד משיכה, כמו גם הרצון לעסוק במקצוע משמעותי ומועיל. אולם למי מתאימה הסבת אקדמאים להוראה, מהם תחומי הלימוד שתוכנית הסבת אקדמאים להוראה כוללת, והאם ניתן להתחיל לעבוד כמורים כבר בסיום התוכנית? כל מה שרציתם לדעת אודות הסבת אקדמאים להוראה מוצג במאמר שלפניכם.

כל שרציתם לדעת אודות הסבת אקדמאים להוראה

הסבת אקדמאים להוראה מתאימה לבוגרי כל המוסדות האקדמיים, אם כי ישנה עדיפות לבוגרי המקצועות הטכנולוגיים – אלקטרוניקה, חשמל, מכונות, פיזיקה ומדעי המחשב. על מנת להתקבל אל לימודי הסבת אקדמאים להוראה, נדרש תואר אקדמי ממוסד המוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה. בנוסף על המועמד להראות נכונות ורצון לעסוק בהוראה כמקצוע נוסף. ניסיון ניהולי יכול להוות יתרון בעת קבלה אל הסבת אקדמאים להוראה, זאת לנוכח הצורך של מורה להנהיג, להוביל ולשמש סמכות בפני תלמידיו.

מאידך, גם אם אינכם בעלי ניסיון תעסוקתי בתחום הלימודים שלכם או ניסיון ניהולי, אין מן הנמנע לנסות ולהתקבל אל הסבת אקדמאים להוראה. בדרך כלל תידרשו לעבור ראיון, בו תוכלו להסביר מדוע אתם רואים את עצמכם כמורים ומחנכים ומהי המוטיבציה שלכם לעסוק בתחום זה.

מה לומדים בהסבת אקדמאים להוראה ?

לימודי הסבת אקדמאים להוראה מאפשרים לבוגריהם ללמד את המקצוע אותו למדו, ולמעשה לרכוש מקצוע נוסף. לימודי הסבת אקדמאים להוראה הם, לפיכך, לימודים ממוקדים ואינטנסיביים, שמטרתם להנחיל לאקדמאים את עקרונות החינוך וההוראה, מתוך הנחה שאת הרקע המקצועי לתחום הלימודים כבר יש להם. הסבת אקדמאים להוראה כוללת לימודים תיאורטיים אודות פדגוגיה, פסיכולוגיה התפתחותית ופסיכולוגיה של גיל הנעורים, אסטרטגיות למידה והוראה, סוגיות בחינוך, כלים להתמודדות עם בעיות משמעת ועם אלימות בבית הספר, וכן כלים ליצירת תקשורת בונה ואפקטיבית עם תלמידים והורים.

מטרתה של הסבת אקדמאים להוראה היא לחשוף את הסטודנטים לסיטואציות הוראה ולמידה בכיתה, ומתוך כך לאפשר להם לקבל את המיומנות הנדרשת בעבודתם היומיומית. במהלך הסבת אקדמאים להוראה לומדים הסטודנטים להבחין בין תלמידים בכיתה השונים ביכולות שלהם, במיומנויות הלמידה שלהם ובצרכים שלהם. לומדים להגדיר מטרות הוראה אופרטיביות, לתכנן פעילויות, להגדיר יעדים ולהשיגם. באמצעות הסבת אקדמאים להוראה יזכו הסטודנטים לעצב את החזון החינוכי האישי שלהם, ולהגדיר את סולם הערכים שישמש אותם כמורים במערכת החינוך.

הסבת אקדמאים להוראה מתמקדת בנושאים המשותפים לכל מסגרות הלמידה, לפיכך התכנית מאפשרת לבוגרים לעסוק בכל תחומי החינוך. עם זאת, מי שבוחרים למשל באפשרות הסבת אקדמאים להוראה במסלול חינוך לגיל הרך או במסלול לחינוך מיוחד, יצטרכו ללמוד פרקים נוספים הממוקדים בתחום הפעילות בו בחרו.

האם אפשר לעבוד כמורים ברגע קבלת תעודת הוראה לאקדמאים ?

בעת קבלת תעודת הוראה לאקדמאים מוכרזים הבוגרים כ"מורים מתמחים", וככאלה הם יכולים להשתלב במערכת החינוך ולעסוק בהוראה, תוך ליווי של מורה חונך מצוות בית הספר. מרבית בוגרי הסבת אקדמאים להוראה פונים לעבודה בחטיבות הביניים ובחטיבות העליונות, ויכולים להתחיל לעבוד כמורים כבר בתום תהליך ההכשרה. בוגרי הסבת אקדמאים להוראה יכולים לקבל גם תפקידי מחנכים, ובהמשך הדרך יכולים לשמש כרכזי שכבה, רכזי מקצוע וכו'.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 shilo shavit

בלוגרית וכותבת מאמרים בנושאי לימודי אמנות,לימודי קולנוע ותרפיה באמנות



 


מאמרים נוספים מאת shilo shavit
 
הוראה וחינוך – הכשרת מורים לערבית
01/07/12 | חינוך אחר
הוראת ערבית במערכת החינוך חשובה מאוד במדינת ישראל בשל מגוון סיבות - הצורך ללמוד את השפה הרשמית השנייה בישראל, להכיר את התרבות הערבית על הספרות העשירה שלה, ההיסטוריה והתרומה שלה לידע ולהתפתחות התרבות והן בשל האתרים הביטחוניים עמם המדינה מתמודדת. הכשרת מורים לשפה הערבית מתקיימת במספר מכללות לחינוך ברחבי הארץ. מה כוללת תכנית הלימודים להכשרת מורים ערבים? מה הם תנאי הקבלה? מה אפשרויות התעסוקה לאחר סיום הלימודים?

השתלמויות מורים – לעבוד, ללמוד ולהתפתח
אנשי חינוך, מורים וגננות זוכים לאורך שנות עבודתם ללמוד ולהתפתח במסגרת השתלמויות מורים, אשר מאפשרות להם ללמוד ולהתמקצע, הן בתחום ההוראה הספציפי שלהם והן בתחומי דעת אחרים לגמרי.

לימודי תעודה – על המסלולים השונים שמציעים לימודים אלה
במסגרתם של לימודי תעודה, כפי שמוצעים במסגרות השונות, כדוגמת המכללות האוניברסיטאות, יכולים הסטודנטים לבחור במגוון של מסלולים שונים, שאינם כחלק מלימודים לקראת תואר ראשון, אולם מקנים תעודה בחסות המוסד המציע אותם.

לימודי תרפיה באמנות – מהם
לימודי תרפיה באמנות מציעים מפגש עם שיטת טיפול, העושה שימוש בכלים אמנותיים חזותיים לצורך ביטוי רגשי, במקרים בהם מילים אינן מסוגלות להביע אותו. לימודי תרפיה באמנות מאפשרים שימוש בטיפול רגשי, במסגרתו עוברים תהליך של צמחיה, גדילה ומודעות, וזאת בעזרתם של חומרי אמנות שונים וליוויו התומך של המטפל

מגוון של תחומי אמנות שונים, במסגרת לימודי אמנות
במסגרת לימודי אמנות, ניתן לבחור במסלול ייחודי – לימודי תולדות האמנות. לימודי אמנות אלה חושפים את הלומדים אותם לתחומי אמנות רבים כמו אדריכלות, ציור ופיסול, צילום, וידאו ארט ועיצוב.

לימודי קרימינולוגיה פותחים שער אל עולם מרתק
לימודי קרימינולוגיה הם תחום לימודים חדש באקדמיה, המציע ללומדים את הידע, הניסיון וההכשרה הנדרשת על מנת להשתלב במנגנוני החוק והמשפט בישראל. לימודי קרימינולוגיה מיועדים למי שעובדים כבר במסגרת אכיפת החוק בישראל, כמו גם למי שמעוניינים להשתלב בתחום כמקצוענים מן המניין.

כל שרציתם לדעת על לימודי הוראה לגיל הרך
הוראה לגיל הרך היא אחד המקצועות המשמעותיים והמשפיעים ביותר בעולם ההוראה. לימודי הוראה לגיל הרך מאפשרים לעסוק במקצוע המאפשר שינוי, המאפשר לעצב את נפשם של ילדים רכים, ולקבוע במידה רבה את עולם הערכים והאמונות שלהם.

חינוך בלתי פורמלי – לפתוח הזדמנויות ולגלות עולם
חינוך בלתי פורמלי יוצא מנקודת הנחה כי מקומו של בית הספר אינו רק להקנות ידע והישגים לימודיים, כי אם לשים דגש מיוחד גם על הצד הרגשי של התלמיד ולפתח אותו, לעיתים בעצימות גבוהה יותר מזו של הפיתוח הלימודי הנדרש.

תואר שני בחינוך M.Ed – אתגר המוביל למציאת משמעות
תואר שני בחינוך M.Ed נועד להכשרת מורים ומחנכים בעלי כישורים אקדמיים גבוהים יותר, זאת על מנת לפתח מקצועית את עובדי ההוראה בכל מגזר.

לימודי הסבת אקדמאים להוראה
הסבת אקדמאים להוראה היא מתחומי הלימוד החמים ביותר כיום באוניברסיטאות ובמכללות והתורים של סטודנטים המבקשים לבצע הסבת אקדמאים להוראה נעשים ארוכים מאשר בעבר.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI