דף הבית פיננסים וכספים השקעות ניהול תיקים בבית השקעות – תפקיד עם עתיד
ניהול תיקים בבית השקעות – תפקיד עם עתיד
אסף ש 23/02/11 |  צפיות: 3477

ניהול תיקים בבית השקעות – תפקיד עם עתיד

בכל בית השקעות לכל לקוח מצורף יועץ השקעות צמוד אשר בהתאם להעדפותיו של הלקוח קרי משך ההשקעה, רמת הסיכון ועוד יעביר את הנחיות הלקוח הלאה למנהל ההשקעות(מנהל תיקי לקוחות).

תפקידו של מנהל ההשקעות הינו ניהול תיקים של לקוחות או במילים אחרות,  הוא זה שמחליט בפועל על פעולות קנייה ומכירה של ניירות ערך בתיקו של לקוח, בהתאם להנחיות כלליות שקיבל מהלקוח. לאחר קבלת ההנחיות ממנהל התיקים הטריידר ייצג את בית ההשקעות מול הבורסה לניירות ערך ויבצע בפועל את הקניה. הואיל ומדובר בצוות שלם של לפחות שלושה אנשים הסיכוי להניב תשואות הוא גבוה יותר. בכל בית השקעות ישנן אנליסטים שתפקידם לעקוב אחר פעילותן של חברות שבתחום התמקדותו,  ולנסות לחזות את עתידן הכלכלי, ובהתאם לכך להמליץ על היחס להשקעה בהן. המלצותיו מהוות בסיס לפעולתם של יועצי ההשקעות ומנהלי ההשקעות, ומובאות גם לידיעת הלקוחות.
מבין כל התפקידים שמניתי מנהלי תיקים הם אלה שמנווטים את הזדמנויות ההשקעה , התפקיד דורש נסיון רב כאנליסט/יועץ השקעות טרם כניסה לנעליים הגדולות של ניהול תיקים, ידע לימודי ומעשי והבנה כלכלית מעמיקה שלא לדבר על קצת מזל .

 תהליך ההפיכה למנהל תיקים
1. התחלה כפקיד זוטר- מנהלי תיקים חייבים בתור התחלה להיות בעלי תואר ראשון בחשבונאות ופיננסים   או כלכלה או מנהל עסקים. לרוב מתחילים תפקיד ראשוני בבנק או בית השקעות בעבודה פקידותיץ אפורה של רישום תיקי הלקוחות., על פי נתוני הלשכה לסטטיסטיקה  חשוב מאוד אם רוצים להתפתח בכיוון מנהל תיקים לעבודחברה בעיר גדולה ומרכז פיננסי כגון טוקיו, לונדון ניו יורק או תל אביב כי רוב הבורסות ניתוח וניהול תיק עבודות הן עם חברות שבסיסה סמוך למרכז הפיננסי של המדינה.
2.  התהליך- על העובד המתחיל לצבור ניסיון ולבנות כישורים אנליטיים.  מגויסים חדשים בדרך כלל מתחילים את הקריירה שלהם על ידי השלמת תוכנית הכשרה במקום העבודה, כי אין להם היכרות עם המורכבות של ניתוח ניירות ערך גם לאחר ההשכלה גבוהה שלהם.  לאחר השלמת ההכשרה שלהם,הרוב שואף להיות מנהלי תיקים ולעבוד כאנליסטים המתמחים במוצר השקעה באזור מסוים, או אזור גיאוגרפי. האנליסטים החדשים המצליחים ביותר מקבלים אחריות גדולה יותר על ידי חברות שלהם, ובסופו של דבר הופכים למנהלי תיקים.
3.  הטיפוס בסולם.  בהתחשב בכך שאתה חסיד הכי טוב של עצמך כשאתה מטפס בסולם החברה, זוהי שעת כושר מצויינת להתקדם טיפין טיפין בשרשרת הניהול.  עם זאת, העבודה כרוכה בשעות ארוכות והתחרותיות קשה וקיצונית. 

הקריירה המתגמלת לעיתים יכולה להוות הגורם העיקרי לעסוק בניהול תיקים.

 

 


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אסף ש


 


מאמרים נוספים מאת אסף ש
 
ניהול תיקים בבית השקעות – תפקיד עם עתיד
23/02/11 | השקעות
בכל בית השקעות לכל לקוח מצורף יועץ השקעות צמוד אשר בהתאם להעדפותיו של הלקוח קרי משך ההשקעה, רמת הסיכון ועוד יעביר את הנחיות הלקוח הלאה למנהל ההשקעות(מנהל תיקי לקוחות).

אירוח כפרי –נופש מומלץ לכל נפש
23/02/11 | צימרים
אם לא פעם נמאס לכם מההמולה, הזיהום והאווירה המלחיצה של העיר הגדולה אבל כל מה שעשיתם זה להתלונן בקשר לזה , אז הגיע הזמן לפנק את עצמכם בסופ"ש מהנה במיוחד בצפון. אירוח כפרי בצפון ידוע בסגולותיו המרגיעות וברמתו הגבוהה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI