דף הבית חינוך ולימודים לימודי שפות מבחני איילטס IELTS
מבחני איילטס IELTS
evmol ltd 17/04/11 |  צפיות: 4375

תבניות של מבחן הIELTS

מבחן הIELTS מתנהל בשתי תבניות שונות:

התבנית האקדמית(Academic training) , מיועדת עבור אלו המבקשים להירשם ללימודים אקדמאיים / לעבור הסמכה מקצועית בשפה האנגלית בחו"ל והוא בודק את רמת הנבחן והתאמתו למוסד אליו הוא מבקש להתקבל ללימודים. סוג מבחן זה הוא סף נדרש והכרחי לצורך הסמכתם של רופאים, אחיות, רוקחים, רו"ח ועוד המבקשים לעבוד ולחיות בקנדה, אוסטרליה וניו זילנד.


התבנית הכללית (General training), נועדה לבדוק את רמתו הכללית של הנבחן בשפה האנגלית עם דגשים על יכולות התקשורת היומיומית וידיעותיו של המועמד.המבחן הכללי מתקיים בישראל אחת לשלושה חודשים בלבד. זהו המבחן היחיד בארץ המקובל ע"י השלטונות הקנדים לצורך הגירה.

מבחן הIELTS בוחן את כלל כישורי התקשורת של הנבחן בשפה האנגלית וככזה הוא מחולק לארבעה מודולים עיקריים. בתבנית האקדמית  IELTS ACADEMIC TRAINING)) מודולי הקריאה והכתיבה שונים מאלו המופיעים בתבנית הכללית (IELTS GENERAL TRANING), ומודולי ההקשבה והדיבור זהים הן בתבנית האקדמית והן בכללית.

בשני סוגי המבחן, אורכו של המבחן כ 3 וחצי שעות.

ארבעת המודולים של מבחן הIELTS:

קריאה
מודול הקריאה האקדמי כולל מאמרים בתחומים כלליים המתמודדים עם נושאים ראויים ונגישים למועמדים ללימודי תואר ראשון או שני. המודול מורכב משלוש פסקאות וארבעים שאלות. סוגי השאלות כוללים: רב ברירה (אמריקאי), השלמת משפטים או תקצירים, זיהוי מידע לשאלות קצרות, התאמת רשימות או ביטויים וזיהוי השקפות ועמדות הכותב.

כתיבה
תשובות הולמות למודול כתיבה אקדמית הן מאמרים קצרים או דיווחים כלליים למנחים או לקוראים משכילים שאינם מומחים. מודול זה מתחלק לשתי משימות שהן בגדר חובה ולא ניתנות לבחירה:

·         משימה ראשונה - לפחות 150 מילים. הנבחנים נדרשים לבחון טבלה, תרשים או נתונים כלשיהם ולהציג את המידע במילים שלהם.

·         משימה שנייה - המעט כבדה יותר, דורשת לפחות 250 מילים. הנבחנים מקבלים נקודת מבט, ויכוח או בעיה כלשהי ומתבקשים לספק מידע עובדתי כללי, להתוות ו/או להציג פתרון, להצדיק דעה ולהעריך רעיונות וראיות.

 

 

 

הקשבה


מודול זה בודק את הבנת הנשמע בהקשר למיומנות שפה כללית. המבחן מתחלק לארבעה חלקים. שני החלקים הראשונים נוגעים בצרכים חברתיים, בעוד שני החלקים האחרונים קשורים יותר לחינוך או הכשרה. התמלילים כוללים מונולוגים ודיאלוגים בין שניים או שלושה אנשים , לעתים בעלי מבטא שונה, ומושמעים פעם אחת בלבד. יש לענות על השאלות תוך כדי הקשבה. חלק זה דורש מיומנות גבוהה שלאו דווקא קשורה לרמת השליטה באנגלית.

דיבור
מודול הדיבור במבחן הIELTS נמשך בין 11-14 דקות בלבד. הוא כולל ראיון בעל פה בין הנבחן לבוחן ומחולק לשלושה חלקים עיקריים - ראיון כללי, נושא בכרטיס ודיון המשך -כל חלק ממלא משימה ספציפית במונחים של יחסי גומלין ויכולת הקלט פלט של הנבחן.

 

תוצאות מבחן הIELTS

התוצאות מתקבלות תוך שבועיים  עד שלושה מיום הבחינה באמצעות דיווח המספק תרשים של יכולת השליטה בשפה האנגלית כפי שהוערכה במבחן הIELTS. הציון בכל אחד מהמודולים והציון הכללי נרשמים כרמות יכולת הנעות בין 0-9 ונקראות 'רצועות'. ציוני הרצועות נרשמים בדיווח הבחינה של הנבחן וכל ציון שכזה תואם הצהרה מילולית כללית בנוגע לרמת האנגלית של הנבחן באותו מודול. תרשים תוצאות מבחן הIELTS תקף בדרך כלל לתקופה של שנתיים

www.ielts-go.com


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 evmol ltd


 


מאמרים נוספים מאת evmol ltd
 
מבחני איילטס IELTS
מבחן ה-International English Language Testing Systes IELTS הינו מבחן אשר נועד לאפשר למוסדות לימוד ,סוכנויות ממשלתיות ולרשויות ההגירה להעריך את רמת ידיעותיו של הנבחן בשפה האנגלית.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI