דף הבית מתכונים ואוכל מתכונים - אחר מוצרי חלב - הדיון האינסופי
מוצרי חלב - הדיון האינסופי
חגי בר שבע 24/05/11 |  צפיות: 2432

מוצרי חלב – הדיון האינסופי

בקרב תזונאים, רופאים ואנשים העוסקים בתחום הבריאות ישנו ויכוח מתמשך מזה שנים רבות בנוגע למוצרי חלב. אנשי מקצוע רבים סבורים כי צריכה של מוצרי חלב אינה טובה לגופינו וממליצים להימנע או לפחות להפחית עד כמה שניתן צריכה של מוצרי חלב כגון יוגורטים, שוקו וגבינות.

יתרונות של מוצרי חלב

מועצת החלב ממליצה לאכול שלוש פעמים ביום מנות של מוצרי חלב. מוצרי חלב כגון יוגורטים, שמנת או מעדנים מלאים בסידן אשר תורם לחיזוק ובניית העצמות בגופינו. מוצרי חלב מכילים בתוכם חלבון, ויטמינים ומינרלים אשר מסייעים לתפקוד התקין של הגוף. ישנם לא מעט מחקרים על אנשים מבוגרים וגם ילדים המוכיח כי צריכת מוצרי חלב על בסיס יומי שומרת על אנרגיה גבוהה במהלך היום ומורידה את הסיכון של בריחת חלב בשלב מאוחר יותר בחיים. כיוון שידוע כי מוצרי חלב מכילים כמות כה גבוהה של סידן ושאר ויטמינים, מומלץ לא להסיר אותם מהתפריט היומי. מומחים רבים אשר מנסים להגיע לפשרה בדיון המתמשך בנוגע לצריכת מוצרי חלב, מציעים לא לשתות חלב ולא לאוכל גבינות קשות אלא לצורך יוגורטים פרו ביוטיים שבריאים מאוד לגופינו. בנוסף מציעים גם לאכול יוגורט עזים או יוגורטים או מעדנים עם אחוז שומן נמוך ולשלב את מוצרי החלב עם פירות חמוצים על מנת שהסידן ייספג טוב יותר בגוף.

חסרונות של מוצרי חלב

מול היתרונות הרבים של צריכת מוצרי חלב, עומדים גם מספר חסרונות. אחת מהטענות המרכזיות שעולה בכל דיון על היתרונות והחסרונות של צריכת מוצרי חלב היא שהירקות שהפרות אוכלות הם אינם ירקות אורגניים ונעשה תהליך הדברה. הטענה היא ששאריות מחומר ההדברה קיים בתוך מוצרי החלב והן מזיקות לגופינו. טענה נוספת ולא פחות חשובה היא שכאשר ניתן טיפול רפואי לפרות, שאריות מן האינטיביוטיקה ושאר התרופות הניתנות לפרות גם כן נמצאים בחלב שאנו שותים ובכלל במוצרי חלב כמו מעדנים וגבינות שונות. הרבה מהמומחים טוענים כי החלב מכיל בתוכו בין כל המרכיבים הבריאים גם שומן רווי וכולסטרול המזיקים לגופינו ובמיוחד ללב. בין שאר המרכיבים שניתן למצוא בחלב קיימים גם לקטוז וקזאין שכיום ידוע שאנשים רבים רגישים להם. ישנם לא מעט מחקרים אשר מעידים כי צריכה גבוהה של מוצרי חלב מעלה את הסיכון למחלת הסרטן בשחלות ובערמונית ועלול לגרום בשלב מתקדם יותר בחיים לבריחת סידן ובנוסף מעלה את הסיכוי להופעה של פצעי בגרות בגיל ההתבגרות.

ככל שעובר הזמן, מתגלים יותר יתרונות וחסרונות של צריכת מוצרי חלב. אף לא אחד מהמומחים יכול לקבוע באופן חד משמעי, האם להימנע מצריכה מוחלטת של מוצרי החלב, להפחית בכמויות או לצרוך שלושה מנות יומיות של מוצרים העשויים מחלב. כיוון שלמומחים אין תשובות סופיות לגבי הדיון המתמשך, על מנת שתוכלו להיות רגועים שאתם מכניסים מזון בריא לגופיכם, מזון אשר יועיל להתפתחות והתקפוד היום יומי התקין, נסו לבדוק מה יותר מאתים לכם ולא מה אנשי המקצוע ממליצים. שלבו מוצרים חלביים בתפריט היומי שלכם ובדקו האם התחושה שלכם טובה. בסופו של יום, רק אתם יכולים להחליט מה טוב לכם, הקשיבו לגופיכם ופעלו לפי התחושות שלכם.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 חגי בר שבע


 


מאמרים נוספים מאת חגי בר שבע
 
כל מה שרציתם לדעת על גבינות
גבינות הן מאכל אהוב על רובינו אך כמה מאיתנו באמת יודעים מהי גבינה? במאמר זה סקרנו בקצרה על האופן בו גבינות מיוצרות ועל היתרונות שבאכילת מוצרי חלב

מוצרי חלב - הדיון האינסופי
ישנו דיון רחב לגבי מוצרי חלב והשפעתם על הבריאות שלנו. במאמר זה נביא לכם כמה נקודות למחשבה בנושא.

ההיסטוריה של גבינות
במאמר זה הבאנו סקרירה על הסטוריה של הגבינות וכיצד הן נוצרות
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI