דף הבית עסקים עסקים בינלאומיים ללמוד יפנית
ללמוד יפנית
יוקי קל 06/06/11 |  צפיות: 3562

130 מיליון יפנים אינם טועים. ואם אתה מעוניין למכור להם משהו, אולי רצוי ללמוד קצת יפנית. אולי לא לכל מערכת עסקים עסקית בין שתי חברות ממדינות שונות זה נדרש. אבל במקרה של ישראל יפן, זה כמעט הכרחי. אם אתה מעוניין להרחיב את עסקיך ליפן ולא טורח אפילו ללמוד כמה משפטים, אתה עלול להעליב את שותפך לעתיד והמו"מ עלול להתפוגג בגלל חוסר הבנה תמים בין הצדדים. באופן כללי כשמדובר באיש העסקים היפני, להראות לו שאתה מכבד את המסורת ואת שפתו יגרום לך להרוויח עוד כמה נקודות בהמשך העסקים איתו.

שיווק ביפן: תקציר על השפה

השפה היפנית נכתבת על ידי צירוף של שלושה כתבים: קאנג'י, הירגאנה וקטקאנה. לעומת זאת אם תרצו את לוגו המוצר באותיות לטיניות ניתן להשתמש גם באלפבית הלטיני רומאג'י. ביפנית ישנם חמש תנועות כאשר לכל תנועה יש גרסא קצרה ומוארכת. כתיבה יפנית יכולה לבוא באופן המסורתי, במאונך מימין לשמאל אבל גם כמו הדרך המערבית, במאוזן משמאל לימין. בעיתונים יפניים נוטים להשתמש בדרך המסורתית, אולם שתי הדרכים מקובלות ונפוצות כיום ביפן. בנוסף לאותיות גם סימני הפיסוק נכתבים באופן שונה, למשל נקודה, מרכאות ופסיקים. סימני שאלה וקריאה זהים למערב. ביפנית אין רווח בין המילים והן נכתבות ברצף.

פיתוח עסקי ביפן: תרגום בגוף הסרט

היפנית היא שפה לא פשוטה. כל שינוי בהגייה יכול לשנות את כוונת המשורר. הקדמה הטכנולוגית פתחה את השפה היפנית בפני העולם המערבי ואנשי עסקים רבים המתעניינים בסוגיות של פיתוח עסקי בשוק היפני או סחר בינלאומי עם יפן, לומדים יפנית על מנת להבין את הדקויות של השפה ולתקשר עם עמיתיהם העסקיים. לימוד בסיסי הוא חשוב על מנת ליצור את הרושם הנכון במהלך שיווק ביפן, אולם כשמדובר במסמכים ביורוקרטים חשובים, הסכמים, חוזים ושאר ירקות אולי לא כדאי לסמוך על היפנית הבסיסית שבפיכם ולהשתמש בשירותי תרגום בכתב או בעל פה מגורמים אשר דוברים יפנית עסקית שוטפת ויבטיחו שלא תחתמו על חוזה מבלי להבין אותו כראוי.

ייעוץ בשוק היפני: קצת מכל דבר

אם כן בנוסף להדרכות על ההתנהלות העסקית היפנית, חשיבות המסורת והטקסים היפנים וכללי ה"עשה ואל תעשה" בפגישה עם איש העסקים היפני. על מנת למקסם את סיכוייך בתהליך של פיתוח עסקי ביפן, יצוא או ייבוא מיפן וכו', מומלץ לקבל גם הדרכה מקיפה על רזי השפה היפנית שבנוסף לידע הכללי, תעשיר ותקרב אותך יותר אל מהות הדרך היפנית.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יוקי קל

יוקי-קל פיתוח עסקי בע"מ

ת.ד 18164 תל-אביב 61181

טל. 972-3-6955140
פקס. 972-3-6958474
דוא"ל: [email protected]

http://www.yoki-kal.com/



 


מאמרים נוספים מאת יוקי קל
 
ללמוד יפנית
130 מיליון יפנים אינם טועים. ואם אתה מעוניין למכור להם משהו, אולי רצוי ללמוד קצת יפנית. אולי לא לכל מערכת עסקים עסקית בין שתי חברות ממדינות שונות זה נדרש. אבל במקרה של ישראל יפן, זה כמעט הכרחי.

הבטחת איכות לעמידה בתקן יפני
הבטחת איכות היא הגדרה כוללת לכל השלבים המבטיחים איכות של מוצר בטרם מוציאים אותו לשוק ומשווקים אותו לצרכן. היא כוללת שיטות וכלים המעורבים בכל שלבי הייצור כאשר בכל שלב משתמשים בכלים שונים על מנת לבצע הבטחת איכות.

חדירה לשוק היפני
חברות ישראליות רבות מעוניינות בשיתופי פעולה עם חברות יפניות בתחומים רבים. יפן הינה מעצמה גדולה בעולם בתחומי התעשייה ובמספר ענפים כמו מוצרי אלקטרוניקה, אופטיקה, מכונות וכלי רכב אף מובילה את השוק העולמי.

סחר בינלאומי עם יפן
כלכלת יפן היא הכלכלה השנייה בגודלה בעולם אחרי ארה"ב. מטבע הין היפני הוא המטבע השלישי הנסחר ביותר בעולם אחרי הדולר והאירו. לכן קל להבין מדוע רבים מעוניינים לבצע פיתוח עסקי ביפן, לבצע ייצוא ליפן וכו'. יפן גם מפורסמת מאד בתעשיית הרכב והאלקטרוניקה שלה. חברות ענק כמו: טיוטה, מאזדה, סוני, טושיבה, ניסאן והיטאצ'י הן מהחברות הגדולות בשווקים אלה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI