דף הבית אינטרנט והחיים ברשת אינטרנט ועסקים מקוונים מיתוסים על ברטר - סחר חליפין:
מיתוסים על ברטר - סחר חליפין:
דויד שפירא 09/06/11 |  צפיות: 2776

לאלו שאינם מכירים את המושג ברטר להלן הסבר קצר. ברטר הינה השיטה  העתיקה והפשוטה  בעולם למסחר.  ברטר הינו החלפה של סחורות ושירותים בין אנשים או חברות  ללא שימוש בכסף. לדוגמא אחליף איתך ביצים בדגים. למרות שהשיטה קיימת מאז העידן של האדם הקדמון וממשלות, חברות ענק, חברות ופרטיים משתמשים בשיטה בהיקף שנתי של כ - 14 טריליון דולר, עדיין יש אגדות ומיתוסים לגבי הברטר.

לאור המשבר הכלכלי בעולם, יותר ויותר אנשים וגופים פונים לעשות עסקיo בברטר במיוחד באמצעות חברות מסודרות העוסקות בברטר רב משתמשים – מולטי ברטר, אשר באמצעות מחשוב מתקדם והאינטרנט הפכו את השימוש בברטר, לפעילות קלה וזמינה לכל אחד.

1. הפעילות לא חוקית : מיתוס, אין זה נכון. מולטי ברטר חוקי לחלוטין. בעולם מכירים את הפעילות כבר משנות ה – 70 של המאה הקודמת ובדיווחים למס ההכנסה בארה"ב יש טפסים מיוחדים ( W-9, 1099b) בו מדווח כל משתמש על פעילותו בברטר. במסגרת הפעילות בארץ כל מי שימכור סחורה או שירות צריך להוציא חשבונית על פי מחיר השוק של הפריט ולהוסיף מע"מ על פי שיעורו. מס הכנסה רואה ברכישות בברטר כהכנסות במזומן.

2. יותר יקר להשתמש בברטר: מיתוס. למעשה ההפך הוא הנכון. ברטר חוסך כסף, וזוהי אחת הסיבות מדוע  ממשלות וחברות ענק משתמשות בו.  מפני שאתה מחליף מה שיש לך (ואין לך שימוש בהם, שרכשת בעבר או פשוט בבעלותך וצוברים ירידת ערך באופן קבוע) בצרכים אחרים להם אתה זקוק. מאחר ולכל חברה יש את העלות הישירה של יצור המוצר או השירות הרי שאתה למעשה רוכש את מה שאתה צריך בעלות הייצור שלך – כל הכנסות הברטר מיוצרות למעשה בעלות שלך.

3. האיכות אינה זהה: מיתוס. המוצר או השירות הינו למעשה חלק מקו הייצור הרגיל של החברה ולא ניתן ל"ייחד" את איכותו. ההפך הוא הנכון, במולטי ברטר זו רשת עסקית סגורה בה כל החברים למעשה תומכים ומפרנסים אחד את השני. חבר אשר לא ישרת את חבריו באופן מיטיב מסכן את מעמדו כחבר ברשת העסקית ועלול לגרום לכך שיסולק מהרשת העסקית, עלות שאינה כדאית בשום מקרה.

4. זו אופנה ישנה שחלפה מהעולם : מיתוס. השם ורעיון אכן ישנים, אבל מולטי ברטר, המשתמש בכלי המחשוב המתקדמים ביותר (מערכת סליקה, ניהול מלאי ממוחשב, מייל ייחודי בין משתמשים לקידום העסקים, SSL, ועוד')  והנמצא על רשת האינטרנט במסגרת אינטרא-נט. הפעילות הגוברת בעולם, קצת קשה להגיד " חלף מן העולם" ההפך נכון, הברטר הומצא מחדש והוא ממצא טוב יותר ויעיל יותר את היתרונות הקלאסיים של הברטר.

5. אתה יכול לבצע ברטר בכמות מוגבלת: מיתוס. נכון שלא ניתן לסחור בכל דבר (דירת יוקרה במרכז תל אביב) אך כן ניתן לסחור כל מה שיש בין חברות ופרטיים במהלך עסקים וחיים רגילים. במולטי ברטר, מספר שחקנים רב, במידה והפריט שלך אכן סחיר הוא יימכר בסופו של דבר.

6. ברטר עובד רק אצל נותני שירותים: מיתוס. נכון שחברות המוכרות שירותים (עו"ד, רו"ח, מתכנתים, מעצבים וכד') הם בעלי רווחיות גבוהה יותר מאשר יבואן או יצרן אבל מאחר והמחירים זהים בברטר ומזומן תמיד יעדיפו בעלי המקצועות החופשיים לרכוש מוצרים וסחורות, כמו כן היצע השירותים הזה נמוך יחסית לפעילות סחר החליפין. עדיין יש כדאיות רבה ליצרנים ויבואנים לבצע ברטר.

7. תמיד יש מנצח ומפסיד.מיתוס. בברטר קלאסי, אחד על אחד, בו אתה מחליף דגים בביצים יתכן וצד אחד מרוויח יותר מהשני. במקרה שלנו, בו אתה מוכר את מה שאתה רוצה מתי שאתה רוצה ובמחיר המתאים לך (כל  עוד הוא לא עולה על מחיר השוק או המחיר בו אתה מציע את הפריט בעסק שלך)  ואתה קונה את מה שאתה רוצה/צריך, מתי שאתה רוצה ואצל מי שאתה רוצה הרי שלא יכול להיות מצב של מרוויח ומפסיד. זו היא למעשה גם אחת הסיבות מדוע רואים גידול משמעותי והצלחה של ברטר בין חברות: האפשרות לרכוש את מה שאתה צריך תמורת מה שיש לך. חופש הבחירה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 דויד שפירא

Business to Business in Barter

פעילות ייחודית בארץ, ותיקה בעולם, רשת עסקית חכמה אשר תקדם פעילות מסחרית בין חבריהבאינטרנט.

  • הפעילות הינה ביצוע עסקאותBARTER   -החלפת סחורות ושירותים בין חברים ב  B2Barter. אתה רוכש את מה שאתה רוצה וצריך באמצעות המוצרים שלך החברים ברשת והם רוכשים ממך תוך כדי העדפת החברים על פני המתחרים.
  • ב B2Barter למדנו מהניסיון שנצבר בחו"ל יחד עם הכרות של השוק והאופי הישראלי והתאמנו מערכת קיימת,ידידותית, המבוססת על רשת האינטרנט, כך שלראשונה בישראל ניתן לבצע עסקאות ברטר רב משתתפים On Line בשקיפות מלאה.
  • ב  B2Barter העלות האמיתית שלך ברכישת מוצרים היא העלות השולית שלך בייצור או ייבוא המוצרים שלך.
  • התשלום הינו באמצעות מכירות חדשות בזירת ה B2Barter, מכירות אשר כנראה לא היו קיימות ללא B2Barter.
  • החברים מבצעים עסקים בסחורות ושירותים. בכל פעם שחבר מוציא ברטר-שקל  (המטבע הסחיר ברשת) בהוצאה עסקית או פרטית, מובטחת הכנסה ממכירות חדשות באותו היקף כספי.
  • כל חבר הינו בעל חשבון וקו אשראי בברטר שקל  לשימושו. החבר יזוכה בברטר שקל בגין מכירות וייחויב בגין רכישות



 


מאמרים נוספים מאת דויד שפירא
 
בעולם משתנה ועלויות טכנולוגיות גבוהות אתה זקוק לפתרונות יעילים ומבוססי הצלחה: מולטי ברטר.
איך פועלת מערכת המולטי ברטר, מהו ברטר קלאסי, הבעיות שלו

ברטר במאה ה 21
איך משלבים את שיטת המסחר העתיקה בעולם - הברטר במאה ה 21. דרך חדשה לבצע עסקאות ברטר ללא הכשלים של הברטר הקלאסי: הצורך לרכוש ממי שרכש ממך, ויכוח על שווי המוצרים המוחלפים. כעת בעזרת האינטרנט ומחשוב מתקדם אין צורך שרכוש ממי שרכש ממך, אין לך ויכוח על ערך הסחורה שלך, אתה קובע את המחיר ואתה רוכש את מה שאתה רוצה במחיר המתאים לך.

מיתוסים על ברטר - סחר חליפין:
לפעילות הברטר מתלווה הילה ומיתוסים רבים. במאמר זה אנו מנפצים את המיתוסים ומסבירים איך עושים עסקים בברטר במאה ה 21.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI