דף הבית בית משפחה וזוגיות מעבר דירה בדק בית-כיצד להיערך לקראת ביקורת ליקויי בניה לפני מכירת דירה
בדק בית-כיצד להיערך לקראת ביקורת ליקויי בניה לפני מכירת דירה
בדק בית פריזמה 15/06/11 |  צפיות: 2352

לקראת הביקורת ולאחריה:
עשה ככל הניתן על מנת להביא את הבית למצב תקין לפני שאתה מנסה למכור אותו, ועוד לפני ביצוע בדק בית שעורך מהנדס מומחה. אל תתייאש אם דוח בדק הבית מכיל מסקנות שליליות. המהנדס רושם את מה שהוא רואה ובאובייקטיביות. זכור,אף בית אינו מושלם. לדוגמה, אם יש גג רעפים ישן, אבל לא דולף, זה תקין. אם יש נזילה, יש לתקן רק את הדליפה אם אפשרי ולא להחליף את הגג כולו. אל תרגיש שאתה חייב להיענות לדרישות בלתי סבירות עבור תיקונים.

בעיות בצנרת אינסטלציה:
יש לתקן דליפות, נזילות ולפתוח סתימות זמן רב לפני ביצוע בדק בית מתוכנן ובלי קשר אליו. המהנדס יבדוק את לחץ המים, יבדוק נזילות ואיטום על ידי הפעלת ברזים מרובים בעת ובעונה אחת. עשוייה להיבחן גם הצנרת של מכשירים כגון מדיחי כלים, מכונות כביסה, אסלות וכו' על מנת לאתר נזילות. המהנדס עשוי לבדוק גם את מערכת הביוב על מנת לגלות בעיות ניקוז.

ליקויים בלוח חשמל ראשי:
לוח החשמל צריך להיות הולם את הצרכים של הבית. כיום לוח תלת פאזי נמצא בשימוש ברוב הבתים. המהנדס יבדוק את עומס החשמל ע"י הפעלת מכשירים רבים במקביל.

אין לנתק מפסק החשמל הראשי:

המהנדס ירצה להפעיל מכשירים חשמליים, מיזוג אויר, תאורה, הארקה וכו'. אל תוריד את המפסק הראשי במיוחד אם הבית הוא ריק. זה בלתי אפשרי לבדוק תאורה ועומס מכשירי חשמל אם מקור החשמל הוא כבוי.

מערכות שונות:
המהנדס יבדוק את צנרת מערכות החימום והקירור, לוודא שאין נזילות. דו"ח הבדיקה עשוי לכלול פרטים על גלאי עשן ומערכות כיבוי אש, אם ישנם כאלה.

נקיון הבית:
זה נשמע כל כך פשוט ועם זאת בעלי הדירה לעתים קרובות נוטים להתעלם מכך. בית נקי ומטופח משדר רושם של בית שאכפת לך ממנו ולכן אפילו אם יש ליקויי בניה יש להניח שהבית כולו במצב טוב. חשוב על סיטואציה שבה אתה מבקש לקנות מכונית משומשת. המצב המכני שלה עשוי להיות מצויין אך אם היא נראית מלוכלכת ומוזנחת הדבר ירתיע מאד את הקונה הפוטנציאלי.

הגעה בזמן:

לפעמים המהנדס יגיע לביתך מוקדם. אם המהנדס קובע איתך פגישה ב- 9:00 בבוקר, וודא שהבית מוכן לבדיקה בשעה 8:30.  זה שכיח שהמהנדס יתחיל את הבדיקה בצד החיצוני של הבית, לכן השאר את התריסים או הוילונות מוגפים עד שאתה לבוש ומוכן. יותר מפעם אחת קרה שהמוכר הופתע על ידי אדם זר המסתובב בחצר האחורית של הבית.

אפשר גישה נוחה:
וודא גישה נוחה לכל חדרי הבית, למחסן, לגג, לגינה, למרתף וכו'. וודא שיש בהישג יד את השלט הרחוק עבור דלת המוסך או מפתח. נקה אבק וקורי עכביש, במידת הצורך. כרות ענפי עצים ושיחים החוסמים את הגישה. פנה פחי אשפה ועוד.

הכנת מסמכים ותוכניות:

העמד לרשות המהנדס את מירב התוכניות והמסמכים לגבי הדירה שיפוץ או פריטים חדשים כגון גג רעפים, מזגן, מטבח, עבודות חשמל, ריצוף, תריסים וכו'. הדבר חשוב ביותר גם עבור הקונה עצמו.

נוכחות ילדים וחיות מחמד:

נסה לתאם את זמן בדיקה כך שתתבצע ללא ילדים וחיות מחמד אם אתה חושב שהם עשויים להפריע לבדיקה. בכלל, רצוי מאד שהבית יהיה ריק מאנשים בעת הבדיקה.

בהצלחה רבה.

פריזמה בדק בית.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 בדק בית פריזמה

אודות:

בדק בית פריזמה מן הידועות והמובילות בישראל לביצוע ביקורת מבנים ואיתור ליקויי בניה. הצוות ואנשי המקצוע המובילים של פריזמה בעלי מוניטין וניסיון מקצועי של עשרות שנים בענף הבניה. שירותי הבדיקות של החברה מגוונים: בדק בית במבני ציבור, בתי עסק, בדיקת דירה, בדיקות בתים פרטיים ועוד

www.prizma-peles.com טל. 1-700-706-001 מענה 24 שעות ביממה.



 


מאמרים נוספים מאת בדק בית פריזמה
 
בדק בית-כיצד להיערך לקראת ביקורת ליקויי בניה לפני מכירת דירה
15/06/11 | מעבר דירה
לקראת ביצוע בדק בית-ביקורת ליקויי בניה בדירתך ולפני הגעת המהנדס, רצוי מאד ומומלץ להתכונן ולהכין את הדירה על מנת לייעל את הבדיקה ולקבל תוצאות טובות כמה שיותר. יש לתקן בעיות וליקויים, להכין מסמכים, לנקות את הבית לוודא גישה נוחה לכל חלקי הבית, הגג והחצר.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI