דף הבית בית משפחה וזוגיות אירועים וחתונות איך לקנות יהלומים בבורסה,טבעות אירוסין,טבעת יהלום אירוסין,תכשיטים, מה חנויות תכשיטים לא מספרות לכם ???יעוץ חינם ע"י חבר בורסת היהלומים
איך לקנות יהלומים בבורסה,טבעות אירוסין,טבעת יהלום אירוסין,תכשיטים, מה חנויות תכשיטים לא מספרות לכם ???יעוץ חינם ע"י חבר בורסת היהלומים
יעקב פוגל 02/07/11 |  צפיות: 3159

קיימות סקלות שונות של דרגות נקיון עבור היהלום.

שיטת הדירוג הנפוצה המסחרית והמהימנה ביותר הינה של המכון הגמולוגי האמריקני. (G.I.A)

להלן ינתן תיאור כללי של דרגות הנקיון:

א.      (FL) - חסר פגמים - זו דרגת הנקיון הגבוהה ביותר. יהלום כזה אמור להיות חסר פגמים (חיצוניים ופנימיים) לחלוטין.

ב.      (I.F) – INTERNALLY FLAWLESS – חסר פגמים פנימיים – זו דרגה המתארת יהלום ללא פגמים פנימיים ואשר יש בו פגמים חיצוניים זעירים.

ג.       VVS – (VERY VERY SLIGHTLY INCLUDED) – קבוצה זו מחולקת לשניים: VVS2, VVS1 ומתוארת כבעלת פגמים פנימיים, מאוד מאוד קטנים גם לעין מנוסה קשה מאוד לראותם בהגדלה של X10. מכונים רבים נוטים לקבוע VVS1 לנקודה זעירה שנראית בקושי רב במיקרוסקופ ואינה נראית במשקפת X10.

ד.      VS – (VERY SLIGHTLY INCLUDED) – קבוצה זו מחולקת לשניים: VS2, VS1 ומאופיינת ע"י פגמים מאוד קטנים שקשה לראותם בהגדלה של X10.

ה.      SI – (SLIGHTLY INCLUDED) -  קבוצה זו מחולקת לשניים: SI2, SI1 ומאופיינת ע"י פגמים קטנים אשר קל יחסית לאתרם ע"י משקפת X10.

ו.       P (I) – (IMPERFECT, PIQUE') – באירופה מקובל להשתמש באות P. ואילו המכון הגמולוגי האמריקני באות I. קבוצה זו מחולקת לשלושה: (I3) P3, (I2) P2, (I1) P1. הקבוצה מאופיינת ע"י פגמים גדולים אשר נראים בקלות יחסית לעין בלתי מזוינת.

ההבחנה בין שלושת הדרגות בקבוצה זו יכולה להיקבע ע"י העין. (I1) הינה דרגה בגבול SI2 ואילו (I3) P3 הינה בגבול היהלומים התעשיתיים (פסולים מלהוות אבן חן). מכאן ברור שאכן מדרגת P1 הינה בעלת ברק ושקיפות טובים והפגמים שבה אינם נראים בקלות לעין. דרגת P2 מכילה אבנים בעלי פגמים גדולים ורבים יותר שנראים בקלות לעין והם פוגעים במידת השקיפות והברק של האבן. דרגה P3 מכילה אבנים בעלי פגמים "המכסים" חלק גדול מהיהלום ואשר פוגעים במידה רבה בברק ובשקיפות. הפגמים נראים בקלות רבה בעין ועקב חוסר ברק ושקיפות, האבן מוגדרת בפי אנשי המקצוע כחסרת חיים.

סקלת הנקיון מראה בצורה הדרגתית את מרווח כל דרגה. המרווחים הולכים וגדלים במעבר מדרגה גבוהה לדרגה נמוכה יותר. דרגת FL הינה הצרה ביותר. כלומר, המצאות פגמים הינה מינימלית בדרגה זו. דרגות IF ו- VVS הינן מאוד צרות ואילו דרגות VS הינן רחבות יותר. דרגת VS2 מהווה גבול בין אבנים בעלות נקיון גבוה (VS1 ומעלה) לבין אלו בעלות רמת נקיון נמוכה יותר (SI ומטה). לכן ניתן למצוא בדרגה זו יהלומים בנקיון גבוה אשר הינן מעט פחות מ- VS1 ומצד שני יהלומים בנקיון אשר הינו מעט גבוה מ- SI1.

אין כמעט תחום צריכה שבו אפשר לעבוד על צרכנים חסרי ידע כמו תחום תכשיטי היהלומים.

במדריך זה מרוכז מידע עדכני וטיפים שיעזרו לכם בקניה

 קביעה של ערך היהלום ניתנת להיעשות באופן יסודי רק כשהוא עדיין לא משובץ בתכשיט. אחר-כך כבר יותר קשה. כשמדובר בתכשיטים עם יהלומים 0.3 קרט ויותר, מצורפת לעיתים קרובות תעודה גמולוגית – מסמך שנותן מכון גמולוגי מוסמך, הקובע את הפרמטרים השונים של האבן. המסלול שעובר היהלום ממצב של חומר גלם ועד מצב של תכשיט סופי הוא עתיר הוצאות והשקעות, וכולל ידיים רבות מה שיוצר פער תיווך גדול מאוד. גורם יצרני בענף מדבר על פערים של עשרות ומאות אחוזים ברשתות היוקרתיות.

על מה לשים לב בבדיקת יהלום:

א)     צבע היהלום מ- D = לבן מאוד עד Z = צהוב.

ב)      ברק היהלום שהוא פונקציה של עבודת הליטוש באבן, איכות האבן, צלילותה, צורת הליטוש וכן עומק היהלום.

ג)      פרמטר נוסף הוא מידת הניקיון של היהלום, שמוגדרת על-פי פרמטרים מקובלים בתעשייה. ככל שהיהלום נקי יותר, הוא צלול יותר וגם יקר יותר.

איך נותנים ליהלום מראה של יהלום גדול יותר?

משבצים את היהלום כשהוא מוקף בזהב לבן, שעליו מוסיפים ציפוי של רודיום, מתכת ממשפחת הפלטינה. זו מעניקה לזהב מראה מבריק יותר, המוסיף אור ליהלום ויוצר אפקט של יהלום גדול יותר. עוד שיטה: מקיפים את היהלום, או לפחות חלק ממנו, באבנים קטנות, והשילוב יוצר גם הוא אפקט של יהלום גדול.

הרוב המכריע של הצרכנים מן השורה אינם מודעים למשמעות העצומה שיש לשיבוץ מקצועי על התוצאה הסופית ועל המחיר בהתאם.משבץ טוב משפר אפקט של יהלומים טובים. שיבוץ גרוע יכול להוריד את ערכו של תכשיט באלפי שקלים.

עבודות צורפות ושיבוץ איכותיות ניכרות בקווים ישרים, באחידות בין האבנים, וגם בדברים שלא ניתן לראות, כמו למשל (בטבעות בינוניות  וגדולות) יצירת רשת פנימית מזהב לבן בחלק הקרוב לעור, המבטיחה אוורור לאצבע ומפחיתה סיכון לפריחה. המשבץ המשובח יעבוד עם מיקרוסקופ המגדיל את האבנים פי חמישים. המשבץ הסטנדרטי יסתפק בלופה, שמעניקה הגדלה מצומצמת. ככל שמספר האבנים בתכשיט גדול יותר, כך עולה חשיבות מקצועיותו של המשבץ.

כללית, למשבצים הישראלים יש שם טוב בקנה מידה עולמי

קחו בחשבון שלא ישבצו לכם את היהלומים שקניתם משכן החבר בבורסה ליהלומים בתכשיטים ממותגים, מעוצבים ומיובאים, אלא אם מדובר באבנים בודדות גדולות במיוחד. הדבר נובע מרצונם של התכשיטנים להגן על רווחיהם.

מומלץ להתייחס בחשדנות להנחות של גדולות במחירי תכשיטי יהלומים. הן עלולות להיות פיקטיביות. פשוט ניפחו מחיר מלכתחילה על מנת לתת הנחה גדולה.

כל הנחה מעל 10% בתכשיטים ויהלומים – אינה רצינית כנראה שהמחיר היה מנופח

ביהלומים אין מבצעים, אין 1+1 ,אין הנחות של 40% ,אין חנויות מפעל-יש רק מחיר מנופח שממנו עושים הנחה

כל היהלומים בישראל נקנים בבורסת היהלומים. רק חבר בבורסת היהלומים הרשאי להכנס לאולם המסחר יכול לקנות את היהלום במחיר הסיטונאי הנמוך ביותר המוצע באותו יום.כל השאר ישלמו מחיר גבוה יותר בהתאם למספר המתווכים וחנויות התכשיטים עד לצרכן הסופי

היכן ואיך קונים יהלומים, טבעות אירוסין, טבעות יהלום

מאז ומתמיד הדעה הרווחת היא לקנות יהלומים ותכשיטים בחנויות תכשיטים בכלל ובחנויות תכשיטים ממותגות בפרט. בכתבה זו אנסה להסביר ולסתור הנחה זו. אחד היתרונות הגדולים שיש לנו בישראל בנושא יהלומים הוא קיומה של בורסת היהלומים בר"ג.

בורסת היהלומים בישראל הינה הבורסה הגדולה והפעילה ביותר בעולם. מטרתה של בורסת היהלומים היא לקשר בין היצרן, הסיטונאי והתכשיטן ולקדם ביצוע עסקאות יהלומים בארץ ובחו"ל.

הבורסה בישראל מאגדת בתוכה כ- 3000 חברים מתוכם 2500 חברים פעילים הרשאים להיכנס לאולם המסחר ולסחור ביהלומים. עצם הכניסה לאולם המסחר מאפשרת לחבר בורסה לקנות ולמכור יהלומים במחיר הזול ביותר תוך כדי שמירה על כללי אתיקה ומסחר הוגן.

ישנם 4 בניינים מרכזיים במתחם הבורסה כאשר הבניינים מחוברים ביניהם בגשרים פנימיים: בניין שמשון, בניין מכבי, בניין יהלום ובניין נועם. בניין נועם חריג בשל העובדה שלא לכל הדיירים בנועם ניתנת האפשרות לעבור לבניינים אחרים.

בארבעת הבניינים קיימים משרדים העוסקים ביהלומים וחלק קטן מאותם משרדים משמשים גם חנויות תכשיטים. יש לציין שעל אף העובדה שחנויות אלו ממוקמות בתוך בנייני בורסת היהלומים הבעלים ברובם אינם חברי בורסת היהלומים.

מדוע אני ממליץ לקנות יהלומים מחבר בורסה בלבד?

חברי בורסת היהלומים כפופים לתקנון מחמיר במה שקשור לגילוי נאות ומסחר הוגן של יהלומים כך שסביר להניח שאותו חבר בורסה לא יסכן את מעמדו בבורסה וימכור לכם יהלום סינטטי או מטופל או יהלום שעבר טיפולי השבחה - וזאת ללא הודעה. לעומת זאת כל מי שאינו חבר אינו כפוף לתקנון זה. אי לכך המלצה ראשונה: לוודא שמי שמוכר לכם יהלום הוא חבר בורסת היהלומים. דרשו לראות תג של חבר בורסה – תג לבן עם מסגרת כחולה ותמונה עם כיתובית "חבר בורסה".

כדי לסבר את האוזן – 99% מבעלי חנויות התכשיטים בישראל אינם חברי בורסת היהלומים כולל חנויות תכשיטים שנמצאות במתחם בורסת היהלומים ובבנייני הבורסה. יתרון נוסף שיש לקניית יהלום או טבעת אירוסין מחבר בורסה היא העובדה שאצל חבר בורסת היהלומים ניתן לראות את היהלומים מחוץ לטבעת וזאת מאחר וכל חבר בורסה הינו סוחר יהלומים וסביר להניח שיש לו מלאי של יהלומים או לחילופין יש לו אפשרות להציג לכם יהלום שנלקח בהשאלה מחבר בורסה אחר.

מדוע חשוב לראות את היהלומים מחוץ לתכשיט?

לא ניתן לקבוע מהו משקלו, צבעו וניקיונו של היהלום כאשר הוא משובץ בתוך תכשיט מאחר וחלקו מוסתר ובד"כ בחלק המוסתר ע"י השיבוץ מוסתרים פגמים שלא ניתן לראותם אלא אם כן היהלום משוחרר ועומד בפני עצמו. כמו-כן ייתכן שמשקלו של היהלום המשובץ אינו מתאים למשקל בתעודה. בכל מדינה יש חוק מידות ומשקלות שונה. מאחר והיהלום הינו מוצר בר משקל יש מדינות הנותנות אפשרות סטיה של 5% במשקל, במילים אחרות יתכן והיהלום המשובץ שוקל 0.48 קראט ובתעודה רשום 0.50 קראט או שהוא נמכר כיהלום של 0.50 קראט. ההבדל במחיר בין 0.48 ל- 0.50 יכול להתבטא ב- 40%-35%. אי לכך יש לוודא את משקלו של היהלום לפני השיבוץ או לחילופין לוודא שיש ליהלום תעודה של מכון גמולוגי מוכר. אנו ממליצים על G.I.A (המכון הגמולוגי האמריקני) המכון המוביל בעולם והמקובל ביותר בבורסות היהלומים בארץ ובעולם.

יתרון נוסף לקנייה אצל חבר בורסת היהלומים היא העובדה שחבר בורסה יכול להשיג לכם כל אבן מתועדת ע"י המכון הגמולוגי האמריקני G.I.A לעומת חנויות תכשיטים שיקח להן זמן ומאמצים להשיג תעודות אלו.

מדוע חשובה תעודה של G.I.A: תעודה גמולוגית זו מגדירה את האבן מבחינת צבע, ניקיון ועבודה. ההגדרות הן מחמירות מאוד ולכן כל בורסות העולם מסתמכות על תעודות אלו.

באבנים מתחת ל- 1 קראט, המכון הגמולוגי האמריקני G.I.A חורט בחריטת ליייזר מספר על הדופן של היהלום. החריטה היא חובה ולא ניתן לקבל תעודה בלעדיה. את החריטה ניתן לראות במיקרוסקופ בהגדלה של פי 15. המספר המוטבע ביהלום צריך להתאים למספר הרשום בתעודה, זו הדרך היחידה שהקונה יכול לוודא שהיהלום שמציעים לו מתאים לתעודה. אי לכך דירשו מהמוכר שיראה לכם במיקרוסקופ את המספר המוטבע לפני הקנייה ולאחר מכן אותו כנ"ל אחרי השיבוץ של היהלום בטבעת. זו הדרך היחידה לוודא שאכן קיבלתם את המוצר ששילמתם עבורו.

חריטה זו לא קיימת במכונים אחרים. או אם היא קיימת הרי היא נעשית לבקשת הלקוח ולא המכון בניגוד ל- G.I.A שמחייב חריטה ולא מנפיק תעודה ללא חריטת המספר.

איך קונים טבעת יהלום או טבעת אירוסין – כל הטיפים והטריקים

מה חנויות התכשיטים לא מספרות לכם – יעוץ מקצועי חינם ע"י חבר בורסת היהלומים

בקניית טבעת יהלום או כל תכשיט משובץ יהלומים יש להתחשב ב- 2 גורמים חשובים:

א.      עיצוב טבעת היהלום ואיכותו של היהילום כלומר – היופי.

ב.      הערך העתידי של טבעת האירוסין או טבעת היהלום.

קוני התכשיטים או טבעות האירוסין מתחלקים ל- 2 סוגים:

1.      לקוחות שחשוב להם רק המראה החזותי של התכשיט או טבעת האירוסין, כלומר – טבעת אירוסין שתיראה יפה.

2.      לקוחות שחשוב להם גם המראה החזותי של טבעת היהלום, כלומר היופי וגם הערך העתידי של היהלום בתכשיט.

הלקוחות הנמנים על הסוג הראשון מחפשים בעיקר טבעת יהלום זולה שתיראה טוב. מאחר ולא ניתן לקנות יהלומים בזול, מטבע הדברים שהיהלום בטבעת האירוסין אותו יקבל הקונה יהיה יהלום זול, כלומר או יהלום עם פגמים קשים או יהלום שאינו לבן, או יהלום צהוב או חום בהיר או יהלום עם פלורצנסיה גבוהה או יהלום עם טיב ליטוש ירוד או יהלום מטופל או קדוח.

הלקוחות הנמנים על הסוג השני יקנו יהלום בצבע לבן ועם כמה שפחות פגמים עם תעודה של מכון גמולוגי בעל מוניטין עולמי כמו G.I.A (המכון הגמולוגי האמריקני) הנותן ליהלום ערך עתידי גבוה ואפשרות למכירה עתידית.

למה כל זה חשוב?

לעיתים קרובות יש צורך לשדרג את היהלום בטבעת ליהלום גדול יותר מהסיבה שהיהלום בטבעת האירוסין נראה קצת ילדותי וקטן לאשה בת 40. (בהנחה שהתחתנתם בגיל 28)

כולנו רוצים להחזיר את היהלום הקטן כחלק מהסכום אותו אמורים להוסיף עבור השידרוג, רוב חנויות התכשיטים לא יקנו מכם את היהלום הישן וגם אם כן הרי תקבלו 1/5 ממחירו. לעומת זאת, במידה ויש לכם יהלום עם תעודה גמולוגית אמריקאית כמו: G.I.A האבן מקבלת מחיר ותמיד אפשר למכור אותה בבורסת היהלומים דרך איש קשר.

בכל מה שנוגע למכירת תעודות יש להבהיר שהתעודה הנסחרת ביותר בבורסת היהלומים בארץ ובעולם היא תעודה של G.I.A. כל שאר התעודות לא נסחרות בבורסה ואין להן ערך מסחרי להוציא תעודה E.G.L שנסחרת מעט מאוד וכמובן נסחרת בפרמיה נמוכה ב- 50% מאבן עם תעודה של G.I.A בכל מקרה אנו ממליצים על תעודת G.I.A בלבד.

ליהלום כמו לכל מחצב טבעי יש ערך כספי ומסחרי הנובעים מביקוש והיצע בשוק העולמי. פועל יוצא הוא שלא ניתן לקנות יהלומים בזול אלא אם כן קרה משהו בשוק העולמי כמו לדוגמא משבר כלכלי או מקרה קיצוני אחר. בכל שאר המקרים והזמן, מחירו של היהלום נשאר קבוע ונוטה לעליות בהתאם להיצע ולביקוש בשוק.

אם כך נשאלת השאלה, איך יתכן שעל אותו יהלום יכול להיות פער של 50% במחיר?

בכתבה זו ננסה להסביר בקצרה ממה נובע פער המחירים.

הצרכן הקונה טבעת יהלום או טבעת אירוסין עם יהלום מודע לעובדה שהוא רוכש מוצר בעל ערך עתידי.

אם כך, איך יתכן שאותו יהלום באותו צבע, באותו ניקיון ובאותו משקל נמכר בחנויות ב- 50% פחות מאשר בחנויות אחרות?

כעקרון כל החנויות קונות את היהלומים בבורסת היהלומים בר"ג. חדר המסחר בבורסת היהלומים נחשב למקור ראשון או יד ראשונה לקניית יהלום. מאחר ורוב בעלי החנויות אינם רשאים להיכנס לאולם המסחר, הרי שהם קונים את היהלומים דרך משרדים בבורסה או חברי בורסה הפעילים באולם המסחר.

הבסיס למחיר היהלום הוא התעודה הגמולוגית  אותה הוא נושא. לדוגמא: יהלום עם תעודת GIA (המכון הגמולוגי האמריקאי) שווה 100%, אותו יהלום עם תעודה של EGL )ישראלי )שווה 50%, אותו יהלום עם תעודה HRD (בלגית) שווה %80. לשאר התעודות לא מתייחסים במסחר אלא בודקים את האבן לגופה. כלומר מהימנות מנפיק התעודה קובעת מאוד למחיר היהלום.

גורם נוסף להוזלת היהלום הוא הגורם  הטבעי, יש לבדוק אם היהלום טבעי. אם יהלום טבעי = 100%. אם יהלום מטופל או קדוח לייזר או טיפול HPHT = 40%. יהלום סינטטי שגודל במעבדה = 50%. לכן אם מציעים לכם יהלום זול בידקו אם הוא טבעי או עבר טיפול. לא לכל מעבדה יש אמצעים לבדוק יהלומים סינטטים, אי-לכך אנו ממליצים על GIA.

גורם נוסף המשפיע על המחיר היא עבודת הליטוש והגימור של היהלום. אם גימור בדרג Excellent 3* =% 100 הרי שגימור ברמת very good =% 90, גימור ברמת Good = %80 ואילו גימור Fair = 50%.

כך שיש לשים לב לדרגת הגימור. אבן עם אותו צבע, אותו ניקיון ואותו משקל ברמות גימור שונות יכולה להיות זולה יותר.

גורם נוסף הוא הפלואוסנציה.

יהלום ללא פלורסנציה (NONE) = %100.

יהלום עם פלורסנציה FAINT = %95.

יהלום עם פלורסנציה MEDIUM = %80.

יהלום עם פלורסנציה STRONG = 65%.

כאשר אנו משקללים את כל הגורמים הנ"ל, אפשר להבין איך ליהלום באותו צבע, באותו ניקיון ובאותו משקל יש פער של%  50 במחיר. מספיק שאחד הגורמים הנ"ל חורג מגורם ה- %100 וזה משנה את כל התמחור של האבן.

מאחר וחנויות התכשיטים מחפשות יהלומים זולים, קחו בחשבון שלפחות אחד מהאלמנטים הנ"ל יהיה ביהלום שמציעים לכם. לפיכך אנו ממליצים לא להתפתות למחיר זול, אלא להתייעץ עם מומחה. מה חנויות התכשיטים לא מספרות לכם?

חדשות לבקרים מתפרסמים מדריכים וטיפים ,איך לקנות יהלומים, טבעות אירוסין ,ותכשיטים. ברצוננו לגעת הפעם במספר נקודות החשובות לא פחות מהתכשיט או ,טבעת היהלום עצמה והצרכן לא מודע להן בשל העובדה שנוח למוכר להסתירם.

1.      שמירת הערך העתידי של התכשיט או טבעת היהלום

מאחר והקונה רוכש זהב או יהלומים, טבעי הדבר שכל אחד ירצה שהיהלום שקנה ישמור על ערכו בעתיד. הנושא חשוב בעיקר, בטבעות אירוסין. הרעיון שטבעת אירוסין לא מחליפים עבר מהעולם. המגמה היום היא לשדרג בעתיד את היהלום בטבעת האירוסין או את כל הטבעת עצמה.

מאחר ותקציבם של הזוגות הצעירים מוגבל לפני החתונה, טבעי הדבר שקונים יהלום קטן יותר לשיבוץ בטבעת כדי לעמוד בתקציב. כל עוד הגברת צעירה,אין שום פסול באבן קטנה המתאימה לגיל צעיר. ככל שמתקדמים בגיל נראית טבעת האירוסין עם היהלום הקטן חסרת פרופורציה ולעיתים קצת מצחיקה (אישה בת 35 עונדת טבעת עם יהלום של 1/3 קראט המתאים לילדה בת 20). אי לכך המגמה כיום היא להחליף את היהלום  ליהלום גדול יותר. כאשר משדרגים את היהלום ליהלום גדול יותר בד"כ מקבלים זיכוי על היהלום הקטן ומשלימים את ההפרש למחיר היהלום הגדול יותר. כאן טמונה בעיה.

מאחר והיהלום הקטן פחות מסחרי רצוי שאיכותו של היהלום הקטן תהיה מעולה אחרת או שלא ייקחו אותו כזיכוי או שיציעו לכם זיכוי של 1/3 או 1/4 ממה ששילמתם עבורו. אי לכך אנו ממליצים לא להתפשר ולקנות אך ורק יהלום עם תעודה של G.I.A (המכון הגמולוגי האמריקני המוביל בעולם). כמו-כן לא להתפשר על העבודה והליטוש של היהלום ולקנות יהלום שציון העבודה, הסימטריה והצחצוח שלו היא Excellent (3 ציונים של Excellent) כמו כן יש לדאוג שהיהלום יהיה ללא פלואורצנסיה (NONE). רצוי ללכת על צבע לבן G עד D ובניקיון של VS2 ומעלה.

אבן מסוג זה, ללא קשר לגודלה, תשמור על ערכה לאורך זמן וכל סוחר יהלומים ישמח לקנות אותה מכם בניגוד לאבנים אחרות המאבדות ממחירן מיד לאחר שיצאתם מחנות התכשיטים.

כעקרון הגודל הממוצע של היהלום הנרכש בטבעת האירוסין הוא 1/2 קראט והוא גם הגודל המינימלי שאינו דורש שדרוג בעתיד. כל גודל מתחת ל- 1/2 קראט הינו גודל שבוודאות יידרש לשדרוג עתידי. אי לכך אנו מציעים להשתדל ללכת על גודל של יהלום לא פחות מ-1/2 קראט כדי לצמצם אפשרות לשדרוג עתידי. בעקרון יהלומים קטנים מ-10 נקודות (0.1 קראט) משמשים לקישוט וכמעט ואין להם ערך עתידי.

2.      מקום הרכישה של יהלום ומדיניות ההחזרה

חשוב מאוד לרכוש את היהלום או טבעת האירוסין במקום אמין. כיום מגיעות לבורסת היהלומים הרבה תלונות על חוסר גילוי נאות לקונים מצד חנויות התכשיטים בכל מה שקשור לטיב האבן ולתיעוד שלה.

רוב בעלי חנויות התכשיטים אינם חברי בורסת היהלומים. גם חנויות תכשיטים הנמצאות בתוך בנייני הבורסה לא מעידות על כך שבעליהן הם חברי בורסה.

אני ממליץ לשאול את בעל חנות התכשיטים האם הוא חבר בבורסת היהלומים ולבקש ממנו להציג את תג החבר (תג לבן עם פס כחול רחב ותמונה עם כתובית "חבר בורסה") עצם הקנייה מחבר בורסה תבטיח לכם קנייה הוגנת. מאחר וכל חברי הבורסה כפופים לתקנון מאוד מחמיר אף אחד לא ייקח סיכון למכור לכם יהלום לא טבעי או לא נכון ולהסתכן בתביעה עד כדי הרחקה מהבורסה. אי לכך, ההמלצה היא לקנות אך ורק מחברי בורסה. טבעי שחבר בורסה ייתן לכם זיכוי גבוה יותר על יהלום אותו אתם רוצים למכור לצורך שידרוג מאחר ויש לו אפשרות טובה ורחבה למכור את היהלום באולם המסחר לעומת בעל חנות תכשיטים שלוקח מרווח ביטחון גדול בקניית היהלום חזרה מאחר ואין לו אפשרות להיכנס ישירות לאולם המסחר .פועל יוצא מכך הוא שאתם מקבלים סכום נמוך יותר עבור היהלום שאתם רוצים למכור לו לצורך שדרוג.

מדיניות החזרה:

לפי תקנות משרד המסחר והתעשייה החל מה- 1/1/11 לא ניתן לקבל החזר כספי על תכשיטים מעל 3000 ₪. במקרה הטוב אפשר לקבל זיכוי . במידה והזמנתם הזמנה מיוחדת בעיצוב של תכשיט גם זיכוי לא ניתן לקבל.

אי לכך יש לבדוק היטב את מדיניות החברה או חנות התכשיטים. על-אף האמור לעיל, אנו ממליצים לפני הסגירה על הקנייה להתנות את הקנייה בכך שניתן יהיה להחזיר את הטבעת והיהלום תוך 7 ימי עבודה ולקבל זיכוי כספי מלא. חובה לכתוב את זה על החשבונית וחובה לסגור את זה לפני התשלום והחלטת הקנייה.

תרגיל נפוץ מצד בעלי החנויות כדי להימנע מהחזר כספי או זיכוי הוא לטעון שהטבעת או התכשיט הוזמן בהזמנה מיוחדת או עיצוב מיוחד. אי לכך, סכמו מראש שעל החשבונית יהיה רשום שמדובר בתכשיט או טבעת שסופקה מהמלאי הרגיל ושזו לא הזמנה או עיצוב מיוחדים. דבר זה ימנע ויכוחים עתידיים במידה ותרצו להחזיר את הטבעת או התכשיט.

בד"כ אם מדובר ביהלומים עד 1/2 קראט לא אמורה להיות בעיה בהחזר במידה והאבן נקנית מחבר בורסה.

ביהלומים גדולים מ- 1/2 קראט יכולה להיווצר בעיה בהחזר מאחר ולפי כללי המסחר בבורסת היהלומים לא ניתן להחזיר יהלומים אחרי קנייה בשום מצב ובשום מקרה כך שאם הסוחר רכש יהלום גדול עבורכם ואתם תחזירו אותו הרי שהוא תקוע עם האבן ללא יכולת להחזיר אותה לסוחר היהלומים ממנו נקנתה האבן. אי לכך צריך לסכם מראש ובכתב את תנאי ההחזר לכל יהלום או תכשיט.

מדריך לקניית תכשיטים, יהלומים, טבעת יהלום, טבעת אירוסין

יהלומים, תכשיטים וטבעות יהלום הם מוצרים אותם אנו קונים לעיתים נדירות ולאירועים מיוחדים. עצם נתינת תכשיט יהלום או טבעת יהלומים היא אירוע חשוב ומרגש הן לנותן והן למקבל. בכל המקרים של נתינת התכשיט או טבעת היהלום המקבל מאושר.

מדריך זה, מטרתו לעשות גם את קונה טבעת היהלום שבע רצון מהעובדה שלא "עבדוּ" עליו בקניית תכשיט היהלום או טבעת היהלום.

א.      חשוב מאוד לקנות יהלומים ממקור מוּכר. המקור יכול להיות רשת חנויות מוכרות או קנייה בבורסת היהלומים דרך חבר או חברה העובדים בבורסה. אין ספק שלקנייה בבורסת היהלומים יש ערך מוסף מבחינת אמינות. חשוב לוודא שהיהלום או תכשיט היהלום אינו יהלום סינטטי או יהלום שעבר טיפול השבחה HPHT או קידוח לייזר. כל הטיפולים הנ"ל מפחיתים את ערכו של היהלום ב- 50% עד 70%. ישנם בשוק חיקויים ליהלום כמו זירקוניה אולם הקנייה העיקרית כיום בשוק היהלומים הם היהלומים הסינטטיים – מעשה ידי אדם. יהלומים אלו הם יהלומים לכל דבר ויש להם אותן תכונות כמו ליהלום אמיתי כולל בצבעים ובניקיונות. ההבדל הוא שהיהלומים הסינטטיים שווים 70% פחות מיהלום אמיתי. לרוע המזל לא ניתן להבחין בעין רגילה בהבדלים ורק מעבדה גמולוגית מובילה יכולה להבחין בהבדל בעזרת מכשור מיוחד ולציין בתעודה שהיא מנפיקה שהיהלום הינו סינטטי. אי-לכך יש להקפיד על קבלת תעודה גמולוגית ממעבדה מובילה עם ציון שהיהלום טבעי ולא מטופל או סינטטי.

ב.      חשוב לקבל תעודה גמולוגית בקניית תכשיט יהלומים.

המעבדות המובילות בעולם הן: G.I.A (מכון גמולוגי אמריקאי).

                                          H.R.D (מכון גמולוגי בלגי).

במידה ומציעים לכם תעודות שלא מהמכונים האלו יש להתייחס בצורה שונה לדירוג התעודה ומובן שיהלומים שנושאים תעודת אחרות שווים פחות. אנו ממליצים להשתדל לא לסמוך על תעודות שונות מתעודות אלו.

ג.       כעת משיש לנו תעודה גמולוגית ליהלום חשוב מאוד שהאבן הנמצאת בטבעת היהלום או בתכשיט תתאים לתעודה. לצורך זה יש להתייעץ עם מומחה חיצוני, רצוי עם חבר בורסת היהלומים כדי לוודא התאמה בין הצבע, הגודל והניקיון הרשומים בתעודה לאבן בפועל. לא אחת קורה שהמשקל של האבן מתאים למשקל בתעודה אולם הצבע והניקיון שונים לחלוטין.לצורך קביעת זהות בין יהלום לתעודה הגמולוגית שלו יש לבחון את היהלום מחוץ לטבעת. כאשר היהלום משובץ "השיניים" בשיבוץ מסתירות פגמים המופיעים בצידיי היהלום כך שהיהלום נראה מלמעלה נקי ולאמיתו של דבר הוא אינו נקי.

ד.      איכות היהלום ומחירו נקבעים ע"י 4 קריטריונים:

צבע (COLOR).

ניקיון ובהירות (CLARITY).

איכות ליטוש (CUT).

משקל בקראט (CARAT).

צבע: ככל שהאבן לבנה יותר מחירה גבוה יותר. יש 10 דרגות צבע  D-M . הדעה הרווחת היא לקנות צבע G  F-שהוא עדיין לבן ופחות יקר. חשוב מאוד שיהלום יהיה כמה שיותר לבן (במסגרת התקציב הנתון) אי-לכך לפעמים עדיף לעלות בצבע ולרדת בניקיון.

ניקיון ובהירות: ככל שהיהלום נקי יותר הוא יקר יותר.

יש 10 דרגות ניקיון         IF-I3

מומלץ לקנות יהלום ברמת ניקיון של VS1-VS2. ברמה זו הפגמים הם בלתי נראים לעין – ניתן לראותם רק בהגדלה פי 10 שזו ההגדלה המקובלת ביהלומים. אבנים עם פגמים שחורים שווים פחות מפגמים לבנים. יש לשים לב אם הפגם משקף את התעודה, כלומר אם הפגם הוא אכן לפי הקריטריונים או שהוא נוטה להיות פגם יותר נמוך.

ליטוש: הליטוש באבן מאפשר החזרה של קרני אור הנותנים את הברק ליהלום. ככל שהליטוש טוב יותר החזר האור ביהלום טוב יותר והאבן נראית יותר יפה.

בליטוש אנו מבחינים בסוגי ליטוש שונים.

אנו ממליצים רק על ליטוש Excellent

או לכל הפחות ליטוש Very good

בשום פנים לא לקנות Good ובטח לא Fair.

יש להקפיד שיהיו בתעודה או Excellent x 3

                                    או very good x 3

או שילוב של Excellent ו- very good.

משקל: משקל היהלום הוא קראט = 1/5 גרם.

1 קראט = 100 נקודות.

1/2 קראט = 50 נקודות.

הדעה הרווחת היא לחפש אבנים במשקל 0.99 קראט או 0.43 קראט וזאת על-מנת לשלם פחות מ- 1 קראט או פחות מ- 1/2 קראט. עלות האבן אינה רק פונקציה של משקל, אלא, בכל גודל יש קפיצה במחיר בנוסף למשקל. בפועל קשה עד בלתי אפשרי למצוא 0.99 קראט מאחר ועדיף לזייף את הליטוש (לעשות ליטוש פחות יפה) ולהביא את האבן למשקל של 1.00 קראט. בתיאוריה זה נכון – בפועל כמעט בלתי אפשרי למצוא 0.99 או 1.49 או 1.99 קראט, כך שאל תחפשו מה שאין. מה גם שאם כבר מצאתם משקל כזה, נדרשה מכם פרמיה מאוד גבוהה שספק אם זה יהיה כדאי. כמו-כן בהרבה ארצות אפשר להכניס לטבעות אבנים של 0.99 ולרשום 1 קראט כך שכולם יודעים את זה וקשה למצוא גדלים אלו בשוּק.

ה.      לאחר שבדקנו את היהלום יש לבדוק מהן אפשרויות ההחזרה של היהלום או התכשיט. בדרך-כלל בקניית אבן קטנה מתחת לקראט אין בעיה בהחזרה אולם במידה וקונים אבן גדולה ויקרה, לא תמיד ניתן להחזיר את האבן. אי-לכך רצוי לבדוק מראש את מדיניות ההחזרה.

לסיכום:

לקנות תכשיט יהלומים במחיר הנכון אינו דבר קל.

אנו ממליצים להתייעץ עם מומחה בכל הקשור לקניית יהלומים.

מאחלים לכם מזל-טוב ובהצלחה.

יעקב פוגל – חבר בורסת היהלומים

מכירה יבוא ויצוא של יהלומים תכשיטים טבעות אירוסין-  יעוץ  חינם

טל.      0543978160      03-6130028

[email protected]

WWW.FOGEL-DIAMONDS.CO.IL

תכשיטים ,טבעות אירוסין ,יהלומים,טבעת אירוסין ,טבעת יהלום ,טבעת יהלומים, ,מחיר טבעת אירוסין, יהלום,איך לקנות טבעת יהלום ,איך לקנות טבעת אירוסין ,איפה לקנות טבעת אירוסין ,טבעת אירוסין עם יהלום ,טבעת אירוסין משובצת יהלום,מדריך לקניית טבעת אירוסין,טבעות אירוסין,בורסת היהלומים ,דרוג יהלומים,הערכת יהלומים,מחירון יהלומים,יהלומים בבורסה,קניית יהלומים,חנות תכשיטים,טבעת אירוסין מיוחדת,טבעת אירוסין יהלום,טבעת אירוסין מחיר,טבעת יהלום לאירוסין,טבעת אירוסין עם יהלום,טבעת אירוסין משובצת יהלומים,טבעת משובצת יהלומים,


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יעקב פוגל

יעקב פוגל – חבר בורסת היהלומים -  מכירה יבוא ויצוא של יהלומים תכשיטים טבעות אירוסין       יעוץ  חינם

טל.      0543978160      03-6130028

[email protected]

WWW.FOGEL-DIAMONDS.CO.IL



 


מאמרים נוספים מאת יעקב פוגל
 
טבעת אירוסין ,מחיר|טבעת אירוסין ,יהלום|תכשיטים טבעת יהלום| מה לא מספרים לכם?
13/10/12 | הכרויות
קניית יהלומים , טבעת אירוסין, באיטרנט – זהירות ! ! ! לא מומלץ – ממה להזהר אין מוצר שכל כך קל בו "לעבוד בעיניים" על לקוחות כמו - יהלומים ותכשיטים במדריך זה ריכזתי את רוב הטיפים והטריקים שיעזרו לכם בקנייה-מה לא מספרים לכם? יעוץ חינם ע"י חבר בורסת היהלומים טבעת אירוסין מחיר|טבעת אירוסין הבורסה|טבעת אירוסין זהב צהוב|מה לא מספרים לכם איך בוחרים טבעת אירוסין|איך לבחור טבעת אירוסין|טבעת אירוסין זולה| מה לא מספרים לכם

איך לבחור לקנות ,טבעת אירוסין|איפה לקנות ,טבעת אירוסין|איך בוחרים ,טבעת אירוסין| מה לא מספרים לכם?
קניית יהלומים , טבעת אירוסין, באיטרנט – זהירות ! ! ! לא מומלץ – ממה להזהר אין מוצר שכל כך קל בו "לעבוד בעיניים" על לקוחות כמו - יהלומים ותכשיטים במדריך זה ריכזתי את רוב הטיפים והטריקים שיעזרו לכם בקנייה-מה לא מספרים לכם? יעוץ חינם ע"י חבר בורסת היהלומים טבעת אירוסין מחיר|טבעת אירוסין הבורסה|טבעת אירוסין זהב צהוב|מה לא מספרים לכם איך בוחרים טבעת אירוסין|איך לבחור טבעת אירוסין|טבעת אירוסין זולה| מה לא מספרים לכם

איך בוחרים טבעת אירוסין|איך לבחור טבעת אירוסין|טבעת אירוסין זולה| מה לא מספרים לכם
קניית יהלומים , טבעת אירוסין, באיטרנט – זהירות ! ! ! לא מומלץ – ממה להזהר אין מוצר שכל כך קל בו "לעבוד בעיניים" על לקוחות כמו - יהלומים ותכשיטים במדריך זה ריכזתי את רוב הטיפים והטריקים שיעזרו לכם בקנייה-מה לא מספרים לכם? יעוץ חינם ע"י חבר בורסת היהלומים טבעת אירוסין מחיר|טבעת אירוסין הבורסה|טבעת אירוסין זהב צהוב|מה לא מספרים לכם איך בוחרים טבעת אירוסין|איך לבחור טבעת אירוסין|טבעת אירוסין זולה| מה לא מספרים לכם

איך בוחרים טבעת אירוסין|איך לבחור טבעת אירוסין|טבעת אירוסין זולה| מה לא מספרים לכם
13/10/12 | קניות
קניית יהלומים , טבעת אירוסין, באיטרנט – זהירות ! ! ! לא מומלץ – ממה להזהר אין מוצר שכל כך קל בו "לעבוד בעיניים" על לקוחות כמו - יהלומים ותכשיטים במדריך זה ריכזתי את רוב הטיפים והטריקים שיעזרו לכם בקנייה-מה לא מספרים לכם? יעוץ חינם ע"י חבר בורסת היהלומים טבעת אירוסין מחיר|טבעת אירוסין הבורסה|טבעת אירוסין זהב צהוב|מה לא מספרים לכם

איך לקנות תכשיטים, טבעות אירוסין ,יהלומים ,טבעות יהלום,תכשיטי יהלומים,- מה חנויות תכשיטים לא מספרות לכם ??? יעוץ חינם ע"י חבר בורסת היהלומים
טבעות יהלומים|טבעות אירוסין|טבעת יהלום לאירוסין|תכשיטים| מה לא מספרים לכם? יעוץ חינם ע"י חבר בורסת היהלומים קניית יהלומים באיטרנט – זהירות ! ! ! לא מומלץ – ממה להזהר אין מוצר שכל כך קל בו "לעבוד בעיניים" על לקוחות כמו - יהלומים ותכשיטים במדריך זה ריכזתי את רוב הטיפים והטריקים שיעזרו לכם בקנייה

בכמה כסף לקנות טבעת אירוסין|טבעת אירוסין בורסה|טבעת יהלום זהב צהב| מה לא מספרים לכם?
קניית יהלומים באיטרנט – זהירות ! ! ! לא מומלץ – ממה להזהר אין מוצר שכל כך קל בו "לעבוד בעיניים" על לקוחות כמו - יהלומים ותכשיטים במדריך זה ריכזתי את רוב הטיפים והטריקים שיעזרו לכם בקנייה-מה לא מספרים לכם? יעוץ חינם ע"י חבר בורסת היהלומים

טבעת אירוסין מחיר|טבעת אירוסין יהלום|תכשיטים טבעת יהלום| מה לא מספרים לכם?
26/05/12 | אופנה
קניית יהלומים באיטרנט – זהירות ! ! ! לא מומלץ – ממה להזהר אין מוצר שכל כך קל בו "לעבוד בעיניים" על לקוחות כמו - יהלומים ותכשיטים במדריך זה ריכזתי את רוב הטיפים והטריקים שיעזרו לכם בקנייה-מה לא מספרים לכם? יעוץ חינם ע"י חבר בורסת היהלומים

איך לבחור טבעת אירוסין|איפה לקנות טבעת אירוסין|איך בוחרים טבעת אירוסין| מה לא מספרים לכם?
26/05/12 | חתונות
קניית יהלומים באיטרנט – זהירות ! ! ! לא מומלץ – ממה להזהר אין מוצר שכל כך קל בו "לעבוד בעיניים" על לקוחות כמו - יהלומים ותכשיטים במדריך זה ריכזתי את רוב הטיפים והטריקים שיעזרו לכם בקנייה-מה לא מספרים לכם? יעוץ חינם ע"י חבר בורסת היהלומים

טבעת אירוסין מחירים|טבעת אירוסין זהב צהב|טבעת אירוסין יהלום|טבעת אירוסין מחיר מה לא מספרים לכם? יעוץ חינם ע"י חבר בורסת היהלומים
אין ספק שלקנייה בבורסת היהלומים יש ערך מוסף מבחינת אמינות. חשוב לוודא שהיהלום או תכשיט היהלום אינו יהלום סינטטי או יהלום שעבר טיפול השבחה HPHT או קידוח לייזר. כל הטיפולים הנ"ל מפחיתים את ערכו של היהלום ב- 50% עד 70%. ישנם בשוק חיקויים ליהלום כמו זירקוניה אולם הקנייה העיקרית כיום בשוק היהלומים הם היהלומים הסינטטיים – מעשה ידי אדם. יהלומים אלו הם יהלומים לכל דבר ויש להם אותן תכונות כמו ליהלום אמיתי כולל בצבעים ובניקיונות

איך לבחור טבעת אירוסין|איפה לקנות טבעת אירוסין|איך בוחרים טבעת אירוסין מה לא מספרים לכם? יעוץ חינם ע"י חבר בורסת היהלומים
11/02/12 | נישואין
טבעת אירוסין איננה "מוצר נוסף" אותו אנו קונים לפיכך יש צורך להקדיש לו תשומת לב מיוחדת. בכתבה זו אנסה לסתור מספר הנחות המופיעות לעיתים קרובות באתרי האינטרנט.לסיכום: לא מומלץ ולא ניתן למי שאין לו רישיון עיסוק ביהלומים להזמין יהלומים לא משובצים באתרי אינטרנט בחו"ל ולהביאם לישראל. לא מומלץ להזמין תכשיטים באתרי אינטרנט בחו"ל ולהביאם לישראל בגלל מכס ומע"מ המוטלים עליהם. וככלל: לא מומלץ להזמין יהלומים ותכשיטים באינטרנט לא בארץ ולא בחו"ל – תכשיטים ויהלומים צריך לבדוק ולראות פיזית
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI