דף הבית מדעי הטבע מדעי הטבע - אחר חזרה / מסע בזמן – האם היא אפשרית ? מה יוצר את תחושת הזמן ? ועוד.
חזרה / מסע בזמן – האם היא אפשרית ? מה יוצר את תחושת הזמן ? ועוד.
אימון אישי / אליעד כהן - EIP.co.il 20/08/08 |  צפיות: 16005
חזרה / מסע בזמן – האם היא אפשרית ? מה יוצר את תחושת הזמן ? ועוד.

האם ניתן לחזור אחורה בזמן "בחזרה לעתיד" ? האם ניתן לחזור לעבר ? אז ראשית נדבר מעט על השאלה עצמה. אז כמובן שמשחר ימי האנושות יותר מפעם אחת האדם אמר לעצמו, אילו רק ידעתי זאת מראש, אילו רק יכולתי להחזיר את הגלגל אחורה ולשנות לשנות את העבר. אך כמובן שהדבר היה ברור כי לא באמת ניתן להחזיר הגלגל לאחור, כי העבר כבר עבר. ובאמת היה נדמה כאילו לא תתכן שום דרך לחזור לעבר ולשנות אותו.


ואז בא המדע הבדיוני בספריו וסרטיו והציג דברים שהלהיבו את הדמיון הפרוע של בני האדם וכביכול גרמו לחזרה בזמן להראות כמשהו אפשרי, כי הרי בדמיון הכל נראה מציאותי. ואילו רק היה ניתן לייצר מכונת זמן, הרי שהכל היה מסתדר. וכמובן שתמיד ריחפה השאלה, האם מבחינה מדעית ומבחינת חוקי הפיזיקה אכן תיתכן "חזרה לעתיד", שהאדם אכן יוכל אולי בעתיד לחזור אחורה בזמן.


ומהצד המדעי בא איינשטיין וגילה את תורת היחסות שעל פיה תחושת הזמן שאנחנו חווים היא יחסית. מהי תחושת הזמן ? כאשר אירועים שונים קורים, הם קורים בתוך מימד הזמן, כל שינוי שקורה בעולם הוא מתרחש בתוך ציר ומימד הזמן. התחושה של המימד הזה שבו קורים האירועים היא בעצם תחושת הזמן.


איינשטיין בתורת היחסות גילה כי התחושה הזאת של מימד הזמן היא יחסית. למה הכוונה ? הכוונה היא כי כאשר עוברות אצלנו בשעון שלנו לדוגמא 15 דקות, יכול להיות מישהו שהשעון שלו יהיה מדוייק בדיוק כמו שלנו, רק ששם יעברו רק 5 דקות ולא 15. שוב פעם, אצלנו עברו 15 ואצלו עברו רק 5 ! ומה גרם לזמן אצלו לעבור בקצב אחר מהקצב שעובר הזמן שלנו ? התשובה היא כי מהירות התנועה שלו במרחב המקום, היא זו שגורמת לכך שהזמן אצלו יתקצר. דהיינו כי ככל שאדם נע מהר יותר ומהירות התנועה שלו מתקרבת למהירויות גבוהות ביותר כגון מהירות האור (יותר מהר מטיסה במטוס על קולי), במצב כזה הזמן מתקצר ! עד שמגיעים לתנועה במהירות האור (שהיא בלתי אפשרית פיזיקאלית מסיבות שונות) ששם הזמן נעלם לגמרי וכל הזמן שיש בעולם כולו, כאילו נחשב במהירות תנועה כזו לפחות מרגע בודד אחד. ואז חזרה השאלה להישאל, ומה יקרה אם תיאורטית מישהו ינוע במהירות האור ואולי מעבר לה, האם אז אולי תתאפשר חזרה בזמן ?


ואז ניסו לענות על השאלה הזאת באמצעות דבר שנקרא "פרדוקסים של מסע בזמן". דהיינו כי ניסו לומר כי דבר כזה לא יתכן מאחר שהוא יצור פרדוקסים שונים שבלתי אפשרית מציאותית שהם יקרו. לדוגמא מסע אחורה בזמן יאפשר שאדם יחזור לעבר ויגרום למות הוריו בטרם יולידו אותו / או למות עצמו בגיל צעיר יותר מאשר הגיל שבו הוא בחר לנוע אחורה בזמן ועוד. וא"כ מאחר שהדבר הוא פרדוקסאלי ובלתי ניתן אפילו לא לדמיון, א"כ כנראה שחזרה בזמן היא בלתי אפשרית מה שנקרא בגלל פרדוקס של מסע בזמן.


אך באמת אם נתבונן בעניין נראה כי חזרה בזמן כפשוטה אינה אפשרית מסיבה אחרת לוגית פשוטה ביותר (בלי קשר לפרדוקסים שזה יוצר). כי ננסה לרגע אחד להבין מה הכוונה חזרה בזמן ? חזרה בזמן כוונתה היא ש X בהווה יתקדם בעתיד אל העבר. ומה כאן הכשל הלוגי המציאותי גם בלי עניין הפרדוקסים הנ"ל ? הכשל הוא מאוד פשוט. כי מבחינת אותו X הרי שהוא עצמו לא חזר אחורה בשום ציר זמן. אולי מבחינת הסביבה הוא כאילו חזר בציר הזמן, אך מצד עצמו האדם לעולם לא יוכל לחזור בציר הזמן, כי מבחינת תחושת הזמן של עצמו ומבחינת רצף ההסטוריה והזיכרון האנושי של עצמו, הוא תמיד נע קדימה.


וננסה לדמיין לרגע אחד סצנה של חזרה לעבר. מה בעצם קורה שם ? אדם X פותח את העיתון בבוקר ורואה שהשנה היא שנת 2000. אותו אדם מחליט מסיבה כלשהי לחזור לשנת 1900. נכנס אותו אדם למכונת זמן... והנה הוא פותח את העיתון היומי ורואה שהשנה היא 1900. ומה בעצם קרה ? הוא הרי חזר בזמן ! ואיך אנחנו יודעים שהוא חזר בזמן ? לפי זה שבעיתון במקום שאליו הוא הגיע מופיעה השנה 1900. ויתכן גם שישנם עוד דברים שונים שנראים זהים בדיוק למה שקרה בשנת 1900.


אך באמת זו כמובן טעות !!! כי האדם עצמו לעולם מתקדם רק קדימה. וזה שהעולם נראה כמו שנת 1900, זה אומר שהוא הגיע לעתיד כלשהו שבו העולם נראה כפי שהוא היה נראה בעבר הרחוק. אולי הוא בשנת 2100 שבה הכל נראה כאילו זו שנת 1900 ?! אך בוודאות שזאת נקודה בזמן העתיד ולא בזמן העבר !


כאשר אדם מרים את ידו מהשולחן ומוריד אותה חזרה למצב ההתחלתי הוא לא חזר בציר הזמן, פשוט העתיד שלו נראה כמו בעבר, אך העבר כבר עבר. רק שבמדע הבדיוני הכל נראה כמו העבר ולכן נדמה כאילו הוא חוזר לעבר, אך באמת מבחינת האדם עצמו הוא תמיד מתקדם קדימה ולעולם הוא לא יוכל לחזור אחורה.


ולכן אין צורך לפרדוקסים של המציאות כדי להוכיח שחזרה בזמן בלתי אפשרית, מאחר שטכנית גם בלי פרדוקסים, לא ניתן אפילו להסביר תאורטית כיצד מישהו חוזר בזמן. כי מבחינת האדם עצמו, נפשו, זכרונותיו ותחושותיו הוא, לעולם הוא לא יוכל לחזור בזמן. נמצא אם כן כי לא ניתן לחזור אחורה בזמן !


ובעניין הזה נזכיר כי למרות שחזרה בזמן אינה אפשרית, יחד עם זאת באפשרותו של כל אדם להחזיר את הגלגל אחורה וגם לשנות את העבר, על ידי שינוי בהווה של צורת ההסתכלות שלו על העבר. וכאשר אתה בהווה חווה את העבר אחרת הרי שהוא הסתדר כפי שרצינו שיקרה. וככל שאדם חי יותר רק את הרגע הזה, כך פחות רלוונטי עבורו העבר ו/או העתיד. אבל זה כבר עניין אחר.


ונחזור לעניין החזרה בזמן. את העניין הזה שתחושת הזמן היא יחסית גילה הרבה לפני תורת היחסות של איינשטיין ללא שום ניסוי מדעי רבי נחמן מברסלב, באמצעות הניסוי המחשבתי הפשוט הבא. כאשר אדם ישן שינה עמוקה מאוד, הרי שב 15 דקות שעוברות בשעון שלנו, אצל אותו האדם בתחושה שלו כאשר הוא בחלום שלו יכולות לעבור גם 70 שנה. וכאשר האדם מתעורר, הוא מגלה שעברו רק 15 דקות, למרות שבאמת היה נדמה לו כי עברו 70 שנה בחלום.


ופשר העניין הוא, כי ככל שהשכל נהיה קטן יותר, כך תחושת הזמן מתארכת וככל שהשכל נהיה גדול יותר כך הזמן מתקצר. כי באמת ההבדל היחיד בין זה שישן לבין זה שהיה ער, הוא ברמת המודעות האישית של האדם עצמו. כאשר האדם ישן, פועל אצלו הדמיון ואז נדמה לו שעובר הרבה זמן. וכאשר האדם ער פועל אצלו יותר השכל וא"כ הזמן קטן. וע"ז כותב רבי נחמן (הציטוט יובא להלן), כי ככל שהשכל גדול יותר, כך הזמן קטן יותר. עד שיש שכל גדול כ"כ שבו בעצם הזמן נעלם לגמרי כאילו אין זמן בכלל. ובשכל הזה כל מה שנדמה לנו שכאילו קורה... חיים שלמים של 70 שנה, זהו באמת רק חלום, אבל באמת שום דבר לא קרה... וכמו שאם יבואו למישהו תוך כדי החלום הוא לא יבין שזה חלום, כך גם אנחנו קשה לנו להבין שכל גדול יותר משלנו שבו כל המציאות שלנו היא בסך הכל חלום (ורצוי שיהיה חלום טוב).


וכן הוא כותב עוד, כי גם במרחב המקום קיימת תופעה דומה, כי ככל שיש לגוף הנע יותר כוח, כך מימד המקום פחות מורגש אצלו, עד שישנו כוח כ"כ גדול שבו כל מימד המקום נעלם כלא כלום. וזה בדיוק כמו בתורת היחסות הקשר שבין מהירות התנועה במרחב המקום לבין התקצרות תחושת הזמן.


ואם נתבונן בעניין נראה גם, כי ככל שיש לאדם יותר שכל כך טוב לו יותר, ומטרת השכל שיש לאדם היא רק כדי שיהיה לאדם טוב על ידי שימוש נכון בשכלו כמובן. ואכן, כאשר טוב לך יותר (=השכל גדול יותר) תחושת הזמן מתקצרת כידוע. ונמצא אם כן, כי גם אם אי אפשר לחזור בציר הזמן, הרי שניתן לגרום לכך שהזמן עצמו יתקצר על ידי זה שיהיה לאדם כמה שיותר טוב.


ונסיים בציטוט המקורי של רבי נחמן כדלהלן: דַּע, שֶׁעִקָּר הַזְּמַן הוּא רַק מֵחֲמַת שֶׁאֵין מְבִינִים, דְּהַיְנוּ מֵחֲמַת שֶׁשִּׂכְלֵנוּ קָטָן, כִּי כָל מַה שֶּׁהַשֵּׂכֶל גָּדוֹל בְּיוֹתֵר, הַזְּמַן נִקְטָן וְנִתְבַּטֵּל בְּיוֹתֵר. כִּי בַּחֲלוֹם, שֶׁאָז הַשֵּׂכֶל נִסְתַּלֵּק, וְאֵין לוֹ רַק כּחַ הַמְדַמֶּה [כוח הדמיון], אֲזַי בְּרֶבַע שָׁעָה יְכוֹלִים לַעֲבר כָּל הַשִּׁבְעִים שָׁנָה, כַּאֲשֶׁר נִדְמֶה בַּחֲלוֹם, שֶׁעוֹבֵר וְהוֹלֵךְ כַּמָּה וְכַמָּה זְמַנִּים בְּשָׁעָה מֻעֶטֶת מְאד, וְאַחַר כָּךְ כְּשֶׁנִּתְעוֹרְרִים מֵהַשֵּׁנָה, אֲזַי רוֹאִים, שֶׁכָּל אֵלּוּ הַזְּמַנִּים וְהַשִּׁבְעִים שָׁנָה שֶׁעָבְרוּ בַּחֲלוֹם, הוּא זְמַן מֻעָט מְאד בֶּאֱמֶת, וְזֶה מֵחֲמַת שֶׁאַחַר כָּךְ בְּהָקִיץ אָז חוֹזֵר הַשֵּׂכֶל אֵלָיו, וְאֵצֶל הַשֵּׂכֶל, כָּל אֵלּוּ הַשִּׁבְעִים שָׁנָה שֶׁעָבְרוּ בַּחֲלוֹם הֵם רַק רֶבַע שָׁעָה אֶצְלוֹ,...


וּבֶאֱמֶת בְּהַשֵּׂכֶל הַגָּבוֹהַּ לְמַעְלָה מִשִּׂכְלֵנוּ, גַּם מַה שֶּׁנֶּחֱשָׁב אֶצְלֵנוּ לְשִׁבְעִים שָׁנָה מַמָּשׁ, הוּא גַם כֵּן רַק רֶבַע שָׁעָה אוֹ פָּחוֹת. כִּי כְּמוֹ שֶׁאָנוּ רוֹאִין שֶׁיְּכוֹלִין לַעֲבר שִׁבְעִים שָׁנָה בַּחֲלוֹם, וּבֶאֱמֶת אָנוּ יוֹדְעִין אַחַר כָּךְ בַּשֵּׂכֶל שֶׁלָּנוּ שֶׁהוּא רַק רֶבַע שָׁעָה, כְּמוֹ כֵן מַמָּשׁ, מַה שֶּׁנֶּחֱשָׁב לְפִי שִׂכְלֵנוּ שִׁבְעִים שָׁנָה מַמָּשׁ, הוּא בַּשֵּׂכֶל הַגָּבוֹהַּ לְמַעְלָה יוֹתֵר רַק רֶבַע שָׁעָה.


רַק שֶׁאֵין אָנוּ מְבִינִים זאת, כִּי גַּם בַּחֲלוֹם אִם הָיָה אֶחָד בָּא אֶצְלוֹ בִּשְׁעַת הַחֲלוֹם וְהָיָה אוֹמֵר לוֹ, שֶׁכָּל זֶה שֶׁנִּדְמֶה לוֹ שֶׁעוֹבְרִים יָמִים וְשָׁנִים, שֶׁבֶּאֱמֶת אֵינָם כְּלוּם, וְהַכּל הוּא רַק רֶבַע שָׁעָה, בְּוַדַּאי לא הָיָה מַאֲמִין לוֹ כְּלָל, כִּי לְפִי הַדִּמְיוֹן שֶׁבַּחֲלוֹם נִדְמֶה לוֹ שֶׁעוֹבְרִים יָמִים וְשָׁנִים מַמָּשׁ. כְּמוֹ כֵן מַמָּשׁ, אַף עַל פִּי שֶׁאֶצְלֵנוּ לְפִי שִׂכְלֵנוּ נִדְמֶה שֶׁזֶּהוּ זְמַן שֶׁל שִׁבְעִים שָׁנָה, בַּשֵּׂכֶל הַגָּדוֹל יוֹתֵר הוּא רַק רֶבַע שָׁעָה...


וְכֵן לְמַעְלָה מַעְלָה עַד אֲשֶׁר יֵשׁ שֵׂכֶל גָּבוֹהַּ כָּל כָּךְ, שֶׁשָּׁם כָּל הַזְּמַן כֻּלּוֹ אֵינוֹ נֶחֱשָׁב כְּלָל, כִּי מֵחֲמַת גּדֶל הַשֵּׂכֶל מְאד, כָּל הַזְּמַן אַיִן וָאֶפֶס לְגַמְרֵי, כְּמוֹ שֶׁאֶצְלֵנוּ הַשִּׁבְעִים שָׁנָה שֶׁעוֹבְרִים בַּחֲלוֹם הֵם רַק רֶבַע שָׁעָה בֶּאֱמֶת כַּנַּ"ל, כְּמוֹ כֵן יֵשׁ שֵׂכֶל לְמַעְלָה מִשֵּׂכֶל, עַד שֶׁהַזְּמַן נִתְבַּטֵּל לְגַמְרֵי:


וְעַל כֵּן מָשִׁיחַ [היינו מי שהמצב התודעתי שלו הוא הטוב המושלם] שֶׁעָבַר עָלָיו מַה שֶּׁעָבַר... מֵחֲמַת גּדֶל עצֶם שִׂכְלוֹ שֶׁל מָשִׁיחַ, לְפִי גּדֶל מַדְרֵגָתוֹ שֶׁיּאחַז אָז, וּמֵחֲמַת הַפְלָגַת עצֶם מַעֲלַת שִׂכְלוֹ, שֶׁיִּגְדַּל אָז מְאד מְאד, עַל כֵּן יִהְיֶה כָּל הַזְּמַן שֶׁעָבַר עָלָיו מִיּוֹם בְּרִיאַת הָעוֹלָם עַד אוֹתוֹ הַזְּמַן, כֻּלּוֹ אַיִן וָאֶפֶס מַמָּשׁ, וְיִהְיֶה מַמָּשׁ כְּאִלּוּ נוֹלָד הַיּוֹם, כִּי יִתְבַּטֵּל כָּל הַזְּמַן בְּשִׂכְלוֹ, שֶׁיִּהְיֶה גָּדוֹל מְאד..., כִּי כָל הַזְּמַן שֶׁעָבַר, אַיִן וָאֶפֶס לְגַמְרֵי כַּנַּ"ל


וְכֵן אָנוּ רוֹאִים בְּמָקוֹם [היינו מרחב המקום] גַם כֵּן. שֶׁהַבַּעַל כּחַ [מי שיש לו יותר כוח] יָכוֹל לַעֲבר מָקוֹם גָּדוֹל בְּשָׁעָה מֻעֶטֶת, נִמְצָא שֶׁאֶצְלוֹ כָּל זֶה הַמָּקוֹם הוּא קָטָן. וְאֵצֶל הַחֲלוּשֵׁי כחַ נֶחֱשָׁב זֶה הַמָּקוֹם גָּדוֹל, וּצְרִיכִים לֵילֵךְ שָׁעָה מְרֻבָּה עַד שֶׁעוֹבְרִים אוֹתוֹ הַמָּקוֹם.


וּכְמוֹ כֵן לְמַעְלָה מַעְלָה, כָּל מַה שֶּׁהַכּחַ גָּדוֹל יוֹתֵר, הַמָּקוֹם נִקְטָן אֶצְלוֹ יוֹתֵר, וְכֵן לְמַעְלָה מַעְלָה, עַד שֶׁהַמָּקוֹם נִתְבַּטֵּל לְגַמְרֵי, רַק שֶׁבְּשִׂכְלֵנוּ אִי אֶפְשָׁר לְהָבִין כָּל זֶה, כְּמוֹ שֶׁאִי אֶפְשָׁר לְהָבִין בַּחֲלוֹם אֶת הָאֱמֶת, שֶׁכָּל אוֹתוֹ הַזְּמַן שֶׁנִּדְמֶה בַּחֲלוֹם אֵינוֹ כְּלוּם בֶּאֱמֶת, כְּמוֹ כֵן גַּם אָנוּ אִי אֶפְשָׁר לָנוּ לְהָבִין, שֶׁכָּל הַזְּמַן שֶׁלָּנוּ אֵינוֹ כְּלוּם לְמַעְלָה בַּשֵּׂכֶל הַגָּבוֹהַּ כַּנַּ"ל:


ומי יתן והתודעה שלנו תתעורר מהשינה בהקיץ ונשתמש יותר בשכל שלנו כדי לעשות לעצמנו טוב באמת ולא נטעה אחרי הדמיונות שיוצרים אצלנו את הרע. ועל ידי זה נזכה לתחושת התקצרות הזמן באמת.


קרא עוד על פיזיקה , מדע בדיוני , פרדוקסים של מסע בזמן , הווה , מהירות האור , תורת היחסות , רגשות תחושות , עבר , לוגיקה , עולם , טוב , עתיד , חזרה בזמן , מימד הזמן , מדע , מימד המקום ועוד ...


מאת להצליח בכח המחשבה Daat.EIP.co.il



דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אימון אישי / אליעד כהן - EIP.co.il

מאת אליעד כהן - מאמן אימון אישי + יעוץ אישי - לכל תחומי החיים ועוד

מחבר הספרים! אהבה בחיים / חיים בלי פחד / חיים טובים / להיות אלוהים / להצליח בכח המחשבה ועוד

הכנס עכשיו לאתר EIP.co.il ותהנה מאלפי מאמרים + הרצאות וידאו על כל נושאי החיים בכלל, ועל האושר שלך בפרט ...

מאמן אימון אישי חרדה פחד דיכאון קבלת החלטות זוגיות ויחסים ביטחון והערכה עצמית אהבה אושר להתמודד עם בעיות הצלחה מוטיבציה כסף והצלחה לחנך חינוך ילדים לשכנע מכירות שכנוע משמעות החיים בחירה חופשית חשיבה חיובית לחשוב חיובי ידע רוחניות מודעות הארה אלוהים להיות אלוהים בריאת העולם ברסלב רבי נחמן מברסלב פורום ברסלב אימון טיפול ייעוץ אישי

תכנסו ותהנו ...



 


מאמרים נוספים מאת אימון אישי / אליעד כהן - EIP.co.il
 
איפה ללמוד מכירות? ממי ללמוד מכירות, למכור כל דבר, למכור לכל אחד, תותח במכירות, קורס למכירות, סדנא למכירות, הדרכת מכירות, אומנות המכירה, אימון לאנשי מ
תותח במכירות, הדרכת מכירות, אימון לאנשי מכירות, קורס למכירות, אומנות המכירה, אימון אישי לאנשי מכירות, ייעוץ טיפולי, קואצ'ר מומלץ: עכשיו יש בעולם שלנו המון אנשי מכירות שמוכרים קורסים לאנשי מכירות. ש: דיברנו על זה כבר פעם אחת. אליעד: מדברים על זה עוד פעם סדנה לאנשי מכירות קורס לאנשי מכירות, שיטת מכירות מה שזה לא יהיה שיטות למכור. עכשיו אני רוצה לתת את הפרספקטיבה הבאה כשמישהו מביא לך שיטה כשאומרים לך "אני אלמד אותך איך למכור" איך אתה יכול לבדוק האם ועד כמה השיטה הזאת נכונה אז אפשרות ...

יעוץ זוגי, מתי לתת מתנות? כמה מתנות לתת? לא רוצה סקס, לא אוהב מתנות, ריחוק רגשי, בעיות בזוגיות, לא רוצה מתנות, האם לתת מתנות? נתינה חומרית, נתינה רגשי
לא נמשכת מינית, בעיות בזוגיות, חוסר משיכה מינית, ריחוק רגשי, יעוץ זוגי, מתי לתת מתנות, פסיכותרפיה הוליסטית, מטפל קוגניטיבי התנהגותי: איך יכול להיות מצב שמישהו נגיד לצורך העניין מעניק למישהו אחר מתוך אהבה נניח ודווקא זה שהוא מעניק לבן אדם האחר והבן אדם האחר נגיד אוהב את זה שמעניקים לו, שנייה רגע ואבל זה דווקא מרחיק אותו הבן אדם שמעניקים לו דווקא כאילו מרחיק ביניהם. עוד פעם אתה נגיד בא לילד שלך אתה קונה משהו אופניים, אוקי והילד שלך אוהב אתה האופניים והוא מרוצה מהאופניים ואין לו ...

מערכות יחסים, אופי או יופי, למה היא רוצה אותך? רוצה שיאהבו אותי בגלל מי שאני, למה אוהבים אותך? האם באמת אוהבים אותי? מה אוהבים בך? למה היא רוצה אותי?
מה אוהבים בך, למה היא רוצה אותי, רוצה שיאהבו אותי בגלל מי שאני, גולדיגריות, מערכות יחסים, אופי או יופי, מאמן אישי מומלץ, קואצ'ר מומלץ: עכשיו השאלה היא כזאת מהו האדם באמת בהקשר של הזוגיות, נגיד שמישהו אומר "תאהב אותי בגלל מי שאני לא בגלל מה שיש לי" ואז אתה אומר "אוקי ומי אתה באמת מה אתה" הרי כל מה שאתה יודע גם זה לא באמת אתה נכון, נגיד מה אתה נתת לדוגמא נגיד? ש: אוקי לדוגמא אין הבדל בין האדם לבין מה שיש לו זאת צורה אחת. אליעד: אוקי כי האדם לכשעצמו באמת מצד עצמו הוא כלום כאילו ...

טקסים אובססיביים, טיפול בתת מודע, קונפליקט רגשי, התנהגות אובססיבית, התנהגות טורדנית, טיפול ב ocd, הפרעת OCD, הפרעה לא הגיונית, התנהגות לא הגיונית, עומ
קונפליקט רגשי, התנהגות לא הגיונית, התנהגות אובססיבית, הפרעת OCD, התנהגות טורדנית, טקסים אובססיביים, מאמן אישי לחיים, גישור: עכשיו הנושא הוא כזה יש מצב שהבן אדם כשהתת מודע שלו, אוקי יש מודע ותת מודע מודע זה מה אתה חושב ותת מודע זה מה אתה מרגיש שאתה חושב כאילו משהו יותר פנימי קול פנימי נקרא, בסדר עכשיו יש מצב שזה עובד ככה אם הבן אדם התת מודע שלו והמודע שלו מסכימים אין לו בעיה עד כאן הבנו. התת מודע שלו אומר לו משהו מסוים המודע מסכים עם זה ואין בעיה לעומת זאת יש מצב שבתת מודע הוא ...

פחד ממחוייבות, שלבים בקשר זוגי, איך למנוע בגידה? לא רוצה להתחייב, לא רוצה להתחתן, פחד מחתונה, לא מוכן להתחתן, לגרום למישהי להיות רק איתך, לגרום למישהו
איך למנוע בגידה, לגרום למישהו לא לבגוד, לא רוצה להתחייב, פחד מחתונה, לא רוצה להתחתן, שלבים בקשר זוגי, קואצ'ר מומלץ, תמיכה נפשית: אוקי מה לעשות במקרה כשנמצאים עם מישהו במערכת יחסים שהוא מפחד ממחויבות אז זה יכול להיות מערכת יחסים זוגית ויכול להיות מערכת יחסים עבודה יכול להיות כל מיני מערכות יחסים. ש: מה הבעיה הוא לא רוצה להרגיש מאוים. אליעד: הוא לא רוצה מחויבות ואז זה מפרק את הקשר כי יש את הקטע הזה אנשים יוצאים ואז אומרים "טוב אז מה אנחנו אז אנחנו חברים אז אנחנו בני זוג מה אנחנו ...

איך ליצור התאהבות לאורך זמן? זוגיות לאורך זמן, איך לגרום למישהו לרצות אותך לאורך זמן? איך לגרום למישהו להתגעגע אליך? איך לגרום למישהו לא לשכוח אותך? כ
כמה מתנות לתת, איך לגרום למישהו להתגעגע אליך, נתינה חומרית, איך לגרום למישהו לא לשכוח אותך, איזה מתנות לתת, נתינה רגשית, מנטור, מטפל רגשי: וכאן אבאר עוד עיקרון בנושא של התאהבות, והוא שבן אדם אוהב בהווה את מה שעושה לו טוב בהווה. אבל בן אדם לא בהכרח יאהב בעתיד, את מה שעושה לו טוב בהווה. ז"א שאם אתה עושה למישהו טוב או רע בהווה, לא בהכרח שהוא יאהב או ישנא אותך בעתיד, למרות שכרגע הוא לדוגמא אוהב אותך, בגלל שאתה עושה לו כרגע טוב. ובמה תלוי אם הוא יאהב אותך בעתיד? תשובה: זה תלוי בעד ...

איך לגרום למישהו לאהוב משהו שהוא לא אוהב? איך לגרום לילד לאהוב ירקות? איך לשנות התניה של מישהו? איך לגרום למישהו לרצות משהו שהוא לא רוצה? איך להפוך שנ
איך להפוך שנאה לאהבה, בחורה בפרסומת, איך לגרום לילד לאהוב ירקות, איך לשנות דעות, איך להשפיע על אנשים, איך לגרום למישהו לאהוב משהו שהוא לא אוהב, מומלץ, קואצינג: אם ברצונך לגרום למישהו לאהוב משהו שהוא לא ממש אוהב אותו, אם ברצונך לגרום למישהו להיקשר למשהו, נסה לשלב את המשהו הזה, בתוך משהו אחר טוב, שהאדם השני כן אוהב. לדוגמא, נניח שילד לא אוהב לאכול ירקות. נסה ליצור אוכל שהילד ממש ממש אוהב, ונסה לשלב שם ירק כלשהו. במינון כזה או אחר. ככל שאדם מרגיש יותר טוב באופן כללי, כך יותר קל ...

איך להתחמק משאלות? איך לענות לשאלות בעייתיות? איך לא לענות למישהו? איך להעביר נושא? איך לזהות שאלות מניפולטיביות? איך לענות על שאלה שלא נוח לך איתה? א
איך לענות לשאלות בעייתיות, איך לא לענות למישהו, איך להעביר נושא, איך לזהות שאלות מניפולטיביות, איך לענות על שאלה שלא נוח לך איתה, איך לענות על שאלה מכשילה, ייעוץ פילוסופי, ייעוץ טיפולי: אם מישהו שואל אותך שאלה, ולא בא לך לענות לו לשאלה שהוא שאל, באפשרותך לענות לו, למהות השאלה שהוא שאל, ולגרום לו להיות מרוצה מהתשובה שענית לו, גם אם בפועל לא ענית למה שהוא שאל אותך. ז"א, כאשר מישהו שואל אותך שאלה מסוימת, יש סיבה למה הוא שאלה אותך את השאלה הזאת. ולא תמיד אתה רוצה לענות לו על השאלה ...

איך נוצרת התאהבות דמיונית? מהי שנאה דמיונית? איך לחזק אהבה? איך להיות חלק מהטוב של מישהו? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחזק אהבה? איך ליצור חוויות
איך ליצור חוויות טובות, איך לחזק אהבה, איך לחזק אהבה, איך ליצור קשר רגשי, מהי שנאה דמיונית, איך להיות חלק מהטוב של מישהו, מטפל הוליסטי, מטפל קוגניטיבי התנהגותי: וכאן אבאר עוד דרך כיצד באפשרותך לחזק אהבה של מישהו כלפיך ולגרום לו לאהוב אותך ולהתאהב בך? ואיך נוצרת התאהבות דמיונית? ואיך נוצרת שנאה דמיונית? ואיך אפשר לחזק אהבה דמיונית? ואיך הדמיון יוצר התאהבות? ואיך באפשרותך ליצור משיכה והתאהבות? ועוד. וכפי שכבר הסברתי, האדם אוהב את מה שעושה לו טוב. והאדם נקשר למה שגורם לו להרגיש ...

למה לא אוהבים אותך? התאהבות לא הגיונית, אהבה, אוהב את מה שעושה לו רע, למה גברים אוהבים ביציות? נשים אוהבות גברים ששונאים אותן, כוונתך רצויה אך מעשיך א
למה לא אוהבים אותך, נשים אוהבות גברים רעים, אהבה, אוהב את מה שעושה לו רע, כוונתך רצויה אך מעשיך אינם רצויים, העיקר הכוונה, אימון אישי ועסקי, טיפול הוליסטי: וכאן אבאר את אחד העקרונות החשובים ביותר באהבה ובהתאהבות. ואיך יכול להיות שתעשה למישהו טוב ושתרצה לעשות לו טוב ושהוא ישנא אותך? ואיך יכול להיות שמישהו יעשה לאדם אחר רע, והאדם האחר עדיין יאהב אותו אפילו יותר? ואיך יכולה להיות התאהבות לא הגיונית? ולמה לפעמים גברים אוהבים נשים ביציות, שעל פניו נראה שהן עושות להם רע? ולמה לפעמים ...
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI