דף הבית עסקים עסקים קטנים ובינוניים ניקוי מנדפים וניקוי ארובות – הסבר מקיף.
ניקוי מנדפים וניקוי ארובות – הסבר מקיף.
ronyot 18/09/11 |  צפיות: 3079

אין זה משנה לאן תיכנסו – מסעדה, בית קפה, אולם אירועים, מאפייה, לכולם כיום ללא יוצא מן הכלל יש מטבח מסחרי/ תעשייתי. מטבחים תעשייתיים אלה מחויבים (על פי חוק) בניקוי וטיפול במערכות המנדפים והארובות שברשותן. ניקוי מנדפים וארובות חייבים להתבצע אחת לשנה (לעיתים אפילו אחת לחצי שנה, שלושה חודשים או אחת לחודש – הכול תלוי בסוג הבישולים ובכמות העבודה שיש במטבח). הניקוי חייב להתבצע על פי שני תקנים – תו התקן האמריקאי ( 96 NFPA) ותו התקן הישראלי (1001/6).

חשוב מאוד לדעת – עקב השריפה שקרתה בדיזנגוף סנטר עקב אי ניקוי מנדפים וארובות וממחסור חמור במערכות של כיבוי עשן אוטומטיות במקום החלה להיות אכיפה רצינית יותר בנושא זה.

מדוע חובה לבצע ניקוי ארובות וכן ניקוי מנדפים במטבחים תעשייתיים?

ובכן, חובה לבצע ניקוי ארובות וכמובן גם ניקוי מנדפים במטבחים שהינם מסחריים מסיבה פשוטה שבכל מטבח תעשייתי יש מנדפים שממוקמים מעל אזורי הבישול (אפיה, טיגון, צלייה וכולי). העשן ואדי הבישול מכילים בתוכם שמן רב שבמשך הזמן נוטה להצטבר בארובה וכן גם במנדפים.

שומן זה מתקשה ועם הזמן במהלך הבישול עלולים לעוף גיצים לעבר שומן זה והוא עלול להידלק וכמובן שבמהלך שריפה שומן זה מתלקח בשניות. מצב זה מסוכן ועלול לגרום לשריפה ענקית אשר יכלה להימנע על ידי דבר כה פשוט – ניקוי מנדפים וכמובן שגם ניקוי ארובות.

כאמור, ניקוי זה איננו חשוב רק מבחינה בטיחותית אלא חשוב גם מבחינה בריאותית. השומן שמצטבר במנדפים עלול במשך הזמן להתחמם כתוצאה מבישולי המטבח ולהתחיל לטפטף על רצפת המטבח, משטח העבודה ואפילו על האוכל עצמו. חוסר היגיינה זו עלולה לגרום למחלות.

ניקוי של מנדפים וארובות היא בעצם תחזוקה תקופתית שנדרשת על מנת שאלו יוכלו לתפקד ביעילות רבה יותר ולמשך זמן ארוך יותר. במערכת הסינון יש פילטרים אותם יש להחליף כל תקופה על מנת לאפשר סינון טוב ויעיל יותר. חשוב להזמין רק בעלי מקצוע ברמה גבוה לבצע עבודה זו על מנת שלא תשלמו בזול ולאחר מכן תצאו בנזק יקר יותר.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ronyot


 


מאמרים נוספים מאת ronyot
 
ניקוי מנדפים וניקוי ארובות – הסבר מקיף.
אין זה משנה לאן תיכנסו – מסעדה, בית קפה, אולם אירועים, מאפייה, לכולם כיום ללא יוצא מן הכלל יש מטבח מסחרי/ תעשייתי. מטבחים תעשייתיים אלה מחויבים (על פי חוק) בניקוי וטיפול במערכות המנדפים והארובות שברשותן. ניקוי מנדפים וארובות חייבים להתבצע אחת לשנה
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI