דף הבית רפואה ובריאות בריאות ילדים ותינוקות טיפול רגשי לילדים
טיפול רגשי לילדים
משה אליאס 24/08/08 |  צפיות: 3128

 

טיפול רגשי לילדים
טיפול רגשי לילדים נמצא כטיפול המועיל והאפקטיבי ביותר. ילדים הם גוש של רגשות מתפרצים, ולא משנה כמה הילד אינטילגנט יחסית לבני גילו.
הרגש הוא הרובד המפותח ביותר אצלם, דרכו הם מתקשרים עם העולם, כפי שבא לידי ביטוי באישיותם

פנינה היא אמא של אורי בן 6, היא טוענת בפניי: "כמה פעמים ניסיתי לדבר איתו, הוא באותו רגע אמנם מבין אותי ומשרה עליי תחושה של ניצחון…. הוא באמת ילד מיוחד, אבל הוא לא מצליח להשתלט על הקפריזות שלו כשהגירוי מגיע, הוא מרביץ לכולם, הוא שוכח את כל מה שדיברתי איתו…"

מילים לחוד ומעשים לחוד

ילדים הם גוש של רגש "גלם" (שאינו מעובד), הבא לידי ביטוי בכל ילד בהתאם להבעת הנשמה שבו, כיוון שהילד צעיר מאד, הנשמה בו מתקשה להגשים את קיומה דרך גופו של הילד הטרי (שאינו מודע בשלב זה לייעודו והתמודדותו בעולם החדש)

הורים רבים חשים בעלות על ילדהם מתוך תפיסה שהילד שהביאו לעולם הוא פרי שליטתם, יצירתם המופלאה והוא שייך להם, רק להם!!! (אמנם זה לכאורה נכון… אך לא עד הסוף)

תפיסה זו באמת מחמיאה לאגו: ההורים הם הבוראים, הם אלו שיעצבו את חיי בנם ובתם וכך יכריעו את גורלם.

שמעתי לא מעט אבות שנוקבים באמרות קולניות מול חבריהם: "נדב הקטן שלי יהיה שחקן כדורגל כמו שאני תמיד חלמתי להיות"… ובכלל נדב הוא נשמה שמעוניינת להגשים עצמה כמוזיקאי

שמעתי אמהות שאומרות: "אני מוכנה להשקיע את כל הכסף והממון שלי בליאת המתוקה, כדי שתגדל להיות טייסת"… ובכלל נשמתה של ליאת אמורה להוביל אותה להיות צלמת.
<!--[if !supportLineBreakNewLine]-->
<!--[endif]-->

איך מתקשרים עם הילדים?

הורים רבים נופלים בחינוך הילדים בגלל בעיות תקשורת.
הורים פשוט לא מצליחים להגיע לרמת התפיסה של הילד, ונאלצים לכפות עליו חינוך קשה, ועונשים כדי שזה ישכח את רצונותיו שלו ויתפקד לפי ערכי הוריו.

אמנם (למען הסר ספק) חינוך ומשמעת לילדים הוא דבר חשוב מעין כמותו.

חינוך אסרטיבי מול הילדים הוא דבר מתבקש למען טובת החברה והמשפחה. כאשר הילד מבין את החוקים והנורמות המשפחתיות והחברתיות, ופועל לפיהם, הוא כך חוסך מעצמו מפחי נפש של דחיה וגינוי בעתיד מצד הסביבה.
<!--[if !supportLineBreakNewLine]-->
<!--[endif]-->

אני מאמין שלאור חינוך טוב, בו הילד יסגל לעצמו ערכים טובים מהוריו (ואני מדבר פה על הקניית ערכים נורמטיבים בלבד, שאינם מונעים מגחמות אישיות, שמרנות יתר או כפיה אחרת של ההורים), ילד זה יצליח בעזרת הערכים האלו לבנות לעצמו תשתית טובה בגילוי ופתוח אישיותו שלו בעתיד.

כפי שנאמר קודם, הורים נופלים בתקשורת עם ילדהם, כיוון שהם כופים עליהם להיות מי שהם לא אמורים להיות. אותם הורים רוצים שילדם יהיה כפי שחלומו בסיפורי הפנטזיה שלהם.

קשה להם לקבל כי הילד (שאמנם דומה להם פיזית), לא יהיה האישיות שעליה חלמו.

ילדים רגישים
בדיוק כמו שיש ילדים עם אינטיליגנציה גבוהה ישנם ילדים עם אינטילגנציה רגשית גבוהה יותר.

המאפיין של ילדים רגישים בא לידי ביטוי בתגובה שלהם לסביבה, כיוון שהכל זה רגש (גם לשמוע צעקה ברחוב מאדם זר), ילדים אלו יהיו כמו ספוג האוגר רגשות (כעסים, פחדים, חרדות), ויגיבו לרגשות אלו באופן אותנטי משל עצמם.

ילדים רגישים (או עם פוטנציאל רגישות גבוהה), יהיו מושפעים מאד מתגובות הוריהם, בייחוד אלו המופנים אליהם.

הבדל החשוב ביותר לטעמי בין ילדים אינטילגנטים לילדים רגשיים היא יכולת הביטוי.

ילדים אינטלגנטים  (בעלי אינטילגנציה שכלית גבוהה) יהיו מסוגלים לבטאות את רצונם באופן שלמבוגרים יהיה קל יותר לתקשר עמם. הם יצליחו להגיד "לא" ולהתנגד (גם תוך כדי מתן נימוקים משכנעים) לפי רצונם ואמונתם. הם בד"כ יודעים מה הם רוצים גם אם הדבר לא מקובל על הוריהם.

לעומתם, ילדים רגישים (בעלי אינטילגנציה רגשית מפותחת), יתקשו בתקשורת מילולית או אינטלקטואלית, והם יפעלו מתוך רגשות שיניעו אותם כגון: בכי, צחוק, אלימות, צעקות וכו...

כיוון שהם מתקשים בלבטאות את עצמם, ולעיתים רבות נאלצים לקבל מרות מהוריהם והסביבה (מורה, גננת וכו…) בלי יכולת להתנגד או להביע נחרצות את רצונם האמיתי, הם מתחילים לפתח תיסכולים רבים המונעים מתוך רגשות מודחקים.

בעתיד ילד רגיש זה (ללא טיפול נאות), יהיו צפויים לו מפחי נפש לא פשוטים, להלן רק חלק מהתופעות:

  • קשיי למידה
  • קשיי קשב
  • ביטחון עצמי נמוך
  • חוסר "מקובלות" חברתית
  • דיכאון
  • אלימות
  • היפראקטיביות

ילדים רגישים צריכים טיפול רגשי
ילדים עם בעיות רגשיות יתקשו לבטאות את עצמם גם מול איש מקצוע, שירצה לשוחח איתם באופן אינטלקטואלי לדוגמא:(יועצת ביה"ס, פסיכולוג, פסיכיאטר ואחרים המשתמשים בטיפול דרך שיחה).

ילדים רגישים צריכים טיפול שונה.

ילדים רגישים צריכים טיפול שיעזור להם להביע את מה שהם מרגישים ללא תיאורי מילים או ניתוח שכלתני של מצבים בגן או בבי"ס.

הם בעצמם לא יודעים למה הם מרגישים ככה, הם פשוט כועסים, מתביישים, כואבים וכו....
<!--[if !supportLineBreakNewLine]-->
<!--[endif]-->

טיפול B.A.T (ב.א.ט) לילדים

טיפול B.A.T  בילדים נמצא כמועיל בצורה מדהימה, כיוון ששיטת הטיפול מבוססת על עבודה בתדרים, בה ניתן להתחבר לרובדים העל-מודעים של הילד (גם ללא שיתוף פעולה מצידו), כך שניתן לשלוף ארועים מציקים (טראומתים) בחייו ורגשות מודחקים בהם יתאפשר לטפל באופן ממוקד ע"י תהליך של עיבוד (שחרור) רגשי.


השפעת הטיפול מהירה מאד, וניתן לחוש בשינויים התנהגותיים תוך פרק זמן קצר של עד מספר שבועות. חשוב לציין: כי התגובה וההשפעה בכל ילד שונה מאחר, ולא ניתן להבטיח מרפא זהה לזה שהורגלנו לקבל ברפואה הרגילה (המבססת הצלחה על כדורים או ניתוחים).
<!--[if !supportLineBreakNewLine]-->
<!--[endif]-->

אפשרות טיפולית נוספת שמאפשרת שיטת B.A.T בילדים היא "טיפול מרחוק באמצעות ההורים"- בו ההורה יכול לשמש כמעין "צלחת לווינית" המשדרת לילד את הטיפול מרחוק. (אפשרות זו ייחודית ורושמת הצלחות נהדרות)

ליתרונות הגישה הטיפולית ב"טיפול מרחוק לילדים דרך הורים" לחצו כאן


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 משה אליאס

הכותב הינו מטפל אלטרנטיבי משנת 1996, מתמחה ברפואת תדרים ואיזון אנרגטי דרך טכניקות יישור החיים של life alignment.

עובד עם יחידים וקבוצות לשיפור איכות החיים והמודעות, מנהל אתר ראשי בתחום רפואת התדרים והיליג ביו אנרגטי www.bodyalignment.co.il



 


מאמרים נוספים מאת משה אליאס
 
טיפול רגשי לילדים
טיפול רגשי לילדים נמצא כטיפול המועיל והאפקטיבי ביותר. ילדים הם גוש של רגשות מתפרצים, ולא משנה כמה הילד אינטילגנט יחסית לבני גילו.
הרגש הוא הרובד המפותח ביותר אצלם, דרכו הם מתקשרים עם העולם, כפי שבא לידי ביטוי באישיותם


רפואת תדרים אלטרנטיבית וביו-טכנולוגיה
אם היו שואלים רופא לפני 15 שנה איך הוא היה רוצה לראות את סביבת החלומות שלו, הוא ודאי היה משיב:
"הייתי רוצה שיהיו לי מכשירים רפואיים שלא יצטרכו לחתוך בבשר החי, ושלמרות זאת אוכל לרפאות את מטופליי באמצעות ידיי בלי שיהיה הצורך לחתוך או לפצוע את הגוף. הייתי רוצה שתיהיה לי את היכולת לראות את המתרחש בגוף האדם ברמת התא, וכך לזהות בשלב הראשוני ביותר סיפטומים הגורמים לחוסר איזון, באמצעות זיהויים אוכל לתקן את מקור הבעיה וכך למנוע מהאדם לחלות..."

     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI