דף הבית חוק ומשפט אובדן כושר עבודה אובדן כושר עבודה
אובדן כושר עבודה
עו"ד אמיר לוי 28/09/11 |  צפיות: 13954

אובדן כושר עבודה

נפגע או חלה אדם ואיבד את כושרו לעבוד, מן הסתם מצב זה יביא לירידה דראסטית בהכנסותיו, עד כדי היעדר הכנסות לחלוטין. במקרה כזה יש לבחון את כל המקורות אשר מהם יוכל הנפגע לקבל סעד כספי, מכח הדין ו/או מכח פנסיה ו/או פוליסה בחברת ביטוח.

מרבית הנפגעים כלל לא מודעים למלוא זכויותיהם ומלוא המקורות מהם הינם יכולים לדרוש פיצוי כספי עקב אבדן כושר העבודה בעקבות מחלתם ו/או פציעתם ולכן חשוב כי יפנו לעו"ד המתמחה בתחום על מנת שיוכל לייעץ ולהנחות מהם הגורמים אליהם יכול לפנות הנפגע לקבלת פיצוי כספי בעקבות אבדן כושר עבודתו וכי מהם התנאים לקבלת פיצוי מכל אחד מהגורמים. בנוסף יכול עו"ד המתמחה בתחום במקרה הצורך אף לייצג הנפגע בכל התהליך ובכך למקסם את ההכנסות ולחסוך מהנפגע להתעסק עם הניירת הרבה והבירוקרטיה לצורך קבלת הכספים.

המקורות אשר ניתן לפנות לצורך קבלת פיצוי עקב אבדן כושר עבודה יהיו בדרך כלל אלו: ביטוח לאומי- נכות כללית או נכות נפגעי עבודה, פנסית נכות, ביטוח – ביטוח מנהלים או ביטוח פרטי.

הפנייה לחברת ביטוח תהא כאשר קיים למבוטח כיסוי ביטוחי למקרה של אבדן כושר עבודה.ואזבמקרה שמבוטח מאבד מכושר עבודתו (באופן זמני או קבוע) ממחלה או תאונה הוא יהיה זכאי לפיצוי חודשי מחברת הביטוח (בתום תקופת ההמתנה) בהתאם לפוליסת ביטוח אובדן כושר עבודה. התשלום ייתבצע עד להחלמתו של המבוטח או עד למותו או עד לתום תקופת הביטוח או עד לתום שנת הביטוח בה המבוטח מגיע לגיל פרישה. מרבית פוליסות ביטוח אובדן כושר עבודה מתייחסות לאובדן של 75% מכושר העבודה אך קיימת אפשרות לרכוש פוליסה המפצה את המבוטח במקרה של אובדן כושר עבודה חלקי (פחות מ- 75%). בעת עריכת פוליסת הביטוח חשוב ביותר לוודא את הגדרת מקצועו של המבוטח באופן מדויק כך ובמידה והמבוטח ייפצע ולא יוכל לחזור לעיסוקו ולמקצועו הקודם חברת הביטוח לא תוכל לטעון כי עליו לשוב ולעבוד במקצוע דומה ובכך תתנער מתשלום הפיצוי.

בפוליסת אובדן כושר עבודה יש אפשרות לרכוש נספח; "פרנצ'יזה", כלומר במידה והמבוטח סיים את תקופת ההמתנה והגיע לתקופה בה הוא אמור לקבל את הפיצוי בגין אובדן כושר העבודה הוא יקבל פיצוי רטרואקטיבי על חלק מחודשי ההמתנה.

דבר נוסף שחשוב לבדוק בפוליסת אובדן כושר עבודה הוא שקיים שחרור מפרמיה בתקופה של אובדן כושר עבודה. במקרה זה חברת הביטוח היא זאת שמשלמת במקום המבוטח את הפרמיה לפוליסה.

ואולם אל לנו לשכוח כי חברות ביטוח הינן מוסדות לכוונת רווח, וככאלה תשלום תביעות בהכרח גורם לירידה ברווחיותן. לכן לעיתים, כאשר דוחה חברת הביטוח את התביעה לקבלת פיצוי בגין אבדן כושר עבודה או מסכימה לתשלום חלקי בלבד היא עושה זאת ללא הצדקה ומטרצת זאת בטענות שונות.

חשוב שלא להתייאש !!! חשוב שלא לקבל את דחיית חברת הביטוח כ"חקוקה בסלע", אלא לפנות לעו"ד המתמחה בתחום ולבחון את הסיכויים להתמודד עם דחיית חברת הביטוח.

לקביעת פגישת ייעוץ הנך מוזמן ליצור קשר עם משרדנו בטלפון 09-7749477. ליצירת קשר לחץ כאן.

המידע הנ"ל הינו כללי בלבד ואינו מהווה יעוץ משפטי או תחליף לו או המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם, כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד. בהגשת תביעה ו/או לצורך ייצוג בוועדה רצוי לפנות אל עו"ד מנוסה. להערכת סיכויי תביעתך הנך מוזמן לפנות לפגישת יעוץ ראשונה במשרדנו אשר איננה כרוכה בתשלום.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 עו"ד אמיר לוי


 


מאמרים נוספים מאת עו"ד אמיר לוי
 
אובדן כושר עבודה
נפגע או חלה אדם ואיבד את כושרו לעבוד, מן הסתם מצב זה יביא לירידה דראסטית בהכנסותיו, עד כדי היעדר הכנסות לחלוטין. במקרה כזה יש לבחון את כל המקורות אשר מהם יוכל הנפגע לקבל סעד כספי, מכח הדין ו/או מכח פנסיה ו/או פוליסה בחברת ביטוח.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI