דף הבית עסקים מיתוג כל עסק צריך מיתוג
כל עסק צריך מיתוג
ארז פרי 03/10/11 |  צפיות: 2936

הנתונים הסטטיסטיים היבשים מראים, כי בתוך שנה נסגרים כ-30% מהעסקים החדשים ובתוך חמש שנים נסגרים כ-70% מהם, כלומר, שניים מתוך שלושה. הסיבות לכישלונם של עסקים חדשים רבים (והאמת שגם ותיקים) הוא חוסר מיקוד עסקי והיעדר יכולת לממש את הפוטנציאל השיווקי הטמון בהם.

כדי להימנע מטעויות שעלולות לעלות ביוקר, זקוק כל עסק בראש ובראשונה לזהות ברורה ומוגדרת, או במילים אחרות, ל"מיתוג". מיתוג הוא תהליך אסטרטגי מבוסס מחקר הכולל זיהוי של צרכים וטרנדים בשוק, הגדרת אפיון קהלי המטרה ועוד. השלב הבא בתהליך המיתוג הוא גיבוש חזון וערכי מותג (הבטחת המותג), פילוח שוק, מיקוד ומיצוב (stp). על בסיס זה מתחיל תהליך קריאטיבי של יצירת זהות ושפה ייחודיים.

המוקד הראשוני ממנו יונקת השפה השיווקית את צורתה הוא לוגו החברה. עיצוב לוגו הוא מלאכה מורכבת ומאתגרת, שכן הלוגו, לרוב בשילוב סיסמת מיצוב, אמור לשקף בצורה המושלמת ביותר את האסטרטגיה, המהות והרוח של כל עסק. בחברות גדולות נהוג לסכם את התהליך בצורה מסודרת באמצעות ספר המותג (brand book), שבו מוגדרים הכללים והחוקים לשימוש "כהלכתו" בלוגו ובסממנים החזותיים האחרים, לשימושם של הספקים החיצוניים ועובדי החברה עצמה.

בעידן שבו רוב המוצרים דומים אחד לשני נדרשת יכולת אסטרטגית וקריאטיבית משולבת, שבאמצעותה ניתן לזקק את הערך המוסף ואת הצעת המכירה הייחודית (usp) של כל עסק לכדי תוצר תקשורתי חד, ברור ונחשק.

מיתוג שעובד נכון, אמור לסייע לכל עסק להשיג את היעדים הבאים:

-          בולטות – לסייע לעסק לבלוט מול המתחרים באמצעות שפה, זהות וחווית לקוח ייחודיים.

-          אחידות – לאחד את כל המסרים השיווקיים, בכל ערוצי התקשורת לשפה אחידה ועקבית, לשם העצמה ואופטימיזציה של החשיפה התקשורתית.

-          החזר על ההשקעה – מיתוג מצליח משמעו יותר החזר על ההשקעה, יותר מכירות, יותר נתח שוק ובשורה התחתונה גם יותר הכנסות. במילים אחרות, מיתוג מגדיל את הסיכוי של העסק לחמוק מאותם נתונים קודרים בהם פתחנו ולהגדיל את סיכויי ההצלחה שלו בשווקים התחרותיים והדינמיים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ארז פרי


 


מאמרים נוספים מאת ארז פרי
 
מודלים של אסטרטגיה עסקית והשימוש בהם בתהליך מיתוג
25/02/12 | מיתוג
ראשיתו של תהליך מיתוג אמיתי הוא בניתוח מעמיק של החברה ומוצריה, הדימוי הנתפס שלה, הסביבה התחרותית שלה, התוצרים התקשורתיים הקיימים ועוד. בעת בחינת סביבתה העסקית של הפירמה יש צורך להיעזר במודלים שונים על מנת לקבוע את האסטרטגיה העסקית הרצויה לחברה, לבחון את חוזקותיה וחולשותיה מול המתחרים ולבחור את התגובה הרצויה. ורק בסוף התהליך הנ"ל - לבנות את המעטפת השיווקית והתקשורתית

טיפים לעיצוב לוגו חברה
25/02/12 | מיתוג
קיימים סוגים רבים ומגוונים של לוגואים: כוללים סמל, נטולי סמל ועוד. איך תוכלו לדעת מה הכי נכון ומתאים לחברה או לעסק שלכם? מהו תהליך העבודה הנכון מול המעצב, חברת המיתוג או משרד הפרסום?

עיצוב לוגו - מה הופך לוגו לטוב?
09/10/11 | מיתוג
עיצוב לוגו הוא מלאכה מורכבת ומאתגרת, מלאה ניואנסים ודקויות.
במאמר זה אנסה לגעת בשאלה מה הופך לוגו ללוגו טוב? טיפוגרפיה? מקוריות? כישרון?
האם בכלל קיים דבר כזה, לוגו טוב לעומת לוגו רע? ומה נדרש המעצב לעשות כדי לעצב לוגו טוב?


כל עסק צריך מיתוג
03/10/11 | מיתוג
הנתונים הסטטיסטיים היבשים מראים, כי בתוך שנה נסגרים כ-30% מהעסקים החדשים ובתוך חמש שנים נסגרים כ-70% מהם, כלומר, שניים מתוך שלושה. במאמר זה אסביר כיצד מיתוג נכון עשוי לסייע לעסקים לא רק לשרוד אלא גם להצליח.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI