דף הבית בית משפחה וזוגיות גינון עיצוב גינות קטנות
עיצוב גינות קטנות
יוני גולשיח 23/10/11 |  צפיות: 3238

עיצוב גינות קטנות

גינה היא חלום המשותף לרבים ולא רק לבעלי בתים פרטיים או שטחים רחבי ידיים. ניתן לתכנן ולבנות גינה גם בדירות גג או בבתים בעלי שטח מצומצם המוקצה למטרה זאת, מה שהופך עיצוב גינות קטנות לנישה בפני עצמה ולהתמחות ספציפית של אנשי מקצוע בתחום הנוי והגינון. ישנם כמה עקרונות מרכזיים שכל עוד הם נשמרים ניתן להגיע לתוצאות מרשימות. מאמר זה יפרט עקרונות אלו בדרך אל הגינה (הקטנה) המיוחלת.

לפני שמתחילים בתכנון השטח מומלץ לבצע מדידות מדויקות ולבחון את התנאים אשר ישפיעו על מראה ומרכיבי הגינה. עיצוב גינות קטנות הממוקמות בפנטהאוז לדוגמה שונה לגמרי מגינות הממוקמות בפטיו פנימי של בית פרטי. חשיפה לשמש, כמות הצל, אדמה מוצלחת לגידול צמחים או היעדרה ואפשרויות ההשקיה השונות הם חלק מהמשתנים אשר ישפיעו על עיצוב גינות קטנות, על רכישת הצמחים, ועל פתרונות ההשקיה השונים, ובכדי שלא לבזבז עלויות מיותרות מומלץ להתכונן לרכישתם בחכמה.

ניצול אופטימאלי של השטח

עיצוב גינות קטנות מבוסס על ניצול אופטימאלי של השטח. במקרים אלו כל אילוץ הופך ליתרון ולמנחה עיצובי וסגנוני בגינה: מעקה או גדר בנויה יהוו בסיס לצמחים מטפסים או ליצירת מפל מים, זוויות חדות שלא ניתן להעמיד בהם רהיטים או לשתול בהם צמחייה יכילו אבני נוי או מסלעות, ובהיעדר אדמה איכותית ומתאימה ישתלו צמחים בעציצים או שיונח דשא סינטטי. כמו כן, מומלץ לשתול צמחייה ולהחזיק באביזרים שדורשים מינימום השקעה בדמות צינורות וגיזום אשר יתפסו מקום מיותר בגינה.

בכדי ליצור תחושת מרחב במסגרת עיצוב גינות קטנות ולמקסם את הנתונים הבסיסיים כדאי להימנע מלהעמיס אלמנטים שונים שיבלבלו את העין ויפריעו לפונקציונאליות של הגינה. מומלץ לרצף חלק משמעותי בגינה בדק בכדי ליצור מראה אחיד ולאפשר הנחת ריהוט. כמו כן, כדאי לשלב צמחייה מסוג אחד או שניים לכל היותר שייצרו עושר וצבעוניות אך לא "ישתלטו" על הגינה. שימוש במתלים יעיל במיוחד בגינות אלו וחוסך במקום רב, כמו גם ריהוט מתקפל ואדניות גדולות שבהן כמה צמחים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יוני גולשיח


 


מאמרים נוספים מאת יוני גולשיח
 
אכיפת שירותי הסעות לילדים
לפעמים כאשר אנו שומעים חדשות נדמה לנו שאנחנו חיים במדינת עולם שלישי בה חוקי המערב הפרוע אשר קובעים כי למעשה אין חוקים.

ביטוח נסיעות לחו"ל
איזה התרגשות יש בזמן קניית כרטיסים לחו"ל,החופש הקורא לך לבוא כבר מריץ מחשבות בראשך,איפה נבקר?,את מי נפגוש? איך יראה המקום?....אך אם כל ההתרגשות והכיף אנו צרכים לזכור לבטח עצמנו עם ביטוח נסיעות לחו"ל לפני הנסיעה בכדי לנסוע בראש שקט ובאמת להנות.

גני אירועים במקומות מקוריים
ישנם זוגות רבים שמעוניינים בחתונה מעט שונה מהסטנדרט הרגיל. אחת האופציות לבצע זאת היא לבחור להפיקה במיקום מקורי, שונה ומרענן.

עיצוב גינות קטנות
23/10/11 | גינון
גינה היא חלום המשותף לרבים ולא רק לבעלי בתים פרטיים או שטחים רחבי ידיים. ניתן לתכנן ולבנות גינה גם בדירות גג או בבתים בעלי שטח מצומצם המוקצה למטרה זאת, מה שהופך עיצוב גינות קטנות לנישה בפני עצמה ולהתמחות ספציפית של אנשי מקצוע בתחום הנוי והגינון.

מהי מרפאת שיניים איכותית
רופא מקצועי בעל ניסיון איננו יגבה מחיר אשר לא מכבד את מעמדו, ורופא שיניים ללא ניסיון יגבה כל מחיר אשר יכניס אותו לשוק במהרה האפשרית ואל תיקחו את פרמטר המחיר כגורם ההחלטה הבלעדי שלכם, התייחסו בכבד ראש למקצועיות הרופא אשר יטפל בכם ובחומרים בהם הוא משתמש,אם המחיר זול מידי תדליקו לכם נורה אדומה בקשר למרפאת שיניים זאת.

שירותיו המקצועיים של גנן איכותי
23/08/11 | גינון
גנן מקצועי המגיע אל בית פרטי או אל בניין מגורים, שבשטח הצמוד לו מעוניינים דייריו לארגן גינה יפה, מתחיל בראש ובראשונה בתכנון יסודי של עבודתו. חשוב להבין כי תכנון מדויק יביא להזמנת פריטים שונים בצורה מדויקת וגם יאפשר לדעת כמה זמן עתידות עבודות גינון של עיצוב גינות להימשך. גם הצעת מחיר מדויקת היא נגזרת של בדיקת השטח.

האיכויות השונות שמציגים יצרני דלתות
כחלק מבניית בית חדש או שיפוץ מקיף לבית שלנו אנו מעוניינים לבצע גם התקנת או החלפת דלתות כוללת שתתרום רבות למראה של כל הבית

רוכשים ביטוח מכל סוג בנוחות רבה
לעולם הביטוח יש לא מעט ביטוחים ומגוון רחב של סוכני ביטוח להציע לנו. אנו כלקוחות מנסים לעשות את הבחירה החכמה ולמצוא סוכנות ביטוח בהתאם למקום מגורנו,או העסק שלנו.

ליהנות מראש נקי בעזרת חברת ניקיון איכותית
גם מי שאינו קשור לתחום הניקיון יודע כי יש לא מעט חברות ניקיון בישראל. הדבר מוביל לתחרות עצומה שלא תמיד משרתת את הלקוח בצורה הטובה ביותר. הרצון להתחרות ע"י הוזלת מחירים למשל יכול להביא לכך שאותם שירותי ניקיון יכולים להיות לא ממש איכותיים במקרים מסוימים.

הרכב שלנו חייב צמיגים תקינים
נהיגה ברכב שבו צמיגים לא תקינים יכולה להיות מסוכנת מאוד. בין אם מדובר בתקופת הקיץ או בעונת החורף הרי שללא החלפת צמיגים במקרה הצורך נסכן את כל מי שיושב ברכב.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI