דף הבית חוק ומשפט קנין רוחני מהו סימן מסחרי
מהו סימן מסחרי
אקסטרה - קידום אתרים בגוגל 23/10/11 |  צפיות: 14015

הסימן המסחרי מהווה את הסמל אשר מייחד חברה בע"מ או עסק ו/או אדם פרטי. מטרתו ליצור את ההבחנה בין מוצרים ושירותים שונים הניתנים על- ידי גופים שונים, ובכך מאפשר בניית מוניטין, שמירה על תחרותיות וכן מניעת הטעייה של צרכנים מלרכוש מוצר דומה.

סימן מסחרי יכול להיות: תמונה, שם, לוגו, צבעים, דומיין, או כל סימן אשר מאפשר את זיהוי הטובין של בעל הסימן המסחרי. למשל, התפוח של אפל הינו סימן מסחרי רשום, וללא הרשאת אפל אף אדם או עסק אינו רשאי להשתמש בלוגו התפוח.

על פי פקודת סימני מסחר (נוסח חדש) תשל"ב-1972 (להלן: הפקודה), על סימן מסחרי להיות בעל "אופי מבחין". רשם סימני המסחר או בית המשפט הם הרשאים לקבוע באם הסימן עונה על דרישה זו של הפקודה.

הפקודה גם קובעת בסעיף 11 מה ייחשב כסימן שאינו כשיר לרישום, למשל: "סימן שהוא זהה או דומה עד כדי להטעות לסימן מסחר מוכר היטב אף אם אינו סימן מסחר רשום...".

את הרישום ניתן לבצע על- ידי הגשת בקשה בכתב לרשם סימני המסחר, בדרך הקבועה בפקודה.

לפני הרישום מומלץ לבצע בדיקה במאגר סימני מסחר, אם קיים רישום זהה או שהוגשה כבר בקשה דומה.

את הבדיקה ניתן לבצע באינטרנט, אך רק נסח מאומת כדין מרשם סימני המסחר הוא הקובע.

רישום של הסימן מסחרי מקנה מספר יתרונות, אחד הבולטים שבהם הוא למנוע מן המתחרים או מחקיינים פוטנציאלים מלהשתמש במותג דומה או זהה לשלך ובכך בעצם להנות מפרי עמלך וכן ליצור הטעייה בקרב קהל הלקוחות שלך. כלומר במידה ולא רשמת את סימן המסחר שלך, אתה חשוף לכך שמישהו אחר יעשה כן, ובכך הוא יוכל למנוע ממך את השימוש בלוגו שהוא שלך.

אומנם נכון הדבר, שגם סימן מסחרי שאינו רשום יכול  "שיזכה את בעליו בשימוש ייחודי בסימן לענין טובין שלגביהם הוא מוכר היטב בישראל..." (סעיף 46.א. לפקודה), אז במצב דברים שבו הסימן אינו רשום ומישהו אחר ירשום אותו או סימן זהה לשלך לפני שאתה עשית זאת, נטל ההוכחה יהיה עליך, להוכיח את הדרישה של סעיף 1 לפקודה לעניין "מוכר היטב בישראל" והיא "...המידה שבה הסימן מוכר בחוגי הציבור הנוגע לענין, והמידה שבה הוא מוכר כתוצאה ממאמצי השיווק", דהיינו להראות שהסימן הוא אכן בעל מוניטין, ידוע לכולי עלמא בתחום, כך שכל אחד ידע לשייכו לבעליו, וזה כמובן דבר אשר מוביל להתנהלותם של הליכים משפטיים מיותרים, שניתן היה לחסוך אותם בצורה פשוטה וקלה, על-ידי רישום הסימן המסחרי מבעוד מועד.

ההגנה על שימוש לא מורשה בסימן מסחרי היא מכוח דיני קניין רוחני.

הסעדים הניתנים במקרה שנעשה שימוש ללא הסכמה בסימן מסחרי רשום מצויים בסעיף 59 לפקודה והם מזכים את התובע על פי נסיבות המקרה בצו מניעה, דמי נזק  "...בנוסף על כל סעד אחר שבית המשפט הדן בדבר מוסמך לתיתו וכן יהא זכאי לסעדים המנויים בסעיף 59א.".

הרישום מספק הגנה למשך שבע שנים מיום הגשת הבקשה לרישום, וכן ניתן יהיה להאריך את הרישום על- פי ההוראות הכתובות בפקודה.

ניתן יהיה להגיש בקשה לביטול כנגד בקשה לרישום של סימן מסחרי במקרים מסויים, כגון רישום שנעשה שלא בתום לב, כמו גם ניתן למחוק רישום של סימן מסחרי כעבור שלוש שנים, במידה ולא נעשה בו שימוש.

אין האמור מהווה חוות דעת משפטית.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אקסטרה - קידום אתרים בגוגל


 


מאמרים נוספים מאת אקסטרה - קידום אתרים בגוגל
 
מנעולן בחולון – לקבל את כל השירותים במהירות
מנעולן בחולון אשר סיים לימודי מנעולנות, עבר הסמכות, קיבל את כל האישורים הדרושים (כך שהוכח כי אין לו עבר פלילי) וצבר ניסיון וותק אשר מאפשר לו לפרוץ את כל סוגי המנעולים, לזהות כל בעיה ולפתור אותה, יהיה מנעולן איכותי. כמו כן, חייב המנעולן להיות אדם אדיב, שירותי, ישר ולגבות מחירים הוגנים.

מה בדיקת סיגמואידוסקופיה?
20/05/13 | רפואה
לפי נתונים של האגודה למלחמה בסרטן מדי שנה מתגלים בישראל חולים נוספים במחלת המעי הגס. רבים מהחולים מתים מהמחלה מדי שנה. לפיכך, חולים רבים יכולים לקבל טיפול אצל גסטרואנטרולוג מומחה בתחום שיבצע בדיקה כוללת במסגרתה הוא יוכל לראות האם קיימים גידולים, פוליפים במעי הגס.

כיצד תשמרו על המצלמה שלכם מתחת למים?
24/04/13 | צילום
המהפכה הדיגיטלית לא רק תרמה לאנשים ביבשה, אלא גם לאנשים שמצלמים מתחת למים. כיום ניתן לראות מצלמות איכותיות אשר דחקו את מצלמות הפילם המסורתיות ושינו את פני הצילום מתחת למים. בעת הצילום מתחת למים חשוב מאד להגן על המצלמה, ולכן כדאי לרכוש כיסוי מגן שיאפשר לצלם מבלי לפגוע במצלמה.

מתגוררים באזור המרכז? היכן למצוא חברת התקנת פרקטים במרכז
16/01/13 | ריהוט
בשנים האחרונות ניתן לראות כי יותר אנשים מבינים כי התקנת פרקטים משתלמת להם ומשקיעים בהתקנת פרקטים. באזור המרכז ניתן לראות חברות רבות המבצעות עבודות התקנת פרקטים ומאפשרים לאנשים ליהנות מתחושה נעימה ונינוחה בבית. מתגוררים באזור המרכז?מה היתרונות של חברת התקנת פרקטים- במאמר שלפניכם.

קורות חיים 2.0 - קורת חיים בוידאו
מחפשים עבודה? שולחים קורות חיים אבל לא מוזמנים למשרות שאתם רוצים? לא מוזמנים לראיונות עבודה בכלל? מה דעתכם לנסות גישה אחרת? קורות חיים בוידאו הם בהחלט השלב הבא בעולם חיפוש העבודה.

מהם היתרונות של דק סינטטי?
15/01/13 | ריהוט
בחירת דקים מחומרים לא איכותיים יכולים לגרום לכאבי אש רבים. לפני שאתם מתחילים לבחור דקים, כדאי לכם לראות סוג נוסף של דקים- דקים סינטטיים. דקים סינטטיים מתאימים למזג האוויר הישראלי ומהווים אלמנט יפה לגינה.

מה היתרונות של וילונות ונציאניים?
לא רק בתים מאובזרים וילונות אלא גם משרדים, בתי קפה ובתי עסק שונים-כולם זקוקים לוילונות. וילונות מגנים מפני השמש, וכך הם מווסתים את כמות האור וגם מגנים מפני האור החודר לחדרים. וילונות ונציאנים נחשבים הפופולרים במיוחד.

היכן ניתן למצוא ריהוט גן במבצע?
30/12/12 | ריהוט
ריהוט גן בבית מאפשר לנו ליהנות מהגינה, הן למטרת אירוח והן למטרת בילוי בחיק המשפחה. בעבר ריהוט גינה היה עשוי מפלסטיק ולא יוחס לו כל חשיבות ואילו כיום בעקבות השינוי בבית, רבים מבינים כי הגינה הפכה לחלק משמעותי.

כיצד תלחמו בזיהומים?
כיום ניתן לראות עלייה בשיעור החיידקים העמידים בפני תרופות אנטיביוטיות במקומות שונים בעולם,לרבות בישראל. חיידקים הם הגורמים להתפרצות זיהומים בגוף האדם. אם נדבקתם באחת מהמחלות הזיהומיות ואתם מחפשים טיפול, המאמר הבא נועד עבורכם.

החשיבות של ביטוח הובלות דירה
27/12/12 | מעבר דירה
בשעה טובה ומוצלחת קניתם דירה ואתם מעוניינים להיכנס אליה. כיום ישנן חברות הובלות שונות המציעות שירותי הובלה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI