דף הבית בידור ופנאי תיאטרון אחים בדם בבית ליסין - מחזמר מרגש וענוג
אחים בדם בבית ליסין - מחזמר מרגש וענוג
חיים נוי 01/11/11 |  צפיות: 2858

 

תיאטרון בית ליסין מעלה את "אחים בדם" בכיכובה של מיה דגן – פנינת מחזמר ענוגה ומרגשת

מאת חיים נוי

המחזמר המצליח "אחים בדם" מאת ווילי ראסל המועלה בתיאטרון בית ליסין הוא ענוג ומרגש , כובש ומהנה. המחזמר  בכיכובה של מיה דגן ובהשתתפות להקת שחקנים מובחרת הוא קולח ושזורים בו שירים ידועים וקליטים ובמקביל הוא מחזה מרגש ודרמטי, המצליח ללחלח את העיניים.

פרזנטציה של המחזמר התקיימה ביום שלישי בפני העיתונות וצוין, כי הוא יעלה למשך 50 הצגות החל מה-17 בנובמבר.

עלילת  המחזמר – המוצג מעל 20 שנה ברציפות בלונדון, ניו יורק וערים נוספות בעולם בהצלחה רבה – עוקבת אחרי מיקי ואדי, זוג תאומים שהופרדו בלידתם.

בעקבות מצוקתה הכלכלית של האם, גברת ג'ונסטון, היא נאלצת למסור את אחד מתאומיה לגברת ליונס, שבביתה היא עובדת כעוזרת. מיקי ג'ונסטון  ואדוארד ליונס גדלים באותו איזור מבלי לדעת זה על זה. כאשר הם נפגשים, הם הופכים לאחים בדם, למרות השוני הרב ביניהם, ומתאהבים באותה נערה– לינדה. בהתבגרותם, מיקי נושא את לינדה לאישה, מידרדר לעולם הפשע ונכנס לכלא. אדוארד הוא גבר מצליח, בוגר אוניברסיטה, חבר במועצת העיר. ביום שבו הם מגלים שהם אחים, מתממשת הנבואה האומרת שתאומים שהופרדו בלידתם, ימצאו את מותם ביום שבו תתגלה להם האמת.

וילי ראסל התבסס בכתיבת המחזה באופן מאוד רופף על הנובלה משנת 1844 "האחים קורסיקאן" של אלכסנדר דיומא. תחילה הוא כתב את המחזה ללא שירים ואחר כך עיבד אותו למחזמר.

ווילי ראסל הוא אחד המחזאים החשובים ביותר באנגליה. בין מחזותיו המצליחים: "לחנך את ריטה" ו"שירלי ולנטיין" – שניהם זכו  בפרס האוליביה לקומדיה הטובה ביותר, המחזמר "אחים בדם" שזכה בפרס האוליביה למחזמר הטוב ביותר.

שיר הסיום הידוע של המחזמר, "לא יכול להיות", עמד בשעתו בראש מצעד הפזמונים באנגליה.

אחים בדם כבר הועלה בשעתו בישראל ומספר פעמים בבית צבי ברמת גן.

ציפי פינס מנהלת בית ליסין סיפרה, כי הייתה בשעתו בבכורה בלונדון והביעה תקווה להעלותו על במת התיאטרון הרפרטוארי כשהתפקיד הראשי הובטח על ידה למיה דגן . מיה שיחקה את התפקיד עוד בהיותה תלמידה בבית צבי .

התרגום המקורי היה של אהוד מנור. בהפקה הנוכחית הוחלט על תרגום עכשווי וחדש והמטלה ניתנה לדניאל אפרת, מתרגם רב מוניטין שכבר תרגם בהצלחה הצגות ומחזות זמר רבים. כפי שניתן להיווכח בהופעה המוקדמת, התרגום הוא מודרני, קליט וקולח.

גלעד קמחי ביים את המחזמר והצליח להפיק מלהקת השחקנים מופע מלוטש וססגוני, נעים לאוזן ולעין.

עוז מורג בכיר הכוריאוגרפים בארץ העמיד תנועה וקצב מרשימים

נדב נייטס ועידו רוזנברג מגלמים את האחים. מהתרשמות ראשונה של המופע הם עומדים במשימה בהצלחה. נדב הוא פוחז ונטול עכבות בעוד עדו מגלם את הנער שגדל במשפחה בעלת יכולת רבה יותר ושפתו עשירה וגינוניו מהוקצעים.

מיה דגן שגילמה בשעתו את התפקיד בבית צבי , מעצבת דמות מרגשת. היא יודעת את מכמני המשחק ויכולתה הווקלית היא מצוינת.

דורון תבורי הוותיק הוא המספר והופעתו היא מיוחדת ונוקבת.

רויטל זלצמן ודיקלה הדר מגלמות לסירוגין את לינדה , הנערה שבה מתאהבים האחים. הילה זייתון היא גברת ליונס האישה שמגדלת בחשאי את אחד האחים.

עומר זימרי הפגין יכולת ריקוד מרשימה.

קרן מרום (מור) היא שחקנית, רקדנית וזמרת מוכשרת .

יעל יקל ודור אוחיון הגיעו למחזמר הישר מבית צבי, שם שיחקו בתפקידים ראשיים של גבירתי הנאווה.

אדיר מור אף הוא בוגר בית צבי ושחקן מחזות זמר הוא זמר מצטיין.חייקה מלכה , שחקן דרמטי מבוגרי בית צבי, מגלם את סמי ביחד עם דניאל אפרת, שאחראי לנוסח העברי ובעצמו שחקן מחזות זמר.  גיל וסרמן מגלם מספר תפקידים אפיזודיים. עוד משתתף יוסי טולדו.

אחים בדם הועלה לראשונה בישראל ב-1989 עם שלומית אהרון ובבית צבי עם מיה דגן ובפעמים אחרות עם הילה מערבי וכן בתיאטרון הספרייה שליד בית צבי.

אחים בדם הוא דרמה מהולה בקומדיה והוא גם, לדברי מחברו, מחזמר לאנשים שאינם אוהבים מחזות זמר.

המחזמר הוא מיוחד בסיפור המרגש ובעלילה המעמיקה ואין ספק שהוא מפגן של משחק ראוי ומשובח , מוזיקה ושירים קליטים ובעיקר – תיאטרון במיטבו.

הכותב הוא חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 חיים נוי

חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי של סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, לשעבר עורך ראשי של סוכנות הידיעות עתים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים



 


מאמרים נוספים מאת חיים נוי
 
Corpay Cross-Border ממנה את אוליבר מוריס לתפקיד המנהל החדש של מחלקת שירותי הקרנות המוסדיות באירופה, במזרח התיכון ובאפריקה
Corpay1 NYSE: CPAY)), מובילה עולמית בתחום התשלומים התאגידיים, שמחה להודיע כי חטיבת Cross-Border של Corpay מינתה את ותיק ענף ההון הפרטי וניהול הקרנות אוליבר (אולי) מוריס לתפקיד המנהל החדש של שירותי המחלקות המוסדיות שלה באירופה, המזרח התיכון ואפריקה.

ExaGrid זוכה בדירוג של 5 כוכבים במדריך CRN® Partner Program Guide לשנת 2024
תוכנית שותפי השיווק של ExaGridנבחרה בזכות מחויבותה לקידום שותפויות ערוץ חזקות, רווחיות ומצליחות

Falcon’s Creative Groupחושפת את תפקיד המפתח שלה בפארק השעשועים דרגון בול הראשון מסוגו
חברת ההשקעות קידיה (Qiddiya Investment Company) וטואי אנימציה (Toei Animation) בחרו בקבוצת הקריאייטיב של פלקון (Falcon’s Creative Group) כדי להפיח חיים בתופעת המנגה והאנימה העולמית בפארק שעשועים סוחף למעריצים

Ambiq Apollo510 מספק שיפור פי 30 ביעילות הספק כדי לשחרר את עוצמת הבינה המלאכותית בנקודת הקצה
הדור הבא של Apollo משלב תאוצה וקטורית עם יעילות אנרגטית ללא תחרות כדי לאפשר ביצועי היסק מבוססי בינה מלאכותית במכשיר עצמו ללא NPU ייעודי

התמחות הליבה מובילה את הדרך בחדשנות עם פתרונות התוכנה כשירות מבוססי ענן של Duck Creek שמוצעים ב-Microsoft Azure Marketplace
באמצעות מערכת היחסים שלהם עם Microsoft, Duck Creek מגדירה מחדש את חווית הלקוח ומפשטת עסקאות עבור חברות ביטוח ממוקדות טכנולוגיה כמו Core Specialty

O’Reilly הוכרזה כמתמודדת עיקרית ב-™2024Fosway 9-Grid בזכות התוכן המוביל וקידום הלקוחות המוכח שלה
O’Reilly, המקור העיקרי ללמידה מבוססת תבונות בנושאי טכנולוגיה ועסקים, הכריזה היום כי דורגה כמתמודדת עיקרית בתחום הלמידה הדיגיטלית במסגרת מודל ™Fosway 9-Grid היוקרתי.

Aqara ו-e& פותחות בשיתוף פעולה כדי לחולל מהפכה בחיים החכמים באיחוד האמירויות
Aqara, ספקית מובילה של פתרונות בית חכם, נרגשת להכריז על שיתוף הפעולה שלה עם e& UAE, זרוע הטלקום של e&. שותפות זו שמה לה למטרה לענות על הביקוש הגובר לחיים חכמים באזור, לספק לצרכני איחוד האמירויות את החידושים האחרונים בטכנולוגיות ובפתרונות בית חכם הנותנים מענה להיבטים שונים של חיים חכמים, לרבות אבטחת בית, נוחות וחיסכון באנרגיה.

בינה מלאכותית, הכלה וקיימות: נושאי חובה עבור אלו ששואפים להירשם לבית ספר לעסקים
הסקר השנתי של GMAC מוצא מניעים מתפתחים לחינוך עסקי מתקדם

Medisca פותחת את מעבדת MAZ® באריזונה: מרכז חדשנות ומשאבי לקוחות
Medisca, מובילה עולמית בפתרונות רפואה מותאמת אישית ושרשרת אספקה פרמצבטית, מכריזה בגאווה על פתיחת מעבדת Medisca MAZ Lab בפיניקס, אריזונה. מעבדתMAZ Lab , המוקדשת בלעדית לפיתוח והרחבה של מערכת האקולוגית של MAZ, היא מרכז חדשנות ומשאבי לקוחות.

כדי לחזק את המאמצים העולמיים במאבק בחיידקים עמידים לאנטיביוטיקה מדעני KFSH&RC מגלים מיני חיידקים חדשים: ריאדהנסיס (Riyadhensis)
בפיתוח פורץ דרך, מדענים בבית החולים ומרכז המחקר על שם המלך פייסל - King Faisal Specialist Hospital and Research Centre (KFSH&RC) זיהו זן חדש של חיידקים, המכונה "Stenotrophomonas Riyadhensis" באמצעות יישום טכנולוגיית ריצוף גנום שלם (WGS). תגלית זו מסמלת התקדמות משמעותית בהבנת האופן שבו חיידקים מתקשרים עם תרופות קיימות, וסוללת את הדרך לאסטרטגיות טיפוליות חדשניות.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI