דף הבית תחבורה ורכב ליסינג והשכרה המדריך המהיר לעולם הליסינג
המדריך המהיר לעולם הליסינג
דן בניק 27/11/11 |  צפיות: 3104

מה מקורו של המושג ליסינג

ליסינג בעברית הוא שכר – מכר הכוונה היא לפעולה שבא אתם בעצם שוכרים מוצר לטווח ארוך. האמת היא שהליסינג קיים כבר לא מעט שנים בישראל. אבל בשונה מחמש עשרה השנים האחרונות שבה נרשמת פריחה גדולה מאוד בתחום. עד אז הליסינג היה עניין רק של מעט חברות מסחריות. הצמיחה הגדולה בענף נרשמה עם התפתחות ענף ההיטק החל מאמצע שנות התשעים. ההתפתחות הזאת הביאה לכך שליסינג שניתן לעובד בחברה הוא לא רק צ'ופר לעובדים בחברות היטק אלא גם משהו שניתן בחברות שירותים וחברות שלא מהענף. בנוסף ענף הליסינג גלש גם לתחום הלקוחות הפרטיים. ונכון להיום ישנם לא מעט אנשים פרטיים שרוכשים את הרכב שלהם באמצעות ליסינג פרטי.

מה פירושו של ליסינג תפעולי

ליסינג תפעולי הוא בעצם הליסינג הקלאסי המוכר. מדובר על מוצר שבו בעל חברה שוכר רכב לטווח ארוך עבור העובדים שלו. הם מבחינתם נוסעים בו תקופה של בערך שלוש שנים. במהלך התקופה הם משלמים שווי שימוש שהוא סוג של מס שיורד להם מהשכר השוטף. גובה המס הוא סכום שנקבע עלפי שוויו של הרכב שנקבע על פי קבוצות רישוי אותם קבע משרד האוצר. רובם של העובדים נוסעים ברכבים מקבות רישוי 2 כדוגמת פורד פוקוס ומזדה 3

מה פירושו של ליסינג מימוני

ליסינג מימוני מימוני בשונה מליסינג תפעולי שכפי שהסברנו הוא מעין מוצר שכירות, היא בעצם סוג של הלוואה. מדובר על כזאת שמיועדת לרכישת רכבים בלבד ולכן היא תפורה על כך. יחד אם זאת מדובר עדיין בהלוואה שבה הרכב נרשם על שם הלקוח בשונה מליסינג תפעולי שהרכב נרשם על שם חברת הליסינג. נקודה נוספת היא העובדה שבליסינג מימוני כל הוצאות האחזקה הן על חשבון הלקוח ולא חברת הליסינג, כולל ביטוחים, רישוי וכדומה. מדובר על מוצר שמתאים מאוד לשוק הפרטי.

מהן קבוצות הרישוי

קבוצה 1: עד 92,000 ₪
קבוצה 2: מ-92,001 ₪ עד 111,000 ₪
קבוצה 3: מ-111,001 ₪ עד 130,000 ₪
קבוצה 4: מ-130,001 ₪ עד 147,000 ₪
קבוצה 5: מ-147,001 ₪ עד 191,000 ₪
קבוצה 6: מ-191,001 ₪ עד 273,000 ₪
קבוצה 7: מ-273,001 ₪ ומעלה

מהו שווי שימוש

כאשר השכיר מקבל מהמעביד שלו רכב בליסינג, עליו להעביר סכום כסף חודשי שהוא מס בגין ההטבה הזאת שיש לה שווי כספי משמעותי אותה הוא מקבל, מאחר והרכב משמש גם לנסיעות, שאינן במסגרת העבודה. "שווי שימוש" הוא סכום כספי שמביא לידי ביטוי את הערך של המכונית אותה מקבל העובד במונחי הכנסה, כלומר, מהי תוספת ההכנסה, השקולה לקבלת הרכב הצמוד. סכום זה מצטרף לסכום הברוטו ומגדיל בהתאם את התשלום החייב במס.
עד 2010 חושב שווי השימוש ברכב לפי "שיטת הקבוצות". כל מכונית פרטית או מסחרית עד משקל שלושה טון וחצי, סווגה לאחת מ-7 קבוצות מחיר. גם אם היו פערי מחיר בתוך הקבוצה, נקבע לה תעריף קבוע ואחיד. בשיטה הליניארית המונהגת החל משנת 2010 תתבטל מסגרת המחירים הקבועה, ושווי השימוש יחושב לפי שיעור קבוע ממחיר הקנייה של המכונית החדשה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 דן בניק


 


מאמרים נוספים מאת דן בניק
 
המדריך המהיר לעולם הליסינג
הזאת הביאה לכך שליסינג שניתן לעובד בחברה הוא לא רק צ'ופר לעובדים בחברות היטק אלא גם משהו שניתן בחברות שירותים וחברות שלא מהענף. בנוסף ענף הליסינג גלש גם לתחום הלקוחות הפרטיים. ונכון להיום ישנם לא מעט אנשים פרטיים שרוכשים את הרכב שלהם באמצעות ליסינג פרטי.

ליסינג לקראת 2012
שחברת ההיטק לא קונה את המכונית אלא בעצם רוכשת שרותי ניהול מאחת מחברות הליסינג. שרותים אלו כוללים ניהול מקיף ויום יומי של המכוניות בתמורה לתשלום חודשי קבוע. מבחינת החברה זה מאוד נח מכיוון שהן לא נזקקות לאנשים שינהלו את תחזוקת הרכבים כולל תיקונים, ביטוחים , טסטים וחילוצים בשעת צרה. מצד שני מרבית העלות נגבית מהמשכורת החודשית שלכם.

ליסינג עולם שלם של מוצרים
מוצר הליסינג השני הוא ליסינג מימוני או ליסינג פרטי. אם במוצר הראשון הליסינג תפעולי חברה בעצם משתמשת בחברת הליסינג לצורך תפעול צי הרכב שלה. כשמדובר על ליסינג מימוני, האיש שעומד לרכוש את הרכב צריך בעצם לבצע השוואה מול מקורות מימון אחרים, החל מהבנק שלכם

ליסינג בישראל
כשמדובר על מגוון של מכוניות צריך להבחין בין מכוניות ליסינג קלאסיות כאלו שניתן למצוא אותן בכל החברות לבין מכוניות לשוק הביתי, לגבי החלק הראשון, ישנו מגוון יחסית מצומצם של מכוניות מתאימות, בעיקר יפניות בגדלים שונים, במהלך השנים הן הפכו להיות מלכות ענף הליסינג. מאידך

איך הגעתם למסקנה שכדאי לכם לרכוש מכונית בליסינג פרטי
נוחות פיננסית, הן גם עזרו בגיוס של כח אדם איכותי. המכוניות הן אמצעי עזר אטרקטיבי למשיכה של אנשים מוכשרים. מכונית לכל תכנת הפכה למקובלת כמעט בכל חברות ההיטק, מסטרט אפים
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI