דף הבית חוק ומשפט משפחה הקשר בין צוואה להסכם ממון
הקשר בין צוואה להסכם ממון
יוסי בוזגלו 14/12/11 |  צפיות: 3502

כדי להבין מה הקשר בין צוואה להסכם ממון יש צורך להבין קודם מה הוא הסכם ממון!?

ישנו חוק מאז שנת 1973 התקף לכל אותם זוגות שנישאו לאחר 1974, לפי חוק זה כאשר בני זוג מתגרשים או נפרדים, כל הנכסים והרכוש מתחלק חצי חצי בניהם, באופן שווה.

בדרך כלל הרכוש הנכלל על פי הסכם זה הוא :כלי תחבורה, קופות גמל וחסכונות, מקרקעין (מבנים וכדומה) ואפילו פנסיה.

אך אם ישנו רצון לחלק את הרכוש באופן אחר ולא חצי חצי כפי שנכתב בחוק יש לחתום על הסכם ממון בטרם עת, אם אחד מבני הזוג קיבל בירושה בית או רכוש ורוצה לשמור עליו כדאי לכתוב זאת מראש, לנסך הסכם ממון כזה שיהיה למקרים של גירושין או פרידה (שנקווה שלא נזדקק לו).

הסכם ממון נכתב מול עורך דין ויש לבחון ולבחור עורך דין המתמחה בכתיבת הסכמי ממון, כך שידע להעלות את הסעיפים הנכונים וכמובן לנסח כך שלא יפגע באף אחד מבני הזוג.

הסכם ממון יש לנסח בעזרת עורך דין ולהגיש לאישורו של בית משפט לענייני משפחה או בית דין דתי, את האישור לתוקף הסכם ממון ייתנו לאחר שבית המשפט ישוכנע כי ההסכם נחתם הדעה צלולה ובהסכמה חופשית.

חשוב לדעת כי הסכם ממון שנכתב בטרם נישואין יכול לקבל אישור גם על ידי נוטריון, ניתן למצוא עורך דין מוסמך נוטריון ולבצע זאת בקלות מולו.

מהי צוואה והאם כדאי לכתוב צוואה או הסכם ממון?

צוואה היא בדרך כלל השלמה להסכם ממון ומומלץ לערוך גם צוואה וגם הסכם ממון.

כמו שהוזכר בהסכם ממון מחלקים בני הזוג את הנכסים בניהם במקרה של גירושין או פרידה אך בצוואה מוריש כל אחד מבני הזוג את רכושו, אם החליט להעביר לבן הזוג או אולי לילדים או ליורשים אחרים.

הרבה פעמים עולה השאלה האם הסכם ממון יכול לשמש כמו צוואה במקרה שאחד מבני הזוג נפטר?!

אז לא, ישנו הבדל בין צוואה למקרה של מוות לבין הסכם ממון אותו ניתן לממש במקרה של גירושין כאשר שני בני הזוג בחיים.

במקרה בו אחד מבני הזוג נפטר ולא נכתבה צוואה על ידי עורך דין יש להיעזר בחוק הירושה ולפיו לקבוע חלוקה של רכוש הנפטר.

בכתיבת צוואה במקביל להסכם ממון יש לשים לב שאין סתירה בניהם ובין ההוראות והחלוקה הנקובים בהם.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יוסי בוזגלו


 


מאמרים נוספים מאת יוסי בוזגלו
 
אסטרולוגיה והתאמה זוגית
12 המזלות נשלטים בידי כוכבים ומייצגים טיפוסים שונים של בני אדם. נהוג לחלק את 12 המזלות לארבע קטגוריות

יסודות של אסטרולוגיה למתחילים
מתעניינים בעולם המסתורין של האסטרולוגיה? מסוקרנים לדעת מאין האסטרולוגים שואבים את המידע המרתק שלהם על בני אדם? לא מפתיע.

המלצה על "חברת פינוי דירות"
אני נשואה כבר 10 שנים ובזמן האחרון התחלתי להבחין כי בעלי מפתח בעיה של אגירת חפצים שונים וזבל שאין לנו שום צורך בו. בתחילה חשבתי כי מדובר במשהו שיעבור אך עם הזמן זה הפך להיות הרבה יותר חמור ובלי ששמתי לב המחסן של הבית שלנו, הגג והמרפסות הפכו להיות עמוסים בזבל וחפצים שונים אותם הוא מצא ברחוב.

בגידה בבסיס סגור
23/06/13 | בגידות
אל מרקוס סיפוקובס הגעתי לאחר ההחלטות קשה. מצד אחד, לא הייתי הטיפוס שמזמין חקירות אצל חוקר פרטי, מצד שני, הייתי חייבת לגלות את האמת והאמת הייתה קשה. המזל שלי היה שמרקוס הוא אחד האנשים האנושיים ביותר והחוקרים המקצועיים ביותר.

הורוסקופ כעיקרון ישים
מקורה של האסטרולוגיה מגיע אלפי שנים אחורה עד בבל העתיקה. עיקרה של תורה זו הוא חיזוי עתידו של האדם באמצעות הכוכבים. אחד הכלים המרכזיים של האסטרולוגיה הוא ההורוסקופ.

לרתק את הילדים באמצעות אטרקציות במרכז
אטרקציות זה הכוונה לבילויים מיוחדים שהם עולם שלם למוגרים ולצעירים. קשה מאוד לרצות ילדים והם דורשים גירויים מתמידים במיוחד בתקופת החופש הגדול וצריך למצוא להם את אטרקציות במרכז היכולים להתאים להם.

המערות בעיר העתיקה – עוד מגוון של אטרקציות בירושלים
אחת המערות הידועות ביותר בירושלים היא מערת צדקיהו, הבנויה תחת העיר העתיקה. הרבה אגדות סופרו על המערה הזאת עוד מתקופת בניית בית המקדש על ידי המלך שלמה על בריחתו של צדקיהו.

הורוסקופ וגלגל המזלות
הורוסקופ הוא מושג באסטרולוגיה. הוא לקוח מהשפה היוונית ופירושו "מבט לשעה". מדובר בסוג של פרשנות ותחזית אסטרולוגית שמתבססת על מיקומי השמש ביחס לגלגל המזלות.

פתרון לכאבי גב באמצעות מדרסים
כאבי גב. עשרות מאמרים, ואלפי מחקרים נעשו ועדיין נעשים, בבעיה הכואבת והנפוצה ביותר אצל בני האדם.

מדרסים- על רגל אחת
חשבתם פעם כמה לחץ מופעל על כפות הרגליים שלנו, בכל יום? הליכה, ריצה, עמידה הן רק חלק מהפעולות היומיומיות שאנו מבצעים שהאיבר העיקרי הפעיל בהן הוא כף הרגל.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI