דף הבית ביטוח ביטוח רכב סקר שוק מקדים בטרם רכישת ביטוח רכב
סקר שוק מקדים בטרם רכישת ביטוח רכב
לאה לוי 19/12/11 |  צפיות: 2746

אתם עומדים לרכוש ביטוח רכב? האם הנכם מודעים לרפורמות שאירעו בשנים האחרונות בשוק והביאו למהפכה צרכנית? האם אתם עורכים סקר שוק ומשווים תעריפי פרמיות וביטוחים או ישר מזנקים על ההצעה הראשונית? כיום לאחר שבוטל התעריף האחיד שהיה נהוג עד לשנת 2001 שם המשחק הוא השוואת מחירים וסקר שוק מקדים. לא מדובר בהמלצה אלא בחובה, הרי אתם יכולים בקלות לחסוך מאות אם לא אלפי שקלים בשנה, לא חבל?

כיום כאשר אתם ניגשים לחברות הביטוח בכדי לרכוש ביטוח רכב בכלל וביטוח חובה לרכב בפרט, הנכם מתבקשים למסור מספר פרמטרים שרלוונטיים לחברות הביטוח. מומלץ כי תמסרו אך ורק דברי אמת, היות וכיום חברות הביטוח מחוברות און ליין למאגרי מידע ממוחשבים ובקלות יעלו על רמאויות ושקרים שיתבטאו או בחוסר הסכמה לבטח או בביטול הביטוח בדיעבד. חברות הביטוח משקללות את הפרמטרים המבוקשים ובהתאם מציעות תעריפי ביטוח רכב אישיים וייחודיים המותאמים באופן פרטני לכל מבוטח. חברות הביטוח למעשה משקללות סיכון מול סיכוי, עלות מול רווח ובהתאם מציעות תעריפי ביטוח חובה לרכב.

בין השאר נלקחים בחשבון ותק הנהג הצעיר ביותר הנוהג ברכב דרך קבע, גילו של הנהג הצעיר ביותר, מינו, תביעות קודמות לחברת הביטוח, שלילת רישיון, נפח מנוע וכו'. אמנם נלקחים מידי המבוטחים אותם פרמטרים, אך כל חברת ביטוח מעניקה משקל שונה לכל פרמטר, ישנן כאלו שיתחשבו יותר במאפייני הרכב, אחרות יתמקדו דווקא בגיל הנהג, אחרים בתביעות קודמות וכו'.

באופן כללי חברות הביטוח פועלות מתוך הנחת יסוד כי נהגים ותיקים ללא תביעות קודמות, יזכו בתעריפים מועדפים בהשוואה לנהגים צעירים שכבר הגישו בעבר תביעות ביטוחיות. כך גם במקרה של נשים לעומת גברים שנחשבות כנהגות זהירות יותר, ונוטות פחות להיות מעורבות מבחינה סטטיסטית בתאונות דרכים קטלניות. עם זאת עד שתפנו לחברות הביטוח, לא תדעו את מדיניותה של כל אחת, ולאחר מכן שיהיה בידיכם את התמונה במלואה תוכלו לקבל החלטה מושכלת ונכונה ולבחור בביטוח הרכב האופטימאלי עבורכם.

השוואת מחירים במקרה של ביטוח חובה לרכב אינה מלאכה כה מורכבת הודות לשני גורמים, ראשית התנאים בין חברות הביטוח זהים ואין צורך לעיין ולהקדיש זמן לפוליסות הביטוח אלא רק לתעריפים עצמם, ואם זה לא מספיק אתם תמיד יכולים להסתייע במחשבון לחישוב תעריפי ביטוח חובה לרכב המוצע לקהל הרחב באתר האינטרנט של משרד האוצר.

אך מה בנוגע לביטוח מקיף לרכב? ראשית עליכם לדעת כי אינכם מחויבים לרכוש ביטוח מקיף לרכב מאותו חברת ביטוח שבה רכשתם ביטוח חובה לרכב אלא באפשרותכם לפצל ביטוח זה לשניים, ביטוח חובה לרכב אצל אחת ואילו ביטוח מקיף לרכב אצל שנייה, עם זאת ברוב המקרים חברות הביטוח יציעו בעבורכם עסקאות חבילה מפתות בכדי שתבטחו אצלן את שני הביטוחים יחדיו. משמע יש בידכם כרגע כוח מיקוח, דעו להשתמש בו בחוכמה.

עם זאת בשונה מביטוח חובה כעת עליכם להתייחס לא רק לתעריפי ביטוח מקיף לרכב אלא חשוב מכך למהות עצמה, משמע לתנאי פוליסת הביטוח. לבדוק מהם התנאים המופיעים בפוליסת ביטוח מקיף לרכב, אילו הגבלות, מהו הכיסוי המקסימאלי, אילו אירועים ביטוחיים מכוסים בו, אילו שירותים, ובהתאם לבחור את ביטוח מקיף לרכב המותאם עבורכם באופן אישי.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 לאה לוי


 


מאמרים נוספים מאת לאה לוי
 
ביטוח נסיעות לחו"ל, הסוד טמון בהתאמה אישית
המהות בביטוח נסיעות לחו"ל טמונה בהתאמתו האישית למבוטח עצמו, ביטוח נסיעות סטנדרטי נותן מענה רק לחלק מהאוכלוסייה ובכדי למצות את הפוטנציאל הגלום בו חובה להתאימו למצבו הבריאותי של המבוטח, יעד הטיסה ואופי נסיעתו. אם אתם לדוגמא אנשי עסקים הטסים לפגישה עסקית בלונדון, קרוב לוודאי שביטוח הנסיעות הבסיסי ייענה למרבית צרכיכם, ומנגד אין ספק כי תרמילאי או אישה בהיריון יצטרכו להרחיב את פוליסת הביטוח הקיימת בכדי להתאימה לצרכיכם האישיים.

סקר שוק מקדים בטרם רכישת ביטוח רכב
19/12/11 | ביטוח רכב
אתם עומדים לרכוש ביטוח רכב? האם הנכם מודעים לרפורמות שאירעו בשנים האחרונות בשוק והביאו למהפכה צרכנית? האם אתם עורכים סקר שוק ומשווים תעריפי פרמיות וביטוחים או ישר מזנקים על ההצעה הראשונית? כיום לאחר שבוטל התעריף האחיד שהיה נהוג עד לשנת 2001 שם המשחק הוא השוואת מחירים וסקר שוק מקדים. לא מדובר בהמלצה אלא בחובה, הרי אתם יכולים בקלות לחסוך מאות אם לא אלפי שקלים בשנה, לא חבל?

ביטוח רכב, השמיים הם הגבול
10/12/11 | ביטוח רכב
ענף ביטוח רכב נחשב לאחד מהגדולים בישראל, ומדוע? היות וכל רכב מנועי מחויב בביטוח חובה. בהתאם לחוק הפלת"ד, כל בעל כלי רכב מנועי, בין אם מדובר במשאית, מכונית, אופנוע או אוטובוס, מחויב ברכישת ביטוח חובה. אין שיקול דעת בנושא, מדובר בברירת מחדל, שאי מילויה גורר ענישה פלילית, קנס כספי ואף מאסר בפועל. נוסף על כך מתווספים לביטוח חובה שני ביטוחי רכב משלימים, ביטוח מקיף וביטוח צד ג', שני ביטוחים וולונטאריים, שאינם חובה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI