דף הבית אינטרנט והחיים ברשת עיצוב אתרים עיצוב ובניית אתרים – הולכים יד ביד
עיצוב ובניית אתרים – הולכים יד ביד
LoadSEO - קידום אתרים 04/01/12 |  צפיות: 3211

במרבית המקרים, ישנה נטייה להפריד בין תהליכי בניית האתר לתהליכי עיצובו. הם מבוצעים בנקודות זמן שונות, על ידי גורמים שונים, תוך התחשבות בגורמים שונים – ולכן חוסר תיאום זה ניכר באתר. כבעלי עסק, ודאי לא תרצו שאתרכם ישדר תחושה של חוסר סדר ובלבול – הרי אתרכם מייצג את העסק כולו אל מול הלקוח המתעניין. לכן, מאמר זה סוקר מספר דגשים לקיום שיתוף פעולה מוצלח בתהליכי עיצוב האתר, תהליכי בנייתו והכנסת התכנים לתוכו.

עיצוב אתרים - בניה מונחית עיצוב

מכיוון שמדובר בשני חצאים של אותו שלם (לפחות בתחילת הדרך) – אופן בניית האתר ואופן עיצובו מזינים אחד את השני. ישנם יחסי גומלין הדוקים בין הבונה לבין המעצב במהלך תהליך בניית אתר והעלאת אתר לאוויר. שניהם חייבים לעבוד לפי אותו אפיון בדיוק, במטרה להגיע לתוצאה הרצויה על ידי הלקוח – ולכן לא ניתנת לאף אחד מהמבצעים יד חופשית לחלוטין.
הסוד טמון בשיתוף הפעולה המוצלח. המעצב לא יכול "להשתולל" ולבנות עיצוב שלא יכיל בצורה ראויה את התכנים. בונה האתר נדרש להזין ולהתאים תכנים כך שיתאימו לסכימה העיצובית של האתר כולו ולא "ישברו" את העיצוב.
באתרים הבנויים בצורה לא נכונה ניתן לראות לעתים מצבים כגון: תפריט המתוכנן עבור מספר מסוים של קטגוריות ומכיל בפועל יותר, תפריטים נופלים ארוכים מדי, שמות עמודים ה"מותחים" את העמוד, תוכן רחב מדי המרחיב את האתר כולו וכדומה.
דו שיח פורה בשלב הראשוני ימנע בהכרח מצב כזה, שכן, כל אחד מהצדדים מבין את השיקולים של הצד השני ופועל למען אותה מטרה – שהיא העלאת אתר עסקי מוצלח לאוויר.

עיצוב אתרים - בניה נכונה

מבחינת תקניות וצורת עבודה מקובלת ברשת על התוכן להיות מופרד מהעיצוב. זהו דגש חשוב בעת התאמת אתר לדפדפנים, וידוא תאימות למשתמשים עם מוגבלויות, הנגשת אופציות באתר ועוד. מכיוון שביצוע מושלם של הפרדה כזאת דורש השקעה רבה ומשאבים רבים, המסה המוחלטת של אתרי האינטרנט נמצאת על סקלה ארוכת טווח של מצבי ביניים ברמות "נכונות" שונות.
הביטוי הבולט ביותר לגישה זו היא יישום שתי שפות מכונה שונות לשני הצרכים הללו – HTML שנועדה לתוכן בלבד וCSS המתמקדת בעיצוב. HTML אמור לתת מענה לתוכן בלבד, ללא הגדרות עיצוביות כלשהן, בעוד CSS כוללת הוראות לדפדפן לגבי עיצוב אותו תוכן.
ככל שההפרדה ניכרת יותר, הקוד קריא יותר, נקי ומסוגנן יותר – בנוסף לכך שתאימותו לדפדפנים עולה ויכולת הנגשת האתר גם כן.
בעת תהליך עיצוב אתר, מעצב שעובד בשיתוף פעולה עם בונה האתר יכול לחסוך זמן רב לפרויקט כולו על ידי בניית תכנים ועיצוב נכונים מראש. במידה והתוכן ייכתב מראש, תוך התאמה לדרישות השונות, לא יהא צורך להמירו ולתקנו אחרי זה. בנוסף, ככל שכמות הגדרות העיצוב בתוכן עצמו יורדת, הרבה יותר קל לשלוט בתכנים כמקשה אחת ולבצע בהם שינויים גורפים ללא צורך בתיקון פרטני.
אמנם בניה נכונה דורשת השקעת זמן (ולכן, משאבים) בתהליך בניית האתר, אך היא משתלמת בטווח הרחוק מכיוון שפעולת תחזוקת האתר נהיית פשוטה יותר.

עיצוב אתרים - בניה תקנית

מעצב אתרים, מעצם תפקידו, יכיר מושגים רבים הנוגעים לצורת עבודה תקינה.
דוגמה בולטת לכך באה לידי ביטוי בכותרות של תכנים. לדוגמה, בכתיבה תקינה של תוכן לאינטרנט מקובל "לעטוף" את המלל בכותרות ראשיות וכותרות משנה בתגיות "H" ממוספרות בסדר עולה, לפי דרגת חשיבות יורדת. כך, תגית H1 תעטוף את הכותרת החשובה ביותר בעמוד, תגית H2 תיועד לכותרות משנה וכן הלאה.
המעצב, בתורו, יכול לקבוע הגדרה כוללת לגודל גופן, צבע, מרווחים ועיצוב לכל הכותרות באתר מסוג זה.
גם אם בונה האתר אינו מודע לכך, עליו לעבוד בשיתוף פעולה עם המעצב על מנת להגיע לתוצאה מניחה את הדעת. בונה אתר שאינו מודע לדגש זה עלול לבצע טעות תמימה המוכרת מעולם מעבדי התמלילים, לסמן את הכותרת, להדגיש אותה ולתת לה קו תחתון. באופן זה, העיצוב המיוחד אותו הגדיר המעצב לכותרות פשוט לא יבוא לידי ביטוי – מכיוון שבמקום שימוש בתג הייעודי, מדובר בטקסט רגיל עם הגדרות עיצוב שחלות עליו בלבד. דגשים אלו חשובים במיוחד בעת תהליך קידום אתר, שכן השפעתם עלולה להיות מכרעת.

זוהי דוגמה יחידה, אך היא תקפה לאלמנטים רבים נוספים בעמוד: תמונות, רשימות, טבלאות וכל פריט קוד אחר. לכן, שיתוף פעולה הדוק בין בונה למעצב יביאו את האתר לתוצאות טובות יותר מעבודה בפרקי זמן שונים, ותחסוך את הזמן הדרוש למעצב למעבר על התכנים וביצוע התאמות ידניות.

עיצוב אתרים – בניה שיווקית

חשוב לשים לב להכשרה המקצועית של העוסקים במלאכה. מעצב אתרים, מעצם הכשרתו, יכיר לרוב מושגים מתחומים נוספים, כגון קידום אתרים ופרסום באינטרנט. דגשים אלו יבואו לידי ביטוי בעבודתו המקצועית, שכן הוא ידע ליישם לקחים נרכשים.
במקרה ההפוך, ייתכן ודווקא בונה האתר מגיע מתחום מוגדר של שיווק ולכן מומחיותו תבוא לידי ביטוי בתכנים שהוא מזין ומתאים.
עבודה משותפת על האתר תביא לשולחן את סך הכישורים המקצועיים של העובדים, ולכן תתבצע ביקורת הדדית על תהליכי הבניה של האתר.
הדבר ניכר במידה רבה יותר כשבונה האתר מגיע מתחום מקצועי יותר – ואז הוא יכול להנחות את המעצב להגיע לכיוונים שהוא לא היה מגיע בזכות עצמו, ולהפך. לכן, ניתן לרתום את הכישורים המשותפים לטובת הבאת אתר למצב בו הוא שיווקי יותר ומוכר בצורה יעילה יותר.

עיצוב אתר - בניה מכוונת מכירה

בעקבות הפסקה הקודמת, ראוי להגיד שמרבית האתרים ברשת – מטרתם למכור. בין אם הם מספקים שירות לגולש, מידע שימושי ותוכן, מוצרים או תצוגת תדמית/תכלית – אתר חייב קודם כל לממן את עצמו, וסביר להניח שמעורב ברקע אינטרס כלכלי כלשהו של בעל האתר.
מתוך הבנה זו, ניתן לצאת למסקנה כללית שאתר צריך להיות מכירתי.
שיתוף פעולה בין גורמים שונים בזמן תהליך בניית האתר יביא למיצוי הפוטנציאל המכירתי של אתר, הרבה יותר מהיכולת של כל אחד מהמשתתפים בפרויקט ליצור בצורה עצמאית. בונה האתר יכין תכנים המכוונים את הגולש לקניה; המעצב יכניס אלמנטים גרפיים המכוונים לקניה (באנרים, כפתורים בולטים וכולי); המפרסם יבחן את תהליך המכירה, והמקדם יוודא שכל זה נבנה בצורה העונה על דרישות מנועי החיפוש. לכן, שיתוף פעולה בהגעה לתוצאה סופית של אתר מכירתי מצליח תלויה בגורמים מקצועיים רבים והעבודה הפורה ביניהם. בין אם מדובר אתר שהוא חנות וירטואלית או אתר המציע שירות - היתרון ברור לכל.

לסיכום, ניתן להכליל ולומר שאתר טוב (כזה שעונה על דרישות בעליו ועולה על ציפיותיו) הנו פרי עמלם של גורמים רבים העובדים במקביל, תוך שיתוף הדדי בתהליכים השונים. שניים מהם – בונה האתר ומעצב האתר – הם המשפיעים ביותר על האתר בזמן תהליך בנייתו, לכן העבודה המשותפת שלהם היא הקריטית ביותר בשלביו ההתחלתיים של האתר. יישום המלצות אלו יביא לכך שלאתרכם יהיה את ה"משהו הנוסף" שאין למתחרה ויקרב אתכם יותר להצלחה כלכלית ושגשוג בזכות הפלטפורמה האינטרנטית. אל תשכחו שתהליכי בניית אתרים ועיצוב אתרים קשורים זה בזה!


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 LoadSEO - קידום אתרים

LoadSEO חברת מתמחה בתחום קידום אתרים באינטרנט.לפרטים התקשרו למספר:  08-6466820 או פנו אלינו בכתובת המייל: [email protected]



 


מאמרים נוספים מאת LoadSEO - קידום אתרים
 
עלות דק סינטטי
31/07/12 | גינון
העלות של דק סינטטי משתלמת בדר כ יותר מאשר הדק הרגיל שלעיתים יקר יותר פי 2 דק סינטטי הוא בעל מראה טבעי המחזיק שנים רבות ואינו מצריך תחזוקה מיוחדת

מחיר דק סינטטי
31/07/12 | גינון
המחיר של דק סינטטי הוא זול יותר מדק רגיל ועשוי חומרים מיוחדים הנחשבים לעמידים מאוד המחיר של הדק עשוי להשתנות בהתאם לסוג ואיכות החומר

התקנת דק סינטטי
31/07/12 | גינון
התקנת דק סינטטי חשוב שתעשה ע י חברה מובילה בתחום התקנת דק סינטטי ע י איש מקצוע תעשה את כל ההבדל ובכך תאפשר לכם להינות מגינה יפהפיה ובעלת מראה טבעי

היתרון של דק סינטטי
31/07/12 | גינון
היתרון של דק סינטטי על פני דק טבעי מתייחס בעיקר לחומר ממנו הדק הסינטטי עשוי דק סינטטי עמיד מפני נזקי מזג האוויר, מזיקים, צבעו אינו דוהה ומאפשר תחזוקה קלה

סוגי דשא סינטטי
31/07/12 | גינון
ישנם שני סוגי דשא סינטטי המאפשרים לכם ליהנות מדשא איכותי, לאורך זמן רב ובמראה נהדר סוגי הדשא הסינטטי הם דשא סינטטי ללא מילוי ודשא סינטטי עם מילוי

סרט הנצחה
30/07/12 | צילום
סרט הנצחה הוא סרט המספר סיפור אישי ומיוחד באופן אינטימי ואישי סרט הנצחה תמיד ילווה את הדורות הבאים ויספר את סיפורכם בכל עת

חיים שכאלה
30/07/12 | צילום
חיים שכאלה הוא סרטון המספר את הסיפור של המשפחה שלכם וכולל תחקירים מקדימים, איסוף חומרים, צילום אנשים שרלוונטים לסיפור ועוד צרו קשר לפרטים נוספים

תהליך הפקת סרט זיכרון
30/07/12 | צילום
תהליך הפקת סרט זיכרון לרוב מתחלק לתחקיר טרם יצירת הסרט, בניית התסריט בדר כ בעזרת המשפחה, צילומים בעזרת אנשי צוות נוספים ועריכה שבה מרכיבים את החלקים

כמה עולה דשא סינטטי
12/06/12 | גינון
עלותו של דשא סינטטי כמובן תלויה בגודל הדשא והשימוש שלשמו הוא מותקן, סוג הדשא עם מילוי או בלי מילוי , מיקום הדשא פרטי או ציבורי ועוד

שטיחי דשא סינטטי
12/06/12 | גינון
שטיחי דשא סינטטי הפכו לאחרונה לפופולרים יותר גם בסקטור הפרטי וגם בציבורי ניתן למצוא דשא סינטטי בגינות פרטיות, גנים ציבוריים, מגרשים גדולים ועוד
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI