דף הבית חינוך ולימודים ליקויי למידה קשיי למידה הם נחלת תלמידים רבים
קשיי למידה הם נחלת תלמידים רבים
דרור 14/02/12 |  צפיות: 4069

בשנים האחרונות ,הולכת וגוברת המודעות ,לכך שליקויי למידה הן תופעה שניתן להתמודד עמה ואף להגיע להישגים ,כפי שמצופה מילד ממוצע.

למידה . אחת הדרכים שלנו להתקדם ולהגיע להישגים הינה ביכולת הלמידה . תהליך הלמידה הינו תהליך הדרגתי של התנסות והפנמה של מידע . כאשר ישנה פגיעה ביכולת הלמידה ניתן לשייך לקות זו להפרעה נוירולוגית .הקושי ללקויי למידה מתבטא בחשבון ,בקריאה ,בכתיבה או בעיבוד חזותי .ילדים המסווגים כלקויי למידה אינם נופלים כלל מרמת האינטליגנציה הממוצעת אלה ההיפך הוא הנכון .לפי הערכות מומחים כ- 10 אחוז מכלל האוכלוסייה מוגדרים כלקויי למידה. 

אבחון . אחד הפתרונות האפקטיביים לאתר קשיים בלמידה הוא על ידי עריכת אבחון . האבחון נערך על ידי אנשי מקצוע מוסמכים .מאבחנת דידקטית ,רופא או פסיכולוג . באבחון נבדקים תפקודי הלמידה .אבחון דידקטי משמש כבסיס לבדיקה של תחומי הלמידה .האבחון הדידקטי בודק תפקודי שפה ,קריאה ,כתיבה ,תכנון וארגון.

קשיים רגשיים . לעיתים קרובות כאשר ילדים מתקשים בלימודיהם , ניתן לייחס זאת לקשיים בתחום הרגשי . אבחון פסיכודידקטי נועד לאבחן שני תחומים עיקריים . הראשון הוא מבחן אינטיליגנציה הבודק את רמת המשכל והשני הוא אבחון פסיכולוגי הבודק את עולמו הרגשי של הנבחן .

הפרעת קשב . מופיעה בילדות ובדרך כלל מלווה את האדם גם לאורך חייו. בשמה הלועזי ADHD.הפרעת קשב מבוססת על מכלול גורמים ביולוגיים ופסיכולוגיים אשר להן רקע גנטי מובהק . ההפרעה גורמת לקושי בוויסות הריכוז . 


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 דרור


 


מאמרים נוספים מאת דרור
 
קשיי למידה הם נחלת תלמידים רבים
קושי בלמידה פוגע בהתפתחות תקינה ורציפה של תלמידים רבים. ניתן להשיג יותר מהקיים ולהצליח בעזרת אסטרטגיות מתאימות.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI